karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 06:46:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-02-25 23:08:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-16 09:33:46
Viestit: 647
Paikkakunta: Turku
Onko muita karppaajia, joille turvotus on ongelma?

Minä olen turvotusherkkä ihminen. Suola turvottaa, alkoholi turvottaa, liian vähäinen juominen turvottaa, liikkumattomuus turvottaa, hormonit turvottaa. Ja raskausaika se vasta turvottikin, olin loppuvaiheessa niin täynnä nestettä, että kävellessä melkein kuului lotina. :shock:

Karppaamisella haen apua tähänkin ongelmaan, ja olen huomannut, että hiilareiden vähentäminen onkin helpottanut melkoisesti. Enää en herää sormet nakkeina, kuten aina ennen. Silloin tällöin on vähän turvotusta käsissä, mutta yleensä löydän sille syyn edellisen päivän syömingeistä.

Tänä aamuna kuitenkin sormet olivat taas pinkeinä höyrynakkeina, enkä ole ainakaan vielä hoksannut, mistä se mahtoi johtua. Eilisen ruoat olivat mielestän ihan samaa linjaa kuin edellisten päivienkin syömingit, joten sieltä en löytänyt ratkaisua ongelmaan. Ainoa ero oli se, että söin raakaa kaalia ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa. Voisikohan kaali turvottaa? Turvotus kuitenkin hävisi vettä juomalla, ja taitaa jäädä tämä pohdinta ilman ratkaisua.

Siitä huolimatta lukisin mielelläni kommentteja turvotuksesta. Onko kenelläkään muulla tällaista turboherkkyyttä? Mitkä seikat teillä aiheuttavat turvotusta? Miten pääsette siitä eroon? Mitä muuta aiheesta tulee mieleen? Tätä ja tätä jo lueskelin, mutta lukisin mielelläni lisääkin kommentteja.

_________________
Kuva
Blogi
Projekti


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-25 23:22:10 
Poissa
yökarppi
yökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-01 14:29:11
Viestit: 5362
Paikkakunta: Vaasa
No ikivanha viisaus on ollut että neste poistaa nestettä. Siitä en tiedä.. Mutta veden ja vissyn juonti on tärkeää. Joskus jos mua turvottaa saatan juoda tosi paljon vettä päivässä ja sitten käyn niin paljon pissalla kun pissattaa, ihan oikeasti. Olen ostanut luontaistuotekaupasta koivunlehtikapseleita. Ne tehoaa mulle, ja on halpoja.

_________________
" Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen"
Karppi nro 1745


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-26 05:18:08 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
:? Alkuvaihees turvotteli, mut ei enää... :wink: paitsi, et en sit tiiä taas kesäl... :roll:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-04 15:38:43 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-10 18:28:53
Viestit: 1020
Paikkakunta: Jämsä
no, mulla on nyt ollut kohta viikon tosi paha turvotus, enkä yhtään reagoi ylite....nilkat ja jalkaterät on aivan pinkeät turvotuksesta.....enkä yhtään tiedä mikä siihen on syynä. hiilareita en oo pahemmin lisäillyt enkä oo epäkarppia syönyt.

tänään oli pakko ottaa furesis jota lääkäri määräsi pahimpiin turvotuksiin...ei mulla oikeastaan muualla näy turvotusta jaloissa vain....

eikä oo edes mensut alkamassa että siinäkään ei oo syy.....ja aivan yht'äkkiä alkoi tuo turvotus, no kaipa se tasottuu jossain vaiheessa,....

onkohan mun maksani laukeemassa, voisko liika proteiini aiheuttaa tuommoista tai joku muu ruoka....

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-04 16:56:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 10:03:41
Viestit: 211
Mä kärsin runsaasta nesteen kertymisestä, erityisesti jalkoihin. Mulla suurimmat syyt nesteen kertymiseen ovat istumatyö, vähäinen liikunta, valvominen ja hiilarit. Jos ehdin nukkua tarpeeksi, turvotus ei ole hirveän pahaa istumatyöstä huolimatta, mutta jos nukun vähän tai jää kokonainen yö välistä, jalat ovat pinkeät nesteestä. Lisäksi valvomis-/stressikausina yleensä lipsun herkästi runsashiilariselle linjalle, joka tietysti pahentaa asiaa radikaalisti. Paino saattaa nousta viikossa-parissa useita kiloja.

Olen käynyt lymfaterapiassa, ja siitä on ollut mulle tosi paljon apua. Mun pitäisi nukkua ja liikkua enemmän, mutta kun kumpikaan ei tässä elämänvaiheessa oikein onnistu, niin lymfahoito hiukan paikkaa näitä laiminlyöntejä.

_________________
– On se hurrrrrja kaveri!
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-04 18:27:45 
Poissa
heikoinlenkkikarppi
heikoinlenkkikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-02-24 22:35:22
Viestit: 1455
Paikkakunta: Lahden lähistö
Mulla turvottaa valvominen... hiilarien lisäks.

Ennenmuinoin kun laihduttelin paikkareilla, saattoi viikon aikana tulla 4kg nestettä ja sit se poistu muutaman päivän sisällä! Sillon lääkäri määräs diurexia.
Nyt sitä en ole tarvinnu kun mässypäivän turpeeseen...

_________________
piilokarppi, äiti jolla pojat -01 ja -02 sekä tytöt -07 ja -08


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-05 00:35:18 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Ootkos kokeillut puolukkaa tai sitruunaa. Ne on diureetteja ainakin minulle. Tosin kuvaamastasi turvotusongelmasta en oo kärsinyt paitsi kaljottelun jälkeen. Niin ja hanki magnesiumia ja kaliumia sisältävää suolalisää.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-05 04:43:34 
Poissa
yökarppi
yökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-01 14:29:11
Viestit: 5362
Paikkakunta: Vaasa
Kyllä mä oon edelleen sen veden juonnin kannalla. Ja reippaasti sittenkin koko päivän. Silläkin uhalla että joutuisi yön ramppaamaan vessassa. Ja jalat koholle, niin lähtee turvotukset.
Mielummin kokeilen kaikki poppakonstit kuin syön lääkkeitä. Mielummin sitten vaikka luontaistuotettakin. Koivunlehtipuristeita jo tuossa mainostin. Ja on niitä persiljapuristeitakin...
Yst.terv. Camilla :D

_________________
" Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen"
Karppi nro 1745


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-05 08:14:26 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-10 18:28:53
Viestit: 1020
Paikkakunta: Jämsä
rantaiso kirjoitti:
Ootkos kokeillut puolukkaa tai sitruunaa. Ne on diureetteja ainakin minulle. Tosin kuvaamastasi turvotusongelmasta en oo kärsinyt paitsi kaljottelun jälkeen. Niin ja hanki magnesiumia ja kaliumia sisältävää suolalisää.


noi mulla on käytössä ollut, siis magnesium ja kaliumsuolat. alkoholia en käytä ollenkaan.
puolukkaa en oo koittanut, eilen meinasin ostaa karpalotäysmehupuistetta. se on kylmäpuristettua uutuutta meidän kaupassa.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-05 08:17:50 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-10 18:28:53
Viestit: 1020
Paikkakunta: Jämsä
Camilla kirjoitti:
Kyllä mä oon edelleen sen veden juonnin kannalla. Ja reippaasti sittenkin koko päivän. Silläkin uhalla että joutuisi yön ramppaamaan vessassa. Ja jalat koholle, niin lähtee turvotukset.
Mielummin kokeilen kaikki poppakonstit kuin syön lääkkeitä. Mielummin sitten vaikka luontaistuotettakin. Koivunlehtipuristeita jo tuossa mainostin. Ja on niitä persiljapuristeitakin...
Yst.terv. Camilla :D


en voi työssä ollessani jatkuvasti olla vesihanalla...mutta kyllä mulla nesteitä tarpeeksi. jos joisin enemmän alkaisi mahaan koskemaan ei kai se ole tarkoituksena tuossa veden juomisessa, ....

mulla on toi maksan alatarvo ja gt-arvo koholla ja epäilen että tuossa on jonkinlainen yhteys tuohon turvotukseen, en tiiä en oo lääkäri.

mutta luontaistuotteet on ennenkin aiheuttaneet maksa-arvojen kohoilua....

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-05 10:24:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-28 14:21:45
Viestit: 1032
Minä ainakin kuvittelen, että liikunta auttaa tuohon(kin) vaivaan.

_________________
Mielenrauha. Siinäpä tavoitetta!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)