karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 11:07:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-08-12 14:29:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Moro Fatfan! Kiitos kun tulit moikkaamaan päiväkirjaani. Lihastohtorista eli Hulmin jutuista puhuttiinkin tuossa jo aiemmin. Menno Henselmans, josta puhuin aiemmin, on useammassa artikkelissaan särkenyt monia kuntoiluravitsemukseen ja siihen liittyvään tutkimukseen liittyviä myyttejä. Kannattaa tutustua. En nyt laita muita asiaan liittyviä juttuja kun noissakin on suomalaiselle kuntoilevalle yleisölle ihan tarpeeksi pureskeltavaa :wink: Tekisi mieli alkaa ihan oikeasti bloggaamaan aiheesta, ei tartteisi kun suomentaa parhaita juttuja maailmalta.

En tiedä oliko sulta varsinainen kysymys, mutta aiemmin olen maininnut että tällä hetkellä mennään miinuskaloreilla. Sitten kun kylkirasvat on poltettu, siirryn ylläpitoon. Ehkä joskus jopa ketobulkille, mutta siitä en viitsi vielä edes haaveilla. Voimatasot nousee koko ajan ihan kivasti. Ilmeisesti ketoillessa massan kasvattaminenkin olisi mahdollista miinuskaloreilla, mutta itse olen tyytyväinen kun tulee kireyttä ja lihaserottuvuutta. Jos jonnekin niin jalkoihin saa tulla lisää massaa. Ja jalkapäivinähän noita ekstraproteiineja otankin, niinkuin mainittua...

Mutta mitä enemmän ajattelen että mun päiväkirjaan tullaan markkinoimaan jotain tiettyjä herajauhemerkkejä ja vielä sanotaan että se on ihan sama onko se jotain Fastin tai Jutan bulkkitavaraa vai luomua, niin tosiaan nouseehan siinä heti varoituskolmioita nenän eteen [-X Ja niinkuin hera muutenkaan olisi mikään autuaaksi tekevä (lisää aiheesta mm. tuolla Henselmansin blogissa).

Mutta tsemppiä kaikille treeneihin, olisi kiva jos muitakin karppaajia innostuisi kunnolla treenaamaan. Erityisesti kaikille ketopunttaajille tervetuloa FB:n Ketogains-ryhmään. Olisipa siistiä jos joskus voisi pitää jonkun ketopunttaajien oman treenileirin... :smt062 :D

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-12 17:10:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-05 17:07:52
Viestit: 640
Tarkoitukseni ei suinkaan ollut markkinoida mitään tuotteita. Pahoittelut jos sait sellaisen käsityksen. Annoin vain esimerkkejä niistä joita itse käytän ja jotka ovat päteviä. Itsestään selvyytenä pidin, että käytetään juuri ihan naturaalina eli maustamattomana. Heraproteiiniin ei tarvita kuin sitä ihteään.

Kannattaa pitää huoli myös, ettei markkinamiehet luomupuolella vedätä. Luomua kannatan kaikin puolin. Tosin proteiinin osalta luomusyötöllä ei ole niin paljon merkitystä kuin rasvaprofiilin osalta. Siinä mielessä luomuproteiinin mainostaminen jotenkin paremmaksi (muuten kuin ehkä ekologisesti) on sitä markkinahömppää. Eli luomuproteiinista ei kannata ainakaan kovin paljon maksaa ylimäärää per kilo.

Mutta kuten jo mainitsin. Ei ole tarkoitus teilata mitään eikä ketään. Vain jakaa omia kokemuksia jos vaikka niistä joillekin olisi hyötyä. Hyviä treenejä vaan!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-13 07:14:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Päivitys yläselkäpäivään: Leauanvetojen maksimitoistomäärä on nyt 14.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-14 17:33:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Päivitys rintapäivään: penkissä 100kg toistomäärä nyt 5. Eilen taisi jäädä kokonaisproteiinit aika vähiin ja tänään sitäkin vähemmän kuin vain yksi kunnon ruokailu. Ennen töihin lähtöä n. 100g aladoobia. Meidän perheessä poikien suosikki. Iskä tykkää :) Huomenna välipäivä, sitten jalat. Tässä saikin kivan ehjän neljän päivän treeniputken.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-14 21:18:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Layne Norton joka kyykkäsi 303kg Salossa Ipf:n Klassisen voimanoston kisoissa 93kg:n sarjaan, ei käytä kuin Bcaa:ta 10gr treenin päälle ja tunnin sisällä kunnon ateria. Tuolta hiukan lisää aiheesta, probody-lehdessä ilmeisesti myös artikkelia kyseisestä seminaarista. Tsemmpiä treeneihin, itse en ole jaksanut päivittää päiväkirjaa nyt hetkeen :?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-15 14:21:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Kiva kuulla tästä Nortonista ja kiitoksia kannustuksesta! Tuo on aika pitkälle yhteneväistä Menno Henselmansin juttujen kanssa. Mitäpä sitä kroppaa kuormittamaan millään ylimääräisellä. Huvittavaa välillä katsella eri paikoissa miten erityisesti miehet korvaavat kunnon aterioitakin noilla proteiinijutuilla. Jotkut ravitsemusasiantuntijat puhuvat jo miehille tyypillisestä syömishäiriön muodosta näiden kohdalla. Ja tarvitsevatko nämä kaikki oman elämänsä huippu-urheiljat kaikissa niissä päivittäisissä huippu-urheilusuorituksissaan kaikkea sitä proteiinia ja niiden mukana tulevia lisäaineita? Vai tarvitsisivatko mieluummin ne kunnon ateriat? Ja miten olisi testoja ynnä muita hormoneja herättelevä pätkäpaasto aina silloin tällöin? Myöskin ruuansulatus kaipaa silloin tällöin ihan vaan lepoa. Ainakin itsellä juuri kovan treenin päälle tuntuu hyvältä. Kunhan saa paljon täysisuolaista vissyä ja magnesiumsuihketta niin aamulla on taas pirteänä eikä kipuja missään. Aika kummallista... :D

Mutta asiaan. Tänään ajatuksena vetäistä kaikkien aikojen jalkatreeni. Yhdeksän erilaista liikettä. Etureidelle kyykkyä (etu- ja taka), Hack, prässi ja ojentajalaite. Takareidelle romanialainen, takareiden roikkuen, glute ham rise ja koukistuslaitteessa. Väleissä teen keskivartalon kiertoa laitteessa. Tämän kun jaksan niin sitten otan sen palauttavan :) ja etenkin jos en jaksa niin sitä suuremmalla syyllä. Meidän salilla pitäisi olla sopiva roikkumisteline tuohon takareidet roikkuen - liikkeeseen ja GHR:äänkin löytyy sopiva selkälaite. Innoissani olen.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-16 01:47:59 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Jalkatreenit takana... Kaikki ei mennyt putkeen mutta aina olen poistunut salilta tyytyväisenä ja niin tälläkin kertaa. Se on helppoa, ei tarvitse kuin antaa kaikkensa. Ei tarvitse miettiä, kunhan vain tekee.

Kaikkea suunnittelemaani en pystynyt tekemään ennakkoajatuksen mukaisesti. Itselleni ihan uudet liikkeet, eli takareidet roikkuen ja glute ham raiset oli vielä liian haastavia mulle. Saa nähdä mitä teen niiden kanssa jatkossa. Tein sitten enempi reiden koukistuksia. Myös prässit jätin väliin kun keskityin etureidessäkin enemmän eristävään ojennusliikkeeseen laitteessa. Noita koukistuksia ja ojennuksia tulikin sitten pumpattua kunnolla ja fiilis oli taas mahtava. Alkaa tuntua että kyllä siellä takareidessäkin joku lihas on.

Treenin jälkeen sitten saman tien Olvin palautusjuoma ja kotona saunan jälkeen 100g aladoobia, n. 30g kananmaksapateeta, n. 40g meetvurstia, n. 50g kermajuustoa ja 20g makeuttamatonta pähkinävoita sekä reilusti vissyä.

Ruokailun jälkeen muistin vihdoin pohkeet... niitäkin olisi voinut treenata.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-22 18:39:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Päivitystä jalkatreeneihin: Eilen sain sitten Glute Ham Raiseakin tehtyä! :) Hieno fiilis, vaikka apuna olikin kuminauha. Joku oli sellaisen ennen mua virittänyt jalkatukeen ja hyvin toimi. Antoi selkeästi varmuutta ja luottamusta hommaan. Kaikenkaikkiaan meni 3*8. Oleellista oli löytää oikeat säädöt jalkatuelle, eli vetää jalkatukea sen verran taakse että polvet mahtuu menemään lannetuen taakse. Hieno liike, täytyy sanoa. Olin ihan fiiliksissä. Huikea tunne vetää sellaista äärimmäistä treeniä jossa lihas tuntuu kireältä kuin viulun kieli ja liikkeen aikana tuntuu että kohta poksahtaa :D Eipä tämmöseen kokemukseen pääse missään muussa kuin jalkatreeneissä. Pieni jännityselementti on myös jossain penkkipunnerruksessakin, mutta ei siinä koskaan pelkää sitä että lihas poksahtaisi kesken liikkeen.

Toisin kuin aikaisemmin jalkatreenien jälkeen, nyt jätin palautusjuoman pois. Sen sijaan pidin 18h paaston kun olo oli ollut viime aikoina vähän ylikylläinen. Reilusti vaan magnesiumsuihketta saunan jälkeen ja antaa ketonien ja autofagosytoosin yms. hoitaa rauhassa hommaansa yön aikana. Ja hyvältä tuntuu, eipä ole lihasarkuutta. Toisaalta yleensä vasta kahden päivän päästä se pahin arkuus on jalkoihin tullutkin.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-23 19:04:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-08-23 18:02:08
Viestit: 366
Kuulostaa hyvältä treeniltä. Tuo paastoilu kuulostaa aika hurjalta. Eikä tulisi kyllä mieleenkään tunnin kyykkäilyn ja maastavedon jälkeen. Voitko lyhyesti koostaa mistä siinä on kyse? Vaikea uskoa, että keho palautuisi parhaiten paastotilassa. Ymmärrän sen jos tarkoituksena on laihduttaa. Oletko mielestäsi hyvin palautunut seuraavassa jalkatreenissä eli tuleeko sama määrä tai enemmän toistoja tahi samat toistot isommalla painolla?

FF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-23 21:57:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Päivitystä selkätreeneihin. Leuanvetomaksimi on nyt 15.

Ja tervehdys taas, FatFan. Paastoilu ns. anabolisessa ikkunassa lähti liikkeelle ihan kokeilun halusta. Ja tietysti siihen alun perin potki myöskin kadonneen vyötärön metsästys. Sehän tässä on edelleenkin on menossa. Aikaisemmin söin treenin jälkeen erityisesti kananmunia. Sitten joku kerta se vaan jäi välistä. En ollut silloin niin perehtynyt asiaan, niin pelotti se minuakin, mitä siitä seuraa. No, kun tutkin asiaa enemmän niin huomasin että onhan sitä muutkin kokeilleet. En muista oliko se tämä juttu minkä luin, mutta joku vastaava: http://www.marksdailyapple.com/post-wor ... z3jfW0uJYh En osaa sitä sen kummemmin kiteyttää, kun en ole sen enempää asiaa edes miettinyt. Mulle riittää että treeni kulkee ja elämä hymyilee 8)

Tässä tuli periaatteessa vastaus jo tuohon palautumiseenkin. Lihaskivut jäi pois ketoillessa. Tai ehkä ne on jääneet magnesiumsuihkeen ansiosta. Nytkin jalkatreenien jälkeen todella tunsi kuinka imeytyy lihaksiin (mitä enemmän kirvelee, sitä enemmän menee tarpeeseen). Tai sitten laadukkaat kalium, sinkki, natriumbikarbonaatti, sinkki, seleeni, jodi, suola tms. auttaa palautumiseen. Proggressiotakin tapahtuu koko ajan, niinkuin näistä treenipäivityksistäkin huomaa :) En tiedä, en taida enää viidellä tunnin treenikerralla viikossa päästä omiin äärirajoihini. Aikaisemmin en olisi voinut tällaista kuvitella. Koitan kyllä treenata kovempaa ja kovempaa, mutta seinää vaan ei tule vastaan. Pitäisi varmaan koittaa jonain vapaapäivänä vetäistä kahdet treenit. Katsoa kunnolla että monessa viikottaisessa treenissä se mun raja kulkee. Sitten "kun" alkaa tosissaan treenata (nythän tää on vaan tämmöstä fiilistelyä :wink: ), niin kyllähän sitä pitänee treenien määrääkin nostaa. Suurin rajoittava tekijähän tällä hetkellä on ennenkaikkea vuorotyö. Vaikka senkin aiheuttamia uupumustiloja ketoilu helpottaa. Perhe ja omakotitalo on semmoisia asioita joiden kanssa pystyy sumplimaan. Esim. tarvittaessa voin ottaa muksut mukaan salille. Mutta... on kahden treenin päivässä semmoinen ongelma mulle, että saan itseni oikeastaan kunnolla käyntiin vasta illalla. Aamutreenit jo ajatuksena on sellaiset että paikat menee jumiin :lol: No, pitää vaan totuttautua ajatukseen. Kiitoksia FatFan, kun herättelit miettimään tällaistakin.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-30 13:44:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Päivitys rintatreeniin, penkissä menee nyt 6*100kg ja 3*105kg.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-01 10:11:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Tänään kävin pitkästä aikaa vaa'alla. Paino 82,8kg eli lisää on tullut kolmisen kiloa. Vähän kaksijakoiset fiilikset tästä. Luulisin että lihasmassaa on tullut viime aikoina kivasti ja samalla nestettä kerääntynyt juurikin tuonne lihaksiin. Niinhän se monesti lasketaan, eli ajatellaan että se lihaksiin kertyvän nesteen paino on lihasmassaa. Ja sitten kun se ketogeenisen dieetin natriureettisen ominaisuuden takia vähenee niin mittauksissa näyttää että lihasmassa olisi pienentynyt. Mutta mutta, olennaista siis että treenit kulkee. Mutta kun tavoitteena ei niin hirveästi ole massaakaan kerätä. Niin aion nyt sitten vähän rajoittaa kaloreita ja lisätä aerobista. Kaloreiden vähentäminen tapahtuu vähentämällä rasvaa, koska hiilarit ja proteiinit ovat jo aika minimissä. Helpoimmin vähennys tapahtuu vähentämällä kahviin lisätyn rasvan määrää 10 grammalla per kuppi. Päivässä vähennys 30 grammaa eli 270 kaloria. Kuulostaa sopivan maltilliselta. Aerobista en ole tehnyt kahteen kuukauteen, kun on tuntunut että ilman sitä saan säästettyä punttitreeniin kaikki parhaat voimat. Mutta kai sitä voi sen pari kertaa viikossa HIIT:n vetäistä. Lähden nyt siitä että ainakin olkapääpäiviin sen lisään. Seuraavana tilipäivänä pitää myös käydä kehonkoostumusmittauksessa, edellisestä onkin silloin nelisen kuukautta.

Edit. sitten vielä sellainen "esteettinen" huomio viime päiviltä, että olen huomannut mulla olevan eteen työntyvät olkapäät. Mitään vaivoja tämän suhteen ei ole ollut, eli tästä johtuen ongelma on esteettinen. Huomasinkin asian kun nyt paremman lihaserottuvuuden takia on tullut tarkasteltua omaa lihaskehitystä myös peilin kautta. Netissä aiheesta löytyy paljon juttua ja siitä pitäisi aiheutua paljon erilaisia vaivoja, jopa migreeniä. No, mitään tällaista mulla ei ole. Lähinnä rumempi sivuprofiili. Ilmeisesti on tullut ylitreenattua rintalihaksia. Pitää vaan alkaa painottamaan selkää ja takaolkapäitä... No, sitäkin olen tässä tehnyt yhä enevässä määrin :D Ehkä olen välttynyt ongelmilta kun olen aina aiemmin tehnyt treenit lihasten vastaparien mukaan. Eli samana päivänä esim. rinta ja selkä. No, siinä on kyllä monesti käynyt niin että päällimmäinen mielenkiinto on ollut rinnalla ja selkää olen tehnyt lähinnä sellaisena väliliikkeenä. Onneksi viime aikoina on siis tullut enemmän huomiota heikommille lihaksille.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-09 11:12:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Tässä nyt sitten uusimman kehonkoostumusmittauksen tulokset 8.9.2015 (1) ja vertailuna edellinen 31.5.2015 (2):

Lihasmassa: 71.6kg (1) 67,4kg (2)
Rasvaprosentti: 10 (1) 14 (2)
Luumassa: 3,7 (1) 3,5 (2)
Viskeraalirasva: 4 (1) 5 (2)
Nesteprosentti: 60,5 (1) 61,9 (2)

Metabolinen ikä oli pysynyt samana, eli 25 (oikea ikä 40). Paino myös sama.

Mitä huomioita? No, ensinnäkin se ettei näihin kehonkoostumusmittauksiin kannata minään absoluuttisena totuutena luottaa. Sen sijaan suuntaa antavana hyvää tietoa. Eli juurikin verratessa kehitystä.

Mutta silti... yli neljä kiloa lihasmassaa lisää kolmen ja puolen kuukauden aikana! Ja kun tavoitekin on ollut lähinnä kiristellä, eli tuon rasvaprosentin tiputtaminen. Ja kun oletus taisi kaikilla olla että mun systeemeillä (pätkäpaastot ja ei proteiini- eikä hiilarijauheita) lihasmassa voisi enemminkin kadota.

Joten, näillä mennään jatkossakin. Treeni on jatkossakin nelijakoinen mutta noita HIITtejä vetäsen kuitenkin myös yksi-kolme kertaa viikossa. Pätkäpaastoilen jatkossakin aina kuin mahdollista. Proteiinijauhoja (tai niistä tehtyjä patukoita tms. tai niiden lisäämistä ruokiin) en käytä ja hiilaritankkauksia missään muodossa en tarvitse.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-14 09:41:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Mitään sen kummempia edistysaskeleita ei viime aikoina ole ollut, paitsi ehkä kyykyssä ja maastavedossa. Kyykyssä edistyminen on nyt johtanut siihen pisteeseen että nostelen jo vapaalla tangolla isompia painoja kuin aikaisemmin smithissä. Vähän olen kuitenkin lyhentänyt painavimpien sarjojen pituutta. Maastavedossa edistyminen on sitä että on lähdetty liikkeelle nollasta. Mutta kivasti tuntuu.

Isompi kummallisuus viime aikoina on ollut hien imelä haju. Eli asetonia pukkaa. No, ei kai siinä. Mutta kun tuollaista vaivaa mulla ei ole ollut aikaisemmin niin siksi vähän ihmetyttää että miksi nyt. Vaikka mikäpä siinä, ihan sama mulle miltä mun hikeni haisee :D

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-24 16:56:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Mitään sen ihmeempää ei treeneissä ole tapahtunut. Mutta enpä mitään ihmeitä tavoittelekaan, tärkeintä että sinne salille on aina kiva mennä. Semmosen pienen muutoksen olen kuitenkin huomannut että nyt mennään voimakkaasti pelkistetympään suuntaan. Kolme erilaista liikettä yhdellä kertaa näyttää riittävän. Esim. toissapäivänä penkki, maastaveto ja dippi. Tänään sivuvipareita. takaolkapäävipareita ja kylkiä. Että se siitä valmennushommasta kun teen hommat kuitenkin oman pääni mukaan.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-26 11:04:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Olen välillä käynyt lukemassa treenejäsi. Jos haluaa voimaa niin yllättävän pitkälle pääsee tekemällä ainoastaan kyykkyä, penkkiä ja vetoa sekä erilaisia variaatioita niistä. Lisäksi kulmasoutua ja leuanvetoa. Tällä tavalla pääsin itse aikoinani 90% siitä kunnosta mikä minulle oli mahdollista. Loput 10% tuli sitten analysoimalla mikä on noston heikko lenkki, jaksottamalla treeniä ja treenaamalla hermostoa sekä ajoittamalla maksimikunto. Kun olin saavuttanut todellisen maksimikunnon niin oli ihan sama millä ohjelmalla treenasin tai mitä liikkeitä tein tulos oli aina sama. Penkki 2,5-5kg sisällä ja veto ja kyykky 5-7,5kg sisällä. Minulla meni maksimikunnon saavuttamiseen noin 12-15 vuotta systemaattista voimanostotreeniä ilman taukoja. Paras kunto ajoittui 35-38 ikävuoden väliin.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-27 12:09:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Morjensta Patrik! Hienoa kuulla että kaltaisesi voimanostomestari myös seurailee mun blogia. Harmi että viime aikoina ei mitään sen kummempaa edistymistä ole ollut kerrottavana. Välillä pitää itseäkin psyykata muistamaan että nauttii siitä kun rauta vaan liikkuu, ilman että joka paikkaan sattuu ja pysyy terveenä. Aina ei tarvitse tavoitella ennätyksiä. Sun treenit kuulostaa just siltä mitä jossain Ketogainsissakin suositellaan, eli isoja perusliikkeitä. Ilman Ketogainsia en olisi saanut riittävää inspistä alkaa panostamaan esim. maastavetoon. Mutta joo, uskon että juurikin näin ketoilijana maksimivoima-, tai sen tuntumassa harjoittelu, on hyödyllisintä. Ja onhan tuo lihasmassakin tosiaan tässä kasvanut, eli kyllä se on omalla kohdalla osoittautunut toimivaksi.

Sulla ei tossa ollut mainintaa olkapäätreeneistä, mutta ne ei tietenkään ole voimanostajalle lajinomaista harjoittelua. En kyllä oikein tiedä miten saisi mitään perusliikettä kohdistettua sivuolkapäihin. Siksi olen koittanut panostaa sivuvipareihin. Aika paljon on tullut luettua varoittelua että etuolkapäät korostuu helposti liikaa ja siltä se on omalla kohdallakin tuntunut. Ja että monet on vaihtaneet pystypunnerruksen kokonaan sivuvipareihin. Olin aika vakuuttunut perusteluista. Niin ja pystypunnerrustakaan sulla ei tuossa ollut mainittuna. Itsellä kun tavoitteena koko kehon lihastasapaino, niin pitää miettiä koko kropan kehitystä tasapuolisesti. Mitä enemmän sitä voi toteuttaa perusliikkeillä, niin tietysti sitä parempi.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-28 18:36:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Tein alle 30 vuotiaana jonkun verran pystypunnerrusta, mutta se jäi kun ei tahtonut palautua penkkiin. Massaa sain olkapäihin tosi hyvin tekemällä pystypunnerrusta. Onhan se hyvä perusliike. Vipunostoja en ole tehnyt juurikaan, mutta kyllä niillä muotoa saa olkapäihin. Koin vaan aina, että pystypunnerrus on tehokkaampi, joka tavalla.Kyselin aina kovilta penkkaajilta mitkä olivat parhaat apuliikkeet penkkiin ja vastaukset olivat joko kapea penkki tai dippi lisäpainoilla. Ajat ovat toki muuttuneet, ja juutubesta löytyy varmaan vaikka mitä neuvoja, ja osa niistä on hyviäkin. Itse olen treenannut aina aika monipuolisesti, varsinkin nuorena. Nyt on enemmän kaavoihin kangistunut, varsinkin kun kehitystä ei enää tapahdu. Mutta hyviä treenejä sulle. Punttien kolistelua pidän itselläni elämantapana, en niinkään harrastuksena.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-29 15:20:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Sain turvattua hyvän fiiliksen alkutalveen asti, kun penkistä nousi tänään 7*100kg.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-10-02 17:12:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Hienoa kun ennätykset paukkuu :!:

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)