karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:28:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-21 18:54:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11549
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
:roll: Heissan, piti tulla hakemaan uskonvahvistusta uuteen yritykseen, monta vuotta sitten olin täällä Pallokaloissa mutta sitten vaan väsyin kun ei tuloksia tullut = en osannut oikein olla.
Vuosien varrella olen ottanut ryhtiliikkeen tuon tuostakin, viikon kaksi elämä hymyilee mutta sitten alkaa tuskastuttaa kun henki haisee ja sydän alkaa hakkaamaan ja huono olo vaivaa. Sitten alan miettimään että varmaan se mielala laskee kun ei tarpeeksi serotoniinia tai jotain sellasta, syy sipsipussin ostoon ja hups taas on hyvä olo mielellä mut ei ruumiilla. :roll: Tuo mielialan lasku on suurin pelote tässä taas.
Jotain teen väärin mutta kun ei ole ketään tässä lähellä keltä kysyä, ja vaikka luen eri paikoista miten tehdä niin se tieto ja toteutus ei vaan kohtaa.
Ateriamatriisi on luettu ja tulostettu ja ulkoa opittu.
Heikkilän kirjoja on hyllyssä vino pino luettu läpi moneenkin kertaan, Kostdoktorn videot ja artikkelit ahmittu ynnä ja muuta.
Karkit ja makea ei niinkään ole se kompastuskivi mutta sipsipussi illalla huonoa päivää parantamaan on se mun lempijuttu.
Tämä päivä on mennyt karpisti ja aion jatkaa, vaikka takaraivossa pyörii että et onnistu kuitenkaan. Aina jostain ottaa vastaan ja menee pilalle.
Äh, nyt on kumminkin askel otettu oikeaan suuntaan.

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-23 10:00:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Vaihda sipsipussi pähkinäpussiin tai täysrasvaiseen juustoon.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-23 14:11:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2014-08-05 09:21:06
Viestit: 504
Paikkakunta: Ulkomaat
Tervetuloa takaisin! Auttaisko nistin lärpäkkeet silloin kun tulee sipsihimo?

_________________
Kuva


Believe that you can and you are half way there


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-23 14:35:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11549
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Kiitti!
Ainaki ne mikrotetut metukat auttaa, rapeita ja hyviä ja jos dippaa vielä jossain tuorejuusto-majoneesi-sambal oelekissa niin NAM. :D
Pähkinöille oon allerginen ja juusto pistää mahan kovalle niin sitä en tohi kauheesti alkaa syömään.

Tuntuu et on joku henkinen lukko mikä pitäs saaha loksautettua auki että alkais homma rullaamaan. Täällä oon lueskellut juttuja nyt, ja kun joku sanoo että miten on paino lähtenyt nousuun ja ei vaan laske niin mulle tulee heti se fiilis että no miksi minäkään ees yritän kun en kummiskaan onnistu! :D
Kai se on kun ei oo ketään tuttua taikka ystävää lähipiirissä josta tukea ja keskusteluapua sais kun tarttis. Niin siksipä tänne änkesin taas kun täältä saapi vertaistukea ja ymmärrystä :)

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-23 15:49:02 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ihan kuullostaa siltä kuin karppaisit runsailla valkuaisilla ja ihan liian vähillä rasvoilla.
Eli ei vaan liialla proteiinilla vaan myös liian vähillä kaloreilla (kuten noilla tuppaa käymään).

Se ei ole ihme, kun kerran suomalaisen kaupan valkuaistuotteet ovat pääsääntöisesti niukkarasvaisia nykyisin,
mutta tilanteesta pääsee eroon vain riittävällä (ja siis todella runsaalla) lisärasvalla.
Sen lisäksi saa toki syödä vaikka puoli kiloa kasviksia karppauksen mitenkään häiriintymättä.
Raakana tai kypsänä, mutta mieluiten vain aterioilla, ja rasvan kera nekin.

Onnea matkaan o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-24 07:05:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11549
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
els, kiitos, tajusin kun aloin ajattelemaan :D
Siksipä on mennyt pieleen, kun niitä pekonia munia lihoja makkaroita olen vetänyt hirmuna mutta rasva on ollut vähissä. Rasva ja vesi.
Nytpä aamulla iso motti kahvia + reilu rkl voita + reilu rkl MCT öljyä joukkoon. Ja sitäkin oon pelännyt että voiko niihin päivän muihin kahveihin pistää voita kans, niin vissiin voi. :D Kerma ei tunnu maistuvan niinkään hyvin kuin tuo ihana voi - mmmmmmm <3
Ensimmäisiä lapsuusmuistojani muuten on ( olin lihava lapsi ) - että pyysin aina "voita kätteen!" ja sitä nuolin sitten kämmeneltä. Ilmeisesti karppivalio oli veressä jo lapsesta lähtien vaan sitä ei sitten ymmärtänyt jatkaa :)

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-24 16:07:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11549
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Tuli tuossa rillattua, chilihalloumia 2 siivua, possun ulkofilettä hakattu ohueksi, sisällä savuporotuorejuustoa + oliiveja + chiliä + aurinkokuivattua tomaattia, pekonilla päällystettyjä sieni - mozzarellapallosia 2 kpl, salaattia ja majoneesia iso pruutaus.

Olisko tuohon jotain parantamisen varaa näin karppinäkökulmasta, jos viitsisi joku kommentoida ja ohjeistaa? :) Olen hyvin kiitollinen kaikista ohjeista joitten avulla pysyn oikealla tiellä tässä nyt.

Aamulla meni 2 mottia kahvia, kumpikin reilun 1 rkl voin ja 1 rkl MCT öljyn kera, sen jälkeen aikainen lounas oli voissa paistettua Lidlin pekonia yksi rasiallinen + 1 muna + siivu fetaa ja muutama oliivi.

Luulen että iltaruuaksi ei paljoa tartte, nyt on kello viis ja olo on melkoisen täysi.

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-25 17:18:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11549
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
25.5. torstai on toivoa täynnä.
Aamulla: Kahvi - voi - mct öljy
Aamupäivällä: tuon edellisen kuvan Liharullasta 2 siivua, pekonipyörylä, 1 viipale halloumia ja voita päälle.
Alkuiltapäivällä: edellisen kuvan Salaattia ja metwurstia muutama viipale ja majoa.
Joskus neljän paikkeilla: Pekoni-kaali-broccolipaistos. Siis reilussa voissa paistettu yks paketti amerikanpekonia ja pannulle kaalta ja pussinpohjat parsakaalta. Puolet siitä pannullisesta jäi huomiseksi.
Emmerdalen ajan herkutteluun sipsejä korvaamaan: Mikrotettuja salaminpaloja, kurkkusalaatti-majoneesi-chilituorejuusto. Kurkkusalaatti Lidlistä ostettua jossa hiilareita 11, jotain / 100g. Tähän annokseen meni ehkä noin 3 rkl.

Nyt on kello siis jotain vartin yli kuus illalla joten muuta ei tänään tule syötyä.

Olen tosi mielissäni kun sipsit saan korvattua noilla mikrometukoilla. :smt026

***edit - kävin pitkästä aikaa salilla tänään aamupäivällä, tein jalat ja kädet ja sitten meinas tulla oksennus. Hirvittävän heikko olo iski, koitin siinä siemailla vettä välillä ja levähdellä, mut katsoin parhaaksi poistua paikalta siltä erää. Olin syönyt sen aamupäivän eka ruuan ehkä noin tuntia aiemmin,,, kai se kroppa protestoi nyt tuota rasitusta kun sillä on tekemistä tän uuden syömissysteemin kanssa? :-k

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-25 19:57:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Äläs riehu siellä salilla pariin viikkoon, nyt kun alat hiljalleen syödä paremmin. Itse lisään aamukahviini lähes yhden viivavälin voita :) Kun palailet sinne salille parin-kolmen viikon kuluttua takaisin, ota lasillinen suolavettä (1 tl merisuolaa) ennen salille menoa. Mitä oikeaa majoneesia voi spruutata?

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-25 20:45:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11549
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Okei kiitos Catharsis, suolavesi pitää muistaa!
Tosiaankin lueskelin täältä aiheesta että ei pidä kroppaa rasittaa liiaksi kaikella heti nyt samalla kertaa, haluan tosissaan saada tämän ruokavalion nyt - elämäntapamuutoksen - rullaamaan kunnolla, sitten seuraava askel se kovempi kuntoilu.

Lidlin Premium Mayonnaise on semmosessa pruutipurkissa, hetko pitää tarkistaa ------>
Paljastus: show
Kuva


oho siinä onkin näköjään kaikkea turhaa ja ilimanaikusta soopaa seassa. :oops: En oo sattunut lukemaan noita selosteita tässä aiemmin, katsonut vaan että on majoa eikä kevytversiota.
Kai se pitää opetella tekemään ite se puhtaampi ja parempi majo. :roll: monesti olen yrittänyt mutta en ole saanut mieleistä.

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-26 06:20:38 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
:D https://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=298

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-26 08:30:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11549
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Kiitti Greda :D tänään opettelen tuon taidon!
Tässä taannoin ostin grillilihoihin sikakallista savustettua paprikajauhetta.. sopis varmaan mainiosti majon mausteeksi!

Aamupaino 102,x , grammoja en edelleenkään tuijottele, niistä tuu kun paha mieli kun ne tuossa mun puntarissa niin vaihtelee. Jos siirrän puntaria viistoistasenttiä vasemmalle lattialla on paino 102,x ja jos taas oikeelle niin on 104,x niin ei muutenkaan oo kovin luotettava rakkine! Mutta kunhan suuntaa antaa kun pitää sen yhdessä samassa kohtaa. :D
Tosiaan tässä talvella oli paino huikeimmillaan 108,x ja silloin aloin vähentelemään hiilareita ja syömään lihaa + salaattia, viikonloppuisin ja joskus viikollakin se sipsipussi vaan oli kaverina, vastaavasti en syönyt niin paljoa sitten ruokaa, yritin olla ja eteenpäin mennä.
Mutta kohta tulee viikko ilman sipsejä, lauantaina oli pussi ja pyhäaamuna pussin jämät mut sitten aloin syömään oikein ja karpisti.
Maanantaiaamuna on se virallinen punnituspäivä mutta tuli vain mieleen pistää ylös jo nyt :D

Huomioinut olen että mulle sopii tällainen tyyli, aamulla voikahvi, siitä muutaman tunnin päästä lounas, sitten muutaman tunnin päästä päivällinen ja illalla se mikrometukkailtapala.. metwurstia nyt ei olis hyvä syödä joka päivä, sen tiedän, mutta nyt alussa koitan olla armollinen itelleni että saan nuo sipsit pois jätettyä kokonaan.
Eiköhän se tästä. Ainakin maha toimii, mikä on mulle Tosi Tärkeä Juttu, ja olo on hyvä. Eilen illalla tuli sydämentykytyksiä mutta täältä jostain luin että suola auttais, magnesiumia otan muutoinkin säännöllisesti joka ilta, niin kävin nuolemassa vähän ruususuolaa lautaselta ja kas kummaa - helpotti olo!
Vettä tulee juotua reilusti enemmän kuin aiemmin, vastaavasti nesteet huilaa poiskin reipasta tahtia.

Pienenä lisähuomiona, tässä reilu kk sitten katsoin Netflixista dokkarin Pet Foo(le)d , miten lemmikkieläimille valmistetaan teollista ruokaa, ja seuraavana päivänä mentiin Musti&Mirriin ostamaan kunnon sapuskaa, raakaruokaa annospaloina, tuolle pienelle 5 v Tiibetinspanieli Ellille.
Että nyt on sekä koira että emäntä oikealla tiellä.
Kuva Ellistä täällä:
Paljastus: show
Kuva


Isäntä ei usko tähän eikä elä ilman pottuja ja jauhokastikkeitaan ja leipiään mutta se on hänen asiansa. Meillä on tää tilanne muutenkin niin erikoinen, aikoinaan oltiin parikymmentä vuotta naimisissa, saatiin kaksi poikaa kasvatettua, mutta sitten erottiin tietyistä syistä ja vuosien päästä ostettiin tää pikkuinen talo puoleksi ja asustellaan tässä työkyvyttömyyseläkeläisinä kumpikin, kimppakämpässä, EI "yhdessä" - mistä pidän lujasti kiinni, vielä tämän 3 vuoden jälkeenkin. :lol: Säännöt tehtiin selviksi kun päätös talosta tehtiin, ja hyvin on mennyt tähän saakka. Isäntä asustaa yläkertaa ja mä tässä alakerrassa oleilen omassa huoneessani, joskus kokkaillaan yhdessä omilla lisukkeilla mut pääasiassa kumpikin ostetaan omat ruokamme.
Mulle on ollut siksikin vähän vaikeaa olla karpisti kun houkutuksia on melkeenpä päivittäin entisten maukkaitten ruokien muodossa mutta nyt vaan olen saanut tarpeekseni huonosta olosta ja haluan keventyä ja tervehtyä, että olis selän kans helpompi olla myös.

Salilla aloin käymään miehen ja poikasen innostamana helmikuun alussa, ensin into oli kova mut sitten tuli taas selkäkohtaus, v. 2004 multa meni välilevy ja on kahdesti leikattu, sen kanssa pitää olla varovainen, ja siinä meni sit viikkoja, taas aloin käymään ja tuli kova flunssa ja taas meni viikkoja, sillai se pahin into sitten laantui painonnousun kera kun vedin kaikkea proteiinipalautusjuomia sun muuta puppua.
Nyt en sitten stressaa enää tuosta salilla käymisestä vaan käyn silloin kun on hyvä olo ja teen voinnin mukaan. Kk korttia pidän ja sali on auki 24/7, joten helppoa sekin.
Että ei tässä isompia murheita ole ollenkaan, se on tuo peikko pään sisällä ja reikä sielussa mikä on laittanut syömään liikaa ja turruttamaan tunteet ahmimalla.
Tänä vuonna täytän 52 joten olishan tässä kaiketi vuosia vielä elää terveenkin elämää kun nyt - NYT - sais tästä hommasta kiinni kunnolla ja sais elämäntapamuutoksen tehtyä!

Semmosia aamumietteitä tänne, huomattavasti helpompi kirjoitella kun viestit ei mene enää moden kautta, kiitos luottamuksesta! :lol:

***edit kuvalinkki, toimiskohan nyt?
***edit en näköjään osaa laittaa kuvia tänne. :evil: asetukset Googlen albumissa on että näkyy joille linkki on jaettu. Jatkan pähkäilyä..

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-26 09:39:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Sun kuvat ei näy. :(

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-26 15:10:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11549
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Enpä saanut kuvaongelmaa ratkaistuksi, jos jonkun kuvan joskus postaan niin pistän liitetiedostona tuohon alas.

Majoneesi onnistui \:D/ nyt on jääkaapissa tekeytymässä ja odottelemassa että pääsee tunnin päästä kanankoipien kaveriksi lautaselle.
Nälkä ei sinällään ole, täältä jostain huomasin että vaikkei oo nälkä niin voi olla sellanen puutteellinen olo, ja siihen auttaa kun juo vettä ja nuolee suoloja. Niin näyttää auttavan.
Tällähetkellä menee Lidlin Saskiaa tummansinisestä pullosta. Lidli on meidän kauppa koska lähellä ja edullista ja tykkään lihojen ja makkaroiden laadusta. Ynnä muitten.

Tuossa kevättalvella elin pääasiassa broilerin jauhelihalla jota paistoin ja pistin sekaan purjoa ja mieluiten ne tummanvihreät lehdet, syystä että katsoin taannoin sen yhden dokumentin suolistobakteereista ja miten yksi mies sanoi että jos tulis katastrofi ja pitäs hamstrata jotain kaupasta niin hän ei ottas pähkinäsuklaapatukoita vaan purjoa :lol: Se dokumentti oli todella ajatuksia herättävä ja mielipiteitä muuttava.
Huomasin kyllä ajan kanssa, aika piankin, että massu hiljeni ja oli tyytyväinen, samoin atooppinen iho ja käsiekseema ei ollut niin pahana enää, saattoi mennä päiviä - yleensä siihen kunnes kävin äidin luona kahvittelemassa ja söin niitä kohteliaisuustarjottavia siellä. Sit sai raapia ja kärsiä pari päivää. NIIN ja kauhea mahakipu iski yleensä heti kahvittelun jälkeen. Nyt ei. Enkä enää ota kohteliaisuudesta, äitikin ymmärtää eikä tuputa kun on nähnyt ne mun vatsanväänteet heti.

Tässä noin kuukausi sitten kävin poistattamassa hampaan ja taas sain antibioottikuurin siihen, kuten aina tuon operaation jälkeen, ei vaan parane ilman. Niin nyt on sitten vielä odoteltava että suolisto toipuu siitäkin.

Hirveän positiivisella mielellä olen nyt elänyt näitä päiviä, vaikka alkuviestissäni pelkäsin niitä masennusoireita, mutta nyt otan sen kannan että jos tässä - ja kun tässä - näitä kaikenlaisia oireita tulee hiilarin vieroituksesta ym johtuvia niin hengittelen rauhassa ja odottelen ja otan lisä magnesiumia ja suolaa ja nesteitä ja rasvaa ja kaikkea sellasta ja katselen miten menee ohi. Siis miksi mulla ei voisi toimia tämä juttu kun niin monella toimii?! - Toki tiedän että kaikki ei sovi kaikille mutta nyt olen ainakin tosissaan kokeilemassa. :)

***Edit, niin siitä majoneesista, oliiviöljy maistuu vähän turhan tukevasti läpi, mietin jopa että pystyyköhän tuosta MCT öljystä tekemään majoa?? :lol: vai mikä olis paras vaihtoehto... hmmm lukemaan foorumilta ----->

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-26 16:07:11 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Jos oliiviöljyä haluut käyttää, niin Borges light on maultaan neutraali. Muuten se on ihan normaaliöljy eli se light tarkoittaa makua. :D

Aikalailla samanlaisia kokemuksia meillä.

Koiruuden kuva näkyi, se jälkimmäinen. =D>

Mä ostin just kuplakoneen, saapi kuplajuomaa koska haluttaa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-26 16:20:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-20 11:02:50
Viestit: 623
Paikkakunta: nokia
Tervehdys, minäkin virittelen uudestaan kahdeksan vuoden tauon jälkeen. Joten eiköhän vaan jatketa matkaa KARPISTI! :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-26 16:43:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11549
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Greda, kiitos vinkistä! Kokeilen tuota öljyä seuraavaksi :)
Maritza kiva kun tulit tervehtimään :D Kyllä jatketaan, antaa menneitten olla menneitä ja katsotaan vaan tulevaan nyt :)

Pitääpä miettiä tuota kuplakoneen ostoa.. toisaalta onhan siinäkin ne kaasupullojen ostot ja vaihdot ja systeemit - en ole ollenkaan enempää perehtynyt tuohon laitteeseen.

Päivän ruuat:
aamulla noin 9 maissa: Kahvi-voi-mct öljy, kaksi kupillista.
päivällä noin 12.30 : Eilistä pekoni-kaali-broccolipaistosta, lisänä jauhelihaa+pekonia toiselta pannulta :D ja lautaselle päälle paljon voita.
iltapäivällä noin klo 17: 2 broilerinkopipalaa + itsetehtyä majoa ainakin reilu puoli desiä plus uunivuokalta sitä kananrasva-voi-vesi-nestettä + salaattia. Kahvi päälle, ilman rasvoja kun tuntuu että korvista pursuaa jo majoneesit.
Nyt tuntuu että on tullut tukevasti syötyä ja rasvaa kyllä ihan reilusti :D Melkein ähky mut ei aivan, eipähän tartte enempää ennen huomista. Tykkään <3

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-26 17:40:34 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Mä juon vain kuplavettä ja siihen joskus lisään merisuolaa, niin sit maistuu vissyltä.

Majoneesia kannattaa maustaa sopivissa erissä eri tavoin, chilillä, currylla, paprikalla/savupaprikalla/ sitruunalla, valkosipulilla, onhan noita.

Mulla oli kans tänään broilerin koipireisiä. :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-26 18:32:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11549
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
:D joo mä maustoin sillä dijon -sinapilla, mustapippurilla, savupaprikajauheella. On tosi kiva että onnistuu noin hyvin ja sitten saa vaihtelua mausteilla, eikä huku niihin muovipulloihin mitä kaupasta kantaa.
Meille tänne keskustaan tuli vihdoin vuosi takaperin muovinkierrätyspönikät joten ei siinä kierrätyksessä mitään ongelmaa enää ole mut onhan se mukavampi tehä ite :D Niin ja sitten mä vielä keräsin sen rasvaliemen uunipannulta purkkeihin, oli tullut meinaan syötyä sitä bearnaisea mitä saa Lidlistä pienissä pyöreissä muovirasioissa, ja kun hamsteri olen, tuli säästettyä niitä komeroon ja nyt tulivat tarpeeseen, heitin liemet niihin ja ne pakkaseen :D tulee soppaa ja vaikka mitä myöhemmin niistä.
Luut heitin kans purkkiin ja pakkaseen odotteleen täydennystä että pääsen keittelemään luulientä niistä, ihan ensimmäinen kokeilu eläissäni, sekin :D
t. nimim. ihan kajahtanut karppaukseen :D

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hilkkiksen uusi aloitus
ViestiLähetetty: 2017-05-27 08:46:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11549
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
:smt007 Jopa maistui voikahvi hyvältä tänä aamuna!
Ja eilen tuli ilmeisesti syötyä tarpeeksi rasvaa, hyvin meni ilta ja yö, ei tehnyt mitään mieli ja nukuin tosi sikeästi yön.

Mietin tuossa että tuntuu tuo liha + rasva sopivan, jotenkaan ei kaipaa rehuja, en ole ikinä ollut kasvisten perään, nyt vasta viimeisen vuoden aikana oon opetellut salaatteja syömään, joten oiskohan tässäkin aika nyt kuunnella kroppaa tarkemmalla korvalla. :-k

Viimeiset pari vuotta mulla on ollut suoliston kans ongelmia, kipuja ja kummallisia tuntemuksia ja pientä kuumeilua. Arvauskeskus sanoo että ei siellä mitään ole, arvot on ihan rajoissa. Miksi sitten on oireita? Ei tiedä.

Ja kun tarkkailin vointia kun olin syönyt salaattia + lihaa tai sitten viljaa, pitsaa yms niin ero oli selvä. Puhtaalla ruualla ei oireita tullut, pitsan jälkeen sai kipuilla muutaman päivän. Yhdelle lääkärille erehdyin sanomaan että oon nyt karpannut kuukauden verran (toissa talvena) niin se sano heti että nonih kannattaa jättää vähemmälle sitä karppausta ja syödä normaalisti niin maha paranee. #-o Tuntuu että kun syön salaattia ym vihanneksia reilummin niin siitäkään ei maha tykkää. Nyt sitten eilenkin oikein uitin ne vihreät siinä majoneesissa ja kananrasvassa, tuntui auttavan tuo konsti.

Ainut mikä tässä ruokavaliossa ärsyttää on tää haju, tuntuu et koko ihminen haisee märänneelle rotanraadolle, hengitys vielä kauheammin. :oops:
Illalla otin tl kookosöljyä ja sulattelin sitä suussa, tuntui että pikkusen vaimentaa sitä löyhkää. Tuoretta inkivääriä yritin pureskella kun jossain joku siitä kysyi että onko kukaan kokeillut, mutta se oli niin väkevää että en kauaa tohtinut vaan otin tuon kookosöljyn sen sijaan. Kun on allergioita niin pitää varovammin kokeilla noita ärtsyjä juttuja.
Purkkaa en viitsi purra koska ne makeutusaineet. Auttaiskohan nuo listeriinit kun purskuttelee? en ole vielä kokeillut mutta pitää testata.
Elimistö tuntuu olevan niin herkillä että ei kärsi laittaa yhtään mitään ylimäärästä niinko purkka tms, antaa nyt kaiken rauhoittua ja päästä paranemisen alkuun, sit myöhemmin voi katsoa ja testailla mitä mikäkin saa aikaan kropassa.

Puntari päätti näyttää empimisen jälkeen 101,1 (joo en niitä grammoja huomioi mut tuo oli vaan nyt niin hauska luku) Joten hyvillä mielin mennään eteenpäin!

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)