karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:18:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 220 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 11 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-03-29 08:57:54 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Mutta siis kauhean kivaa, että tämä henkilö oli oikeasti ostanut MULLE kestovaippoja kirppikseltä kun sai tosi edullisesti semmosen koonnelmapakkauksen. :hug: eli hyvistä lähtökohdista se juttu lähti... :lol:

mie vaan en tajua miks se meni näille raiteille. :(

Mulla siis on nyt kaikki ihan hyvin.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-03-29 10:07:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-03-25 09:53:25
Viestit: 1278
Paikkakunta: Korpikuusen kannon alla.
Kestoilua jatkan vauvan kanssa kunhan syntyy, mutta just tuli mieleen että kun pitää ostaa uusi kuukuppi nyt vihdoinkin, että voisinkin kestositeitä ottaa käyttöön synnytyksen jälkeen. Tunsin jo suurta ahdistusta nuita muovisiteitä kohtaan kun niitä pari laatikon perältä löytyi.

Nyt ehdotuksia mistä tilaisin ja millaiset toimii varmasti? :) Ompelemaan minusta ei oo.

_________________
http://www.iherb.com ja alennus ensitilaajalle koodilla: KOT994!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-03-29 10:38:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-07 10:30:15
Viestit: 1583
Törkeästi nyt lainaan facebook-keskustelusta muiden kommentteja:

" Hellin yö/jälkivuotositeet on huippuhyviä, pitkiä, ohuita, varmoja.

Tirsokkaan ja Onnikkaan siteistä on löytynyt hyviä päiväkäyttöön, Ipanaiselta ostin viimeksi pari reilua sidettä yökäyttöä ajatellen"

Tuossa siis jotain suosituksia. Itsellä on vaan kestovaippakaupan siteitä ja istuvampiakin sais olla.

_________________
Pojat 10/12 ja 3/15


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-03-29 12:01:44 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Mulla on yöksi ihan paras semmonen luomukauppojen Eco-alkunen side, joka oli alkuun ihan susi (kun en tajunnut, miten sitä käytetään), mutta pesuohjeiden jälkeen tietenkin ihan paras ja pehmein. Se on ainaki kymmenen vuotta vanha, joten en tiedä, onko malli kovasti muuttunut, mutta se on siis tosi leveä ja jätti-iso, ilman, että se ruttaantuu ihan muodottomaksi alkkareissa. Minusta just noissa yö- ja hevisettisiteissä on ongelma se, että niitten pitää istua alkkareihin ihan just eikä melekeen, muuten ne menee ruttuun ja vaeltelee housuissa miten sattuu.

Materiaaleina siinä on kai luomuflanelli sekä sisällä ehkä bambu (jos sitä oli sillon jo keksitty käyttää) ja sen metallinappi on naurettavan pieni. Saumuritikkaus joka puolella, ja sisällä on ohkasen ohut br-pul. Kun jos oisin aluksi tajunnut pesuohjeilla sen tulevan noin loistavaksi, oisin varmaan ostanu enemmänkin.

Muutoin jos on iso kuva saatavilla, niin paras ois semmonen metallinen rengasneppari, paljon ohuempi kuin muovinen KAM-neppari. Voi vaikka pyöräillä. Mulla on itetekosissa myös ihan semmosia ommeltavia, joista metalliset on parempia kuin muoviset. Niitähän voi valmistajilta kysyä, tai pyytää siteet kotiin ilman nepparia ja ommella sitten ne pikkunepparit kiinni. Ei meinaan tunnu pyöräillessä, saa siirrettyä väärästä kohdasta oikeaan ja ne metalliset ei myöskään jää mitenkään ylitiukasti kiinni, mikä on muovisten ongelma.

Itse tehtyjen lisäksi mulla on pari IguLeen semmosta sidettä, missä on babycord- eli jonkin tapanen sametti siinä päällä. Ne vaati kans useampia pesuja, mutta on nyt ne on aika ookoo jo, vaikka toki ihan parhaita on tietenkin minun ite ompelemat flanellisiteet.

Kunhan tokenen niin voin halvalla tehdä sullekin. ;) Ompelukone mulla jo on, ja hyviä kaavoja ja vinkkejä ja tietoa, ja kevätaurinko korjaa puutoksia jaksamisessa... Kämpässäkin alkaa olla huonekaluja, niin voi viikonloput olla kotona. 8)

Mutta teollisista tai huutonetistä:
mielestäni avainsanoja olis se flanelli, bambu, br-Pul (ohuempaa ja huomaamattomampaa kuin PUL) ja jos et kuoseihin hurahda, niin valkasematon.

tosin mulla on muutama Eurokankaan flanellinen, jotka pärjää melkein sille ihan ekalle ekositeelleni.

Sitten semmonen vähän "ristin" mallinen (eli Alwayssimallia) on isokokoisissa siteissä parempi kuin semmonen pyöreä, koska pyöreissä liian pitkät siivekkeet ruttaa alkkarit. Esim. Onnikas ja Tirsokas ja Igu tekee näissä hyviä malleja, ja myös se Kestovaippakaupan tyylinen side (ommeltu vähän eri tavalla, siivet napakasti alapuolella) on sen istuvuuden ja liikkumattomuuden suhteen hyviä. Ruohonjuuren Maijat sais kans minun äänen.

Nämä näyttää oikeastaan melkeen minun tekemiltä ;) https://www.mamidea.com/webshop/kestosi ... =2d&page=1

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-03-29 15:23:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
minulla on kestositeet ostettu huutonetistä ihan yksityisen tekeminä ja oon tykänny hirveesti

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-03-30 21:01:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-03-25 09:53:25
Viestit: 1278
Paikkakunta: Korpikuusen kannon alla.
Okei, mun tarvinnee nyt istua oikealle koneelle ja googlata läpi teidän vinkit! Eihännuo pahan hintaisa ollu jos 3kpl 20e tyyliin, että jos lähtee sitten korvaamaan yhden siteen per päivä niin aika pian säästöä tulee. Ja jos side mieluinen nii tilaa sit lisää!

_________________
http://www.iherb.com ja alennus ensitilaajalle koodilla: KOT994!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-04-22 07:07:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-03-25 09:53:25
Viestit: 1278
Paikkakunta: Korpikuusen kannon alla.
xaija, oikeestikko ompeleisit mulle? -millainen hinta niille tulisi, isoille siteille? :)

_________________
http://www.iherb.com ja alennus ensitilaajalle koodilla: KOT994!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-04-22 20:29:13 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Minun töillä ei sitten oo mitään erityistä toimitusaikaa... just tänään kävin phs-kankaita hakemassa Eurokankaasta, ja äkkiseltään mallasin parhaita siteitäni noihin tilkkuihini. Ostin palaflanellia ehkä 2,50 €:llä, kiloflanelleja siis, ja normiflanellia 3,60 €:llä. Imukangasta pitäis ehkä olla 3-4 eurolla lisää, ja PUL tai softis siihen päälle... niin tekis ehkä n. 15-20€ 6-8 siteeseen (saumaamiseen menee ompelukoneella jonkin verran lankaa, jos laitetaan joku söpö tikki, ja edullisimmin saa, kun ei leikkaa lankasuoraan vaan täysvinoon, jolloin sidekin "taipuu" paremmin eri suuntiin. Ihan miten tykkää). Jos haluat esim. kolme eri mallista ja myöhemmin sitten jotain "mallia" lisää, voin käydä hakemassa vähän kosteussulkua ja katella jotain tilkkuja lisäkkeeksi näihin omiin phs-ompeluihin varaamien lisäksi, niin ei oo pakko investoida koko 20€ ja saada liian montaa käyttökelvotonta sidettä. :lol:

Sitten tietenkin jos haluaa ootella rauhassa, voisin tilata softista ja jotain hamppua tai bambua samalla siihen sisään, niin sitten voi tulla vähän korkeampi hinta, mutta ainakin omiin on riittänyt ihan hyvin tuo flanelli. Siteessä ehkä tärkeintä on, että on a) kosteussulku ja b) tarpeeksi huokoinen materiaali, että se kosteus leviää pitkin imua eikä valu vaan läpi.

Mulla on tosiaan noissa omissani softista kosteussulkuna, ja pari kestovaippakauppaa sanoo, ettei kestä rumpukuivatusta. Mie en kyllä oikeen muuten oo noita kuivannutkaan kuin rummussa... :oops: ihan hyvin pitää. Muutamia kertoja olen 90:ssäkin pessyt ja tosi kuumalla aina silitän, tosin jonkin verran se softis on kutistunut enemmän kuin nuo ulkokankaat. Kangaskaupassa oli Pul-kangasta pakkatavarana heti saatavilla.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-04-22 22:47:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Laita sellanen hinta missä on sulle vaivanpalkkaa niin kehtan tilata itellenikin!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-04-23 07:32:44 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
:lol: 8) Tehdas käyntiin... Se on varmaan semmonen 5-6e /side, en oo ammattilainen, en tee kaikista prikulleen samanlaisia ja siihen tulee kuitenkin postikulujakin päälle ostajan maksettavaksi. Onneksi kirjeenä menee aika halvalla aika monta, yks painaa alle 50g ja kaks tai kolme ehkä painaa sen 100g, ja seuraavaan painoluokkaan menee jo tosi monta kun on 250g ennen kuin hinta nousee jne.

kestositeet on minun mielestä muuten yks mukavimpia ommella, koska kankaat on suoria ja juoksee hyvin ompelukoneeseen ja silti pehmosia ja söpöjä. Ei koskaan mitään purkamista ja uudelleen ompelemista vaativaa... ja ite oon vähän harrastuspohjalta noita tehtaillut. Jos useampi haluaa siteitä, voisin kyllä tilata softis-Pullia kotiin ja tehdä vertailukappaleet siitä ja BR-pulista. Softis on ohuempaa ja pehmeämpää, ja br-pul on semmosta "liukasta" tai siis paksumpaa ja kiertojäykempää, niin siitä tehdyt siteet on monesti pyrkinyt "karkaamaan" housuissa eteen tai taakse, vaikka ois luistamantonta päälyskangastakin. Tai siis ne siivet menee ympyräksi helpommin sen kalsarin ympärille, kun taas softis-siteissä ne pysyy semmosessa littanassa always-taitoksessa paremmin.

Omat siteet on tehty 2006 tai 2007 ja siitä lähtien säännöllisesti rumpukuivattu & pesty 90:ssä enemmän kuin kerran vuodessa. Pito on hyvä. Läpi ei ole tullut koskaan mitään. En voi tietenkään suositella tai taata, kun kankaan valmistaja niin sanoo, mutta koska se softis on puuvillan sisällä, ainut näkyvä haitta on ehkä se kutistuminen. Silittäessä se ulkosauma jää aavistuksen ruttuun... kun se softis on siis pienempi kun se päällys. :lol: Tämänkin tietäen voin ennakkopestä kaikki muut materiaalit 90:ssä. Softista ei voi pestä ennen ompelua, koska sen kalvot puhkeaa.


MUOKS:

Mutta siis, jos miettii hintoja, niin voisin tehdä esim. 3,50 omakustannehintaan kolme ekaa kappaletta käyttäen mallina minun lempisiteitä, parhaimmiksi osottautuneita. Sen jälkeen voi tilata sitä sopivinta 5-6 eurolla. Aion kuitenkin tilata tässä vaippoihin harsoa ja imukankaita täyttötaskuihin (ja jotain ihania froteita ja PUL:eja näkyi tulleen markkinoille, niin niitä on SAATAVA), joten samalla voisin tilata kestismatskua.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-04-25 13:08:47 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Voisin tietenkin tehä myös liivinsuojia, kun niitä saa ehkä niistä reunapaloista hyvin. Ajattelin itellekin ommella liivinsuojia, vaikka eihän mulla maitoa tuu, mutta kaikki alusvaatteet vaan kutittaa ja kutittaa. Saa rintsikoihin kivaa pehmustetta sisään, kun minusta ei ole kivaa sekään, että tisseihin käy veto.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-05-19 08:39:20 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Eilen oli malmitalolla Helsingissä kestovaippakirppis, ja kävin hamstraamassa sieltä harsoja, muutaman nauhisvaipan ja joitain imuja malliksi. Meillä on kotona ompelukone, lahjaksi saatuja kankaita ja yks kirpparin joustofroteelakana, josta kyllä kaikista yhteensä tulee ihan tarpeellisesti lisukkeita meidän parinkymmenen lahjavaipan kanssa...

... Onneksi SAIN kuitenkin miehen luvalla ostaa harsoja ja imuja ja nauhiksia, koska mies ei nyt TAJUA sitä, että ne lahjaksi saadut vaipat on osa kokoa L, osa niitä äp:n Kushies-vaippoja (joista osa tykkää ja osa ei, mutta jotka kuitenkin varmaan kuivuu ikuisuuden ja on tosi paksuja), ja esim. osa on "kuoria", joihin haluan tehdä "sisuksia". Lisäksi meillä on hahtuvavillaa kuoriin ja pitkiin villiksiin, niin pitäähän niihin olla ne sisukset kunnossa kanssa.

Husband ei tajunnu yhtään, että miksi, kun meillä on jo niin paljon. :roll: Sanoin, että ne vaipat ei välttämättä edes pidä, tai osa voi olla liian isoja, että alkuun ois hyvä olla näitä harsoja. Käyhän ne kylpypyyhkeeksi ja vaunujen suojaksi auringon paistaessa, ja kaikkeen, ja oikeasti maksoi 0,30€ kappale. Sain "tuhlattua" 7€ kv-yhdistyksen kirpparin tuotoksiin, sain pussillisen tavaraa, ja illalla oikeen huvikseen kattelin Alepassa, mitä maksaa vaippapaketti.

11-14€ maksoi yks vaippapaketti! :shock: Viimeksi Suomessa asuessa ovat olleet jotain 7,99€, mutta en tiedä, miten monta vaippaa. Mutta jos kuukauden vaipat maksaa jo 20-25snt/kpl vaippahinnalla 35-40e, niin meillä on mennyt yhteensä 35-40€ ja vaipattaa varmaan jo ihan yhden vauvan. Osa tästä 40€ on mennyt myös minun omiin uusiin kestositeisiin, kun olen eri puolille maailmaa muuttaessa luopunut aina "huonoimmista". Muutenkin pitkiä, isoja siteitä siihen löhöaikaan synnytyksen jälkeisiin mahdollisiin vuotoihin & menkkoihin ei ole mielestäni tarpeeksi. Mutta siis ehkä nyt on kulutettu 15€ vauvan vaippoihin ja 25€ kankaisiin, josta on saanut liivinsuojia, kestositeitä, lahjoitin 3-4 siteen verran kangasta yhteen kehitysmaaprojektiin ja vieläkin on useamman vaipan & taittoimun ym. verran kangasta pussissa. Syyhyttäis oikein leimata ittensä saldovapaalle ja mennä kotiin ompeleen... :mrgreen:

Onneksi minun kestovaippa-addiktio ja kuosihulluus on ollut päällä jo varmaan 10 vuotta. Enää, kun ois toiminnan aika, ei ole samanlaista tarvetta söpistellä ja kuositella, vaan koetan keskittyä olennaiseen. :lol:

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-05-23 08:32:30 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Menin eilen ostaan käytettyjä myllymuksujen kuoria kirpparisopimuksen mukaan, ja sain ilmaseksi kanssa kasan muita ÄP:n mukana tulleita kokeilujuttuja (ImseVimset ym, Mio ja Kushies jne). Olin ihan otettu. :oops: Olin vaan varautunu ostaan ne muksukuoret, kun minusta se vihreä, mikä pyöri äitiyspakkauksessa ja se violetti oli tosi kivan väriset ja perusratkasuiltaan (pesu, kuivaus, käyttö ym.) tosi käytännöllisen olonen. Niin sain niin ison kasan niitä vastasyntyneen sisäjuttuja ja muuta, että nyt meidän vaippavuorella pääsee kyllä jo niiiiiin alkuun.

Keski- ja isonkoon vaippoja en oo ees aatellu, että niitä kannattais hirveästi mennä hamstraamaankaan, että kun jos ne ei vaan passaa tai ei pidä tai ei toimi tai pitääkin olla ihan eri materiaalit sun muut kun mitä oon ajatellut. Ja kun ei voi ennustaa, mitä tahtia se lapsi kasvaakaan, se voi olla se rääpäle tai puolessa vuodessa 12 kiloon helposti kasvava... joten kun hahtuvaa saa niin halvalla ja harsoja on, niin niillä nyt ensi hätään oottelee sen päivän, että tietää, minkä mallinen vauva on.

Siihen mennessähän voi olla jo ihan läpi kyllästyny kestoihin :lol: 8)

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-06-17 14:10:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Yritin lukea tätä ketjua läpi, mutta en nyt osaa keskittyä. Pohdiskelin vastasyntyneen kestoilua, en tiedä onko täällä ollut siitä puhetta. Itse tykkäsin ImseVimsen falnelleteista ja kuorista, mutta niitäkin alettiin käyttää vasta joskus 1-2kk iässä. Mikä viritelmä toimii ihan pienellä? Mä kun harsoja taittelin, niin se paketti mikä tuli sellaisesta 70x70cm kokoisesta harsosta 3-kiloisen tyypin päälle oli ihan järjetön! Vai onko tarkoitus käyttää jotain pienempiä harsoja vastasyntyneellä? Sit toisekseen villahousut, meillä oli niitä mun omatekeminä sekä muiden tekeminä. Nb-kokoiset oli ihan kireenä sen harsopaketin päällä, lahkeensuiden ja vyötärön ollessa kuitenkin ihan löysänä. Kantsiiko villahousuissa unohtaa kaikki tsi-viritelmät ja ostaa ne ihan kaupallisesti valmistettuina?
Esikoisella oli myöhemmin M-koossa yksi pehmo-nalle -vaippa ja se oli aivan ihana sisävaippa. Mietin jos nyt hyvin käy ja tulevaisudessa meillä on taas vastasyntynyt vaipatettavana, niin satsaisinko vain niihin pehmo-nalleihin sekä nalle-nöttösiin (ovat hinnakkaita käytettyinäkin) niiden hyviksi havaittujen flanellettejen lisäksi. Vai löytyykö täältä hyviä suisituksia ensivaipoiksi :)

Sitten tää taaperon vaipatus. Miten sekin on niin vaikeeta?? 1-vuotiaksi asti kävi vaippa kuin vaippa. Sen jälkeen tuli kausi kun kaikki jäi pieneksi ja sitten kävelemään oppiessa lapsen kroppa ilmeisesti muuttui niin, että ne pieneksi jääneet sopi taas. Tilailin sitten hyväksi havaittuja vaippoja, niin nyt yhtäkkiä mikään ei enää istukaan päälle! Sivukiinnitteinen petite-koko olisi nyt passeli, joillain merkeillä pitää olla L-koko, kaikki m-koot sekä yhden koon vaipat jäi pieneksi, vaikka olin ollut siinä käsityksessä että useimmilla ne menisi vaippaiän loppuun saakka. Lapsikin oli 1,5-vuotisneuvolassa niinkin iso kuin 80cm ja 10kg. Ja kun niitä tällä hetkellä sopivia vaippoja ei käytettynä löydy, niin joudun tilaamaan ne uusina. Tulee tää kestoilu kalliiksi :/

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-06-17 14:44:20 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Moi, jos sulla on Facebook, niin siellä on semmonen kestovaippojen ja kantovälineiden kirpputori (O) (M) (V). Välillä on tsi-tavaroita tosi halvalla, on vaihdettavina, ja osa lahjottaakin. Just noita ImseFlanelleja ja vastasyntyneen muita flanelettivaippoja on tosi edullisesti, kun taas hinnakkaissa hinnoissa on merkkivalmistajien kotimaiset ja itsellekki ihan liian kalliit vaipat. Mutta siis siellä ei tarvi selailla kun 10min päivässä jos sitäkään, että pääsee siihen metsästyksen tuntuun. Ei siis tarvi ettiä - ja voi itekin kertoa, mitä kaipaa, ja saa hyvin vastauksia. On myös paljon OT-keskusteluja siitä, miten eri vaippaviritelmät saa tuunattua ja toimimaan eri koon vauvoille.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-06-17 14:55:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Olen joo OMV:ssä mutta en nyt löydä mitään :/ Toki sieltäkin on tullut vaippoja ostettua, tänäänkin tuli yks postissa, mutta tietty taas väärän mallinen :( Aika sikasäkissä ostamista se on, mutta eteenpäin myymällä ehkä saa rahansa takaisin.
TSI-vaippoihin olen niin monasti joutunut pettymään, niin enää en osta kuin merkkivaippoja. Joku ehkä tekee hyvääkin ompelujälkeä, mutta mun kohdalle ne ei ole osuneet.
Ja aina kun löytyy hyvä vaippa sopivaa mallia ja kokoa niin sitten siinä on coolmax-sisus, ja sitä materiaalia en halua. Niin tosi vähissä on meille käypäset vaipat.

Nb-vaippoja varmaan paremmin löytääkin, just niitä flanelletteja. Mietin niistä sisävaipoista, että olisiko muutkin hyviä kuin Nallet, joita en nyt ainakaan bongannut.
Mutta täytyy niitä keskusteluita vaan yrittää enemmän etsiä. Usein vaan tohon harsotaitteluun törmää, ja vidoitakin olen harsotaittelusta katsonut, mutta meille siitä vaan tuli paljon paksumpi paketti kuin videoissa. Mutta onhan tässä jokunen kuukausi aikaa miettiä ja pähkäillä :) Toisaalta tekis mieli pistää rahat haisemaan ja tilata kasa pienenpieniä pikkuvaippoja hypisteltäväksi :mrgreen:

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-06-17 16:03:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
minäolen kestottanu nuo kaksoset ihan vauvasta asti. Ei ole ollut vaikeeta ja ihan mimmimakian ansiota kun sain siltä pikkusia imuja :D :lol:
Nyt ihan naurattaa kun itekki taittelin eka niitä isoja kunnes sain paketit auki ja sieltä löyty pikku imuja.

Mulla villiksinä ollut isojakin, ei haittaa kunhan on tiiviisti vaikka kuminauhalla ympärillä ja pienet hyvät imut.

Imuja leikkelet vaikka vanhasta frotee pyyhkeestä, parempia ku kaupan ja nimenomaan vanhoista sataan kertaan pestyistä.

Eli kaksoset nyt 7kk ja yhtään vaippa pakettia en ole ostanu. Periaatteessa voisin olla sika ylpee ittestäni, mutta kestoilu vaan ei ole minusta vaikeeta.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-06-17 16:05:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
ainiin tuo meidän töppöpoik pissii monasti minne sattuu niin tytön kestottaminen on kyllä helpompaa.
Pojalle laitan siksi yöksi paksun imun, villiksen ja sitten sellasin pulkuoren tai mitä kuoria nyt löytyykään. ollu hyvä ratkaisu

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-06-17 18:14:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Joo oon mäkin tehnyt imuja froteepyyhkeistä. Mutta laitatko R-A siis pelkän imulipareen villahousuun? Ilman sisävaippaa siis?

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kestovaipat Vol II
ViestiLähetetty: 2014-06-17 21:03:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
juu mulla on vaan harsi taiteltuna, eli imuksi kait sitä sanotaan ja sitte villis. Se on niin helppo vaihtaa
ja minä siis vaihan joka pissan jälkeen, yöksi laitan enemmän ja nukutan varalta villahuovan päällä niin ei kastu koko sänky

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 220 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 11 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)