karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 21:43:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Apua ja neuvoja tarvitaan
ViestiLähetetty: 2017-10-12 15:10:26 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-05-22 17:06:48
Viestit: 36
Paikkakunta: Uusimaa
Heippa pitkästä aikaa!
Olen aivan pöllämystynyt, mieheni nimittäin kävi verikokeissa. Tänään hän kävi lääkärin luona kuulemassa tulokset. kaikki oli muuten ihan ok, mutta kolestroli oli 8,7! Kol-HDL 2,32 ja trigly 1,2. Nyt sitten on todella korkeat lukemat lääkärin mielestä. Hän sai kotiin mukaansa tulosteen, jossa kehotetaan käyttämään kevyt margariineja ja kevyttuotteita.
Olemme kuitenkin olleet vuodesta 2004 saakka Antti Heikkilän opeilla. Kaikki "kielletyt" ovat tyystin pois ruokavaliosta. Ainoa "pahe" on se , että juomme noin 10 kuppia espressoa, espressokeittimellä valmistettuna, päivässä.
Nyt mietityttää, että onko nyt sitten pakko esim. lopettaa aamuinen kananmuna-ateria, vai mitä pitää tehdä? Olen nyt kerta kaikkiaan ymmälläni! Voisitteko ystävällisesti kertoa, mitä pitäisi tehdä! Sen verran vielä, että ruokavalioomme kuuluu tosi paljon kasviksia ja liikumme päivittäin pitkiä lenkkejä. Emme käytä alkoholia. Autattehan minua, sillä olen se, joka hoitaa ruoka-asiat. Kiitos etukäteen!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-12 17:53:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Lyhyesti: Ei mitään.

Kol/HDL = 8,7/2,32 = 3,75 optimi <5

Trigly/HDL = 1,2/2,32 = 0,51 optimi < 0,5 ok <0,8

Lähde: Ivor Cummings https://youtu.be/5Nqg2ahW5sQ

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-12 18:14:27 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Samaa mieltä. Ja jotta voisitte sekä rauhoittua että rauhoittaa lääkäriäkin, mittauttakaa se Apojen suhde ennen ensimmäistäkään reseptiä. Se yleensä kertoo saman kuin HDL ja triglytkin, mutta tuon lisäksi sen teho tunnetaan ainakin niin hyvin että se on tulkittu ihan virallisissakin opuksissa. Ja se on noin 1000 kertaa parempi riskinennustaja kuin kokonaiskolesteroli tai LDL...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-12 20:22:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-05-22 17:06:48
Viestit: 36
Paikkakunta: Uusimaa
:D Kiitos ihanat ihmiset! Mieskin on jo rauhoittunut :lol: ! Me jatkamme samalla tavalla, kuin tähänkin asti. Ja, mikä parasta, niin lääkäri ei edes yrittänyt tarjota kolesteroli lääkkeitä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 10:33:42 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-11-21 21:51:10
Viestit: 30
Olis kysymistä.... karppausta 3+ viikkoa takana ja lihaskipuja tullu lähinnä jalkoihin. Olisko hiilarittomuudella jotain tekemistä tämän asian kanssa.
Käytän calsia-tabuja 2 kpl päivässä ja monivitamiini-porettabletteja 1 kpl. Mites teillä muilla....onko ollu tällasta vaivaa...?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 10:49:48 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Kramppeja on näkynyt ketoilun alkuoireina, jos muutos edellisestä ruokavaliosta on ollut iso.
Miten sinulla tämä meni viime kerralla?

Lisäsuola (vaikkapa vissyn tapaisesti juomaveteen, ja sellaisenaankin maisteltuna) on yleensä auttanut. Suolaa on ylipäätään vaikeaa syödä karpilla liikaa, mutta liian vähän näyttää kyllä onnistuvan, kiitos tiukan virallisterveellisen aivopesun. Ja jos apteekkiin haluaa erityisesti mennä, niin ne magnesiumöljysuihkeet ovat niinikään hyvä (vaikkei mikään välttämätön) lisä.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 12:13:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-11-21 21:51:10
Viestit: 30
Kramppeja ei ole ollu ei viimeksi eikä nyt. Ainoastaan jaloissa reisissä ja vähän pohkeissa juilivaa kipua. On kyllä käyny mielessä että saankohan liian vähän natriumia (suolaa) elimistöön. Koitampa lisäillä sitä ja katotaan miten vaikuttaa...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 12:14:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-11-21 21:51:10
Viestit: 30
Sitä kipua ei ollu viimeksi....2010 tai jotain...en ainakaan muista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 12:18:55 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Suolalisäystä minäkin olin tulossa neuvomaan. Se on auttanut ainakin minua. Otan lisäsuolaa niin kauan kuin juilii ja niin kauan kuin suola maistuu hyvälle. Viime aikoina ei ole ollut tätäkään vaivaa tosin. Se on usein aloitusvaiheen juttuja, kun kroppa hakee tasapainotilaa ruokavaliomuutoksen jälkeen.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-12 22:29:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
Forell kirjoitti:
Kramppeja ei ole ollu ei viimeksi eikä nyt. Ainoastaan jaloissa reisissä ja vähän pohkeissa juilivaa kipua. On kyllä käyny mielessä että saankohan liian vähän natriumia (suolaa) elimistöön. Koitampa lisäillä sitä ja katotaan miten vaikuttaa...


Onkohan tämä Firell täällä vielä? Olen uutena lukenut ketjuja läpi. Mulla kun myös alkoivat juilivat kivut mm. reisissä karppauksen myötä... (myös nilkoissa, varpaissa, ranteissa, polvissa mutta pahin reisissä). On vaan niin erikoinen tunne ja välillä aika vaikea, ja kun löysensin karppausta niin helpotti. Aika paljon käytän kokkailussa ruususuolaa. Ihmettelen tuota reaktiota. Oikeasti välillä öisin ahdisti miten reisiä juili. Mulla helpottaa lämpötyyny vaikka peffan alla ja on magnesiumsuihke ja magnesium sisäisesti ja paljon vettä jos tosi huono ilta. Olen yrittänyt hieroa reisiä ”trigger hieronnan mallin mukaisesti”, ja se auttaa. Tuntuu että pohkeet ja reidet ovat ”Koomassa”, nyt hieroessa tunnen. Mietin laittaako vhh ne ”eloon”. Vai mitä tämä reaktio voi olla. Syksyllä aloittelin vhh, sitten tuli nuo juilivat kivut, löysäsin vhh että pääsen talven yli ja nyt taas aktivoiduin, mutta kivut edelleen ihmetyttää. Rasvaa olen käyttänyt nyt hyvin, mielestäni suolaa myös. Jos jollain ideaa niin jees, otan vastaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-12 22:42:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
NiilinKaimaani kirjoitti:
Suolalisäystä minäkin olin tulossa neuvomaan. Se on auttanut ainakin minua. Otan lisäsuolaa niin kauan kuin juilii ja niin kauan kuin suola maistuu hyvälle. Viime aikoina ei ole ollut tätäkään vaivaa tosin. Se on usein aloitusvaiheen juttuja, kun kroppa hakee tasapainotilaa ruokavaliomuutoksen jälkeen.


voisko olla aloitusjuttuja? Oikeesti kun itseäni välillä itketti viime syksynä aloittaessani se juilinki ja mietin onkohan tässä mitään järkee. Nyt taas yritän kokeilla alemmilla hiilareills kun on kesä tulossa ja enemmän energiaa/loma. Ajattelin että en vedä hiilareita liian alas ja hyväkarpilla kokeilen niin ei niin radikaaleja oireita... ehkä :?

Vai enkö mä vieläkään tunne janoa. Jotenkin en tunnista ikinä janoa :?: Mutta sitten kun juon niin tulee ihan karmee jano non stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-13 08:44:42 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Voi olla, että se mitä aiemmin söit (jos siinä oli paljon vaikkapa leipää) sisälsi kuitenkin reilusti enemmän piilosuolaa kuin mitä karppisapuskassa on. Loppumaton jano (sitten kun se alkaa) viittaa vähän samaan. Ja joo, on se aloitusoireita, mutta juuri ne tuppaavat johtumaan suolan puutteesta, ja yleensä helpottavat kun sitä saa tarpeeksi, jokamikä on aika paljon.

Ja jos mieluummin käytät jotain apteekkituotteita, niin magnesiumsuihke jalkoihin auttaa myös,
mutta suola ruoassa (ja juomavedessä) tulee kyllä pitkän päälle halvemmaksi ja helpommaksi : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-13 15:23:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2017-10-17 17:54:53
Viestit: 332
els kirjoitti:
Voi olla, että se mitä aiemmin söit (jos siinä oli paljon vaikkapa leipää) sisälsi kuitenkin reilusti enemmän piilosuolaa kuin mitä karppisapuskassa on. Loppumaton jano (sitten kun se alkaa) viittaa vähän samaan. Ja joo, on se aloitusoireita, mutta juuri ne tuppaavat johtumaan suolan puutteesta, ja yleensä helpottavat kun sitä saa tarpeeksi, jokamikä on aika paljon.

Ja jos mieluummin käytät jotain apteekkituotteita, niin magnesiumsuihke jalkoihin auttaa myös,
mutta suola ruoassa (ja juomavedessä) tulee kyllä pitkän päälle halvemmaksi ja helpommaksi : )


Tänään juilasi taas enemmän ja kokeilin juoda aamupäivällä 2 litraa vettä johon laitoin ruususuolaa. Kun lepäsin niin vesi/suolat voiteli nikamia, raksahteli alaselän lukkoja auki, vähän helpompi reisien olo, vapautti varmaan jotain hermoja. Nyt sitten kihisee ja kuhisee jalat ”sähköä”. Mutta parempi näin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-13 19:23:15 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-04-13 19:07:11
Viestit: 2
Just se kolesteroli mietityttää, kun vedetään kananmunaa ja rasvaista lihaa. Mieluummin karppaan vähärasvaisella, vähällä hiilihydraatilla. Taas olen aloittanut, n. 2 kg tippunut 3-4 pv:ssä, itse tehty vhh leipä, leikkeitä, kasvispainotteisesti, lihaa myös. Vähärasvaista rahkaa, vaniljaa ja marjoja. Nälkä, mieliteot poissa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-15 09:28:26 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Kurjaa kertoa, mutta tuo vähärasvainen VHH on varmin tie kropan solmuun saattamiseen.
Karppilassakin on siitä jo satoja ja taas satoja esimerkkejä.

Ja mitä tulee kolesteroleihin, niin ei voi kuin valittaa. JOS osaisit katsoa niitä ainoita kolesterolipuolen todella merkitseviä mittareita, huomaisit heti miten hyvää nimenomaan eläinperäiset rasvat kolesteroleineen päivineen ihmisen terveydelle tekevät. Sääli ettei niistä puhuta Suomessa, vaan kansaa hirtetään hiljalleen vanhentuneeseen sanaan, joka kirjoitettiin kiveen Pohjois-Karjala -projektin loppusanoissa... ja niin muodoin jätettiin huomiotta se, että JOKAINEN kyseisen projektin vahvistukseen käytetty megatutkimus on kumonnut sen täkäläisen tulkinnan, kerta kerran jälkeen. Eikän näissä jälkilöylyissä ole kyse mistään pikkututkimuksista vaan YKm WHOn megajättipoteista malliin MONICA, INTERHEART ja nyt tuo viimeisin PURE.

Mutta onnea matkaan; itsemääräämisoikeus ja omat kokeet ovat tietty hyvä juttu, vaikkei ne aina oikein menekään o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-15 11:51:48 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18450
Paikkakunta: Jämtland
Kun nyt ollaan neuvontapalstalla, niin ehkä voi suositella jotain hyvää lääkärien kirjoittamaa kirjaa, Uusi Atkins, Ruokavallankumous, Ruoalla terveeksi, ja myös Annika Dahlqvistin tai Antti Heikkilän kirjoittamia. Sten Sture Skaldeman ei ole lääkäri, mutta on yhteistyössä lääkärien kanssa tehnyt ruokavalio-ohjausta mutta hänen kirjojaan ei taida olla enää kaupoissa. Englanninkielisinä löytyy tietysti lisää. Liian korkea kolesteroli (lääkefirmojen mielipiteen mukaan) on varsinkin meillä naisilla terveellisempi kuin liian matala, mutta triglyt on tietysti hyvä pitää kurissa. Kituprodekarppaus ei tosiaan ole terveellistä, siitä pääsee helposti ainakin jojoiluihin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-16 13:44:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Ämmälänlikka kirjoitti:
Just se kolesteroli mietityttää, kun vedetään kananmunaa ja rasvaista lihaa. Mieluummin karppaan vähärasvaisella, vähällä hiilihydraatilla. Taas olen aloittanut, n. 2 kg tippunut 3-4 pv:ssä, itse tehty vhh leipä, leikkeitä, kasvispainotteisesti, lihaa myös. Vähärasvaista rahkaa, vaniljaa ja marjoja. Nälkä, mieliteot poissa.

Hyvä aloitus muuten, mutta korjaa rasvaisemmaksi vielä kun ehdit. Liian vähän rasvaa = liian vähän energiaa (kaloreita), kituilun seurauksena on elimistön säästötilekki. Pitkään säästöliekillä ollut keho vaatii vuosia korjaantuakseen. Lue karppauskirjoja, jotta ymmärrät kolesterolipelon turhuuden ja rasvan merkityksen.

Olen syönyt nyt reilusti eläinrasvaa seitsemän vuotta, paino pudonnut parikymmentä kiloa, diabetes selätetty remissioon ja veriarvot ovat paremmat kuin koskaan. Se siitä kolesterolipelosta. Loput vihjeet löydät allekirjoitukseni karppauskaaviosta.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-16 14:24:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Tämä kirja voisi olla nyt rasvapelkoiselle se paras mahdollinen:
https://www.gummerus.fi/fi/kirja/978951 ... at-rasvat/
Tämä linkki oli nyt vaan pikahaun tulos, mutta kirja löytyy kirjastosta ja jos sinun paikkakuntasi kirjastosta ei löydy, sen voi tilata jostain toisesta kirjastosta sinne sinun kirjastoosi.

Taija Somppi on verisuonikirurgi, luulisi tietävän mitä sieltä suonista löytyy ja ennen kaikkea minkä vuoksi.

Olen kohta vuosikymmenen elänyt - ei laihdutus, vaan terveyssyistä - rasvavoittoisesti, eli vähintään 100 g eläinrasvaa päivässä, iso vaihteluväli ehkä 100 - 200 g. Hiilarit yli ketoositason (ketoosi ei sovi minulle) ja proteiinia niukahkosti kun kroppa ei sitä paljoa halua. Olen nyt viisikymppinen ja PALJON terveempi kuin olin vähärasvaisesti syövänä parikymppisenä.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-17 18:38:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-04-13 19:07:11
Viestit: 2
Ämmälänlikka kirjoitti:
Just se kolesteroli mietityttää, kun vedetään kananmunaa ja rasvaista lihaa. Mieluummin karppaan vähärasvaisella, vähällä hiilihydraatilla. Taas olen aloittanut, n. 2 kg tippunut 3-4 pv:ssä, itse tehty vhh leipä, leikkeitä, kasvispainotteisesti, lihaa myös. Vähärasvaista rahkaa, vaniljaa ja marjoja. Nälkä, mieliteot poissa.
. Mies kuoli
55-v, isänsä 69 ja hänen isä 60-vuotiaana sydänkohtaukseen. Kaikille, maistui lihat läskineen, voita piti olla joka paikassa, munia samoin kului paljon..Me ihmiset ollaan niin erilaisia, heille ei ainakaan runsas rasva ja eläinrasvat ainakaan hyvää tehnyt.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-04-19 14:03:56 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Ämmälänlikka kirjoitti:
Ämmälänlikka kirjoitti:
Just se kolesteroli mietityttää, kun vedetään kananmunaa ja rasvaista lihaa. Mieluummin karppaan vähärasvaisella, vähällä hiilihydraatilla. Taas olen aloittanut, n. 2 kg tippunut 3-4 pv:ssä, itse tehty vhh leipä, leikkeitä, kasvispainotteisesti, lihaa myös. Vähärasvaista rahkaa, vaniljaa ja marjoja. Nälkä, mieliteot poissa.
. Mies kuoli
55-v, isänsä 69 ja hänen isä 60-vuotiaana sydänkohtaukseen. Kaikille, maistui lihat läskineen, voita piti olla joka paikassa, munia samoin kului paljon..Me ihmiset ollaan niin erilaisia, heille ei ainakaan runsas rasva ja eläinrasvat ainakaan hyvää tehnyt.

Menetykset ovat aina raskaita.
Varovasti heitän ilmaan, että mistä sen tietää, mikä ne sydänkohtaukset aiheutti? Nykytiedon mukaan pahin riski sydän- ja verisuonisairauksille näyttäisi olevan liiallinen hiilihydraattikuorma ja liiallinen omega-6 rasvahappojen saanti ja näiden aiheuttama hiljainen tulehdus elimistössä, ei eläinrasva tai kolesteroliarvot.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)