karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:11:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1749 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 183 84 85 86 87 88 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-12-14 15:47:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2016-03-16 16:05:35
Viestit: 472
En minäkään omalla kohdallani piittaisi, tappaako se hunaja ne bakteerit vai ei, kun syön hapankaalia myös paljaantaan ja muita hapantuotteita myös. Tuo poika taas... Omaan hapankaaliin en kuitenkaan lisää hunajaa, koska valitettavasti mulle hunaja aiheuttaa järkyttävän vatsakivun ja sitten tulee :smt073 No, laitan kefiiriä tulemaan, siitä poika ainakin saa bakteereja. :) Ja jos saisi laajennettua hänen makumaailmaa hapankaaliin (lisukkeilla tai ilman) niin olisihan se pieni työvoitto.

Sinun joulupuuhia on kiva seurata. Olen jo melkein motivoitunut aloittamaan itsekin :lol: Sinun päikystä bongasin siirapittoman lanttulaatikonkin ja löytyihän se sitten reseptikin! Ostin jouluksi sun suosittelemaa glögiäkin ja tarpeet siihen jälkkäriin, eli meillä on kohta joulumenu a'la Lillis :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-14 20:53:11 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Voi River, tunnen itseni ihan vähän ylpeäksi, jos joulumenustanne löytyy häive Willan lilliksen joulua.
Willa on siis tämä mun pieni kotikoloni, jossa viihdyn paremmin kuin hyvin niin yksin kuin Aataminkin kanssa.

Kinkun molskautin äsken uuteen suolakylpyyn, toivottavasti nyt voi olla samassa kylvyssä viikon. Sittenhän
se alkaa olla jo paiston paikka.
VOM käväisi tässä glögillä ja huokailemassa joulutunnelmaa, sanoi itsellä olevan vielä joulusiivouskin tekemättä.
Mä siihen vaan, että niinhän soon mullakin, mutta kun on vaan kynttilänvaloa niin ei nää, onko siivottu tai ei.
Enkä kummemmin siivoakaan, tavan viikkosiivous vaan ensi viikolla. Kylppärin pesin viime viikolla ja nyt ovat
enkulit lennähtäneet sinne, ei sielläkään enää siivota.

Willan joulun ajan syömisetkin on mietittynä:

- lohta graavina ja kylmäsavuna
- silliä matjes ja tavallinen
- silakoita ehkä, valkosipuli ja sinappi, eioo vielä varmaa, teenkö...
- kinkkupa kinkku
- maksapasteija
- pienet lihapullat, joista en vielä tiä, teenkö vai en...
- keitettyjä siiklejä, täheksistä voi tuunata perunasalaattia
- lanttulaatikko jota teen Yläkerran Madamellekin
- imelletty perunalaatikko jota Yläkerran Madame puolestaan tekee mulle
- venäläinen silli ikäänkuin rosollin tilalle
- sienisalaatti Karjalan rouskuista
- vihreätä salaattia jossa myös granaattiomenan siemeniä rouskumassa
soosi kermavaahdosta ja kananmunasta
- juustoja, pienesti hedelmiä
- rahkakermahyytelöä jonka makuaine on vielä mietinnässä, mandariini oli aatoksena
mutta Riverin puolukka-vanilja kuullosti myös houkuttelevalta

Leipomuspuoli jäänee vaatimattomaksi; suklaatortun teen, piparit ostan, tortut on harkinnassa
Namiksi ehkä yksi hyvänlaatuinen konvehtirasia - tai sitten ei
Eiköhän noilla yksi joulu tule selätettyä... :smt114

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-14 21:20:36 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
Hyvälle näyttää ja aistuukin varmaan

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-14 22:58:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2016-03-16 16:05:35
Viestit: 472
Kuulostaa herkulliselta tuo sinun joulumenu! Meillä ei kalaa syödä minun allergian takia. Muuten olisi lohta pöydässä.

Sinä siis suolaat kinkun itse? Olen haaveillut joskus samasta, mutta en saisi sitä mihinkään kylmään, niin voisi tulla "hapankinkku" :D Naapurit varmaan ilahtuisivat "tuoksusta". Nythän parvekkeella olisi ollut hyvä lämpötila, mutta kun ei noista keleistä ikinä tiedä varmaksi.

Taidan minäkin suosia jouluna pelkkää kynttilänvaloa niin voin nauttia siitä miten siistiltä näyttää. Pitää vaan varoa, etten kompastu villakoiriin tai levityksiin pimeässä. :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-15 06:38:37 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26263
Riverillä on paras vinkki, taidetaan meilläkin olla kynttilänvalossa joulu ja joulun odotus ja niin pitkälle kunnes kevätaurinko paljastaa kaiken kaameuden ikkunoista lähtien :shock: :lol:

Ihana perinteinen joulumeny. Herkkua on siinä monenlaista...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-15 14:33:21 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Perjantai 15.12.-17

Huikea lumisade.Semmoista tiheää, valkoista, rauhallisesti alas tulevaa on tämä lumi.

Salilla kävin vähän jotain räpiköimässä, ei oikein ollut syttyä. Päätinkin mennä seuraavan kerran vasta ensi vuoden puolella.
Sitten olen tässä vaan hiljalleen puuhastellut, laitellut joulua ja nyt on Willa puettu jouluun.
Valkoinen amaryllis vaan puuttuu...

Ooo, joulumenu on perinteinen kun mä olen niin perinteinen immeinen. Haluan, että jotkut asiat pysyy ennallaan. Niinkuin nyt vaikka joulu ruokineen, koristeineen ja traditioineen
.
River, olen vuosikymmenet suolannut kinkun liki joka joulu ihte. Joitain poikkeuksia on, mutta tämä on kanssa yksi perinne. Parvekkeella on vallankin nykyjään oikein passelit suolauslämpötilat. Ja suolavesihän ei ihan helpolla jäädy, vaikka olisi pakkastakin. Hyvin kestää lasitetulla partsulla tuommoiset miikka 15 astetta.

Ihana laiska olotila vallitsee juuri nyt. Kynttilöitä, joulumusiikkia ja glögiä mukissa. Ei huono. :smt049

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-15 15:57:59 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Kyllä joulu herkistää tämmöistä muutoinkin valmiiksi itkuherkkää immeistä. Juur soitti rakas ystävä, tiedän että nään hänet maanantaina, vaan silti tuli kyyneleet, kun heit sanottiin. Ja kohta kun löysin postiluulusta joulukortin rakkailta immeisiltä, niin eikun taas itkemään.
Jotta tämmöistä Willan illassa tänään.
terkuin
Itkijänainen

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-15 22:32:12 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Mun joulupöytään kuuluu kanssa kalat :)
Ei silliä juurikaan , mutta kylmäsavilohta, lämminsavua, graavia ja erikoisgraavattuja :)
Itse en tee, ostan kyllä
Perunat on aina sellasia pieniä parisinperunoita bearnaisesoosila :)
perunasalaattia, punajuurisalaattia, italiansalaattia itsetehtynä
Kinkkua, kalkkunaa, laatikot
ja jokin mätijuttu aina, sekä tonnikalamajoneesitöhnää vävypojalle
Hedelmäsalaatti järkkärinä, illanistujaisiin sitten juustopöytää kun hengaillaan :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-16 07:38:46 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Kalat kyllä kuuluu ehdottomasti joulupöytään meillä. Yleensä oon itse tehnyt mutta tänä vuonna taidetaan ostaa valmiina, kun en vaan jaksa.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-16 08:13:29 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26263
Meillä mies on usein saanut töistä lämmin- ja kylmäsavut, sekä kraavikalaakin. On siis tukussa, niin jouluksi toimittajilta tulee lahjoja henkilökunnalle. Emäntäkin kyllä tykkää :mrgreen: Mätihommelit ostan itselleni, muut ei niitä meillä syö.
Itkijänainen täälläkin, melkein joka päivä taidan jotain itkeä. Radion biisejä tai ihan vaan omia ajatuksiani, katsoessani jotain kaunista, asia kuin asia. Ois joskus helpompaa kun ei vuotais ihan niin helposti ja paljon.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-16 08:30:39 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Lauantai 16.12.-17

Ihanaista lauantaiaamua kaikelle kansalle!
Lunta satelee hiljakseen edelleen. Eli sitä on jo aika paljon. :D
Tosin on lämpötilakin hivenen plussan puolella, mutta huomiseksi on jo luvattu kylmempää.
Kummallisia talvia nämä, kun oikein pitää toivoa, että tulisi pakkasia. :mrgreen:
Takana hyvin nukuttu yö, vaikka usseempia heräyksiäkin oli, niin aina sain hyvin unen uudelleen.

Teikku, Kirris, kaikkeahan ei tarvii tehä itse. Eikä tarviis välttis mitään, mutta mä teen jonkin
verran sentakia, kun tykkään tehä ja siinä samalla luoda joulutunnelmaa. Kun sen voi tehä kaikessa
rauhassa, kiirehtimättä tai väsyttämättä ittiään raatamalla joulun eteen iltaisin töitten jälkeen.
Eläkeläisen elämässä on puolensa. :wink:

Tänään mennään hakemaan lihat Lehtolasta. Omassa tilauksessa on tuoretta vaan kilon verran pata-
lihakuutioita, muutoin sitten joulumakkaroita, uuden vuoden nakkeja, metwurstia, savupaistileikkelettä...
Lisäksi tuodaan Teikun ja MintunÄidin tilaukset, niinnotta Aatami on tänään oikein läskikuski. Paitsi että
läskiä ei noista lihoista juurikaan löydy. Taidan lykätä ne patalihat saman tien hautuupataan hautumaan
iltaruuaksi. Jonniimoisen soosin suunnitella seurakseen. Pitääkin kurkata pakastimeen, onko vielä luulientä
jäljellä ja josneioo, niin pistää ydinluut tulille. Luulientä tarvii joulunakin lihapiiraan kanssa nautittavaksi
ja ehkä johonkin soosiin tai alkukeittoonkin. :koki:

Ah, Ookin ennätti ennenkuin lähetä-namiskaa painoin. Ollaan me vaan ilolla itkijänaisia, itku, tuli se sitten
ilosta, surusta, kauneudesta tai muusta tunnelmasta on vapauttava asia, ei suinkaan pahasta.
Ja ainai omalla kohdalla ajattelen, että on rikkaus tuntea niin syvästi, että itkuun herkistyy.
En osaisi ajatella elämää ilman kyyneleitä, vallankin kun olen jo oppinut, ettei itkua tarvitse hävetä...niiska. :smt089

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-16 08:34:48 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26263
Meillä satoi koko yön vettä :( Ja nyt sellaisia isoja märkiä tiskirättejä, pläts pläts. Rumaa ja inhottavaa, ei tuota miksikään muuksi voi edes parhaalla tahdollaan sanoa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-16 08:35:19 
Paikalla
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34301
Paikkakunta: Helsinki
Kalat taitaa olla ainut mitä tänä jouluna erityisesti laitan. Laatikoita menee niin vähän, että taidan tyytyä marketin antimiin. Itse syön vain maksalaatikkoa :lol: Imelletty perunalaatikko ehkä, sitä syö joku muukin. Muut on meillä melkein näytillä vain perinteen vuoksi. Katsoo nyt. Onhan tässä vielä aikaa 8)

Se on muuten hyvä puhdistaa kyynelkanavat pölystä. Antaa tulla vaan jos on tullakseen.

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-16 08:52:55 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Ooo, voi räkä sitä keliä siellä. Tulisi edes lunta, vesisada joulun alla ei juuri ilahduta. :oops:

Matami, sullako se oli tää sillijäädyke bravuurina? Olisikos iihen resettiä? Joskus olet tainnut
sen laittaakin, vaan ei äkkiä löytynyt. Voisi vaikka huviksensa tehdä.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-16 08:55:28 
Paikalla
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34301
Paikkakunta: Helsinki
Tässähän se: https://tuuma.blogaaja.fi/?s=sillijää
Sellaisena kuin minä olen sitä tehnyt. Sitä voi syödä ihan huviksensa, lusikalla suoraan purkista jos ei kerkeä hienostella :lol: Ja kun sillin valitsee sopivaksi niin on hyvin karppia tavaraa.

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-16 21:39:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8762
Hei lillamaria!

Minun piti tilata sieltä samasta lihoja myös mutta parin viikon hengitystieongelmien takia jäi nyt lihatilaus. En hirveästi nyt laita joulukoristelujakaan ja kaupasta on valmista joulutarjoamista haettava aattoviikolla. Mukavaa kun me saatiin viimein aika pysyvää lunta tällekin alueelle. Hyvää joulunaikaa ja terveellisen ruuan syömistä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-17 21:35:13 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Sunnuntai-iltaa, JouluMielelle-konserttia ja taas niitä kyyneleitä, laulut ja tarinat koskettavat.
Aatami läksi jo iltapäivällä peliä katsomaan joten yksin tässä niiskuttelen. Tykkään Arttu Wiskarista!

Geri, oletko ostanut sieltä Lehtolasta lihaa jo aiemminkin? Mä olen kohta vuoden ajan, ihan huolestuneena
tutkin pakastinta, että pärjäänkö helmikuuhun saakka, kun nyt ei juuri tuoretavaraa tullut, mutta taidan
juur ja juur pärjätä. Marketista en aio nautaa ostaa.

Tosi hienon näköistä on ulkona, piti hämärän rajamailla käydä pienellä lenkillä ihan vaan valkeaa talvimaisemaa
ihastelemassa. Pakkanenkin käväisi melkein miikka viijjessä, mutta on nyt lähenemässä nollaa. Jospa nuo lumet
nyt pysyisivät, olisi se valkea joulu. Viikon päästähän sitä jouluiltaa vietetään, masu täynnä kinkkua ja muuta
jouluruokaa.

Tulevalle viikolle olen suunnitellut joka päivälle omat hommansa, huomisen kohdalla lukee Teijapäivä.
Kiva saada Teikkuli kylään, olen luvannut laittaa meille ruuan, ja joo, en kerro, mitä. :mrgreen:
Salongissa kinkun lisäksi oottelevat myös Teijan joulumakkarat noutajaansa.
Tämmöinen on sunnuntai-ilta Willassa, rauhaa, musiikkia, kynttilöitä ja joulumieltä...pari lahjaakin tuossa äsken paketoin... :smt111

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-17 21:47:00 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Haha, mullakin lukee kalenterissa huomenna LILLIS ♥

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-18 19:16:13 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Maanantai 18.12.-17, Teijapäivä

Teijapäivä jo illassa, meillä oli niin mukavaa... :D kun vaan katsoo toista ja alkaa hihityttää
kuin teininä, niin se lie sitä harmoniaa...tai toisen aalloilla kulkemista. Tai se, että jostakin
asiasta kummallekin kyyneleet kohoavat silmiin yhtä aikaa...sielunyhteyden tunteminen on
liki käsin kosketeltavaa.
Vaan proosaakin päivään mahtui, syötiin munaista pekoniin käärittyä mureketta ja pottuja
ynnä parsakaalia, soosiakin oli. Ja sitten autoliikkeeseen, kun kerran piti mennä.
Pikaseen ennätti Teikku ennen pois lähtöä helssata Aatamin, sitten Teija lähti mustalla
paholaisellaan omille teilleen ja myö munia hakemaan Etolan parkkipaikalta. Yhtä aikaa
munataksin kanssa oltiin pelipaikalla.

Sain Teijalta ihanan jouluruusun, on se niin kaunis ja herkkä kukka. Säilyisi nyt hengissä
ainai joulun yli. Olen aika hyvä tappamaan kukkasia... :wink:

Puuhakas oli tämä päivä, aamusta heti aloin siivota ja päänkin ennätin värittää ennen
Teikun tuloa. Nyt vaan huilailua, joulumusaa ja rauhallista olemista.
Huomenna onkin oottamassa kiilotuspäivä. :roll:

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-18 19:39:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2016-03-16 16:05:35
Viestit: 472
Tuo sielunsisaruus on vaan niin ihanaa :smt049


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1749 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 183 84 85 86 87 88 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)