karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:49:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 125 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-08-03 10:00:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-06 08:45:39
Viestit: 509
Mä olen omalla kohdallani huomannut, että green smoothiet saa vatsan toimimaan (joskus jopa turhankin tehokkaasti)

_________________
Painon muuttumista voi seurata täältä: Rentunruusu

Syömisiä ja muuta aktiivisuutta taas löytyy täältä: Läskeihinsä kyllästynyt


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-07 02:28:03 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Hapankaali auttaa. Tää tuli itse kokeiltua, kun söin kokonaisen rasiallisen "Rasilaista" kerralla. Vähän myöhemmin tuli kiire pöntölle.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-07 21:21:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
jepejee kirjoitti:
Tänään on tullut ulostetta niin perkeleesti, ... mutta kyllähän tuo siitä kertoo, että siellä kama liikkuu hitaasti kun sitä suolessa ylipäätään noin paljon on. Olen nimittäin syönyt vieläpä normaalia vähemmän viime aikoina (olin mökillä pari päivää). Olen kyllä käyttänyt nyt pari viikkoa intialaista "tribula churna" -nimistä jauhetta, joka on ummetuksen ja ruoansulatuksen parantamiseen tarkoitettu,
Kamaa on suolessa paljon varmaan tuon jauheen vuoksi. Luultavasti imee itseensä paljon nestettä ja rasvaa (ja vaikeuttaa massan liikkumista sillä tavoin) ja turpoaa sitten moninkertaiseksi ja siitä tulee kamaa.

Esim. nuo "detox"-tuotteet, joiden jälkeen sitten kauhistellaan suolihuuhteluissa, mitä kaikkea "kuonaa" poistuu elimistöstä "niiden ansiosta" aiheuttavat turpoamisellaan juuri ne tuotokset, joita kauhistellaan ja kuonaksi nimitellään.

Voivesi (tai kookosöljy varmaan ajaa saman asian, sitä otan enemmän flunssaa ehkäisemään) ennen ateriaa tarvittaessa on niin helppo tapa, että en ymmärrä, miksi pitäisi kärsiä ummetuksesta. Sitä voi juoda päivittäin, vaikka kaksi kertaa päivässä, kunnes ongelma on historiaa. Itse tarvitsen vain, jos olen syönyt viljoja (tai laihaa proteiinia) liikaa, mutta ei ole mitään syytä, miksei voisi juoda päivittäin. Otan joskus, kun ei ole nälkä, ihan vain saadakseni energiaa.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-07 21:35:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
Saarioisten raakamakkaroita suosittelen. Erittöin laksatiivisia. Meni pytty tukkoon. Tämä ei ollut vitsi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-13 10:48:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2016-04-13 18:39:22
Viestit: 634
Vanha topikki mutta ummetuksella haettuna uusin yleisessä keskustelussa.

Lähinnä tv-mainoksille ja sairaalaelämälle altistuneena minua kiinnostaa mekanismit, joilla virallisterveellinen aiheuttaa ihmisille ummetusta, mikä vaikuttaa olevan hyvin yleistä. Sairaalassa tupakoitsijoille oli ihan normaalia saada ehkä kaksi kertaa viikossa tyhjennettyä suoli pönttöön.

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva, lähiluonnosta bakteerit.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-13 11:31:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Ihan hiljattain tapahtunut:
Syön normaalisti vain mahdollisimman vähän käsiteltyjä tuotteita, eli en koskaan osta vähälaktoosista/laktoositonta tai homogenoitua maitotuotetta.

Peli iltaan ostin kuitenkin kaverille mennessä muonaksi sardiineja oliiviöljyssä ja purkin smetanaa ja koin yllärin: Ainoa smetana jota lähikaupassa oli tarjolla oli tällainen:
https://www.foodie.fi/entry/smetana-lak ... 4893385351

Eli laktoositon smetana. Otin kun ei muuta ollut ja seuraus oli, että vatsan toiminta heikkeni normaalista peräti kahdeksi päiväksi.
Normaalilaktoosillista Valion smetanaa menee 3-5 purkkia viikossa ja sen kanssa vatsa toimii erinomaisesti.

On siis täysin mahdollista saada aikaan lievää ummetusta syömällä laktoositonta tai vähälaktoosista teollista maitotuotetta.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-13 14:20:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
Shemhamforash kirjoitti:
Vanha topikki mutta ummetuksella haettuna uusin yleisessä keskustelussa.

Lähinnä tv-mainoksille ja sairaalaelämälle altistuneena minua kiinnostaa mekanismit, joilla virallisterveellinen aiheuttaa ihmisille ummetusta, mikä vaikuttaa olevan hyvin yleistä. Sairaalassa tupakoitsijoille oli ihan normaalia saada ehkä kaksi kertaa viikossa tyhjennettyä suoli pönttöön.


En varsinaisesta mekanismista tiedä - muistan lukeneeni mutten muista mitenkäs se menikään - mutta sokeri tekee ummetusta selkeästi. Jos syön illalla jotain makeaa, ei aamulla "tapahdu" mitään, vaikka muuten hyvin säännöllisesti.

Ikinä ei ole maha toiminut niin mukavasti kuin karpatessa. Tarpeeksi kasviksia ja rasvaa, on neuvoni aina kun asia puheeksi tulee.

_________________


Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!



Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-13 17:42:10 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Eipä minullakaan ole ongelmia ollut, aamun lchf kahvi hoitaa tavallisesti hommat. Mutta - testattiin keuhkoahtaumaani toista lääkettä pari kuukautta ja sepäs pisti suoliston hitaalle. Onneksi lääkärini kanssa lopetettiin hyvässä yhteisymmärryksessä kokeilu kun ei siitä isompaa hyötyäkään ollut. (oli siitä muitakin sivuvaikutuksia)

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-13 18:51:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
mlv kirjoitti:
Eipä minullakaan ole ongelmia ollut, aamun lchf kahvi hoitaa tavallisesti hommat. Mutta - testattiin keuhkoahtaumaani toista lääkettä pari kuukautta ja sepäs pisti suoliston hitaalle. Onneksi lääkärini kanssa lopetettiin hyvässä yhteisymmärryksessä kokeilu kun ei siitä isompaa hyötyäkään ollut. (oli siitä muitakin sivuvaikutuksia)


Vähän ohi aiheen, mutta mitä lääkettä ja mikä sen vaikutusmekanismi on? Saattaa itsellekin olla lääkitys samaan vaivaan jonain päivänä ajankohtainen.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-13 19:19:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kyllä se saattaa olla joskus ajankohtainen, en sitä kiellä, nyt menee kuitenkin täkäläisen suosituksen kakkosvaihtoehdolla ja ilman exacerbationjuttuja ja arvojen heikentymistä en aio aloittaa rinnalle toista. Pahin sivuvaikutus suun kuivuminen joka teki nenähengityksen yöllä mahdottomaksi, kuivasi kurkun ja ärsytti keuhkoja. Eli antikolinergi pitkävaikutteinen.
Nykyinen avaava beta2-agonisti, pitkävaikutteinen. Nopeuttaa pulssia, mutta ei nyt liikaa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-07-07 09:00:36 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Laitanpa tähänkin, että tähän saakka tehokkain suolen "avaaja" on ollut Iherbistä tilaamani Carlson Golden aloe concentrate: http://www.iherb.com/Carlson-Labs-Golden-Aloe-100-mg-180-Soft-Gels/11272 aloe-tiiviste. Itse hankin tätä kokeilun vuoksi, kun moni oli kehunut ja kapseleina tulee paljon halvemmaksi kuin se törkykallis mehu. Itselle tämä ei sopinut, joten jos ketä kiinnostaa, niin myyn loppupurkin (180 - muutama kapseli), kympillä halukkaalle.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-07-09 18:17:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Lääke vastaisena, joo on papereissa, niin kuulostaa hurjalta mutta jos jostain syystä alkaa tulemaan papana paskoja ja makrot sekä mikrot on kunnossa niin kertaluontoisesti yksi annos, siis noin litra.
Tyhentää aika hyvin, päivän päästä alkaa syömään Lakto7:kaa viikoin ajan.
Tämä siis paljon tärkeämpää ei karpaajille mutta mistä sen tietää voi karpillakin joku olla joskus tarpeen tapainen.
Kerran olen kokeillut kun tuli hiukka umpeinen olo kun ei päässyt omia ruokia tekemään, toisten tekemeä "karppi ruoka" on just jonkun toisen tekemää ja voi sisätää mitä vaan.
Lainaa:
Tyhjennykseen käytetään tavallisimmin tyhjennysliuosta. Liuos on elimistöön imeytymätöntä polyetyleeniglykoli-elektrolyyttiliuosta, joka huuhtelee suolen puhtaaksi. Liuosta juodaan yhteensä 3–4 litraa. Tutkimuspäivänä täytyy tyytyä vain veteen, mehuun, teehen ja mustaan kahviin. Suolen tyhjentäminen on ehdoton edellytys hyvälle näkyvyydelle ja tutkimuksen onnistumiselle.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-14 07:37:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Jatketaan nyt tähän ketjuun, ei viitsi näistä paska-asioista aloittaa uutta. Eli nykyään ummetusta on ajoittain, mutta magnesium on auttanut siihen. En sitten tiedä, että onko tuo kovinkaan järkevä "korjaus" tuohon vaivaan syödä magnesiumia tosi paljon. Mutta on se sentään jossain määrin luonnollinen apu, eikä mikään lääke. MUTTA. Nyt on tullut uusi vaiva. Eli mulla on jatkuvasti kaasua mahassa (ei mitään uutta) ja nyt vuodenvaihteen jälkeen kakka on alkanut kellumaan lähes aina. Se on erittäin haalean ruskean väristä ja kelluu pöntössä. Joskus tulee normaalia, uppoavaakin kakkaa, mutta yleensä ulosteeni kelluvat nykyään. Jotenkin tuntuu, että tämäkään ei nyt ihan normaalia ole... voisiko johtua magnesiumista? Ei tosin ole aikaisemmin tällaista aiheuttanut. Perkele että mun suolisto taitaa olla huonossa jamassa :(. En nyt keksi mitään ruokavaliomuutoksiakaan, mikä olisi tapahtunut vuodenvaihteen jälkeen. Fruktoosiakaan en ylenmäärin saa, kuten en saanut ennenkään.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-14 08:05:51 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Lainaa:
Suomalaiset saavat magnesiumia eniten viljavalmisteista, muista kasviksista (peruna, hedelmät, marjat), juomista (kahvi ja mineraalivesi) ja maitovalmisteista.


Tuosta listasta näkee ettei karppi ehkä saa paljoakaan magnesiumia ruuasta. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dlk00818

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-14 08:29:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-27 15:09:36
Viestit: 1215
Paikkakunta: Helsinki
Itse olen päässyt ummetuksesta jättämällä kaikki kuidut pois, eli syön vain eläinperäistä ruokaa (noin 95- prosenttisesti, koska juon kyllä kahvia/teetä ja käytän mausteita). Vaatii kuitenkin sopeutumista elimistöltä, eikä ehkä sovi kaikille, on melko radikaali ratkaisu näin nykyaikana, kun kuituhypetys ja runsaat kasvikset ovat sitä "normaalia" syömistä.
Tänään oli muuten juuri tälläinen artikkeli turvottavista vihanneksista, olisiko siitä apua ? https://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/art ... gs.z2=m1sk

_________________
Tammikuusta 2011 rentokarppaillen. "ketoosihoipuntaa" heinäkuusta 2011 alkaen :-) Normaalipainoisena 2013 alkaen enemmän tai vähemmän ketoosissa, karnivori tammikuusta 2018 alkaen =D>
http://meatheals.com http://justmeat.co/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-14 08:50:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
jepejee kirjoitti:
Nyt on tullut uusi vaiva. Eli mulla on jatkuvasti kaasua mahassa (ei mitään uutta) ja nyt vuodenvaihteen jälkeen kakka on alkanut kellumaan lähes aina. Se on erittäin haalean ruskean väristä ja kelluu pöntössä. Joskus tulee normaalia, uppoavaakin kakkaa, mutta yleensä ulosteeni kelluvat nykyään.


Uppoaminen ei ole sen "normaalimpaa" kuin kelluminenkaan. Kelluminen EI ole osoitus mistään vaivasta. Se on osoitus siitä, että syöt paljon rasvaa. Rasvainen uloste kelluu, rasvaton uppoaa.

Niinpä virallisterveellisesti syövillä uppoavat, kun taas rasvakarppaajalla kelluvat. "Normaalia" se uppoaminen voi olla lähinnä siinä sanan merkityksessä että normaali=enemmistö, koska enemmistö syö niin vähän rasvaa, ettei sitä riitä kakkaa kelluttamaan. Karppaajalla riittää.

Minä nimenomaan odotan kakan nykyisellä ruokavaliolla kelluvan ja jos se uppoaisi, alkaisin epäillä liian vähäistä rasvan käyttöä. :D

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-14 09:45:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Toisinsyöjä kirjoitti:
jepejee kirjoitti:
Nyt on tullut uusi vaiva. Eli mulla on jatkuvasti kaasua mahassa (ei mitään uutta) ja nyt vuodenvaihteen jälkeen kakka on alkanut kellumaan lähes aina. Se on erittäin haalean ruskean väristä ja kelluu pöntössä. Joskus tulee normaalia, uppoavaakin kakkaa, mutta yleensä ulosteeni kelluvat nykyään.


Uppoaminen ei ole sen "normaalimpaa" kuin kelluminenkaan. Kelluminen EI ole osoitus mistään vaivasta. Se on osoitus siitä, että syöt paljon rasvaa. Rasvainen uloste kelluu, rasvaton uppoaa.

Niinpä virallisterveellisesti syövillä uppoavat, kun taas rasvakarppaajalla kelluvat. "Normaalia" se uppoaminen voi olla lähinnä siinä sanan merkityksessä että normaali=enemmistö, koska enemmistö syö niin vähän rasvaa, ettei sitä riitä kakkaa kelluttamaan. Karppaajalla riittää.

Minä nimenomaan odotan kakan nykyisellä ruokavaliolla kelluvan ja jos se uppoaisi, alkaisin epäillä liian vähäistä rasvan käyttöä. :D


Jännä vain, että se ei ole mulla ennen kellunut kuin hyvin satunnaisesti :shock:. Onko rasvaa, joka ei imeydy, ulosteessa?

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-14 09:55:01 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Kellukakka on ihan ok. Veikkaisin että siinä on suolen liukastavan rasvan lisäksi hiukan enemmän kaasunsa pitäneitä bakteereita, eli kaikki nostovoima ei tule rasvasta. Meikäläisen tuotos on useimmiten kelluvaa, ja varsinkin se on sitä silloin kun kaikki sujuu hyvin : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-14 10:30:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Yhdessä House jaksossa sivuttiin aikoinaan kelluvaa kakkaa, vegaanivaimo aikoi jättää miehensä, kun kelluvan kakan syyksi osoittautui salaa syödyt hampurilaisateriat. Tätä diagnoosia edeltäneet seksitauti/pettämisepäilyt joita prosessissa tuli, olisi kyllä antanut anteeksi, mutta se lihansyönti... :D

Els: Tarkoittaako "kaasunsa pitäneitä bakteereita" eläviä semmoisia? Että voiko kellukakkaa pitää osoituksena paitsi riittävästä rasvasta, myös hyvinvoivasta ja runsaasta mikrobistosta?

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-14 10:36:54 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Toisinsyöjä kirjoitti:
Els: Tarkoittaako "kaasunsa pitäneitä bakteereita" eläviä semmoisia? Että voiko kellukakkaa pitää osoituksena paitsi riittävästä rasvasta, myös hyvinvoivasta ja runsaasta mikrobistosta?

Aika lailla tuollaiseksi olen sen mieltäntyt.
Pakko se ei ole, mutta hyvä indikaattori sille, että hommat on silläkin puolella kunnossa.

Siksi kai tuo jepejeen pelästyminen hivenen hymyilytti, vaikka vakava asiahan se huolestuminen on.
Muttakun... ehkei kukaan muu enää muista jo aikaa kadonnutta karppilan ketjua Kekeksin kelluvista helluntaikakoista...? : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 125 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)