karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:00:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1994 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 156 57 58 59 60100 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-12-28 20:22:29 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Iso isä, on hyvä kun kierrätyskissoille on koteja, niitä on nämä minunkin vaikka Spede varmaan hauskempi! Varmaan Urpo koirallekkin koti tarpeen.

Mutta asiasta kolmanteen eli unettomuuteen

Pistetään vielä muutama linkki melatoniinista kun en viitsi tuota Gredan päikkyä sotkea eli kyllähän se unettomuuden hoito on tärkeää, mutta aina kannattaa katsoa sekä plussat että miinukset ja minusta sen käyttö tilapäisesti saattaa olla ihan ok jos ei muut keinot auta, mutta sivuvaikutuksiakin löytyy ja yksi on insuliinin tuotannon vähenntyminen ja siitä seuraava verensokerien nousu. https://www.lu.se/article/nya-ron-forklarar-sambandet-mellan-melatonin-och-typ-2-diabetes
http://blog.dansplan.com/research-reveals-an-odd-connection-between-melatonin-and-type-2-diabetes/

Lainaa:
Recent research has found that a relatively large proportion of the human population is genetically predisposed to be more sensitive to the impact of this hormone on blood sugar control. This can lead to higher blood glucose levels and ultimately greater risk of developing type 2 diabetes.


Sitten taas löytyy tutkimuksia, joissa se ei huonontanut ns pitkää sokeria https://www.endocrineweb.com/professional/research-updates/type-2-diabetes/melatonin-use-patients-type-2-diabetes-insomnia
ja vielä https://www.drugs.com/sfx/melatonin-side-effects.html josta yleensä saa tutkittua tietoa lisäravinteistakin. Onhan sillä myös anti inflammatoorista vaikutusta, mutta minusta kurkumiini on parempi vaihtoehto siihen. Kun kuitenkin sillä tulehduksellakin on tehtävänsä elimistössä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-28 20:34:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Jokainen suun kautta nautittu lisäaine, jolla on anti-imflammatorisia eli tuehdusta estäviä vaikutuksia, tuppaa vaikuttamaan myös suolistoflooraan. Sanoo Art Ayers, jos ymmärsin viestinsä oikein. Minusta ei ole kieltämään tai käskemään ketään näiden käytössä, kun olen itse jättänyt ne kokeilematta ja aika usein (onneksi) selättänyt ongelmani ilman lisäkemiaa mutta ehkä keinoilla jotka eivät muille sopisi? Silti varovasti muistutan, että näillä kaikilla on myös sivuvaikutuksensa. Ihmepillereitä ei ole. Kokeilkaa vähintäinkin varoen.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-28 20:48:52 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
els, hyvä muistutus, ei se kurkumiinikaan ihan vain hyvis ole.
WebMed kertoo sivuvaikutuksista

Lainaa:
Gallbladder problems: Turmeric can make gallbladder problems worse. Do not use turmeric if you have gallstones or a bile duct obstruction.

Bleeding problems: Taking turmeric might slow blood clotting. This might increase the risk of bruising and bleeding in people with bleeding disorders.

Diabetes: Curcumin, a chemical in turmeric, might decrease blood sugar in people with diabetes. Use with caution in people with diabetes as it might make blood sugar too low.

A stomach disorder called gastroesophageal reflux disease (GERD): Turmeric can cause stomach upset in some people. It might make stomach problems such as GERD worse. Do not take turmeric if it worsens symptoms of GERD.

Hormone-sensitive condition such as breast cancer, uterine cancer, ovarian cancer, endometriosis, or uterine fibroids: Turmeric contains a chemical called curcumin, which might act like the hormone estrogen. In theory, turmeric might make hormone-sensitive conditions worse. However, some research shows that turmeric reduces the effects of estrogen in some hormone-sensitive cancer cells. Therefore, turmeric might have beneficial effects on hormone-sensitive conditions. Until more is known, use cautiously if you have a condition that might be made worse by exposure to hormones.

Infertility: Turmeric might lower testosterone levels and decrease sperm movement when taken by mouth by men. This might reduce fertility. Turmeric should be used cautiously by people trying to have a baby.

Iron deficiency: Taking high amounts of turmeric might prevent the absorption of iron. Turmeric should be used with caution in people with iron deficiency.

Surgery: Turmeric might slow blood clotting. It might cause extra bleeding during and after surgery. Stop using turmeric at least 2 weeks before a scheduled surgery.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-28 21:25:07 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Hah, mulla ei ole sappirakkoakaan. Nykyään maustan ruuan reippaasti kurkumalla, mustapippurilla ja currylla, kun on jotain esmes kipuja. Kyllä porkkanan liikasaantikin aiheuttaa kamaluuksia. Niin puhdasta elämää eletään me täällä karppilassa ettei oikeastaan tarvitsisi aina [-X varoitella. :D Vaikka hyvähän se on että pidetään huolta.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-28 22:41:57 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Tässä vähän omaa pohdintaa

Paljastus: show
Minusta on kuitenkin hyvä tietää noita eri vaikutuksiakin kun monesti on sitä myyntipuhetta vain, ainahan joutuu valitsemaan vähän kaikkea mitä ostaa. Minä olen vahvasti sitä mieltä omalta kohdaltani että kun olen jättänyt pois viljat, jotka estävät ravinteiden imeytymistä ja sitten toisaalta sisältävät liikaa kovia kuituja vatsaterveyden haitaksi, siemenöljyt jotka ruokkivat tulehdusta ja sokerit ja suurimmaksi osaksi muutkin hiilarit, niin se ruoka jota syön on varmasti ravinteikkaampaa kuin mitä ennen ihmiskunta on syönyt, suuri osa lähituotettua munia, lihaa, juustoja ja sitten eläinrasvoja, kahvi ja kookosöljy, mausteita ja sitten vaikkapa sitruunoita ja joskus avokadoja ja munakoisoja kaukoruokana niin oikeastaan puutetta lisäravinteista voi olla D vitamiini talvella ja C vitamiinia saakin marjoista. Minä uskon että virallisterveellisellä esimerkiksi rasvaliukoisista vitamiineista voi tulla puute, C vitamiinia tarvitaan enemmän ja suuri osa sitä ruoaa on prosessoitua kamaa kaikkine lisäaineineen. Sitten on sairauksia joissa voi kehittyä joku puute ja samoin vaikka vuotava suoli jutut, mutta silloinhan pitäisi se perussairaus hoitaa eikä paikata lääkkeillä. Lääkkeitäkin tarvitaan ja joku kipulääke joskus tai vaikkapa autoimmuunisairauksiin kuten diabetes ykköseen ei kotikonstit auta, mutta muuten kyllä kannattaa harkiten käyttää, kuten melatoniinin kanssa, jos se auttaa unettomuuteen ja kääntämään vuorokausirytmin niin minusta silloin hyöty voisi olla suurempi kuin
haitat, itse valitsisin kahdesta lääkkeestä, melatoniinista tai metformiinista, diabeteksen hoitoon metformiinin mahdollisimman pienellä annoksella. Mutta se olisi minun valintani.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-29 10:05:43 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Paljastus: show
Melatoniinihan on suhteellisen tuore lääke.
Ja siksi niitä kaikkia sen sivuvaikutuksia ei vielä tiedetä, varsinkaan pitkäaikaisessa käytössä.
Puhumattakaan lasten lääkkeenä.
Mun mielestä tärkeämpää olis aina pyrkiä etsimään syitä unettomuuteen,
ei heti lääkitä.
Mun ystäväni oli vuosia unilääkkeiden käyttäjä, yötyön sivuvaikutuksia.
Kunnes tutustui piikkimattoon, ja pääsi sen avulla irti lääkkeistään.
Mietin vaan Gredankin kohdalla , että voisiko kokeilla ensin kaikkea muuta?
Varmaan toki kokeillutkin ehkä, en tiedä.
Minäkin valitsisin metformiinin mieluummin, ei ole niin uusi lääke, ja valittua kuitenkin syystä hoitamaan korkeita verensokereita.
Mutta kuten sanoit, tämä olisin minun valintani, ei välttämättä se ainoa ja oikea.

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-29 11:57:53 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Melatoniinista sanotaan jossain myös, että se voi laskea verensokeria.
Mä sitä olen joskus käyttänyt tilapäisesti ja on mielestäni auttanut saamaan unen.
Vaikka voihan se olla ihan lumevaikutustakin. Nythän mulla ei sitä ole pitkään
aikaan ollutkaan, voimassa oleva resetti on kyllä.

On minusta ihan hyvä, että täällä jaetaan tietoa ja kokemuksia. Sinulla mlv, on tosi
paljon hyvää tietoa täällä päikyssäsi, mä ainakin olen siitä kiitollinen. Monta asiaa olen
täältä oppinut ja toivottavasti niin on jatkossakin. :D

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-29 13:32:59 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kiitti viesteistä, onhan se tärkeää löytää se oma hyvinvointi systeemi, minusta ne työkalutkin muuttuvat iän myötä kun esimerkiksi jotkut toiminnot vähenevät, vaikkapa munuaisten kanssa saa olla tarkempi, maksaakin turha rasittaa eli yhtä tärkeää kuin se mitä syö on myös se mitä ei syö. Ta vielä tärkeämpääkin.
Ei ne minunkaan valinnat mitään puhdasoppisia aina ole, esimerkiksi kahvista ja punkusta nyt ei saa prosessoimatonta lähiruokaa, suklaata menee välillä mutakakkuun ja makkaroitakin jonkun verran vaikka niistä yritän valita puhtaimpia. Mutta kun olen saanut insuliiniresistenssin väistymään niin paljon että verensokerit pysyvät tasaisina ja kohtalaisen alhaalla niin annan mielelläni sen maksan valmistaa ja syöttää vereen ne sokerit joita tarvitaan sen yli mitä ruoan mukana nyt tulee, insuliinituotanto riittää sitten kohtalaisten proteiinisaannin hallintaan eli ei ole sama tilanne kuin ykkösillä. Eli ei tule niitä verensokerien ylös/alas heittoja jotka stressaavat elimistöä.
Ja minulla on tosiaan helppoa tämä ketokarppaus kun asun yksin ja herkuiksi kokemani asiat ovat karppia, vaikkapa juuri herkkujuustot! Voi/kookosöljykahviin tottuneena sekin saa jopa sängystä ylös kun alkaa tehdä mieli. Alkuun olin varautunut siihen että diabetes ei ehkä pysyisi remissiossa ajan mittaan, mutta nyt on kohta kymmenen vuotta takana ihan ruokavaliolla. Mutta katsotaan eteenpäin.

Tänään
- aamiainen lchf kahvi
- lounas pekonipannaria, creme fraiche mustaherukat
- päivällinen kaalipataa ja juustoja taas

kahvia, vettä
Lukemistakin tuli pari kirjaa, näyttävät aika hyviltä, kirja joka nyt on työn alla on aika ankea, mutta kuitenkin jo melkein loppu joten pian pääsee uusien kimppuun. Huomenna ehkä voisi autoa ulkoiluttaa ja kun tuli se punkku puheeksi niin sen verran uutta vuotta juhlia että nappaa yhden Les fleurs Sauvages Garignanin Systeemistä. Autoa saa kyllä kaivella esiin mutta nyt on tämän hetken lumisateet ohi.


Lisäys; Muistin aikaan vielä samaan viestiin yksi juttu joka myös helpottaa terveyttä on se, ettei ole stressiä töistä tai vaikkapa läheisistä, samoin en huhki liikaa niin että sitä kautta saisi stressihormooneja ylös. Stressihän nostaa niitä, tilapäinen stressi luonnollista ja hyvää, mutta pitkittyvä taas vetää esimerkiksi kortisolit piikkiin ja vaarana sitten stressihormoonienkin resistenssi, se sotkee taas vaikka mitä. Stressinhallinta on tosiaan tärkeä juttu ja vaikkapa jooga tai muita sopivia juttuja. Ja unettomuushan myös stressaa ja nostaa sokereita ihan noiden kropan omien säätöjen kautta. Eli vuosi 2018 otetaan rauhallisesti!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-30 11:23:00 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Onpas upea talviaamu, nyt on puut valkoisena ja kinoksia on sellainen mäöärä että uskoisi että ollaan jo kevään puolella, oneksi pihaan mahtuu kun on koneet millä siirrellä. Pakkasta sellainen vajaa kymmenen ja aurinko kultaa mäkiä ja puiden latvoja, mukavaa vaihtelua lumimyräköiden jälkeen. Auto narussa, kylällä postia joululahjakalenteri joka ei mahtunut postilaatikkoon ja voipa tosiaan kaupassakin pistäytyä, vaatteita kaiveltava esiin kun täällä kotona on sellaista mukavuus-lookia. Niin on tämä vuosi mennyt mukavasti taas, joulusta selvitty ilman ruokahävikkiä tai ylensyöntiä ja seuraavalle vuodelle reippain mielin. Ja odottelemaan uutta vauvaa helmikuun alkuun, siellä on jo valmistauduttu kovasti ja nyt on tuleva äitikin jo vapaalla, hänellä on ollut migreeni vaivana. Minulla on ollut vain kerran elämässä kunnon päänsärky ja se oli jonkun pahemman influenssan yhteydessa aika kauan sitten eli sen jälkeen olen suhtautunut paremmalla ymmärryksellä päänssärkyihin, itsellä ei siihen tosiaan ole tapumusta, siksi kai olen päässyt kipuläkkeistäkin tosi vähällä.

Kissatkin tehneet ulkoretkiä ja naapurin Busan näyttää palanneen työpaikalleen eli viettää päivät halkovajan yläkerrassa.

Tänään
- aamiainen lchf kahvi
- lounas pekonipannaria ja tomaattia, creme fraichet (lukaisin tuon jutun iltalehdestä keuhkoterveyteen eli siellä taas Duodecim näköjään löytänyt jonkun haastattelututkimuksen, olisipa verrattu vaikka kunnon rasvajuttuihin, siemenöljyt kun sitä tulehdusta ruokkivat ja marjat varmaan terveellisempiä kuin jotkut sokerihedelmät)
- päivällinen lihapataa, hapankaalisalaattia, juustoja vielä

kahvia, vettä ja jos pikku jalka lipsahtaa sinne puotiin jossa myydään punkkua, niin ehkä sitä. Mitään kuohuvaisia ei ole tarkoitus ostaa kun senkään markkinointi ei pure.

Keuhkoterveyteen vaikuttaa varmaan myös se ns autofagia juttu eli (yleensä) karpin tarpeeksi pitkät, mielellään pätkäpaasto ruokailuvälit että elimistö ehtii siivota pois ylimääräisiä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-30 13:45:11 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Reissu tehty, kyllä lumiset maisemat ovat upeita, minä en nykyisin kovin paljon aja, mutta en kyllä osaa autosta luopua ennenkuin on pakko joskus hamassa tulevaisuudessa. Jalan katkeamisessa oli varmaan kamalinta kun ei saanut ajaa, muun kyllä kesti kun apuakin sai. Pakkasta 12 astetta.

Kaupasta vain vähän parmesaania ja kylmäsavulohta ja avokadoja ja sieltä toisesta kaupasta niitä villikukkia ja tuulenpuuskakin eli Mistralia. Tyttaren jokavuotinen joululahjakalenteri ollut hukkateillä, nyt se on löytynyt ja kävin hakemassa, e teettävät vuoden kuvista kalenterit suvulle, sehän ei ole turha lahja.

Oikein hyvää vuoden vaihdetta vain kaikille jo etukäteen, täällä ei paljon paukutella kun kaikilla on koiria, enemmän ja vähemmän paitsi minnulla, muttaen paukuttele minäkään.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-30 14:14:19 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Voi, teillä on siellä ihan kunnon talvipäivä ja oikein aurinkoakin. Sitä ei ole täällä päin näkynyt "miesmuistiin". Miten lie naismuistin laita..?
Hyvin sinulla on vuosi mennyt ja olet niin valoisa ja tasapainoisen oloinen, että melkein kateeksi käy, tämmöisen huithapelin. :wink:
Hyvä kun sait sen kalenterin, sehän on arvokas tekele, jonniimoinen vuosikatsaus varmaankin.

Onnellinen sinä kun et päänsäryistä kärsi, se on aika inho tauti. Ja yrittelee justaan mulle, mutta juur hokasin, etten ole juonut kahvia tänään ollenkaan. Pitänee kissauttaa sypäkät sumpit, jospa se siitä tokenisi.

Toivotan simulle ja kissoillesi hyvää tämän vuoden loppua, kiitän kaikesta tiedosta, mitä olet täällä jakanut ja toivotan Oikekn Hyvää ja Onnekasta Vuotta 2018. :D

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-30 14:19:31 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kiitos lillamaria, oikein mukavaa ja onnekasta vuotta 2018 sinnekkin, jatkukoon se kaunis suhde Aatamin kanssa edelleen seuraavan vuodenkin ja samoin hus pois päänsärky. Mitenkäs sen kissakuumeen kanssa?

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-30 14:54:48 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Kiitos mlv, rupesi ihan itkettämään kaunis toivotuksesi. (Teikku ainaki tietää, mimmoinen itkuiikka mä olen.)
Vaikeaa olisi ajatella elämää ilman Aatamia, ja sitä suhdetta haluan parhaani mukaan hoitaa.
Kissakuume on jäissä tällä hetkellä...



Päättyvän Suomi100-vuoden kunniaksi vielä Finlandia-hymni täältä kotimaasta sinne erämään laidalle

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-01 14:58:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6864
Mukavaa uutta vuotta ja terveyttä. Terveys on meille kaikille niin tärkeä, että sitä aina haluan toivotella. Uudenvuodenpäivä valkeni täällä Suomen länsi-osassa pikkupakkasessa ja lunta on muutama sentti. Talvisen oloista ja kaunista :)

Mukavaa viikkoa sinulle.

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-01 15:09:52 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kiitti viesteistä lillis ja virpip, ja musiikista myös, Sibeliusta kyllä kuuntelee!

Täällä on lunta nyt tullut sellainen koko talven tarve kinoksista päätellen ja puutkin saaneet taas kauniit lumivaipat. Täällä tosiaan vuosi vaihtui rauhallisesti, valvoin kyllä ohi kahdentoista, lunta tuli hieman, tuossa toisella puolen asuva naapuri yritti lähettää ilmaan paperilyhtyjä mutta ei tainnut lumisateen vuoksi onnistua. Ja ehkä hyvä kun jos ne putoavat pelloille, voi rakenteen ohut rautalanka pilkkoutua lehmien ruoan sekaan ja lehmä kovien kipujen kanssa teuraaksi. Samaa tekevät autoista heitellyt juomapurkitkin.

Nyt on taas kylmäsavulohi keittomunien kanssa ohjelmassa, päivällinen lihapataa tavis höystein.
Punaviiniä vielä jäljellä vaikka eilen illalla sitä meni muutama lasillinen, jalat eivät kuitenkaan protestoineet vaan nukuin hyvin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-02 09:18:51 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Nyt on sitten juhlapyhät melkein ohi, eihän ne paljon elämään vaikuta, paikallislehti tietysti vain netistä ja TVssäkin omat vaihtelunsa, päivän touhuista tulee näin eläkkeellä nopeasti rutiinia ja ne arjen rutiinit tavallaan ne helpoimmat. Olohuoneeseen tilasin uuden maton ja se pitäisi tulla nyt kotiin toimitettuna tänään, ehkä turhan vaalea hiirensyöntialustaksi, mutta yleensä olohuone on säästynyt siinä, joten uskon että pärjätään, sappisaippuaakin löytyy. Lunta luvattu taas nyt viikolla lähes parikymmentä senttiä, ei olisi tarvinnut mutta parempi niin, kuin vesi- ja räntäsateet. Täällä alkaaa olla jonkun kyselytutkimuksen mukaan maaseudulle muutto suosiossa, vapaita taloja vain ei tahdo löytyä, täälläkin siirrtyy jatkuvasti vapaa-ajan asunnoiksi. Uudisrakentamiseen on vaikea saada rahoitusta kun kuitenkaan talojen hinnat eivät kata sitten rakennuskustannuksia paitsi kaupunkien lähellä.

Nyt alkaa olla pian kymmenen vuotta siitä kun vaihdoin ruokavalion kertarysäyksellä LCHFään ja sitä se tervehtyminen alkoi. Nyt on kaikki sekin jo rutiinia, ihan mielenkiintoistahan on seurata mitä rintamalla tapahtuu, nyt juuri Svdn sarja jossa kyseenalaistetaan ravitsemussuositukset ja myös Sosiaalihallituksen ohjeistus, diabeteksen ruokavaliosuosituksia alkaa Sosiaalihallitus uusien tutkimusten valossa käydä läpi ja uudistaa, saa nyt sitten nähdä miten paljon ne muuttuvat. Tiukkaa LCHF ruokavaliotahan ei suoraan suositella koska sen pitkäaikaisvaikutuksista ei ole tutkimusnäyttöä, mutta onhan myös todettu ettei tutkimusnäyttöä ole viralliserheellisestäkään. Kun tässä lähistöllä on diabeetikoita molemmista leireistä, niin ei ole tullut mieleen vaihtaa sinne hiilarileiriin. Mutta aikuisillahan on mahdollisuudet ihan itse valita, toivottavasti tuo Svd informaatio saa ajattelemaan. Elintarvikevirasto joka hoitaa esimerkiksi nuo yhteiset Pohjoismaiset suositukset perääntyy kyllä tosi hitaasti pienen pakon edessä, onhan sinne päättäjiksi valittu Schwabin konsultoimana sopivia henkilöitä.

Uusi vuosi jatkuu ihan mukavissa merkeissä, vauvelia odotellaan ja naapurissa häät tiedossa, tietysti vaalivuosi alkaa vallata mediaa, suuri osa vallasta esimerkiksi koulun ja hoitopuolen osalta on siirretty kunnille ja maakäräjille eli täällä Jämtlannissa tuskin valta vaihtuu, Kunnassa on ollut sosseilla oma enemmistö, viime vaaleissa oli menetys uhkana, mutta sitten liberaaleista loikkasi rintamaan yksi edustaja ja niin vallan jatkuminen turvattiin. Ja meillähän on tietysti näin demokratiassa ne edustajat jotka olemme sinne valinneet eli näinhän se toimii.

Ruokapuolella varmaan jatkuu aamun lchf kahvi, lounas kananmunia kun ei vielä kymmeneen vuoteen ole niihin kyllästynyt kala tai lihalisän kanssa ja päivälliseksi sitten lihaa tai kalaa ja rehupuolta, virpip hapankaalisalaatti varmaan pysyy yhtenä vakiona, mustaherukat creme fraiche sekoituksessa ja jölkiruokana saattaa mennä juustoa myös, juomina kahvi ja oma lähdevesi, punkkua joskus jos mieli tekee. Talvella sitten muutama tippa D3/K vitamiinia päivittäin jos muistaa, lääkkeitä vain ahtaumaan avaava suihke. Sitä lääkkeettömyyttä se lääkärikin viime käynnillä ihmetteli mutta en viitsinyt sanoa että ruokahan se on lääkkeenä.

Nyt tuntuu että voisikin pitää vähän taukoa päiväkirjassa kun ei oikeastaan mitään uutta tapahdu ruokarintamallakaan. Hyvää jatkoa uudelle vuodelle ja ravitsevaa ruokaa!

Lisäys
Yksi mielenkiintoinen juttu vielähttp://4health.se/sirt-inte-bara-kolhydrater-blodsocker-och-insulin-paverkar-din-vikt

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-02 12:23:19 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Luin, että lopetat ja aloin suremaan. Nukahdin sit ap. päikyille ja näin sinusta unta.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-02 13:09:44 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Tosi surullista jos lopetat, toivottavasti et ainakaan ihan kokonaan. Sinua todella kaivataan ja tarvitaan täällä, mutta päätöstäsi pitää tietysti kunnioittaa. Huoh!
Kaikkea hyvää elämääsi! :smt049

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-02 13:20:32 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Kyllä Lilliksen kanssa niin samaa mieltä...
Ikävä tulee mutta ymmärrän kyllä.

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-02 14:26:06 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Yhdyn edellisten ajatuksiin. Sulla on edelleen meille paljon annettavaa.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1994 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 156 57 58 59 60100 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)