karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 10:44:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-01-09 14:29:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-04-28 20:06:09
Viestit: 577
Paikkakunta: Turku.Kymistä(Kotka) syntyisin.
Heipsan,
Tuli mieleeni kysyä teiltä,jotka aterioitte 5:2 +VHH:lla....että mitä syötte ns.paastopäivinä eli 500kcal -rajoituksen aikana? Olisi mielenkiintoista tietää,ja saada ideoita itselleen,kun taasen olen joulu/uusivuosi-aikojen jälkeen aloittamassa tuota yhdistelmää. Siis pliiiiiiiiiiis -antakaa 500kcal-vinkkejä,kun itsellä ei nyt oikein ajatus juokse. ](*,) Tietty sieltä kirjasta löytyy ohjeita,mutta mutta...
Kiitos vaan etukäteen,jos joku viitsii vaivautua.

P.S. Kyselen ohjeita sen takia,kun en viitsisi vaihtaa virallisterveelliseen ruokaan 500kcl:n ajaksi,vaan koostaisin sen 500kcla/päivä näistä ihan hyvistä VHH-aineksista....juu,tioedän,että on mm.Fineli,mutta,jospa jollakin olisi ihan muistissa omat syömisensä---ylen kiitollisena ottaisin vastaan tiedot ja vaikka yv:nä. :smt049

_________________
Tavoitteena hyvä terveys ja alentunut paino eli noin 62-64 kg on sopiva tämän ikäiselle ja kokoiselle (160cm) naiselle.Milloin ätkinsillä milloin milläkin,mutta hiilihydraatteja vahtien.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-14 09:49:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 23:36:21
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
Itse jätän paastopäivänä aamiaisen täysin väliin, ja juon vain mustaa kahvia. Kalorit jaan siis kahteen ateriaan.
Itse olen tosi paljon tykännyt sekoittaa 0.5 purkkia rahkaa, 1 dl raejuustoa ja 0.5 dl mustikkaa, muistuttaa vähän risifruttia! Kalorimäärät vaihtelee vähän riippuen kuinka rasvaisia tuotteita valitaan. Illalliseksi menee yleensä purkki tonnikalaa vedessä, johon sekoitan ruokalusikallisen majoneesia (jos kalorit sallii). Tonnikalan kanssa tulee myös syötyä jonkinlaisia kasviksia. Kananmunia tuli ennen syötyä paljon paastopäivinä, mutta kyllästyin täysin keitettyihin kananmuniin.
Paastopäivinä kannattaa suosia proteiinia ja kasviksia, ne täyttävät hyvin.

Itse olen paastopäivinä kirjannut syömisiäni Kiloklubiin, niin tiedän missä kalorimäärät liikkuu. Kyseinen palvelu on ilmainen, jos kiinnostaa kokeilla.

_________________
Karppausta vuodesta 2012.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-14 14:20:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-04-28 20:06:09
Viestit: 577
Paikkakunta: Turku.Kymistä(Kotka) syntyisin.
Kiitos vastauksestasi susanna85.Tuo rahka+raejuusto+mustikat kuulostaa tosi hyvältä -kokeilen. Olen näin talvella ajatellut tehdä sekavihanneksista Reformin vihanneskuutiopuolikkaaseen(tai 1/4 palaan)+veteen keiton,jonka sauvasekoittimella osittain 'muusaan'.Maistuu ihan hyvältä. Eilen oli pitkästä aikaa ns.paastopäivä ja söin kyllä keitettyä kananmunaa,siivun kermajuustoa(10g) ja paprikaa aamulla.Syön aamupuolella-ehkä noin klo 10 ja sitten niin myöhään kuin mahdollista,mutta ennen klo 20:tä.Yleensä jonkin verran rasvaa auttaa nälän pitämisen loitolla,kuten tiedämmekin jo pelkän vhh:n perusteella. Tässä huomaan,että aloittelen siis ikäänkuin alusta koko 5:2 / vhh-mallilla. Tänään en kuitenkaan mitenkään syönyt karppiruokia liikaa,ehkä peräti liian vähän ? No seuraillaan.

_________________
Tavoitteena hyvä terveys ja alentunut paino eli noin 62-64 kg on sopiva tämän ikäiselle ja kokoiselle (160cm) naiselle.Milloin ätkinsillä milloin milläkin,mutta hiilihydraatteja vahtien.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-03 11:26:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-24 14:11:41
Viestit: 435
Paikkakunta: Hämeenlinna
Heissan

Löytyipäs oikea foorumi :)
Takana parin vuoden harharetki ja mietin millä tämän karppaamisen saisi toimimaan jatkossa.
Enemmän tai vähemmän karpanneena tämä vaihtoehto voisi olla meikäläisen juttu....välillä kun menee muutenkin muutamia päiviä vähemmällä syömisillä.
Ongelma taitaa tulla siinä että tulee sitten muina päivinä syötyä tarpeeksi. Muutaman päivän kaloreita seurailin niin jää joka päivältä vajaaksi....
Mutta aion yrittää ja toivoisin muiltakin tätä keinoa kokeilleilta kokemuksia miten toimii kenelläkin vai eikö toimi... :wink:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-03 17:28:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-08 14:16:29
Viestit: 495
Paikkakunta: Torrevieja
Olen nyt neljä kuukautta yhdistellyt 5:2-paastoa ja hyväkarppausta. Painoa on lähtenyt vasta 5kg, mutta tätä ennen en ole onnistunut laihtumaan lainkaan muuten kuin tosi tiukalla ketokarpilla. Nyt saan syödä välipäivinä rennommin ja silloin ruokavalioon kuuluu päivittäin myös cava, jota meidän lähikaupasta saa hintaan 1,85€/pullo :wink:

Paastopäivinä keitän yleensä ison kattilallisen kasviskeittoa, josta riittää kahdelle paastopäivälle lounaaksi ja päivälliseksi. Illemmalla teen salaatin tuoreesta tai säilykesardiinista tai makrillista ja keitetystä munasta ja salaattivihanneksista. Näillä eväillä kalorit jäävät usein jopa alle sen sallitun 500 kalorin. Silloin syön iltapalaksi vielä vähän pähkinöitä.
Keittoon en ole ainakaan vielä kyllästynyt, kun vaihtelen vihanneksia viikoittain ja käytän tulisia mausteita. Uusin vihannesihastukseni on mangoldi. Suosittelen kokeilemaan.

_________________
Anacondan aurinkokeittiö

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-04 15:54:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-06-26 21:26:19
Viestit: 387
Paikkakunta: itä-uusimaa
Minulla on lähtenyt 2kk.ssa -4,3kg :D ..Paastopäivät olen iltapäivään tuonne 16-17 korville vedellä ja kahvilla ja syön sitten kerralla ne päivän 500 kcalia.. Syön rahkaa, raejuustoa, marjoja, vihanneksia ja hedelmiä, en lämmintä ruokaa ja näillä olen pärjännyt hyvin..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-14 15:06:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-24 14:11:41
Viestit: 435
Paikkakunta: Hämeenlinna
Muutama viikko mennyt loistavasti :D
Paino ei putoa nyt niin jyrkästi kuin aiemmin tiukistellessa mutta olo on muuten kaikkiaan rennompi =D>
Tuntuu näitä tyyleistä kaikkein omimmalta :smt049

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-14 16:12:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
Ketjun läpikahlanneena en enää yhtään ihmettele sitä, että karppausta pidetään dieettinä. Siihen vielä Mosley päälle...syvä huokaus.

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-16 20:11:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-04-20 13:39:40
Viestit: 121
En suoranaisesti tuota Mosleyn oppia noudata mutta puoli-pätkäpaastoilen nykyään 5:2-menetelmällä.
Koska minulla on pitkäaikaissairauksia ja olen pitkän kuntoutustaipaleen alussa, lääkäri (joka muuten karppaa, harvinaisuus :shock: ) suositteli, etten pudota kalorimäärää niin alas kuin täällä moni muu tekee eli 500-600 kaloriin/paastopäivä.

Niinpä minulla on nykyään kaksi puolipaastopäivää viikossa, näiden aikana syön 800-900 kcal, muina päivinä pyrin syömään noin 1700-2000 kcal, riippuu päivästä ja ruokalistasta.

VHH:lla olen, mutta olen tällainen rento hyväkarppi. Ruokavaliooni kuuluu melko paljon kasviksia + pieninä määrinä monia hedelmiä (kiivi, viinirypäleet, ananas, luumu jne.) sekä pieni määriä riisiä. Joskus iltapalaksi menee riisikakku runsaiden päällysten kera, koska en voi syödä minkäänlaista leipää (paitsi itse tehtyä, sovelletulla reseptillä väsättyä siemenleipää, jota en läheskään aina jaksa alkaa vääntämään).

Lisäksi soturoin luonnostaan, koska uniaikaa tulee n. 11 h yössä, joten päivän pisin ruokaväli venyy noin 14-15 tunnin mittaiseksi.

Rentoilun piikkiin menee sitten satunnaiset siiderit ja namuset(noin 100 g viikossa tulee namuja napsittua) :) En myöskään paastopäivien ulkopuolella laske kaloreita vaan arvioin ne summittain (jos joskus lasken, niitä tulee lähes aina aivan liian vähän, joten syön mahani huoleti täyteen ei-paastopäivinä)

Kaikesta löysäilystäni huolimatta olen tällä dieetillä laihtunut (pudotettavaa olisi vielä muutama kilo) ja turvotus, jonka kertyminen kuuluu toiseen sairauteeni pysyvänä riesana, on alkanut vähentyä ja myös pysyä paremmin poissa nimenomaan 5:2-pätkäilyn aloittamisen jälkeen. Suosittelen kokeilemaan ja tarvittaessa soveltamaan omaan tilanteeseen!

_________________
5:2-puolipätkäpaastoileva, soturoiva rento hyväkarppi

"Kaikki hauska on hyvää vatsalle"
-Muumimamma

ruokapäikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=65532


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-26 09:55:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-08 19:18:09
Viestit: 446
Paikkakunta: Mankola, Jyväskylä
Tarkoitus aloittaa 5:2 dieetti ja noudattaa sitä ainakin juhannukseen saakka. Huominen ja torstai 500 kcal päiviä. Mutta eihän 500kcal ole mitään rasvaisiin karppiruokiin tottuneelle - mun aamukahvi jo sisältää sen verran, jos on "bulletproof"! :lol:

Vinkkejä otetaan vastaan (reseptejä, ruokapäikkyjä). :wink:

MeNaisissa muutamia reseptejä.. Tuntuu vaan niin epäortodoksiselta tehdä noin vähärasvaisia ruokia! :lol: Runsasrasvaisuus ja 500kcal ei vaan käy yksiin millään..

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ruoka/ ... a_reseptia

Vai ei tarvitse kärvistellä.. Melkoiselta kärvistelyltä tuo minulle vaikuttaa! Mutta: No pain, no gain - nyt on rasvan palettava!

_________________
Virallisterveelliset suositukset vahingoittavat vakavasti sinua ja ympärilläsi olevia

Ruoka-anarkiaa jo vuodesta 2008.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-07-17 17:05:58 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tiedoksi: Michel Mosley, 5:2 dieetin "isä" kertoo miten väärässä olikaan aiemmissa uskoissaan ja peloissaan, jotka liittyivät rasvaan ja tyydytettyyn rasvaan. Uskalsi kokeilla tosin vasta nyt, kun isoissa lehdissä julkaistut tutkimukset kertovat samaa mitä pienemmät tutkimukset ja moni karppi on kertonut jo pitkään. Eikä hän vielä rasvakarpaa mutta on sentään jo hyvällä alulla :)

Ko jutun loppukaneetti:
Michael Mosley kirjoitti:
Personally, I try not to have biscuits and cakes in our house as I know I can't resist them. But I have gone back to butter, Greek yoghurt and semi-skimmed milk. I eat more oily fish, eggs and the odd burger.

After all those years believing them the enemy, saturated fats taste more delicious than ever.

Koko juttu: http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... OSLEY.html

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-07-17 18:48:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-04-28 20:06:09
Viestit: 577
Paikkakunta: Turku.Kymistä(Kotka) syntyisin.
Huomasin minäkin tuon uutisen hänen rasvakammostansa tai oikeammin sen muuttumisesta(FB:ssa dietdoctor.com) - rasvakammo näkyi vielä ko.kirjassa. Voihan sitä pitää ns.paastopäivän,jolloin syö paljon kasviksia kuten ennenkin,mutta laskee liäksi muun syödyn ruoan kaloreita. Kaipa nämä 'paastopäivät' voivat ihan hyviäkin olla. Siis 5 päivää karppina ja 2 päivää 'paastolla'. Ainakin tuntuu sopivan minulle.

_________________
Tavoitteena hyvä terveys ja alentunut paino eli noin 62-64 kg on sopiva tämän ikäiselle ja kokoiselle (160cm) naiselle.Milloin ätkinsillä milloin milläkin,mutta hiilihydraatteja vahtien.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-31 17:41:20 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-01-25 23:21:06
Viestit: 37
Olipa kiva löytää täältä tämä viestiketju. Pari vuotta olin pois sivuilta. Karpattuani ja saatuani oloni ja painoni kuntoon, lihoin yhtäkkiä muutamassa kuukaudessa. Elimistö oli sekaisin sekaisin. Kokeilin kaikenlaista (paitsi karppausta), luultavasti jopa söin liian vähän. Mitään ei tapahtunut.
Kesäkuussa päätin tutustua 5:2: een. Loma alkoi "sopivasti" siihen kohtaan ja ruokailu ei ollut niin säännöllistä. Mutta nyt olen aloittanut paastopäivät ma ja to ja muina päivinä tarkoitus syödä karppaamalla. Katsotaan miten homma sujuu ja onko tuloksia tulossa.
Samalla ilmoittauduin Syyspyörteisiin, toivottavasti siitä saan lisätsemppiä.

_________________
Kun iloitsee pienistä asioista, voi iloita usein.Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-10 07:31:13 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29218
Pätkäpaastosta 5:2 ja varsinkin 16:8 on tullut erittäin suosittua Ruotsissa. Monet yhdistävät sen hyvin tuloksin LCHF:ään. Kostdoktornin sivulla voi nyt kuukauden ajan katsoa ilmaiseksi mitä Jonas Bergqvist kertoo pätkäpaastoilusta. Normaalisti video on maksumuurin takana.

Andreas Eenfeldt: Att äta eller inte äta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-10 07:43:38 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-01-25 23:21:06
Viestit: 37
Kiitos vinkistä, täytyypä lukaista.

_________________
Kun iloitsee pienistä asioista, voi iloita usein.Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-12-12 10:36:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-04-28 20:06:09
Viestit: 577
Paikkakunta: Turku.Kymistä(Kotka) syntyisin.
Heipsan,
Aloitin uudelleen 5:2 + VHH ja nyt neljän paastopäivän ja normaalien vhh-välipäivien jälkeen näyttäisi siltä,että paino lähtisi luisuun. :D Veriarvoja tarkastelen tuonnempana,kun olen "kunnolla" elänyt kevätpuolelle. Ns.paastopäivät eivät tuota minulle mitään vaikeuksia pitäytyä n.500kcal:ssa ja vieläpä karppiruokana. Eilen aamulla esim. söin kananmunan ja aamukahvin (ruokalusikallinen kuohukermaa) ja päivällä noin klo 16 söin 2 kananmunaa,tomaattia,rahkaa+ 1 dl puolukoita= 505kcal.Eikä ollut nälkä.Että tällä tavalla nyt edetään. :koki:

_________________
Tavoitteena hyvä terveys ja alentunut paino eli noin 62-64 kg on sopiva tämän ikäiselle ja kokoiselle (160cm) naiselle.Milloin ätkinsillä milloin milläkin,mutta hiilihydraatteja vahtien.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-26 10:16:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Laitanpa linkin tännekin.
Michael Mosley on tarkentanut kantaansa reilusti rasvamyönteisemmäksi : )

Linkki: viewtopic.php?f=37&t=70034

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-24 14:17:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-03-16 22:28:03
Viestit: 53
Ottanen Mosleyn "Verensokeri kuriin 8 viikossa"-dieetin käyttöön ensi viikolla; sitä ennen käyn vielä lääkärin puheilla ja laboratoriokokeissa sekä valmistaudun muun muassa rentoutus- ja mietiskelyharjoituksin... Nälän tunteen sietäminen on aina ollut minulle hyvin vaikeaa, ja toivon harjoitusten auttavan siten, että pystyn antamaan tunteen vain olla, ryhtymättä syömään kaikkea näkyvissä olevaa! Kahdeksan viikon jälkeen en tietenkään palaa entiseen, vaan ryhdyn kokeilemaan pätkäpaastoa. Ylläpitovaiheen on tarkoitus kestää koko loppuikä... Jos joku muu on samassa vaiheessa tai juuri läpikäynyt tuon kahdeksan viikon kuurin, henkinen tuki olisi enemmän kuin tervetullutta! Mielelläni kävisin vaikka yksityistäkin viestienvaihtoa.

_________________
Kotiäitiys - elämänura ja elämäntapa!
kotona.munfoorumi.com


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-22 09:21:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2017-04-12 08:51:11
Viestit: 694
rumaelsa kirjoitti:
Ottanen Mosleyn "Verensokeri kuriin 8 viikossa"-dieetin käyttöön ensi viikolla; sitä ennen käyn vielä lääkärin puheilla ja laboratoriokokeissa sekä valmistaudun muun muassa rentoutus- ja mietiskelyharjoituksin... Nälän tunteen sietäminen on aina ollut minulle hyvin vaikeaa, ja toivon harjoitusten auttavan siten, että pystyn antamaan tunteen vain olla, ryhtymättä syömään kaikkea näkyvissä olevaa! Kahdeksan viikon jälkeen en tietenkään palaa entiseen, vaan ryhdyn kokeilemaan pätkäpaastoa. Ylläpitovaiheen on tarkoitus kestää koko loppuikä... Jos joku muu on samassa vaiheessa tai juuri läpikäynyt tuon kahdeksan viikon kuurin, henkinen tuki olisi enemmän kuin tervetullutta! Mielelläni kävisin vaikka yksityistäkin viestienvaihtoa.

Kuinka on mennyt kuurilla? Onko ollut helppo pitää? Olen nyt vajaan kuukauden ollut 5:2 +VHH:lla, ja ekojen paastopäivien ruokailut olen muuttanut rasvapainotteisiksi. Illalla oon syönyt yhden keitetyn kamun, muuten voi- tai voikermakahvilla mennyt. Tänään on taas paastopäivä, ja kokeilen pelkällä rasvalla, mutta en pidä tiukasti kiinni 500 kalorista, jos tuntuu, että lisää tarvii.

Mielelläni kuulen muiltakin 5:2 karpeilta mitä syömistä/juomista paastopäiväänne kuuluu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-02 22:17:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-03-16 22:28:03
Viestit: 53
Kiitos kysymästä, yllättävän hyvin on mennyt parin ensimmäisen päivän jälkeen! Sopiva aika aloittamiseen tuli vasta kesäkuun puolessa välissä. 8 viikkoa on kalenterin mukaan jo mennyt, mutta välissä söin kahden viikon ajan huolettomasti, kun olimme lomalla, joten jatkoin niiden jälkeen, ikään kuin niitä viikkoja ei olisi lainkaan ollut.

Paino on pudonnut noin 7,5 kg ja vyötärö kaventunut 8,5 cm. Koska olo on todella hyvä, aion jatkaa, kunnes 12 viikkoa on täynnä, sillä painotavoitteeseen on vielä matkaa 2,5 kg, ja vyötärönympärys täytyisi saada edes 80 cm:iin, mihin on vielä muutama sentti...

Mosleylta en ottanut muistaakseni kuin yhden ruokaohjeen kokeeksi; jatkoin vähähiilihydraattisella linjalla, mutta olen syönyt huomattavasti pienempiä annoksia kuin ennen. Huomaan nyt, että söin monta vuotta järkyttävästi liikaa! Söin lähes yhtä paljon kuin nuorena, jolloin olin suursyömäri, mutta kaikki holahti hoikan varteni lävitse liikakiloja jättämättä - enää se ei kerta kaikkiaan onnistu, vaikka kuvittelin karppauksen aloittaessani, että karppiruokaa saisin syödä lihomatta niin paljon kuin ikinä haluaisin...

Kun paino karppaamaan ryhdyttyäni alkoi hilautua ylöspäin, minua neuvottiin lisäämään esimerkiksi rasvan määrää entisestään, ja minähän en osannut kyseenalaistaa sellaisten ihmisten neuvoja, joiden koin tietävän karppauksesta paljon enemmän kuin minä! Olen sellainen jäärä, että vasta yli 10 kilon painonnousun jälkeen tajusin tekeväni jotain perusteellisesti väärin... Annoskoko selvästikin oli minun tapauksessani tärkeä.

Olen nyt kiinnittänyt erityistä huomiota siihen, että ruoka-annos on värikäs ja kauniisti aseteltu. Raakoja ja höyrytettyjä kasviksia ja ulkoa poimimiani marjoja on kesällä ollut helppo syödä todella runsaasti - niitä en ole laskenut kaloreihin lainkaan. Useimpina päivinä olen syönyt välipalaksi 8 pähkinää, lajeja vaihdellen. (Miksi juuri 8? Siksi, että aloittaessani minulla sattui olemaan 4 lajin pähkinäpussi, ja päätin ottaa 2 jokaista!)

Muita minua auttaneita juttuja ovat olleet syömiseen keskittyminen (olen joutunut opettelemaan pois elinikäisestä tavasta lukea ruokapöydässä), jokaisen suullisen pureskeleminen vähintään 20 kertaa ja rohkeamman maustamisen opettelu. Maistellessani kunnolla ruoan makuja olen huomannut aiemmin hotkineeni herkutkin lähes ajattelematta ja niiden mausta täydellisesti nauttimatta!

_________________
Kotiäitiys - elämänura ja elämäntapa!
kotona.munfoorumi.com


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)