karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 06:41:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-11-25 23:32:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-11-25 22:53:36
Viestit: 11
Hei.
Olen vanha uusi karppaaja. Joskus aikoinaan pudotin 20kg karppaamalla mutta sittemmin olen pitkässä aikajuoksussa lihonut taas niin että jotakin olisi tehtävä. (Sairastuin aikoinani karppauksen jälkeen syömishäiriöön). Siksi pyytäisinkin että viitsisikö joku katsoa syömiseni läpi että näyttääkö hyvälle ja järkevälle vähän epävarma vaikka paljon asiasta taas lueskellut. Pudotettavaa on paljon siksi tiukempi vhh tässä alussa. Nyt reilu viikko takana -3.2kg navanympärys -6cm

Ap: olen huono syömään aamusta max. Juustosiivu tai metukkasiivu tms. Ja kahvia muutama mun iloinen täysmaidolla tai kuohukermalla viikonloppuna munaa ja pekonia kera kurkun.
Lounas: joko juustomunakasta salaatinkera tai tonnikalasalaattia fetajuustolla ja öljylurauksella tai kebabia salaatilla ilman kastikkeita. Tai edellisen päivän ilta ruokaa.. .
Iltaruoka: munakasta kuohukermalla tai kesäkurpitsalasagnea tai jauhelihapihvejä ja kukkakaalipyrettä tai jotain salaattia vaihtelevasti tonnikala,lohi,kananmuna tms
Jos illasta nälkä olen paistanut leipäjuustoa voissa ja syönyt sen rehujen kuten kurkun ja jääsalaatin kera.

Olen pyrkinyt että jos syön aamupäivällä salaattia, syön iltapäivällä raskaamman ja toisinpäin. Jos päivällä on ollut vain öljy rasvaa tuomassa laitan iltapäivästä ruokaan sitten reilummin kermaa ja jopa voissa paistelen... salaateissa käytän salaattia kurkkua tomaattia ja toisinaan paprikaa.

Olo on oikein hyvä ja energinen ja ketoosissa ollaan, mutta näyttääkö tämmöinen syöminen järkevältä? Suosin laatikoissa ja paistoksissa kesäkurpitsaa kuohukermaa jauhelihaa ja koskenlaskija. Myös toisinaan olen laittanut mutti tomaattimurskaa kun siinä 3.9g/100 hh.

Tätä tiukkaa linjaa minun olisi pakko pitää aikalailla kauan niin siksi nyt varmistelen että josko joku tietäisi onko jokin pahasti pielessä etten vaan vahinkoa saa aikaiseksi. Sitä olen keholleni jo tehnyt ihan tarpeeksi. Kiitos kovasti jos joku jaksaa vastailla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-26 16:55:35 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Näin liki joulua sit uskalsit alkaa! Tsemppiä sulle!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-26 17:09:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-11-25 22:53:36
Viestit: 11
Kiitos tsempeistä. Itseäni ei niin haittaa joulun lähestyminen. Onhan niitä vuoden mittaan pääsiäistä ja vappua, kesälomista puhumattakaan :) Eli en ajatellut kaataa jouluun tätä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-26 21:34:05 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Ihan hyviltähän nuo syömiset näyttää, jos olo on hyvä eikä ole nälkä ja maistuvat hyvin, niin eihän tuossa minusta huomauttamista ole. Ja muistathan lisätä suolaa jos tuntuu heikottavan, se on monella alussa tarpeen. Tervetuloa vain mukaan taas!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-26 21:38:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-11-25 22:53:36
Viestit: 11
Kiitos kovasti :) aa sitäkö se on. Onkin vähän ollut heikkoa oloa ja varsinkin aamuisin päänsärkyä vaikka muutoin olo hyvä. Kiitos. Kokeilempa siis lisätä suolaa :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-27 01:09:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-11-25 22:53:36
Viestit: 11
Hah. Kiitos automaattisen sanansyötön... ap muutama kupillinen kahvia! ei mitään iloinen mun :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-29 12:14:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-11-25 22:53:36
Viestit: 11
Mittauspäivä... viime mittauksesta paino-800g vyötärö -2cm maha -3cm ja lantio -1cm...
Syömisessä olen huomannut että ehkä kumminkin vähän liian vähän rasvaa joten lisäilen sitä hitusen...eilen jo korjasin. Syömiset eilen:
Ap: kahvia maidolla
Lounas: jäävuorisalaattia ja kebabia
Päivällinen: keitettyjä vihanneksia ja kylmäsavulohta... vihanneksiin sekoitin vähän voita.
Iltapala: paistettua pekonia voissa paistettu Muna. Munavoita ja paprikaa tomaattia sekä kurkkua.
Yön nukuin todella hyvin ja aamulla heräsin virkeänä :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-29 12:17:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Kahvi kuohukermalla?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-29 12:21:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Ja voitakin voi siihen kahviin laittaa kuohukerman lisäksi. :D
En itse pysty syömään mitään kiinteää aamuisin ilman että rupeaa kuvottamaan, mutta kahviin noin 1 cm voisiivulla ja kermalorauksella pitää hyvin toimessa seuraavat 4-5 tuntia. Täysmaitokin on aika vähärasvainen tuote, jos haluaa ison osan päivän kaloreista rasvasta.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-29 12:28:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-11-25 22:53:36
Viestit: 11
Kiitos vastauksista. Voisin kyllä vaihtaa kuohukermaan maidon :) voi kahvissa vaatii hieman totuttelua ajatukseen :) tänään ajattelin kokeilla ruuaksi tuota jauheliha kukkakaalisose-vuokaa :) siihen saa kivasti kermaa ja voita ja ajattelin jauhelihaan upottaa koskenlaskijaa:).
Tänään mennyt kahvia ja lounaaksi pekonia ja keitettyjä vihanneksia:) pekoni on kyllä niin hyvää...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-29 12:38:43 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Itse juon voikahvia välillä, tykkään kyllä kermakahvistakin mutta voi vaan on kätevämpi, kun sitä on aina kotona, muuten mustana, mutta ajattelinkin asian sinun kannaltasi eli että maitokahvi voisi olla helppo vaihtaa kuohukermakahviksi. Katsot vaan kaupassa, että kerma on vain kermaa eikä sisällä karrageenia tai sitä samaa E-koodilla. Kun juot kahvin maidon sijasta kermalla, luulisin että vähenee hh:kin vähän. Tuo paistoksesi vaikuttaa hyvältä. Kermastakin kannattaa lukea paketin kyljestä ne hiilarit ettei tule yllätyksiä. :wink:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-29 12:45:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Ja ne suunnilleen ainoat kermat, joissa ei ole karrageenia ovat nämä:

Arla-Ingmanin tavallinen (on tosin homogenoitua) ja luomukuohukerma (ei homogenoitu)
Maitokolmion kuohukerma - halvin kaikista ja aivan loistava tuote, mutta valitettavasti saatavissa vain Prismasta.

(Hifistelen kerman laadulla, koska käytän sitä noin 1,5 litraa viikossa yhden hengen taloudessa.)

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-29 15:41:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-11-25 22:53:36
Viestit: 11
Kiitos taas lisäinfosta:) enpäs ollut tuommoisen kiinnittänyt huomiota. Ihan perus kermaa ostanut ja näinhän se on, sisältää tuota... jo kätevästi vaihdoin maidon kermaan ja huomasin että tuota sisältää... perhana... huomenna ajattelin laajentaa katsantakantaani ja päätin kokeilla tuota voi kahvia: ) katsotaan miten käy.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-29 15:50:12 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Ei sun huonosti käy, kävi kuinka kävi!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-29 16:23:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-11-25 22:53:36
Viestit: 11
Kiitos :) nyt kyllä taitaa tulla hyvää ruokaa. Lähitilalta haettua naudan jauhelihaa, paistoin sen voissa. Laitoin sipulia,valkosipulia ja koskenlaskijaa. Kukkakaalipyrettä johon lurautin kuohukermaa, voita ja koskenlaskija mozarella raastetta.. . Alle j.liha ja päälle kukkakaalipyre...päälle vielä juustoraastetta :) nyt on ainakin lupaavat tuoksut tuolta uunista:) tosin kuohukermaa joka sisältää tuota E-tä...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-29 16:44:36 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
No käytät sen pois ja viisastuit. Karrageeni on yks ilkiömäisimpiä lisäaineita ja sit tyrkkäävät sitä tuommoiseen peruselintarvikkeeseen. Mutta sitku sulla on karrageeniton kerma, niin sitä pitää hiukka ravistaa ennen käyttöä. :wink:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-06 22:05:58 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-11-25 22:53:36
Viestit: 11
No niin... voi kahvia tullut kokeiltua, ei hassumpaa... kiitos vielä vinkista:) Ketoosi päällä mutta vain 0.4 kg lähtenyt ja senteissä ei muutoksia... vaikka tarkkana olen ollut... no ensi viikolla mitataan uudestaan... kahvista saan hh kun välillä juon kerman tai täysmaidon kanssa... myös salaatista tulee päivänmittaa tomaatin kurkun ja salaatin muodossa hh... kilpparilääkkeet olen muistanut ottaa joten siinäkään ei varmaan mitään... omega3 kapselit otin lisäksi n. Viikko sitten... olo on kyllä edelleen mitä mainioin ja virtaa riittää joten se varmaan kumminkin se pääasia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-14 19:36:26 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-11-25 22:53:36
Viestit: 11
Välikommentti. Karppaus menee loistavasti. Hyviä ruokia ja syömisiä ei jäänyt väliin. Huomenna 2kk karppausta joulu välissä ja -10kg pudotettua painoa :) toimii näin kilpparivajiksellakin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-15 02:55:36 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
=D>

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-15 11:22:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Hyvin menee mutta menköön o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)