karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:41:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-10-26 09:06:50 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
meitä on niin monenlaisia, että saat varmasti monta erilaista vastausta.
Muna pitää nälkää suht pitkään, pekonilla höystettynä. ( mä tosin joudun katsomaan pikkasen kaloreitakin, ei toimi muuten)
Joka ruualle paljon rehuja, erilaisia ja kämmenen kokoinen klimppi lihaa kalaa tai kanaa.
Purkkaa oon syönyt tiukkanakin karppina, mitä nyt en oo enää.
JOs retkahdat niin jatkat sen jälkeen, tosin retkahdukset vähenee jonkuverran kun ei oo nälkä.
Treeni.. hmm.. mä en ainakaan jaksa tehdä yhtään mitään ilman hiilareita,
eli syön banaania tai kaurapuuroa ennen treeniä.
Monet sanoo et voi trenata lujaakin ketoosissa, mutta.. minä en jaksa, pää kestäis treenata,
into olis kova, mut polttoaine loppuu.
Mutta, kuten sanottu, oon tuskin juuri ja juuri edes hyväkarppi (HH 100 pintaan per päivä)
Googlaat kaikenmaailman reseptejä, mm kookosleipä on aika hyvää jos joskus tekee mieli leipää, ja siemennäkkärit :)
Tsemppiä kaikkeen!! :D

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-10-26 16:43:27 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Argh kirjoitin pitkää tekstiä ja bittiavaruus söi sen. #-o
No mutta, syö kasviksia niin paljon kun haluat, proteiinista sanotaan et 1-2g/ painokilo.
Rasvaa lisäät jos ei nälkä pysy poissa,
hirveen yksilöllisiä noi asiat, mä esim kerään painoa lisää liiallisella rasvanlotraamisella.
Ketoosissa on sitte alkoholin sietokyky ihan olematon, eli söisin hiilareita kyllä ennen juopottelua :D
Nimimerkillä, melkein nakkikiskalla tappelussa ketoosikännissä :mrgreen:
Ei muuta ku kokeilemaan :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-10-26 16:49:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Aamiaisen vaihtaisin rasvakahviin, ennen treeniä suolaa (esim teelusikallinen vesilasilliseen), ei ylimääräisiä hiilareita. Jos laskeskelet, niin katso, että rasvansaanti on yli 70% kokonaisenergiasta. Kerran päivässä rehuja riittää. Kannattaa totutella pois ajatuksesta, että "ensi viikolla syön hiilareita". Älä syö, vaikka mummo käskis.

Loput allekirjoitukseni karppauskaaviossa.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-10-26 17:20:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Oma rasvakahvi on voita ja kahvia, noin suhteessa 1 osa voita, 3-4 osaa kahvia. Mct tai kookosöljy varmaan ajaa saman asian. Laskennalliseen kalorivajeeseen ei kannata pyrkiä, se tulee ihan itsekseen, kun ajan kuluessa ateriat harvenee ja alat tuntea kylläisyyssignaalin. Nopein tie ketoosiin on suuri rasvan osuus ja pätkäpaasto.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-10-26 17:24:45 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Mä en itse oo peruskarppi,
en enää.
Mä laihdun vain ja ainoastaan pienellä kalorivajeella,
liian rasvaiset ruuat ei vaan uppoa.
En tarkoita silti että olisin millää kitukaloreilla.
Mä kyllä syön, mutta mun fokus ruuassa on puhdas ruoka, ei mikää mäkkärimättö.
Näissä ruoka-asioissa saat kuten sanoin, yhtä monta neuvoa ku on karppia :D
Otat parhaat palat kaikilta ja kokeilet ja muodostat oman kuviosi :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-10-26 17:31:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
zamm kirjoitti:
Elikkäs jos syön 110-220g prodee, joka olisi 20% päivän kaloreista niin syön silloin rasvaa nopeestilaskettuna 400-800g, kun 70% olisi kaloreista? huhhhuh mikä lukema! voiko se olla noin? :O
Tämä ihmetyttää kun olen useassa paikoissa lukenut että kalorien jakaumat olisivat: P - 21%, HH - 9% ja R - 70%...

Aijai, tämähän vain paranee jos saan hiilareilla herkutella, ennenkuin lähden viihteelle! ;) noihh.. en kuitenkaa ajatellut juoda pitkään aikaa, joten samesame...

Toi prodemäärä on jo vähän yläkantissa laihtumista ajatellen. Otetaan päiväesimerkki: Yhteensä 400 g proteiinipitoista ruokaa eli täysrasvaista lihaa ja/tai vaikka kermajuustoa. Siinä on noin 100 g proteiinia ja reilu 100 g rasvaa. Kaloreja yhteensä noin 4*100+9*100 = 1300 kcal. Lisäksi rehujen ja muiden hiilareita n. 50 g = 200 kcal. Tähän kun lisätään voita, oliiviöljyä yms. n. 500 kcal = 60 g, onkin päivän saalis, 2000 kcal kasassa. Jos näitä nyt haluaa laskea...

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-10-26 17:46:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Vielä, jos verensokeri on yhtään koholla ja maha pinkeänä, niin olet todennäköisesti insuliiniresistenssi. Silloin hiilihydraattien pitäminen jossain 20-30 g paikkailla ja vastaavasti rasvan lisäys on paikallaan. Ottaisin vielä sen pätkäpaastonkin ohjelmaan, sillä saat insuliinitasot alenemaan. Älä mene riehumaan punttisalille tai muutenkaan hikiliikkumaan ennen kuin 3-4 viikon kuluttua karppauksen aloittamisesta. Alussa fyysinen suorituskykysi voi olla alentunut...

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-10-27 17:20:04 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
=D> Kiva kuulla

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-10-27 20:07:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Anna sen painon ensin tippua ihan rauhassa muutaman viikon, kun se nyt toimii. Rasvamaksa hoituu hiljalleen siinä samalla. Pahin aiheuttaja sille rasvamaksalle alkoholin lisäksi on fruktoosi, joten vältä hedelmiä, hedelmämehuja, kaikkia teollisia siirappeja, hunajaa tms. Loppusilaus tai tehostus sitten sillä pätkäpaastolla. Mikäs kiire, kymmeniä vuosia sitä sairauttakin on rakennettu...

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-11-01 17:49:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
Hei zamm.

Olen itse pitkään ollut poissa karppilandiasta ihan sattuneista syistä. Sinä aikana olen oppinut olemaan välittämättä syömisten laskemisesta, muutoinkin tein sitä ainoastaan ns. tiukistelun aikana.
Ainoa syy siihen, että painoni on pudonnut n. 6-7 kg on se, että olen oppinut kuuntelemaan omaa kroppaani siinä mielessä, että syön silloin kun on nälkä. Syön hitaasti ja lopetan silloin kun ei enää maistu. Syön yleensä karppiruokaa, mutta kunnon ruisleipä kunnon päällysteillä maistuu silloin kun huvittaa. Kasviksia syön silloin kun huvittaa. Munat tai pekoni eivät ole maistuneet pitkään aikaan. Pottukin maistuu toisinaan varsinkin isolla voiklöntillä ja kunnon kermalla höystetyssä muusissa.

Mä en siis ole todellakaan mikään neuvojen antaja muussa suhteessa kuin siinä, että tässä on minun tapani karpata ja se mun kohdalla toimii, jos haluaa pudottaa painoaan tai voida hyvin. Itse karppina jo monta vuotta - ja jopa Itä-Suomen Yliopiston lääkäritkin suvaitsevat sen...! :mrgreen:

PS. Meidän vanhojen ja yli-ikäisten karppienhan pitäisi olla jo kuolleita!!! :shock: :lol:

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-11-02 16:16:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
:smt041

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-11-04 20:35:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
zamm:

Karppaus toimii sitä paremmin mitä vähemmän sitä ajattelee. Pieni tarkennus kohdallani: painoni on siis laskenut n. 25kg siitä aloitusajasta 2008, männä kesänä se 6-7 kg.

Ei kukaan käske täälläkään sinua syömään voita, kermaa tai vaikka kookosöljyä, sillä kaikilla on loppujen lopuksi oma tapansa karpata. Sun pitää vain löytää oma tapasi - ja mun mielesä syödä just sitä mitä huvittaa syödä. Mua alkaa kohta huvittaa syödä homemade verilettuja... 8)

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)