karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 15:27:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2013-01-10 10:32:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-01-10 10:20:40
Viestit: 5
Hello kaikille.. Olen uusi täällä foorumilla ja tiedustelisin vatsan toiminnasta. Olen noudattanut Antti Heikkilän Pellinki diettiä nyt vähän yli kuukauden ja mulla on iso ongelma, että vatsa ei edelleenkään meinaa toimia. Olen syönyt nyt pari pv pellavan siemeniä ja ei oikeen toimi. Aikaisemmin otin fructolaxin, joka oli mielestäni todella hyvä, mutta nyt huomasin, että se sisältää vehnäsiirappia. Haluan nyt pitää taukoa kaikista viljoista, joten ei enää fructolaxia...

Toinen asia olisi se kookosrasva... Onko tosiaan tarkoitus syödä kookosrasvaa sellaisenaa 2 rkl/pv ( tai kaakaoon sekoitettuna)?

kiitos jo etukäteen kaikista avuista :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2013-01-10 11:13:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-15 21:45:12
Viestit: 586
Juotko tarpeeksi vettä ja onko tarpeeksi pupun ruokaa ? Rasvaa kandee kokeilla, mutta ei tietysti niin paljon kuin meitsi. Nyt on maha kuralla. :oops:

Muuta en osaa sanoa kuin vettävettävettä...

Kookosöljyä voi lisäillä mm. aamukaffeen, ruoanlaittoon ja vaiks sinne kaakaon sekaan, jos siltä tuntuu. Itse heitän yhden teelusikallisen aamukahvin sekaan... Tosin nyt en ole uskaltautunut tehdä sitäkään, kun tuo maha toimii tällä hetkellä liiankin hyvin. :roll:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2013-01-10 11:38:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-01-10 10:20:40
Viestit: 5
Joo vettä tulee juotua... tuntuu, että on kokoajan jano! Pupun ruokaa tulee vedettyä mielestäni hyvin(jokaisella aterialla) ja rasvasta oon yrittänyt pitää huolen, koska muuten alkaa huippaamaan. Pitää vielä kiinnittää kuitenkin huomiota tarkemmin raakaravintoon ja rasvoihin. Toi kahviin lisäys oli Loistava juttu Kiitos! Nyt toki voi vaikuttaa, että nyt tammikuussa olen lisäksi myös tipattomalla, mikä ei joulukuussa ollut mahdollista :wink: Kiitos kauheesti palautteesta!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2013-01-10 12:00:34 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15263
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Haulla löytyy paljonkin ummetuksesta. Tässä yksi ketju:
viewtopic.php?f=69&t=63986&hilit=Ummetus

Liiasta proteiinista ummetuksen syynä:
viewtopic.php?f=15&t=63977&p=1653296&hilit=Ummetus#p1653282

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2013-01-10 12:28:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-01-10 10:20:40
Viestit: 5
Kiitos Niilinkaimaani! Mä lisään vielä rasvoja toisissaan vaikka niitä käytänkin joka aterialla mielestäni hyvin. Otan ton kookosrasvalisän vielä kunnolla käyttöön! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2013-01-10 17:19:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-21 12:00:03
Viestit: 155
Itse olen löytänyt avun illalla ennen nukkumaan menoa otetuista magnesiumtableteista. Yleensä vatsa näillä toimii aamulla, kunhan on aikaa heräillä rauhassa. Olen elämäni kärsinyt oikkuilevasta vatsasta ja usein juurikin ummetuksesta. Karppaus jo sinällään ollut iso apu.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2013-01-10 17:28:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-01-10 10:20:40
Viestit: 5
No joo täysin sama juttu! Jos ei tää ala toimimaan, niin pitää kokeilla sitä magneesiumia.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2013-01-10 18:40:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-13 07:30:42
Viestit: 3045
Paikkakunta: Turku
Magnesiumoksidi toimii useimmilla ihmisillä laksatiivina, muut magnesiumit taas imeytyvät paremmin (eli antavat elimistölle oikeasti magnesiumia). Jos siis jossain vaiheessa suonenveto alkaa vaivata, niin älä syö isoja määriä magnesiumoksidia, vaan kokeile muita magnesiumin muotoja. Mutta joo, auttaa kyllä toimimattomaan vatsaan oikein hyvin :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2013-04-02 20:04:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2013-01-09 17:33:21
Viestit: 145
Paikkakunta: Keski-Suomessa
Minulla on vatsan kanssa ongelmia. Magnesium ei vaikuta ,mitenkään ja pellavansiemenet vaivoin. Vettäkin ryystän niin paljon että korvistakin taitaa roiskua. Vihanneksia ja kasviksia joka päivä tulee syötyä runsaasti.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2013-04-02 21:03:34 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Aamukahvi kookosrasvalla ja voilla pitää minulla vatsan toiminnassa. Rasva voitelee.
Jos juo paljon vettä kannattaa myös pitää huolta että saa suolaa tarpeeksi.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2013-04-02 21:34:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Käytäthän varmasti neitsytkookosöljyä, esim Cocovin valmistamaa?
2rkl tuntuu aika paljolle.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2014-11-17 07:17:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-03-25 09:53:25
Viestit: 1278
Paikkakunta: Korpikuusen kannon alla.
Tutustuin Chian siemeniin ja kun googletin asiaa, niillä luvattiin hyvä kakka. Ovat esim. Vaihtoehto pellavansiemenille.

_________________
http://www.iherb.com ja alennus ensitilaajalle koodilla: KOT994!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2015-03-19 09:58:53 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
En syö kuitulisiä enkä laksatiiveja. Vatsa toimii säännöllisesti joka aamu. Olen 64-vuotias, joten kai mulla jo pitäisi olla ongelmia? :lol: Rasvaa lotraan surutta.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2015-03-19 10:04:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Yksi huomio: Onko karppauksen myötä ruokavalioon ilmestynyt jokin aivan uusi ruoka-aine?

Kaikki ei sovi kaikille, ja nyt ei ole kyse allergiasta: Minä saan vatsani sekaisin jo parilla teelusikallisella kylmäpuristettua kookosöljyä... Enkä nyt tarkoita että sinun kohdallasi syyllinen olisi juuri kookosöljy, se on hieno raaka-aine niille joille se sopii, mutta kun se vaan ei sovi kaikille. Ja niin eivät sovi kaikki muutkaan ruoka-aineet. Jos siis vihannekset/rasva/magnesium jne. eivät auta, voisi ruveta tarkastelemaan aivan uusia tulokkaita ruokavaliossa. Yhden kerrallaan kun jättää joksikin aikaa pois, niin näkee auttaako se.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2015-03-19 10:55:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Kuten yllä, pellavan siemeniä epäilisin itse ensiksi mutta olet käyttänyt niita vain pari paivää.

Kookos rasva ehkä vaikka 2 teelusikallista ruokalusikallisten sijaan, yhdellä tai jopa puolella teelusikallisella aloittaa jos sitä haluaa, itse käytan sitä kahviin ja sellaisenaan ainoastaan hampaiden hoitoon, jonka tietysti syljen pois.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2015-03-19 11:06:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Motion kirjoitti:
Kookos rasva ehkä vaikka 2 teelusikallista ruokalusikallisten sijaan, yhdellä tai jopa puolella teelusikallisella aloittaa jos sitä haluaa, itse käytan sitä kahviin ja sellaisenaan ainoastaan hampaiden hoitoon, jonka tietysti syljen pois.


Ja kaikilla se ei sitten ole siitä määrästä kiinni, vaan osalle porukkaa kookos nyt vaan ei sovi minkäänlaisina määrinä!
(Itse en käytä edes kosmetiikkaa jossa on kookosöljyä - jos en voi syödä sitä, en suostu sitä ihollekaan laittamaan...)

Tosin voisin toivotella kyllä että syynä ei olisi kookos, käyttäisin itsekin sitä mielelläni jos vain pystyisin.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2015-03-19 11:16:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Toisinsyöjä kirjoitti:
Motion kirjoitti:
Kookos rasva ehkä vaikka 2 teelusikallista ruokalusikallisten sijaan, yhdellä tai jopa puolella teelusikallisella aloittaa jos sitä haluaa, itse käytan sitä kahviin ja sellaisenaan ainoastaan hampaiden hoitoon, jonka tietysti syljen pois.


Ja kaikilla se ei sitten ole siitä määrästä kiinni, vaan osalle porukkaa kookos nyt vaan ei sovi minkäänlaisina määrinä!
(Itse en käytä edes kosmetiikkaa jossa on kookosöljyä - jos en voi syödä sitä, en suostu sitä ihollekaan laittamaan...)


Tosiaan, olisi pitännyt laittaa että...
Kookos rasva, jos se sopii, ehkä vaikka 2 teelusikallista ruokalusikallisten sijaan, yhdellä tai jopa puolella teelusikallisella aloittaa jos sitä haluaa

Tuosta tuli mieleen kananmunat, että ei ne sovi ihan kaikille (en tarkoita koleja) vaan ummetuksen tuojana, ainakin mulla alussa ne tukki paikat, kirjoitinkin niistä, ei tuntunut olevan kovin yleistä...

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: vatsan toiminta
ViestiLähetetty: 2015-03-19 11:23:48 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Ja suolan puute aiheuttaa ummetusta, juuri Aki Loikkasen H-limit kirjasta tavasin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)