karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:04:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 59 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-23 07:32:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
No, joo nyt menee ihan hyvin. Ja yritän olla muistamatta isäni opetusta: "itku pitkästä ilosta"

Ja täällä lasken aamu-harrastuksekseni eilisiä makroja. Vaikka en eilen mässännyt itseäni ollenkaan täyteen, niin kylläpä noista kahvipöydän herkuista kertyy paljon kaikkea....jatkan laskemista, kun kinkkupiirakka unohtui.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-23 20:52:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Aamulla olin vaakani kanssa eri osoitteissa, joten tämän päivän paino on arvoitus, aamulla sitten näkee mitä se näyttää.

Tänään aamulla en syönyt mitään, päivällä söin kolme viimeistä palaa siemenleipää, vähän juustoa ja voileipäkinkkua. Illalla söin 8 Vanhanajan nakkia ja vatkasin 100 g kuohukermaa vaahdoksi ja söin senkin.

Huomanna olis vuorossa keräkaali.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-24 11:56:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Lasken kaloreita https://satuetainen.vuodatus.net/lue/2017/01/lasken-kaloreita

Paitsi nyt laitan kaikki ruudut kiinni ja keskityn mun projektiin

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-25 09:22:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Oli tarkoitus elien punnita ja laskea kaalipadan aineet ja makrot, siis sellaisen mulle sopivan padan, mutta ei siitä mitään tullut, siis laskemisesta, kaalipataa kyllä tuli. Laitoin siihen 100 g voita, 200 g sipulia, 400 g nautajauhelihaa, 800 g keräkaalia ja suolaa. Kun se oli kypsää ja söin sitä, niin minusta siinä oli liian vähän lihaa, söin sitä kaksi lautasellista ja lisäsin pataan toisen 400 g lihaa ja kypsensin lisää ja sitten mies tuli ja söi sitä, joten ei ole mitään tietoa makroista. Sitä on jäljellä ja se syödään tänään, heitän arvion tämän päivän laskelamaan, niin tein eilenkin.

Mikähän sitten olisi loppuviikon ruoka.....keräkaalista

Perjantai - sunnuntai pidän joulunlopettajaiset, kaivan pakastimesta siellä vielä olevat leivonnaiset (ei mun niitä itse tarvitse syödä), olis myös pikkukinkku, sen vois paistaa su, kun Kuopus tulee käymään......Perjantaina tulee Tyttö Anoppikokelaansa kanssa auttamaan syömisessä ja su taidan veidä kahvipöydän herkkuja Esikoisen luo, kun siellä on porukoita käymässä. Enkökän mä sillai pääse eroon joulusta.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-25 09:24:05 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Coleslaw on aina hyvää. :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-26 21:49:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Ei tullut coleslaw mun salaatista, kun en nyt laittanutkaan kaalia. Mutta tuli todella tuhti-karppi-rasvasalaatti, jos sitä salaatiksi voi kutsua. Siinä oli purjoa, maustekurkkua, balkan-makkaraa, emmental-juustoa ja majoneesia. Aika mielenkiintoinen päivä tuli, kun vedin tuota salaattia päivällä ja illansuussa, sen seurana meni 4 nakkia ja kourallinen pähkinöitä. Ja makrot näyttää: hiilareita 9 ja rasvaa 208, että silleen. Koska tänään oli touhupäivä, kalorit jäi silti miinukselle.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-26 21:53:12 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Mä kävin katsomassa niitä sun kaloreita. En seurais kaloreita muuten kuin sillä, että varoisin ettei tule liian vähän. :lol:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-27 09:17:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Eilen tuli kaloreita 2230. Ja tuon rasvalastin jälkeen paino oli noussut ½ kg, ei suinkaan laskenut. Söin sen toisen annoksen viiden aikaan eilen iltapäivällä, nyt ei ole nälkä, syön joskus päivällä kuten yleensä. Söin eilen kaiken alle kuuden tunnin sisällä klo 11.30 - 16.45 ja nyt tulee taas ainakin 18 tunnin tauko.

En mä sitä tarkoita, että kun vetää reippaan rasva-annoksen, että paino olisi seuraavana päivänä alempi, ei se niin mene. Mutta nyt ei ole paino laskenut viikkoon, se viikko sisältää kyllä sunnuntain täytekakun, joten nyt on ollut kuitenkin aika suuret vaihtelut, ollut hiilaripäivä ja rasvapäivä.

Tiedä sitten suuttuiko mun kroppa tuosta yhdestä hiilari latauksesta, se on kyllä tämän vuoden ainoa.

Tänään syön juustoja, munaa, ehkä pari suolakeksiä.......niin ja vasikantanssia (uunijuusto ternimaidosta) se on nyt viimeinen ternimaito pakastimesta, joten sitä herkkua en nyt ihan heti syö lisää.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-27 09:55:14 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Piän sulle peukkua! Jotta pääsisit taas päiväjärjestykseen. Semmoinen 2200 tai +-2000 kuulostaa mun korvaan paremmalta kuin 1600kcal. :)

Lapsuuden kodissa oli välillä tuota vasikantanssia ja sitä kovin herkkuna hehkutettiin. Pakkohan sitä oli syödä, kun lapsena piti syödä aikuisten mieliksi. Mutta kamalan kipee maha sen jälkeen.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-27 11:27:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Ehkä ei kantsis juosta vaa'alla niin usein. Etenkin kun kroppa joutuu sulattelemaan millon mitäkin.
Mahtuuko 9hh grammaan maustekurkut, balkanmakkarat, pähkinät, koko pv 9g hh??
Suolakeksit .... #-o jos tarkoitus laihtua :!:

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-27 11:54:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Maustekurkusta tuli suunnilleen yksi hiilari, koko päivän potti oli 9 g hh

Mulle tuo joka aamuinen punnitus on vanha tapa. Olen käynyt silloinkin joka aamu vaakalla kun olen sortunut syömään mitä tahansa tai en ole välittänyt mitään syömisistäni. Mulla on monien vuosien ajalta päivittäiset painotilastot, no ei kuitenkaan koko elämän mitalta aukotonta sarjaa. Kyllähän siinä tulee mietittyä miksi paino on noussut tai laskenut ja pohdittua milloin mikäkin ruoka vaikuttaa, jos vähentää hiilaria niin kauanko menee kun neste alkaa poistua ja voi laskea päteekö se, että 7 000 kaloria enemmän kulutusta kuin syömistä on kilo pois läskeistä, laskeminen onnistuu vain mikäli on ruuat kirjattu ylös. Tietysti se silloin harmittaa, kun paino nousee tai laihdutusyrityksistä huolimatta pysyy samana, mutta silloin juuri on se paikka kun pitää katsoa kriittisesti omia tekemisiä.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-27 11:58:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Kaksi suolakeksiä ajattelin ottaa juustotarjottimelta, ne painaa 4 g/kpl, ovat tietysti ihan pelkkää hiilaria, mutta en ole vielä syönyt niitä.....ehkä sitten pidättäydyn niistä, on sitten 8 g vähemmän hiilaria.....ehkä pitää olla tarkempi, jos odottaa tuloksia

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-27 12:04:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Okke, hyvä.
Voisko sitä ateriarytmiä muuttaa säännölliseksi tiettyyn aikaan tapahtuvaksi, ja samantyylisiä ruokia + turhakkeet pois?? Vaikka aluksi vain 1kk ja katsois onko vaikutusta?

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-27 14:53:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
~Weera~ kirjoitti:
Okke, hyvä.
Voisko sitä ateriarytmiä muuttaa säännölliseksi tiettyyn aikaan tapahtuvaksi, ja samantyylisiä ruokia + turhakkeet pois?? Vaikka aluksi vain 1kk ja katsois onko vaikutusta?


En osaa nyt ajatella mitä olisi turhake mun ruuissa. Voisitko heittää muutaman esimerkin?

Minusta mun ateriarytmi on nyt ollut, tietty muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, aika sama monena päivänä. Aamulla en syö. Lounas on ollut monesti klo 11 - 12 tienoilla. Ja päivällinen klo 17 - 18 tienoilla. Aika harvoin iltapala. Ei napostelua, Ei välipaloja. En tiedä onko hyvä, mutta paljon vähemmän ruokailukertoja kuin oli syksyllä, kun söin välipaloja ja aamupaloja.

Olen haaveillut, että alan syödä iltapalaksi mustikoita, mutta näkee.

En mä vaitä, että tämä on mitenkään täydellistä syömistä. Sitä sunnuntain täytekakkua voidaan pitää vääränä ratkaisuna, mutta tilanteen huomioon ottaen en sitä kadu. Jatkossa pitää miettiä juhlat tarkemmin, nyt ei ole onneksi tiedossa mitään juhlan aihetta.

Mitä tarkoitat, että pitäisi syödä samantyyppisiä ruokia, jos tuo sunnuntai unohdetaan laskuista pois, sen erilaisuuden ymmärrän.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-27 15:20:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Nyt meni sitten:

30 g mantelilastuja, 30 g Brie, 40 g emmental, 40 g oltermanni, 20 g savuhermanni, 30 g Balkan-makkara, 30 g muna, 45 g voileipäkinkku, 1½ dl ternimaito, 150 g mustikka+vadelma. (ei suolakeksejä!)

Laitoin juustot, Brietä lukuunottamatta, fatsecretiin 5 siivuna emmentalia, eli 130 g, ja se näyttää 7,5 g hiilaria, pakkauksessa lukee kyllä tasan nolla.
Mustikalle se antaa 15 g hh ja vadelmalle 4 g hh, aika iso ero? Pitää käydä taas finelissä. Muut laskin vähän yhdistellen ja sain =>

Eli koko ateria olis: 76 rasvaa, 32 hiilaria, 75 proteiinia, 1125 cal. Ainakin siinä on laskettuna 7,5 hiilaria liikaa, muuten en tiedä onko oikein vai väärin……nyt en laske enempää, vaan lähden sauvakävelylle. Sitten mietin mitä tänään syön muuta.......vai enkö syö mitään........

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-27 15:42:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Kannatan kävelylle menoa ja liian pähkäilyn lopettamista. Elämä on muutakin kuin syömistä ja syömättä jättämistä. :lol: Iloa sinne, monta kiloa!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-27 19:26:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Ei ollut helppo kävely, tie oli liukas, ei pitänyt sauvojen piikit, eikä tossujen pohjat.

Nyt voi sitten jatkaa laskemista perjantai-illan ratoksi.

Söin klo 18: 25 g oltermannia, munan, 11 g majoneesia, 20 g Balkan-makkaraa. Siinä tämän päivän sapuskat.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-27 20:11:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Millaiset stressipisteet?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-27 22:37:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
...156%??

Oikeesti sinä olet suht laiha, normipainoinen, joten älä stressaa! Syöt mitä syöt, muutama kilo sinne tänne ei meinaa mitään.
Joten keskity ennemmin siihen että syöt puhdasta aitoa ruokaa.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tunteella alaspäin
ViestiLähetetty: 2017-01-28 08:55:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 17:58:46
Viestit: 3110
Paikkakunta: Suomi
Lauantaiaamua!

Greda Carpo

Ressistä sen verran, että mulla ei ole nyt nimetä tällä hetkellä vaikuttavaa stressitekijää, siten kun nimesin ressi numero 1:den. Varsinaisesti ole huolestunut vain siskoni infulensasta, jos hän ei viestissään yhtään liioitellut, niin hän on tosi sairas. Mutta en tuota nyt merkitse omaksi ressitekijäkseni.

Hyvä, että muistutit, mun pitää olla tarkka ja kuunella huolella itseäni, kun tuo ressi pääsee vaikuttamaan niin salakavalasti ja huomaan kaiken vasta jälkikäteen aikojen kuluttua.

~Weera~

Onhan mun painoindeksi 30 kieppeillä (162 cm ja 78 kg), ja silloin ollaan lihavia.

Pitihän se laskea oikein kännykän laskimella. Kun vuodenvaihteessa painoni oli 82,5, niin painoindeksi oli 31,4 ja nyt se on juuri alle 30, eli 29,7.
Ei mun lihavuus ole mikään luulo tai väärä näkemys omasta kropasta, kyllä se on laskettavissa oleva totuus.
Eikä mun tavoite ole 18, ei edes 20.
Täällä olen haaveillut kutosella alkavasta luvusta. Jos painan 68 kg, silloin painoindeksini on 26 ja olen edelleen virallisesti ylipainoinen.
Joten tavoitteeni tästä painosta pois 10 kg on mielestäni sopiva tavoite.

Jos haaveilisin 20 kg pudotusta, se olisi minulle liikaa, mutta silloin vasta olisin normaalipainoinen, painoindeksi 22, en siis tuollakaan painonpudotuksella tulisi taulukkojen mukaan, kuin normaalipainoisen ylärajoille.

Mutta tavoite nyt on 10 kg pois nykyisestä painosta.

Ja tämä luku on mun kropalle hyvin tuttu, joten saattaa olla vaikeuksia juuri nyt, joten yritän olla tarkka.

_________________
http://satuetainen.vuodatus.net
Facebook: Satu Etäinen


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 59 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)