karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:13:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-11-03 10:09:21 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Ketohiilarit ja kituilu ovat tosiaan huono yhdistelmä. Mutta jos aikoo siirtyä rasvan ja ketojen käyttöön polttoaineena hiilarien sijaan niin kannattaa tosiaan vähän ketoadaptiosta ottaa selvää. Polttoaineen vaihto ei ole elimistölle ihan yksinkertainen juttu, vaan aikaa tarvitaan muutama yleensä muutama viikko.
Mutta karpata voi ilman ketoosiakin jos ei satu olemaan kovin hiilariherkkä.
Ja kun on pitempään ketogeenisella niin elimistö parantaa rasvojen käyttöä suoraan polttoaineena ja ketojen tarve vähenee eli alun sivuoireet häviävät ihan huomaamatta. Itse en mittaile ketoja, mutta olo parhain normi lchf ruokavaliolla jossa hiilarit siinä 20-25 gr vrk.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-05 19:58:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-19 14:57:42
Viestit: 89
Ilmeisesti ketoosi on jotenkin syventynyt, kun on ihan älytön jano ollut koko päivän ja toisaalta taas saa pissalla käydä koko ajan. Suu on kuiva ja maistuu kissankakalle. Ketoosissa olen kyllä ollut jo mutta ei tällaisilla oireilla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-05 20:34:17 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Syötkö kovin liha- tai valkuaispainotteisesti?
Sillä on tapana lisätä ketoosia, kun lisävalkuainen tavallaan hidastaa rasvapolttoon siirtymistä,
jokamikä hidastus sitten heiluttaa herkemmin verensokereita suuntaan jos toiseenkin.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-06 09:58:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-19 14:57:42
Viestit: 89
els kirjoitti:
Syötkö kovin liha- tai valkuaispainotteisesti?
Sillä on tapana lisätä ketoosia, kun lisävalkuainen tavallaan hidastaa rasvapolttoon siirtymistä,
jokamikä hidastus sitten heiluttaa herkemmin verensokereita suuntaan jos toiseenkin.


Olen kyllä maltillisesti syönyt lihaa ja selkeästi pienentänyt liha-annoksia mutta en tiedä sitten. Mielelläni kyllä lisäisin hiilaria, että pääisin tästä pois mitä vernsokerit antaa myöden.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-12 15:46:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-10-28 22:32:18
Viestit: 28
Wou!

Ketostix sanoo että olen kohtalaisessa/korkeassa ketoosissa, oireista vaan ei tietoakaan. Ehkä vähän janottaa mutta siinä se, nälkäkään ei ehdi tulla kun syön niin säännöllisesti. Toisaalta nälkä ei ole ehkä enää niin sellainen heikottava kamala tunne kuin ennen. Eilen se tikku vielä väitti pientä ketoosia.. Päikkäritkin tuossa nukuin ja iltaisin kyllä väsyttää, muuten ollu ihan normi olo :)

Hiilarit olen pitänyt siinä 15-18g tuntumissa. Lähinnä kurkusta, tomaatista ja pähkinöistä sekä kahvimaidosta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-02-11 21:31:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-02-11 10:44:51
Viestit: 120
Hoi! Tämä keskustelu ei ole hetkeen ollut aktiivinen, mutta höpöttelenpä silti :D

Aloitin maanantaina karppaamisen ja hiilarit olen pyrkinyt tiputtamaan sinne 20-25g/pvä (ärsyttää vaan kun tuntuu, että joka paikassa nuo HHmäärät ilmoitetaan ihan eritavoilla samoista tuotteista enkä tiedä mitä uskoisi :smt091 ).

Nyt siis pohdiskelen ketoosia (ollakko siellä vaiko eikö) ja tästä ketjusta oli apua. Olen siis karpannut aiemminkin, joten luulin tunnistavani ketoosi-fiiliksen. Nyt olen kuitenkin kokenut jotain jännää: iltaisin alkaa kova "kuumotus" eli tuntuu että kroppa on tosi kuuma (vaikkei tunnu fyysisesti kuumalta, vrt kuume). Reisissä myös tuntuu jänskältä, mutta se voi johtua myös liikunnasta. Myös vessassa on saanut ykkösillä käydä ahkerasti (tosin olen tarkoituksellakin juonut enemmän kuin hiilarimössöaikoina). Ja tosiaan nälkä ei ole ollut :)

_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist


Kuva

Ruokahöpellykset ja muuta: viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-02-28 12:32:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-02-16 13:05:47
Viestit: 17
Sydämentykytystä, kuumotusta, hengästymistä, kihelmöintiä jaloissa, ei näläntunnetta usein, pissattaa useasti, janottaa...

Ketoosia? Vai mistähän nuo oireet johtuu.

11 pvää tiukan karpisti. En kuitenkaan ole pyrkinyt ketoosiin ja en näe tarvetta olla siinä, joten ajattelin lisätä vähän hiilareita marjojen tai hedelmien muodossa...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-02-28 12:42:45 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Siirtymäkauden oireita. Jos haluat vältellä ketoosia niin raja on yksilöllinen, mutta yleensä 70 gramman päiväsaannin alle. Polttoaineen vaihto hiilareista rasvaan vaatii yleensä muutaman viikon siirtymäkauden jolloin voi olla noita erilaisia oireita, sen jälkeen olo on ns tavallinen, ainakin minulla. Ruokahalu palaa ja energia myös.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-27 14:09:32 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Se on niinku rakkaus, että kun se tulee, niin sen tietää. :lol:

Kuva

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-27 15:35:53 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Rantsu sen sanoi - ja sitten kun se ensi huuma menee ohi niin olo onkin ihan tavallinen ja tyytyväinen!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)