karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-23 08:14:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2013-10-25 14:40:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Haili
Tuo BMI on tavoite jossa olen aikanaan ollut ja tyytyväinen kroppaani. No ikää titysti enemmän ku kolmekymppisenä, joten tavoite vois olla BMI 24 kieppeillä. Alle 25 täytyy ainakin päästä.
Lihaksia mulla ei oo koskaan ollu, mutta jotain tässä täytyy alkaa tekee, koska pelkkä painon pudotus ei riitä muokkaamaan kroppaa.

Niin, kohta viikko yksin asumista takana, ompahan ollu viikko. Olutta, hiilarihöttöä jne jne. Mielialat vaihtelee jatkuvasti, nukkumisesta ei oikeen tuu mitään. Paino sentään pudonnu jonkin verran kesästä.

Nyt alkaa tän vuoden viimenen vapaa viikonloppu, eli viimeset kännit tänään. Kattoo jos saan jotain kirjoitettua vielä viikonlopun aikana.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2013-11-29 20:14:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
No mihin oon päässy, hämmennyksen tilaan. Tälle julkiselle puolelle en ees voi kertoa kaikkea. . .
Tilanne nyt parempi ku oisin olettanut (ainakin psyykkisesti). Paino ja terveys on heitellyt (kesän jälkeen) ja tilanne nyt:
29.11.2013 104,0kg BMI 32,10
Jos haluisin olla ensi kesänä tavoitteessa, niin viikossa pitäisi painoa pudottaa 971g. . . ei taida ihan onnistua.

No, tavoite, -1 BMI tänä vuonna (-1,1) ja 4-6 pykälää ensi kesään mennessä. Ihanne olis se että pääsis BMI 25 rajalle, mutta se vaatii niin paljon psyykkisesti ja fyysisesti että en tiedä pystynkö siihen.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2013-12-21 18:07:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Ei oo paljoa tätä vuotta jäljellä. Onneksi, sillä tuskin surkeempaa vuotta olen elänyt koskaan. Töissä, kotona, syömiset, juomiset, ihan kaikki päin pers...
Muiden muuton jäljiltä en oo saannu kämpää kuntoon, kunto surkee jne jne...
Kuukauden ajan olen miettiny että pitäiskö vielä tänä vuonna yrittää vai ei, no ei oo tullu yritettyä.
6 työpäivää tätä vuotta jäljellä, putkeen, sitten 5 päivän vapaa, joista useampi päivä entisen perheen kesken.
Sen jälkeen on pakko ryhdistäytyä.
Oppisopimusta jäljellä n.5kk, sen jälkeen lähtee työpaikka vaihtoon. Muutama kuukausi sitten olin sitä mieltä että myös kaupunki lähtee vaihtoon, mutta nytten en. Jos vaan yrittäis ettiä hieman edullisempaa asuntoa.

Ei hitto, ajatukset harhailee ja kaikkea paskaa tulee mieleen... hiilarit ei vaan sovi mulle. Pitänee syödä kaikki hiilaripitonen pois loppuvuoden aikana ja sitten kokeilla kunnon ketoosia jonkun aikaa. . .

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2013-12-30 09:18:28 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Enpä voi muuta sanoa, ku et toivon siule parempaa ensi vuotta. (Vaikken kaikkea tiedäkää, mitä on elämässä tapahtunut...) [-o<
Omaa kulunutta vuotta kun on miettinyt, ni paljon siihenkin on mahtunut... sekä hyvää, että huonoa...

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2014-01-02 19:14:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Onhan tässä ollu vähän sitä sun tätä.
Mutta eiköhän se tästä.

Kaappien tyhjennys menoss, joten sunnuntaina voi sitten laittaa alkulukuja. :)

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2014-01-03 05:24:26 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Siitä se siula sit taas lähtee, tsemppiä. :wink:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2014-01-05 13:45:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Kiitos

Viikon korkein paino oli torstaina:
2.1.2014 107,2kg BMI 33,09
Ja tänään lukemat oli:
5.1.2014 105,6kg BMI 32,59
Turvotuksia siis lähteny 1,6kg.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2014-02-24 19:22:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Viikko hyvin ja 2 tai 3 huonosti. Eli ei tää homma nyt vaan lähde toimimaan. Ei vaan mistään saa sitä kipinää että viittis kunnolla yrittää.
13.2.2014 108,6kg BMI 33,52
20.2.2014 107,0kg BMI 33,02
Jälleen kerran voi sanoa että pitäis suunnitella etukäteen syömisiä ja varmaan tiukan karpin suuntaan näin alkuun.
Taas on kaapissa kaikenmoista, täytyy tuhota ne tällä viikolla ja miettiä miten homman alottais sunnuntaina.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2014-04-15 15:56:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Testaan tickerfactorya.
Kuva

No joo, alku on kerran kuukaudessa ja loppu kerran viikossa ja siitä lopusta ei saa mitään selvää.
Pitäisi siis ehdä kaksi erillistä, mutta sitä en taida jaksaa.

Taulukkolaskennalla tuon voisi tietysti tehdä, mutta sitten ne kuvat pitäisi joka viikko päivittää itse (jonnekkin nettiin samalla nimellä), jotta homma toimis.

Onko jollain tietoa missä voisi pitää yhtä tietokantaa, mutta valita sitten eri ajanjaksoja ja niille "näytteenotto välin"?

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2014-05-19 16:13:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Vuoden alussa:
2.1.2014 107,2kg BMI 33,09
Ja nyt:
10.5.2014 106,1kg BMI 32,75 −1,1kg
18.5.2014 105,1kg BMI 32,44 −2,1kg

Eli kun ei ole ryhtiä niin ei mitään tapahdukkaan.
Nyt tuli Amiedulta kirje ja olen valmistunut. Eli jo kolmas tutkinto. Nyt vaan pitäis alkaa etsiä töitä muualta, koska tässä nykyisessä ei vaan ole mitään järkeä.
Ja kun joku perusjutuista mättää, niin silloin ei mulla painohallinta onnistu... prkl...

10.5 laskeskelin että jos onnistuis painoa pudottaa 700g viikossa, niin vuoden puolessa välissä paino olisi 100,9kg, siitä on kyllä vaan rantakuntoon matkaa sellanen 20kg.
Mutta siitä sitä kait pitäis lähteä.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2014-05-20 13:21:12 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-20 13:43:51
Viestit: 22
Micci, onneksi olkoon sen tutkinnon johdosta!

Ja tosi paljon voimia ja tsemiä kaikkeen muuhun!

Ite palasin vonkalealtaaseen viime viikolla, turvonneena ja häpeissäni. Mut kyllä se tästä lähtee, vaikka pudotetut kilot ovat palaneet korkojen kera.

Kyllä sulla jo näkyy valoa tunnelin päässä, kun vain jaksat jatkaa sitkeästi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2014-06-05 18:31:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Välillä sitä jää miettimään että miten sitä taas jaksaisi jatkaa eteenpäin.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2014-07-01 18:14:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Jaa-a... ens kesään olis aikaa 365 päivää.
Normaalipainon ylärajaan on matkaa 22,1kg ja aikanaan asetettuun tavoitteeseen 28,6kg. BMI putoisi lähes 7 pykälää ja jälkimmäisellä lähes 9. Kun nyt aloittaa niin viikkotavoitte on vain 424 - 549g. Ei pitäis olla mahdottomuus jälkimmäisenkään.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2014-07-01 19:03:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Näin kun alkaa miettimään niin mäkin menisin vonkaleisiin, bmi suunnilleen sama ku sulla. Höh, itse en tunne itseäni yli-isoksi :P Samaa mietin että jos ens kesään mennessä pääsis normirajoille niin ois tosi hienoa.. Ei mitään "tännenytkaikkiheti" juttua..

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2014-12-02 17:44:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Heinäkuun aikana putosi joitakin kiloja, mutta siihen se sitten jäi. Sen jälkeen on pyöriny 100kg:n kummallakin puolella. Mutta kun ei elämä oo kohillaan, niin ei tässä ole jaksanut mihinkään keskittyä. Olutta on menny ja ruokaa laidasta laitaan. On tässä kyllä jotain positiivistakin tapahtunut joten eiköhän tässä saa jotain aikaakaankin.

Kämppä, talous ja elämä siis aikamoisessa kunnossa, joten loppuvuoden otan rennosti ja alan hilaamaan näitä asioita oikeeseen suuntaan. Tavoite on että vuoden alussa tänne kehtaisi kutsua vieraita ja jos vaikka pari kiloakin saisi pois. Vuoden alusta voisi sitten keskittyä enemmän elämän ja painon hallintaan.

Eilen tuli sellanen olo että jotkin asiat saa alkaa jäädä taka-alalle. Facebook on yksi niistä, on tässä kyllä muitakin juttuja, mutta jotenkin olen nyt siitä saanut tarpeekseni.
. . .
Sit tuli keskeytys ja ajatus katkesi... ehkä löydän idean uudelleen huomenna. :)

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2015-01-16 17:10:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Alkuvuosi on menny sairastellessa, tai alkoi itseasiassa jo viime vuoden puolella. Nyt alkaa olo olla melkein normaali, mutta tässä kopio FB:n puolelta alkuvuodesta:
"Alkuvuoden sairaskertomus. Viikko sitten tiistaina (30.12) tuli työpäivän aikana flunssanen olo ja jonkin verran huimausta. Keskiviikon aikana sitten kuume nousi ja oli illalla jo 39 ja siinä pysyikin vuorokauden ajan. Koska torstai iltana olin selkeästi kipeä niin perjantain työpäivän jätin suosiolla väliin. Sunnuntaina olo oli aikalailla normaali lievää huimausta lukuunottamatta. Maanantai (5.1) aamupäivä oli töissä melko epätodellinen kun pienestäkin tekemisestä alkoi hikeä pukkaa, mutta iltapäivään mennessä se meni ohi. Illalla sitten alkoi taas limaa kertyä nieluun ja sen myötä välillä aivan älyttömänt yskän puuskat. Ja tiistai aamu olikin sitten tämän tautijakson kaikkein pahin, tai siis koko tiistai päivä. Kuumetta jälleen 39 ja keskiviikkonakin 38 jolloin selvisi että kyseessä on keuhkokuume, valkosolut koholla ja tulehdusarvot 260. Kotiin kumminkin pääsin. Eilen ja tänään ei varsinaisesti kuumetta ole ollut ja olokin on selkeästi paranemaan päin, valkosolut vain viitearvon ylärajalla ja tulehdusarvo laskenu alle sadan. Tämän päivän (9.1) lääkäri kyllä ihmetteli ettei mua laitettu keskiviikkona sairaalaan lääketiputukseen, mutta asiaan saattoi vaikuttaa se että asun sairaalan vieressä. Maanantaina vielä kontroli jo koko ensiviikokin on vielä sairaslomaa."

Viime vuoden painonhallinta ei mennyt suunnitelmien mukaan, kuten käppyrästä näkee.
My Weight Chart:
Kuva
>

Tämän vuoden syömiset on ollu mitä sattuu, kun välillä ruoka ei ole edes kiinnostanut, mutta pakko on ollu jotain yrittää syödä. Tämä vuosi siis menny sairastellessa, ensi viikolla näkee sitten mikä paino oikeasti on.
My Weight Chart:
Kuva
>

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2015-01-16 17:35:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
No oothan tuota saanut painoa alas, hyvä sinä! :) Samoihin aikoihin sairastuin kuin sinäkin, mutta pääsin sentään helpommalla, en oo käyny lääkärissäkään. Oispa mullakin lähtenyt painoa mut eeei, ei sairastaminenkaan auttanut siihen vaivaan :) Koitahan kuntoutua!

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2016-02-12 21:27:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Ja mitä kaikkea tapahtuikaan vuoden aikana. Isoimpana juttuna taisi olla melkein ero, työprobleemien väheneminen, vaimon vakava sairaus, pojan kouluongelmat ja ja ja.
Eihän noiden minkään pitäisi vaikuttaa painonhallintaan, mutta mulla se ei kumminkaan toimi niin. Elämä vaikuttaa elämäään. Jotain juttuja voin hallita ja jotain en voi.
Moni asia on nyt kumminkin toisin, joten toivoakin on. Mä olen monesti pystynyt analysoimaan elämääni, mutta viimesen parin vuoden ajalta en osaa sitä vielä tehdä. Mutta kun tiedän asioiden menneen parempaan suuntaan, niin eiköhän tämän vuoden aikana painokin menisi jälleen alaspäpäin.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2017-01-19 19:13:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
No, eipä se viime vuosikaan mitenkään helppo ollut. Nyt alkaa tuntua siltä että voisi jopa alkaa saamaan jotain aikaan. Niin paljon on tehtävää että kukaan tuskin uskoo. Tavoitteena on nyt alkaa vähentää hiilareita, alkaa itse tehdä jälleen ruokaa, saada paino laskuun, kamppää kuntoon jne jne. Ja jatkaa päivittäistä Star Trekin kattomista iltaruuan kanssa. :)

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2018-03-14 19:43:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
On se vaan niin että kun työterveyshuolto ei aikanaan ongelmia ottanut todesta, niin ei ne ole poiskaan menneet. Välillä on parempia viikkoja ja sen jälkeen sitten tulee aikoja jolloin ei töiden jälkeen saa käytännössä mitään aikaan. Ruokaa tulee tehtyä todella harvoin ja olutta menee ihan liikaa, pää on kaikkea muuta kuin kunnossa. Kun saa huonoja uutisia, niin aina menee kaikki alaspäin. Ihme kyllä, työelämässä olen edeleen, mutta monesti puhtia ei sitten muuhun riitäkkään. Ja kaaos kotona ei tietenkään edesauta yhtään mitään.

Olohuone on se missä tulee oltua eniten, joten tästä eteenpäin täytyy saada joka päivä edes jonkin pikku asia täällä tehtyä. Aikaahan menee kuukausia, mutta edes jokin pikkuasia päivässä vie asiaa eteenpäin. Oluen käyttöä täytyy myös alkaa vähentää, jos kesään mennessä pääsisi normaalikäytön puolelle.

Tän viikon ruuat on aikalailla kaapissa, mutta ensi viikosta lähtien täytyy ainakin yhtenä päivänä viikossa tehdä karppiruoka iltaruuaksi. Ja koska monesti ei ruuanlaittoon riitä energiaa, niin alkuun tulee pakastekasvikset kuulumaan ruuanlaittoon. Pakastekasviksia kyllä aikanaankin käytin ja silti hiilarit jäi mulle riittävän alhaisiksi.

Jostain kumman syystä paino on viime kuukausina hieman laskenut, en kyllä oikeestaan tiedä miksi. Mutta jos siihenkin saisi keväällä jotain oikeaa tulosta aikaan.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)