karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:34:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-05-21 00:24:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-05-20 23:34:52
Viestit: 17
Ny moon sen jälleen kerran päättäny. Tämän olon on muututtava kertakaikkisesti! Olis niin juhulallista käyrä kaupas ja ostella sellaasia vaatteita, joista tykkää, jottei aina tarttis ostaa armopaitoja ja tretsihousuja.

Mä tuas viime viikolla miätiin, jotta mikä on, kun koko aijjan piärettää ja väsyttää. Aloon ajatella, että vitaamiinit on otettu piremmän aikaa jo purnukoosta ja pötiistä jotta sen pualeen pitääs olla vireystaso aisoos. Mutta johtuusko se siitä, jotta mä syän aivan liikaa kaikkia höttöä ja huanua einestä? Minoon siksi koko aijjan väsyksis ja vatta on kuin ilimapallo!

Sitte mä lähärin äkkiseltähän kirijastohon ja sitte viälä kauppahan. Mukahan tarttui Atkins-opas, karppauskeittokirjoja ja tarvikkehet niiren toteuttamisehen. Vaaka näytti 79,9. Voi perkeles! Moon tuhuris kunnos!

Valotetahampas vähän vaktoja:
170 senttimetriä taivasta kohori
kolome kertaa ollu vatta pystys ja painanu niiren aikahan suurimmillani 80-90 kilua(06,11,12 vuosina). Kaks kertaa moon ollu piänempi. 2007 vuanna jopa 61kilua ja sitte 2008 vuanna 64 ku molin siinä välis taas ollu vähä isoompi.

Nyt minoon ollu kauvan jo tällaanen! Enkä mä enää illikiääsi millään kattella ittiäni nuan riskinä.

Tämon ny viires päivä tätä hiilihytraattien syynäämistä. Oon ollu 20 rammaa päiväs meiningillä ja paino oli tänään 77,4. Meleko lailla kiva homma ja mikä parasta: piaruja tuloo enää 2-6 päiväs ja piristynykki oon kovaa!

Tällä lailla mä yritän mennä etehempäin. Hilijallensa! Äskeen oli niin saakelin kova houkutes, kun tuas viäres mässättihin mököjä ja rouskutettihin pernulastuja! Muuten moon pysyny kairalla tiällä torella hyvin, enkä kyllä liioon oo houkutuksihin haksahtanu.

No hyvää yätä ny sitte vain kaikille ja mä meen juamahan pläsipääkaffit! Yäfooros ku kerran pitää pysyä hereellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-21 07:05:55 
Tervetuloa Karppilaan :smt006

Tovottavasti kirjoittelet paljon, oli niin mukava lukea juttuasi :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-22 03:15:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-05-20 23:34:52
Viestit: 17
Kiitoksia vaan tuukätti!

Joo-o, toinen yäfooro menos ja erelleen iliman ruakalankeamuksia! Kummä heräsin yhyren mais, niin verin erellispäiväästä kanaa, kesäkurpitsaa ja parsakaalta. Ai joo! Punnittinkin itteni heti herättyäni ja -400g erellispäivähän! Eli ny sitte tasan 77 kilua. Ei paha mummiälestä! =D>

Niin sitte muuten rillasin possun sisävilettä ja tein vihiriän salaatin kaveriksi. Sitä mä täs yälläkin närpiin naamahani ja voi poijjat ku oli hyvää! Tein muuten meirän pallorillis sellaasta ratiinia, laitoon siis parsakaalta, kesäkurpitsaa ja sipulia. Sitte joukkohon rehtiä kermaa ja maustehia. Vuaka rillihin ja avot! Niin hyvää nottei sanotuksi saa!

Eilen oli kyllä kauhian tiukkaa, kun teki niin perkelehen kovaa miäli kaikkia hyväskää, mutta tämä päivä on ollukki sitte jo palio paree. Oma olo tuntuu muka niin perhanan hoikalta :lol: Aivan niinku olis uus ihiminen!
Moon yrittäny monta kertaa ajatella, jotta pitääs vain oppia rakastamahan omia läskejänsä ja oppia hyväksymähän, notta tällaanen moon! Mitään ittelleni mahara! Mutta sitte moon ajatellu, notta soon vaan laiskuuren puhetta - tekosyy syärä herkkuja ja rötvätä soffalla!

Meirän suvus on kauhia riski sairastua kakkostyypin riapeetteksehen ja syrän- ja verisuanitaurit on myäs kovasti rasittehena. Oomma siskojen kans tuumannu, notta saisimma mennä varioainekuvahan jo nelikymppisenä, jotta keriittääs aijjoos nähärä onko kovin maharottomat tukokset. Mutta pitää vain ajatella ittiänsä, pitää parempaa hualta ja arvostaa omaa kruppia! Mulla on kuitenkin ihania kakaroota kolome kappalesta, ne kaipaa äireetään viälä kauan ja haluammä olla joskus myäs hyväkuntoonen mumma!

Oli niin yli vänkää kattua eilen näitä onnistumiskuvia täältä kalleriasta. Tuli ittellekki sellaanen olo, notta viälä mun kuva on siälä ja moon se onnistunu, kaunis ja laihanluikku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-22 04:23:38 
Poissa
Pusukala
Pusukala
Avatar

Liittynyt: 2010-09-20 09:57:53
Viestit: 8956
Härmän mumma aina sano notta syärä pittää. Ja hualella.
Paraan opin anto mumma.

:)

_________________
Asiallisia juttuja


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-22 08:17:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
-

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-23 20:38:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-16 08:15:24
Viestit: 5036
Paikkakunta: in the middle of nowhere
olipas kivaa tekstiä! Mä niin tykkään pohojalaasesta murteesta mutten enää itse sitä osaa. Tuli aivan kotoinen olo :D

_________________
It's my life It's now or never


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-25 09:40:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-05-20 23:34:52
Viestit: 17
Zee Härmän mumma oli aivan oikias! Meirän mumma sanoi aikoonaan, notta kun hyvin syää, niin siitä ei oo kavvaa kipiä!

Jazzhole näin se tiätysti on jotta ittiänsä pitää rakastaa ja kunnioottaa - ilimanmuuta! Mutta on sekin yhyrenlaasta rakastamista, kun pitää hualta omasta terveyrestä ja krupin hyvinvoinnista. :)

Mymian ny sitte vain lujet äänehen näitä ja reenat ittes puhekuntohon! Miksvai sulton pohojammaan puhekyky ruastees?


Nyt täytyy käsi syrämmellä tunnustaa, notta molin perjantaina vähä pahoolla teillä. Voi mua rääppöötä! Oikeen lesuava hunsvotti! Lähärin komian iliman houkuttelemana juapottelemaan terassille. Join yhyren siirerin, kaks lonkerua, iliman kylymetes airis kaffin ja kaiken ruunas viälä resita hianosta klasista. Näläkäkin tuli ja kokolihahampurilaasen verin. Rupes suaraan sanottuna vituttamahan koko lankeemus ja eilinen meni morkkikses ja ihimispeloos kotona. Lankesin sitte eileenki minimagnumiin ja illalla hamppariin. Ristus!

No, vaikka kuinka risoos, niin tästä selevitähän ja tänään alakaa taas uus elämä. Ei tuallaaset pitkäs juaksus haittaa ja pakkohan joskus on pitää hauskaaki! Silloon tällöön luvan kans! Moon vain useen liian ankara ittelle ja oikeen ryven aharistukses ja ittesyytöksis. Pitäs höllätä.

No ruakaan sitte siirrän asiani. Syän aamupalan aina. Jos oon kotona eikoo kiirus, niin voin teherä munakasta tai käryyttää pekoonia. Ongelma onkin se, jotta mitä äkkinäästä keksis ja entä kun moon töis? Leikkele/juustolautanen ei oikeen houkuta ja minen oikeen siitä rahkasta piittaa! Ny koitin mutustaa maitorahkaa ja mehukeittoa, niin ei jukoliste laske. Yäk! Eherotuksia?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-25 11:44:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-23 14:40:37
Viestit: 140
Mitenkäs olis minuuttisämpylä tai muu vastaava karppileipä. Itte oon monesti just töihin ottanu tuon minuutti sämpylän tooooosi runsailla täytteillä (ja voilla) Sen kun keskeltä halakaasoo niin piisaa sekä ruokkikselle että kaffitauolle. Ja minä oon seinäjoelta. :smt006 Puhun kyllä tosi leviää, mutta harvemmin kiriootan. :mrgreen:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wj4fVDu/]
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-25 12:36:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-05-20 23:34:52
Viestit: 17
Wheeler mikä minuuttisämpylä? Kysyy epätiatoonen Pohojammaalta :D
Emmäkään kirioota yleensä tällääsesti, valittimpa ny vain mun "plokihin" tyylin :P

Ny muutes söin lounahaksi 300g proileria ja tein itte öljystä sekä maustehista marinaarin. Paistoon vois. Sitte kaverina vihiriää salaattia ja muutama viipales retiisiä. Lounahat ei tuata töis tiukkaa, ku voi ottaa vaikka hät hätää tonnikalapurkin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-25 13:01:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
-

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-25 13:26:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-23 14:40:37
Viestit: 140
Ooksä huamannu tuola yläreunas tuon resepti osion? Mee sinne ja klikkaa ensiksi vaikka vasemmasta lairasta se suosituimmat kohta. Siitä osiosta löytyy parhaimmat/testatuimmat/tykätyimmät risetit :-)

Kopsasin sieltä tähän tuon minuutti sämpylän ohojeen. Mä en voitele mitään kippoja vaan teen tän pakastus rasiassa mikrossa.


Todella nopea ja jokaisen makuun muuntuva sämpylä

yksi annos

1-2 rkl voita tai kookosöljyä
0,6 dl pellavansiemenrouhetta ( tähän käy myös lese, soija-, manteli- tai pähkinäjauho, proteiinijauhetta tms. ja siemenet)
1/4 tl leivinjauhetta (ei välttämätön)
1 kananmuna
makeutusta niin halutessasi

Voi tai kookosöljyä sulatetaan pienessä mikronkestävässä kipossa (murokulho sopii ainakin hyvin) Sekoita muut aineet joukkoon.
Mikrotetaan täydellä teholla noin 1 min.(riippuu mikrosta) Valmis sämpylä on hieman kostea mutta kuivahtaa siitä kyllä eli älä mikrota liian kauaa. Kumoa kuuma sämpylä lautaselle. Anna jäähtyä hieman, leikkaa kahtia, sivele päälle voita ja nauti.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wj4fVDu/]
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-25 19:49:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-05-20 23:34:52
Viestit: 17
Jaha Wheeler, siältä tuli vähinsä murresta =D> Maistuuko nua "sämpylät" aikuusten oikiasti eres syätävältä? Jos huamenna kokeelis, ku viän kakarat hoitohon yhyreksän mais ja lähären vasta 13 hujakoolla töihin.. huano äitee [-X Saanpahan hetken touhaalla omiani ja vaikka imuroora, kun jaloos tuloo tupahan palio kaikkea piäntä piperööstä.

Täytyy kyllä sanua, notta kun tuas herkuttelin viikonloppuna, niin ei se helevata hyvältä kropalle tunnu! Vatta on ähkys ja on kauhia väsy koko ajan!
Huamenna punnitten itteni. Kattotahan kuinka akan käy :oops:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-25 21:05:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-23 14:40:37
Viestit: 140
Mun suosikit on tuo minuuttisämpylä ja pannuleipä. Jotka ainakin mun suuhun maistuu oikeasti hyvältä.
Tuohon sämpylään laitan ainekset aina fiiliksen mukaan. 0,6 desiähän siinä pitäisi olla "jauhoja" ja yleisemmin käytän jotakin näistä iloisesti sekaisin, mantelijauhe, vehnälese, auringonkukansiemenet, hasselpähkinärouhe joskus kookoshiutaleitakin vaikkakin se sopiikin mielestäni paremmin tuohon pannuleipään. Minuutti sämpylä on aika erikoisen näköinen. Muistuttaa enimmäkseen Paavo-pesusientä, mutta kyllä se leivänkorvikkeena on oikein hyvä. 8) Käytän tuota minuuttisämpylää myös jos teen hampurilaisen.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wj4fVDu/]
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-25 22:02:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-05-20 23:34:52
Viestit: 17
Kumminen millään jaksaasi räknätä, niin palijoko tuas käntys on hh:ta? Niiku apauttiaralla?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-26 07:55:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-23 14:40:37
Viestit: 140
Hiilaria on tuos noin 2g. Laskin niin että osa "jauhoista" on mantelijauhetta ja osa vehnälesettä +kananmuna+ voi. Tuola yläreunas on myös tuo ruokakulma missä on tosi kätevä laskea tämmöset. :-)

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wj4fVDu/]
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-26 09:37:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-05-20 23:34:52
Viestit: 17
Toksia Wheeler räknööstä!

Minuuttisämpylä plinahti justihin mikros!
Kävääsin kaupas ja jumattin tähäre, ku se mantelijauhe oli kallista!!! :shock: Rapiat 11 eukua kilon säkki! En tohtinu ostaa, jos se leipä onkin pahaa... :lol: Ostin sitten parihin piisaavan pikkupussin.
No nymmä koitan haukata...
Koostumut: höttöönen
Maku: munaanen
Lopputulos: ei mun herkku ollenkaan, mutta syän tämän loppuhun.

Ai niin joo! Molin puntaris aamulla! Tähän perään MONTA kirosanaa! +1000g Mä toivon, jotta ne on nestehiä ja kusaasen ne tämän päivän aikana pois!

Ajattelin lounahaksi päästellä salaattia ja kanaa, sitte otan töihin salaattia ja verän torennäköösesti tonnikalaa siälä. Huamenna on aamuvuaro, otan varmahan jotaki rahkaa sinne, vaikken niin siitä piittaakkaan.
Musta tuntuu, jotta viikonlopun repsarhuksien jäläkehen moon viäläki nurruune! Kauhia väsy koko aijjan, vaikka yä meni hyvin! Kersat nukkui omiis sängyys ja moon saanu selijältäni nukuttua hyvin. Mun selekä alakas eileen temppuulemahan! Alaselekä niin kipiä, jotta välistä meinas tiätyys liikkehis mennä jalaat alta! Mä luulen, notta se johtuu meirän huanosta sängystä. Soon liian pehemoonen ja mä ku rakastan nukkua vattalla, niin selekä menöö siinä häjyhyn notkohon. Tuntuu se ny viälä vähä, mutta liästyy päivän mittahan.

Tyät alakaaki jo yhyreltä. Moommuutes sairaanhoitaja ammatiltani ja vuareosastolla töis. Nautin ja suaranaasesti rakastan tyätäni! Ihanat tyäkaverit ja paras paikka!

Mutta ny mun on pakko mennä viikkaamahan pyykit ja vähä pelemuuttamahan kakarooren vaatekaappeja, kun niis on niin palijo piäniä vaattehia. Kattellahan taas!

-Älä vällää! Ei Villeekään vällänny, ku tupa paloo - se muutti kamarihin! -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-26 09:51:22 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Terve, ilmoittaudun lukijaksi :)
Ja toi mantelijauhe, kallista onjoo, mutta ostappa mantelimylly esim biltemasta, tai clas ohlsonilta..
Ja jauha itte Lidlin manteleista jauhos nii tulee paljo halvemmaksi :)
Mylly maksoi bautsis kympin ku omani ostin :)
Ja munki suku o Härmästä :mrgreen:

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-26 10:00:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-23 14:40:37
Viestit: 140
Ai sä et piittaa munasta? :lol: Viisahammat sanoo ettei sitä isua pussia kannatakkaa ostaa jonsei oo palio käyttöä. Härskiintyy kuulemma suht äkkiä kun on kertaalleen avattu. Mulla tuo kyllä menee sämpylänä ihan ok. Päällysiä kun on riittävästi niin on sama mikä leiväke sielä on alla. :) Lisäksi tuo on tosi täyttävä ja pitää mulla ainakin nälkää tosi kauan pois.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wj4fVDu/]
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-26 10:55:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-16 08:15:24
Viestit: 5036
Paikkakunta: in the middle of nowhere
Käntty, nurruunen :lol: nuota sanoja en ole hetkeen kuullut. Viime viikolla joku soitti töihin ja sanoi, että joku oli ollut tinttaanen :lol: Täällä ei toiset ymmärtäneet tinttailusta mitään :D
Ihania murresanoja. Tätä päikkyä kyllä seuraan ja samalla ittekseni naureskelen, kun luen :D
Kurkkaapa Marjon päikkyyn, sieltä löytyy kyllä reseptejä :smt023
Karppinäkkäriä voit tehdä ja sitä syödä, jos oot näkkärin ystävä. Ja karppisämpylöitä jne.

_________________
It's my life It's now or never


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-26 21:13:15 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-05-20 23:34:52
Viestit: 17
Kiitos uusille kurkistelijoolle Mymlanille ja TeijaS:lle. Mymlan mä käytän useen sanaa simppaalla tinttaasen sijasta. Tai häjyyllä, rikuneerata.

Wheeler kyllä mä munasta tykkään, mutten tuas "leiväs". Kuulostipas tua härskiltä #-o
Itteasias syän justihin munakasta, pekoonia ja munakkahan joukos on sitä uutta murukoskenlaskijaa. Jumattintähäre ku on hyvää!!! Munakkahas se on ihan eherotoon! =P~

Kummolin töis, niin söin esti kanan rintavileen ja sitte eilistä salaattia. Perkules ku teki miäli nisupossua, joku ilikiä oli tuanu kaks pussillista niitä siihen pöyrälle kiilumahan. Helevata! Itte siinä litkin pelekkää kaffia räkä poskella.

Ny tosiaan tuata munakashärpäkettä ja vettä kovasti, aivan sama mitä vattahan laittaa kunhan näläkä menöö!

Liikkumista muuten minen oo viälä ottanu ohojelmistohon, pitääs esti saara vähän tätä alkua etehempäin. Viime viikolla olin siinä ketoosis vai mikä toosa liä onkaan, oli toki kuumakin ku pätsis! No ny sataa ja minen minkään iltafooron jäläkehen lähäre tuanne rapakkohon lipsuttelemahan, tuulooki niin kylymää... Eikä mun lapikkahat pirä vettä! Eikooo saret takkia! Ja tuloo sinkkuelämää uusintana!

Nih!

Hengellistä hyminää, sano Haka-Jaska ku kirnuhun piäri.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)