karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 21:17:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-08-21 20:08:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Mlv, jos kysyt multa niin ymmärsin sen. Mutta matalat hiilet+tehokasta liikuntaa tietääkseni voi altistaa vajaatoiminnalle. Jos olen oikein ymmärtänyt.

Ja silloin lämpötila on yleensä pysyvästi alempi. Sinänsä tuo hiilaripaukku joka laskee lämpötilaa hetkellisesti (?) ei liity asiaan.

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-21 20:31:23 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18450
Paikkakunta: Jämtland
No tällä puolen lahden tuo raskas liikunta ja kituilu yhdessä alussa ennenkuin keho on oppinut tehokkaasti polttamaan rasvaa on yhdistetty noihin hormoonihäikkiin, yleensä lchf ruokavaliolla moni on saanut vähentää kilpparilääkitystä. Ja osa toipunut ilman lääkitystäkin.
Mutta tottakai terveellä nuorella urheilijalla ei ole tarvetta olla kovin tiukalla hiilarirajoituksella jos tuntee tarvitsevansa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-21 21:29:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Itse ymmärsin tuo Fisun hiilaripaukkujutun siten, että normisti matalilla hiilillä oleilevalle yhtäkkinen hiilarilisä aiheuttaa tuon lämpötilan laskun. Eli olisiko runsaasti liikkuvan siis fiksumpi olla tasaisesti vähän korkeammilla hiilillä?

Itselle tuo ainakin tuntuu toimivan. Hiiliä vähän pääasiassa banskusta, riisistä, marjoista, juureksista ja perunasta.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-21 21:35:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Niin syklityksessähän vaihdellaan matalia ja korkeita hiilareita.. Voi olla et jos pitempään totuttais eka kehoa mataliin hiilareihin niin liikkuminenkin ois sit erilaista. Mut mä en jaksa nyt alkaa siihen.. Se ois pitempi projekti. Ja haluaisin myös lisää lihaksia ainakin tiettyihin osiin, jalat on ok mutta yläkroppa heikko. Luotan kyllä siihen että fisu tietää työnsä puolesta tähän liittyviä asioita.

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-21 22:57:57 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18450
Paikkakunta: Jämtland
Ok, varmaan fisu tietää hurjasti, en epäile, minä olen enemmän oman vajiksen kanssa taiteillessani enemmänkin päätynyt siihen että kituilu ja monityydyttämättömät rasvat ovat syitä että on saatu noita ihmeellisiä tuloksia. Esim http://perfecthealthdiet.com/2011/08/low-carb-high-fat-diets-and-the-thyroid/ on katsellut noita juttuja
Lainaa:
One very well known fact is that hypothyroid patients, even when taking T4 hormones, usually struggle to lose fat. This occurs because, when thyroid hormones are low, especially when T3 (triidothyronine) is low [8], the basal metabolism is decreased. If the LCHF diet was impairing the thyroid these healthy normal weight men, who had been advised to eat enough calories to maintain their weight during the intervention, should have struggled to lose fat mass. In fact they lost 3.3 kg (7.3 pounds) in 6 weeks on an 8% reduction in calorie intake. The control group did not lose any weight despite an 11% reduction in calorie intake.

eli jos ei rajoiteta kaloreita niin ei vaikutusta. Eli minusta kannattaisi varoitella ennemminkin kituilusta ja PUFasta kuin syyttää alhaisia hiilareita, ne usein auttavat insuliinitoiminnan normalisointiin ja leptiiniresistenssin purkuun joka sitten parantaa taas puolestaan kilpparin toimintaa. Lopuksi tuossa blogissa tutkimusten läpikäynnin jälkeen
Lainaa:
Conclusion

A diet with sufficient but not excess protein, moderate carbohydrate comprising a minority of calories, and high intake of saturated and monounsaturated fat but low intake of polyunsaturated fat would seem to be optimal for thyroid function. But this is the Perfect Health Diet!


Perfect Health saattaa olla aika lähellä Oulaliinan ruokailuja eli toimii varmaan hyvin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-22 03:33:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Joo, tosiaan.. Mulla joku ajatusvirhe tuolla. Liian alhaisista kaloreista varoitellaan eikä hiilistä.

Mutta joka tapauksessa niitä tehoja saa hiilistä.. Joten yritän sitten löytää semmoisen oman linjan missä niitä tulis hyvistä lähteistä.. Ouliksella tuntuu kyllä olevan aika ok syömiset.

Lähinnä haen semmoista linjaa että jaksaminen olis hyvä ja keho kiinteytyis myös. Rasvapolttoisuus vois olla kiva juttu mutta jos nyt sais semmosen stressittömän tavan tässä itselle haettua jolla jaksaa liikkua ja olo pysyy hyvänä, tuloksilla sinänsä ei taida olla niin kiire. Jos nyt liikkumisen aloitettua yrittäisin jotain ketoosia niin onnistun taatusti sössimään taas homman.. Näyttää siltä että osaan kontrolloida vain joko syömisiä tai liikkumista..

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-22 05:25:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
mlv kirjoitti:
Ok, varmaan fisu tietää hurjasti, en epäile, minä olen enemmän oman vajiksen kanssa taiteillessani enemmänkin päätynyt siihen että kituilu ja monityydyttämättömät rasvat ovat syitä että on saatu noita ihmeellisiä tuloksia. Esim http://perfecthealthdiet.com/2011/08/low-carb-high-fat-diets-and-the-thyroid/ on katsellut noita juttuja
Lainaa:
One very well known fact is that hypothyroid patients, even when taking T4 hormones, usually struggle to lose fat. This occurs because, when thyroid hormones are low, especially when T3 (triidothyronine) is low [8], the basal metabolism is decreased. If the LCHF diet was impairing the thyroid these healthy normal weight men, who had been advised to eat enough calories to maintain their weight during the intervention, should have struggled to lose fat mass. In fact they lost 3.3 kg (7.3 pounds) in 6 weeks on an 8% reduction in calorie intake. The control group did not lose any weight despite an 11% reduction in calorie intake.

eli jos ei rajoiteta kaloreita niin ei vaikutusta. Eli minusta kannattaisi varoitella ennemminkin kituilusta ja PUFasta kuin syyttää alhaisia hiilareita, ne usein auttavat insuliinitoiminnan normalisointiin ja leptiiniresistenssin purkuun joka sitten parantaa taas puolestaan kilpparin toimintaa. Lopuksi tuossa blogissa tutkimusten läpikäynnin jälkeen
Lainaa:
Conclusion

A diet with sufficient but not excess protein, moderate carbohydrate comprising a minority of calories, and high intake of saturated and monounsaturated fat but low intake of polyunsaturated fat would seem to be optimal for thyroid function. But this is the Perfect Health Diet!


Perfect Health saattaa olla aika lähellä Oulaliinan ruokailuja eli toimii varmaan hyvin.



Tuo on enemmän kuin totta, mutta täällä karppilassa kun harvemmin syödään kovasti liian vähän. Ei oikein kuulu tähän hommaan paitsi tietty nyt ihan vasta-alkajilla. harvinainen paikka sinänsä, että ei syödä liian vähän.

Liki kaikki asiakkaani syövät liian vähän ja kasvisrasvoja kuluu. Testin voi itse tehdä helposti siten, että mittaa niitä aamulämpöjä. Todella paljon on liikkeellä myös tätä alilämpäisyyttä. Kookosöljy ja resintentti tärkkelys jeesaa kummasti alilämpöön. Se miksi isompi hiilipaukku laskee lämpöjä on hieman epäselvää, mutta mielenkiintoinen juttu se kuitenkin on.

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-22 06:52:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Itse olen syönyt karpaten liian vähän. Liian matalat hiilet (useampana päivänä alle 50 g) vie liikaa ruokahalua, jolloin ei vaan tule syötyä tarpeeksi. Itselle nuo hitusen korkeammat hiilet ovat senkin takia tärkeät.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-22 11:03:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-07-26 15:21:14
Viestit: 1634
Mamachi kirjoitti:
Joo, tosiaan.. Mulla joku ajatusvirhe tuolla. Liian alhaisista kaloreista varoitellaan eikä hiilistä.


Kummastakin kyllä varoitellaan. Kannattaa lukea Olli Sovijärven kirjoitus VHH-paleo ja korkean intensiteetin urheilu- tie uupumukseen?.

_________________
<3 Kookosöljy
Iherbin alekoodi uusille tilaajille IRI825 ;)
Pilkettä-blogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-22 11:08:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Näin jälkeenpäin katsottuna 4v sitten olin induktiolla pari-kolme kuukautta jolloin paino putosi nopeasti, mutta söin usein liian vähän kaloreita, vaikka kuljin salillakin.. Ei kyllä hirveesti silloin jaksanut tempoa myöskään, aika kevyttä taisi treeni olla. Jos nyt kokeilis erilaista tyyliä, sit vois toivoa että tulokset ois pysyviä eikä tarvis dieettiajattelua harrastaa..

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-22 11:53:50 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18450
Paikkakunta: Jämtland
Niin - Sovijärvi ei kovin viitteitä anna mutta en kyllä esimerkiksi allekirjoita tätä
Lainaa:
Krooninen VHH johtaa tyypillisesti ketoositilaan, mikä voi pitkittyessään johtaa jopa insuliiniresistenssin syntymiseen. Ketoosi voi olla elimistölle myös hyödyllinen tila ja varsinkin aivot käyttävät ketoaineita mielellään ravintona. Ketoaineiden muodostuminen tyypillisesti myös laskee glukoneogeneesin tarvetta. Kuitenkin ongelmia tulee kun stressihormonitaso on jatkuvasti korkea. Suuri määrä vapaita rasvahappoja ketoosissa edistää insuliiniresistenssin syntymistä, mikä taas on suojamekanismi joka säästää vähäisen sokerimäärän keskushermostolle. Tähän kun heitetään vielä korkeat kortisolimäärät krooniseen stressiin liittyen päädytäänkin kohonneseen verensokeritasoon huolimatta VHH-ruokavaliosta. Kroonistuneessa tilassa lisämunuaisten säätelysysteemit pettävät ja verensokerit tyypillisesti heittelevät, erityisesti yöllä. Heräätkö koskaan klo 3-4 aikaan yöllä hikisenä ja säikähtäneenä etkä pysty nukahtamaan uudestaan? Verensokeri on laskenut alas ja lisämunuaisten hälytyssysteemi nostaa taas kortisolin korkealle palauttaakseen verensokerin normaaliksi.


Verensokerikin pysyy yleensä tasaisempana esimerkiksi LCHF ruokavaliolla, ja ainakin minulla on ketokarppaus parantanut insuliiniresistenssin niin ettei tarvitse inskoja pistellä. Mutta uutta tutkimusta tulee koko ajan. Jos kilpparihäikät johtuisivat hiilarien vähyydestä niin olisi aika harvinainen vaiva niin Suomessa kuin täällä Ruotsissakin.

Mutta ei tästä sen enempää, syökää tarpeeksi ja vältelkää PUFIa.

P.S.
Sovijärveltä lainattua
Lainaa:
Sovijärvi selventää, ettei paleo-ruokavaliolla ole mitään tekemistä karppauksen kanssa.


– Valkoista riisiä sekä muita juureksia kuin perunaa voi syödä sopivasti, joten hiilihydraattimäärä voi säilyä tärkkelyksen muodossa riittävällä tasolla.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-22 13:55:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Mamachi kirjoitti:
Näin jälkeenpäin katsottuna 4v sitten olin induktiolla pari-kolme kuukautta jolloin paino putosi nopeasti, mutta söin usein liian vähän kaloreita, vaikka kuljin salillakin.. Ei kyllä hirveesti silloin jaksanut tempoa myöskään, aika kevyttä taisi treeni olla. Jos nyt kokeilis erilaista tyyliä, sit vois toivoa että tulokset ois pysyviä eikä tarvis dieettiajattelua harrastaa..


Itse olen saman kokeillut siivoustyöllä. Never again.

En väitä, etteikö LCHF olisi varsin fiksu tapa syödä. Ajattelen kuitenkin, että niitä fiksuja tapoja syödä on kovin monenlaisia, ja varsinkin aineenvaihdunnaltaan terveille sopii useinmiten vähän rennompi linja. Sillä ei tulokset esim. laihduttaessa ole ehkä vältämättä yhtä nopeita, mutta mikäs tässä valmiissa maailmassa. Olennaisinta olisi kuitenkin löytää sellainen ruokavalio, jonka itse hallitsee ilman stressiä ja millä kokee voivansa hyvin.

Itse kutsun tyyliäni keskieurooppalaiseksi, eli ajatuksena se, että rasvaa ei tosiaankaan vältellä (muuta kuin teollisia kökkörasvoja), hiilareita kohtuudella järkevistä lähteistä, ruoka mahdollisimman vähän käsiteltyä ja ruoan perusrunkona on sellainen selkeä pala lihaa/kalaa/munia/muuta proteiinilähdettä, rasvaa sen mitä tarvitsee maullisesti ja valmistukseen (tämä tuntuu olevan myös kylläisyyden kannalta sopiva määrä, jos ei pode rasvakammoa) ja siihen sitten vielä vähän mieleisiä rehuja.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-23 13:40:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-08-15 15:22:52
Viestit: 5
Mulla takana tavoitteellista juoksutreenausta aika pitkältä ajalta. Paino pyöri siinä 62-64 kg paikkeilla. Ihmettelinkin että miksei putoa vaikka treenasin ihan kohtuullisesti. Mun pituudelle (163 cm) tuossa painossa oli n. 5 kg liikaa, jonka mielelläni olisin saanut pois.
Rupesin kirjaamaan syömisiäni systemaattisesti ylös. Karppausta takana enemmän tai vähemmän tiukasti jo 10v, selkäytimessä on perusrunko. Tajusin että söin n. 1400-1600 kcal/pv ja kun siitä vähensi treenit (välillä 600-1000 kcal/pv) niin mitä jää jäljelle...ei yhtikäs mitään! Nälkä ei kuitenkaan ollut kun söin paljon prodea ja kasviksia enkä ollut kovasti miettinyt paljonko kaloreita saan. Söin tarpeeksi mutta en liikaa. Tuo kirjaaminen pysäytti tajuamaan, että ei riitä mihinkään nuo energiat. Hiilarit pyrin sijoittamaan treenien ympärille eli ennen ja jälkeen. Nyt lisäsin syömistä niin että syön treenipäivinä (eli ainakin 5 pv/vk) 1500 kcal+ liikunnan kuluttamat, eli tänäänkin n. 2500-2600 kcal. Se vaatii oikeasti töitä saada tuollaiset määrät syötyä kun en halua sokereita, herkkuja tms. kuitenkaan syödä. Tummaa suklaata mennyt 8 palaa tänään ja vielä uupuu iltapäivällä 1000 kcal tavoitteesta. Nooh...

Ja sitten...paino lähti heti laskusuuntaan! Tänään paino oli 60.7 kg. Tästä "ahaa-elämyksestä" pudonnut kilon verran, viime viikosta 200g. Tuo 100-200g/vk on ihan passeli enkä tosiaan havittele mitään nopeaa laihtumista kun kisat on kuitenkin vielä edessä ja treenit on aika kovia. Tavoitteena lopullisesti n. 57 kg mutta vaikka vasta talven aikana. Pääasia on että syön nyt riittävästi.

Tänäänkin juoksulenkillä 0.5 litraa laimeaa urheilujuomaa ihan hiilareiden vuoksi. Ruokailun yhteydessä treenin jälkeen hiilareita, mutta loppupäivän osalta jätän ne taas vähiin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-23 13:52:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
^Itsellä avokadot ovat olleet ihan loistava tapa saada lisäkaloreita! Näppäriä esim. smoothieissa, jos sellaisia harrastaa (oma suosikki on avokado, banaani, mustikka, mansikka, jugurtti, hera ja vesi). Myös sellaisenaan ja salaatin seassa toimii hyvin. :D

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-23 18:49:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-04-10 20:05:35
Viestit: 84
Kun olette nostaneet nuita hiilarimääriä reippaasti ja jatkaneet kovia reenejä niin miten teidän kroppanne on tähän reagoineet? Lähinnä mietin painoa ja mittaustuloksia, että tuleeko turvotuksia yms.? Nyt olen itse nostanut pikkuhiljaa nuita määriä ja hieman laskenut reenien määrää ja tehoa, että kroppa sais vähän lepoa ja olen huomannut, että mieliala olis hieman noussut ja aamuväsymys on myös ollut poissa viime viikon ajana.

_________________
Karppauksen ja liikunnan avulla -20kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-23 19:01:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-05 17:07:52
Viestit: 640
Itse harrastan lähinnä hiilaritankkausta rankempiin sporttailuihin. Välillä se on tuskasta ahmia mm. riisipuuroa tarvittava määrä. Siinä huomaa selvästi, että hiilarit eivät itselle sovi. Vaikuttaa sekä mieleen että kroppaan negatiivisesti. Mutta kun ne hiilarit sitten kuluttaa seuraavissa treeneissä olo taas helpottuu. Vedän siis tankkaukset koviin intensiivisiin treeneihin ja välipäivät niukilla hiilareilla. Tämä tekee sen, että aineenvaihdunta pysyy ylhäällä ja mm. laihtuminen on lähes automaattista (jos näin haluaa ja kiristää lepopäivän kalorit alemmas)

Reipas


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-24 07:44:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-07-26 15:21:14
Viestit: 1634
Onnittelut Aquamigolle hyvästä oivalluksesta. :)
Kun treenaa ja keskittyy hyviin ravinnonlähteisiinsaa todellakin syödä paljon että saisi tarpeeksi energiaa! Itselläkin kesti sen tajuamisessa. Itse elin vuosikausia vähillä kaloreilla ja ihmettelin kun paino vain hiljalleen nousi, mutta kun älysin ruveta lisäämään energiaa reilulla kädellä, lähti paino sen sijaan putoamaan vauhdilla. :P

Itse olen lisännyt treenipäiviini bataattia ja välipäivinäkin syön moninkertaisesti marjoja entiseen verrattuna. Ei mitään turvotuksia tms, paino on ehkä jopa aavistuksen laskenutkin, eli ei kannata hiilareita sen takia pelätä. Lisäksi koen että hiilarien nosto on auttanut kroppaa palautumaan paremmin, ja etenkin treenien jälkeen se tuntuu olevan tehokkain kortisolin laskija (ylläri). Jos en treenien jälkeen syö tarpeeksi hiilareita, käyn koko seuraavan yön ylikierroksilla ja nukun kevyesti.

_________________
<3 Kookosöljy
Iherbin alekoodi uusille tilaajille IRI825 ;)
Pilkettä-blogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-24 08:07:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
vive kirjoitti:
Lisäksi koen että hiilarien nosto on auttanut kroppaa palautumaan paremmin, ja etenkin treenien jälkeen se tuntuu olevan tehokkain kortisolin laskija (ylläri). Jos en treenien jälkeen syö tarpeeksi hiilareita, käyn koko seuraavan yön ylikierroksilla ja nukun kevyesti.


Tässä tiivistetysti omat fiilikset, kun tajusin tänä kesänä siivoustyön oheen lisätä hiiliä. Itsellä tuohon ylikierroksillä käymiseen liittyy myös levottomien jalkojen oireilu. Viime kesä oli niden kanssa yhtä tappelua. Tänä kesänä jalat vaivasivat kahtena iltana, ja silloinkin pitkän hellejakson päälle, jolloin nyt kenen tahansa kroppa on enemmän tai vähemmän sekaisin.

Paino itselläni tuppaa laskemaan aika helposti, jos kalorit ovat liian matalalla. Eli kalorien nostolla paino on pysynyt samana, mikä on tällä painoindeksillä enemmän kuin toivottavaa. :roll:

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-26 11:20:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-07-26 15:21:14
Viestit: 1634
oulaliina kirjoitti:
vive kirjoitti:
Lisäksi koen että hiilarien nosto on auttanut kroppaa palautumaan paremmin, ja etenkin treenien jälkeen se tuntuu olevan tehokkain kortisolin laskija (ylläri). Jos en treenien jälkeen syö tarpeeksi hiilareita, käyn koko seuraavan yön ylikierroksilla ja nukun kevyesti.


Tässä tiivistetysti omat fiilikset, kun tajusin tänä kesänä siivoustyön oheen lisätä hiiliä. Itsellä tuohon ylikierroksillä käymiseen liittyy myös levottomien jalkojen oireilu. Viime kesä oli niden kanssa yhtä tappelua. Tänä kesänä jalat vaivasivat kahtena iltana, ja silloinkin pitkän hellejakson päälle, jolloin nyt kenen tahansa kroppa on enemmän tai vähemmän sekaisin.

Paino itselläni tuppaa laskemaan aika helposti, jos kalorit ovat liian matalalla. Eli kalorien nostolla paino on pysynyt samana, mikä on tällä painoindeksillä enemmän kuin toivottavaa. :roll:


Meillä taitaa olla aika samat speksit. :P

_________________
<3 Kookosöljy
Iherbin alekoodi uusille tilaajille IRI825 ;)
Pilkettä-blogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-26 14:21:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
^^Näin olen lukenut rivien välistä! :wink:

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)