karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 14:53:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1547 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 578 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-03-11 19:01:52 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3448
Paikkakunta: Vantaa
jepejee kirjoitti:
Eli treenaaminen kokonaan pois, lepoa ja tarpeeksi kaloreita/hh? Kuinka pitkäksi aikaa suosittelisit tuota pakkolepoa?


Minä lähtisin kuukaudesta liikkeelle. Jos nukkuminen ei ole siihen mennessä parantunut olennaisesti/normaaliksi niin siihen sitten toinen kuukausi perään. Minä kyllä en nostaisi hiilareita yli sadan, toisin kuin Ari. Minä nostaisin nyt kalorit ensin johonkin järkevään, vaikka 2500. Edes normaalikokoiselle naiselle en suosittelisi alle 2000 kcal.

Mikä sulla on muuten leposyke?

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-11 19:15:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Joulupukki kirjoitti:
jepejee kirjoitti:
Eli treenaaminen kokonaan pois, lepoa ja tarpeeksi kaloreita/hh? Kuinka pitkäksi aikaa suosittelisit tuota pakkolepoa?


Minä lähtisin kuukaudesta liikkeelle. Jos nukkuminen ei ole siihen mennessä parantunut olennaisesti/normaaliksi niin siihen sitten toinen kuukausi perään. Minä kyllä en nostaisi hiilareita yli sadan, toisin kuin Ari. Minä nostaisin nyt kalorit ensin johonkin järkevään, vaikka 2500. Edes normaalikokoiselle naiselle en suosittelisi alle 2000 kcal.

Mikä sulla on muuten leposyke?


EDIT: Leposyke 50-60. Ja sen verran vois tosiaan tosta omasta tilanteesta lisäillä, että alkoholi, jopa 1-2 annosta, saa unen ihan levottomaksi. En aluksi meinannut uskoa sitä, mutta tapahtunut jo sen verran monesti, että ei auta kuin uskoa. Eli 1-2 lonkeroa illalla niin nukun aina surkeasti.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-11 20:10:33 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26263
Mulla tekee alkoholi saman, ihan kamalia liskon öitä jos menee humaltumisen puolelle.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-11 20:15:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-04-22 21:50:19
Viestit: 713
Joku tuossa jo kysyikin, mutta mitä lisäravinteita syöt, jepejee? Vai syötkö mitään?

Minullakin katoaa unet ja nukkumisesta tulee katkonaista ja unista todella eläväisiä ja vauhdikkaita, jos hh-määrä laskee jonkun tietyn rajan alle. Siksipä pidän sitä nykyisin ihan suosiolla keskivertokarppaajaa korkeammalla - ja nukun sikeästi ja täysiä öitä (paitsi nyt l-tyrosiinin käytön aloitettuani olen huomannut, että nukahtaminen vie enemmän aikaa, vaikkakin nukun kyllä hyvin sen jälkeen). Olen näitä keskusteluja seuratessani monesti mielessäni ihmetellyt sitä, että väki ennemmin nukkuu huonosti yöstä toiseen kuin lisää hiilareita ruokavalioonsa. :shock: Miksi ihmeessä? Minulle (ja laihtumisenkin kannalta) uni on ainakin ensiarvoisen tärkeätä.

Komppaan muita siinä, että alle 2000 kcal treenaavalle miehelle kuulostaa kyllä kovin vähäiseltä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-11 20:18:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
vaki.nainen kirjoitti:
Joku tuossa jo kysyikin, mutta mitä lisäravinteita syöt, jepejee? Vai syötkö mitään?

Minullakin katoaa unet ja nukkumisesta tulee katkonaista ja unista todella eläväisiä ja vauhdikkaita, jos hh-määrä laskee jonkun tietyn rajan alle. Siksipä pidän sitä nykyisin ihan suosiolla keskivertokarppaajaa korkeammalla - ja nukun sikeästi ja täysiä öitä (paitsi nyt l-tyrosiinin käytön aloitettuani olen huomannut, että nukahtaminen vie enemmän aikaa, vaikkakin nukun kyllä hyvin sen jälkeen). Olen näitä keskusteluja seuratessani monesti mielessäni ihmetellyt sitä, että väki ennemmin nukkuu huonosti yöstä toiseen kuin lisää hiilareita ruokavalioonsa. :shock: Miksi ihmeessä? Minulle (ja laihtumisenkin kannalta) uni on ainakin tärkeysasteikon kärkipäässä.

Komppaan muita siinä, että alle 2000 kcal treenaavalle miehelle kuulostaa kyllä kovin vähäiseltä.


Eihän se hiilareiden määrän nosto välttämättä kaikille hyviä yöunia takaa? "Lisäaineita" on tällä hetkellä käytössä d3, c, b-vitamiini, kalsium+magnesium ja sinkki. Tilasin Iherbistä valmistetta, jonka pitäisi boostata lisämunuaisia, jännä nähdä sitten kun paketti saapuu. Pitääpä "porsastella" hiilareita tuossa iltapalalla ja katsoa, miltä nukkumatti näyttää tänä yönä. Taidan keittää vielä riisiä noiden hedelmien yms. päälle.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-11 20:33:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-04-22 21:50:19
Viestit: 713
Siis näissä tapauksissa olen ihmetellyt, joissa uniongelmista kärsivä tietää, että pieni hiilarilisä toisi mukavat yöunet, mutta se ei olisi sitten niin puhdasoppista karppia, niin ei voi. En väitä, että kaikki saisivat hiilarilisästä apua, mutta yllättävän moni voisi saadakin. Oletko kokeillut nykyistä korkeampaa hiilaritasoa? Mitä pelkäät / tiedät sen tuovan tullessan? Lisäkiloja? Entä jos se toisikin lihaskiloja? Siihen kai treenaamisessa tähdätään.

Alkoivatko uniongelmat karppauksen aloittamisen yhteydessä vai kauan sen jälkeen? Mikä on muuttunut siitä, kun nukuit yösi hyvin? Stressi on yksi tehokkaimmista unettomuudentuojista, että kannattaa hankkiutua siitä eroon. Oletko suorittajatyyppiä? Stressaannutko siitä, että pitäisi treenata ja syödä oikeaoppisesti tai kaikki räjähtää käsiin? Siinä tapauksessa suosittelen opettelemaan armollisuutta itseä kohtaan. Se on hyödyllinen taito loppuelämää varten. :)

Vielä pari kysymystä: oletko käyttänyt kalaöljyjä? Juotko kahvia? Kuinka pitkä aika päivän viimeisen aterian ja nukkumaanmenon välissä on?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-11 20:48:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Paljon kysymyksiä, vastaillaan yksi kerrallaan.

Lainaa:
Oletko kokeillut nykyistä korkeampaa hiilaritasoa?


Silloin tällöin lipsuu, juhlissa, alkoholia nauttiessa, reissuilla, jne. Mutta säännöllisesti en. Se on sitä max. 100g hh ollut. En pelkää painoa, enemmänkin iho-ongelmien pahenemista. En halua yletöntä lihasmassaa, vaan pikemminkin lihaserottuvuutta. Mun geeneillä ja historialla (olin lapsena lihava) taitaa tosin olla toivotonta.

Lainaa:
Alkoivatko uniongelmat karppauksen aloittamisen yhteydessä vai kauan sen jälkeen?


Uni- ja muut ongelmat alkoivat vasta kolmisen vuotta karppaamisen aloittamisen jälkeen. Kaikki tapahtui kuin salamaniskusta, huomasin yhtäkkisen muutoksen kropassa. Ihon kuivumisen ja muuttumisen kuin ohueksi paperiksi, ummetuksen, lihassärkyä ja yleistä huonovointisuutta.

Lainaa:
Oletko suorittajatyyppiä? Stressaannutko siitä, että pitäisi treenata ja syödä oikeaoppisesti tai kaikki räjähtää käsiin?


Kai mä jossain määrin olen, en mielestäni kuitenkaan älyttömän paha. Ei mulla nyt ole stressiä, kun ei ole töitäkään. Kai se tuo hiustenlähtö (miestyyppinen kaljuuntuminen) on stressannut jossain määrin siitä asti kuin se alkoi, eli kohta kymmenen vuotta. Ei siitä taida koskaan päästä yli. Kyllä mä vähän tunnistan tuotakin ajattelutapaa itsessäni, mitä tuossa toisessa kysymyksessä kuvaillaan.

Lainaa:
oletko käyttänyt kalaöljyjä? Juotko kahvia? Kuinka pitkä aika päivän viimeisen aterian ja nukkumaanmenon välissä on?


Käytän kalaöljyä, yleensä nestemäistä, pullossa olevaa kalanmaksaöljyä. Juon valitettavasti kahvia, mutta painotan juomisen päivään. Pyrin olemaan juomatta vähintään klo 15:sta eteenpäin, yleensä jo aikaisemmasta. Viimeisen aterian eli iltapalan ja nukkumaanmenon välissä on n. 3-4 tuntia. Taitaa olla liikaa. Syön siis n. klo 21 ja menen nukkumaan n. klo 00-01.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-11 21:42:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-12-04 22:19:30
Viestit: 296
Naiset ja hiilihydraatit. Kannattanee lukasta... http://robbwolf.com/2014/02/20/females- ... -hormones/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-11 21:54:38 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Tämä myös,
http://draliciastanton.com/tag/thyroid
Lainaa:
Low-fat diets cause high insulin and leptin levels. Leptin has a close relationship with the thyroid. As you eat more sugars and refined carbohydrates, you create insulin resistance and leptin resistance, so even though those levels are high, your body is not listening to them. Therefore, if you’re overweight, your thyroid gland might be directed to keep your weight high because it thinks the leptin levels are low.


Lainaa:
Dr. Alicia Stanton is one of the country’s leading experts on women’s health and hormone therapy. Dr. Stanton practices anti-aging and integrative medicine in the greater Hartford area. Dr. Stanton is Board Certified in Obstetrics and Gynecology, a Fellow of the American College of Obstetrics and Gynecology, a Diplomate of the Board of Anti-Aging Medicine and an Advanced Fellow in Anti-Aging and Regenerative Medicine.


En tiedä pitäisikö hankkia kirja.

Nuo jepejeen oireet kyllä viittaavat myös nälkiintymiseen, unihäiriöt sielläkin yksi oire. Eli nälkiintymisen ja kilpparin vajiksen oireet aikalailla samoja.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-12 00:22:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-19 15:05:30
Viestit: 11921
Paikkakunta: Päijät-Häme
Minusta olisi kiva tietää miksi veriarvot menevät persielleen lääkityksellä, miksi osa oireista paranee ja osa pahenee? Ikuna ennen en ole rasvasta pahoinvointia saanut, mutta nyt naudan luuliemen oksensin pihalle, tai paremminkin se mitä tuli ulos oli silkkaa naudan talia ja huomattavan :shock: kiinteässä muodossa. Sehän on jo aikojen saatossa todettu, että nautaeläimen rasva nostaa meikäläisen kolet aika välittömästi, olenko geeneiltäni kotoisin jostain missä ei nautaa nähtykään? Poron kuun, sian ihran, lampaan talin, kanan rasvan tai minkä hyvänsä lentävän rasvan kanssa ei mitään ongelmia, gastopareesista huolimatta, mutta auta armias näitä nautaeläimiä ja niiden rasvoja. Voi ei ole ongelma kuitenkaan, miksi? Liika kerma kahvissa kyllä oksettaa. No joo, olis kiva jos elämä olis yksinkertaista, mutta eihän se ole...

_________________
viewtopic.php?f=11&t=25856

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485


Fac ut vivas.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-12 08:50:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 13:10:09
Viestit: 691
"Syön siis n. klo 21 ja menen nukkumaan n. klo 00-01."

Lisämunuaisongelmaisia yleensä suositellaan menemään nukkumaan klo 22 mennessä. Kun kehon kortisolikierto kai seuraa kelloa enempi kuin henkilökohtaista unirytmiä, ja kortisolitaso kääntyy iltakymmenen jälkeen nousuun ja voi olla vaikeempi nukahtaa. Ja toisaalta ehtii sit nukkua enempi ennen kuin aamun korkea kortisoli herättää, vaikka heräiliskin vähän välillä. Ite meen nykysurkeudessani nukkumaan kahdeksan ja yhdeksän välillä, ja kun vielä nukahdan helposti niin se kyllä vähentää stressiä yöheräämisistä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-12 14:20:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-07-26 15:21:14
Viestit: 1634
satu82 kirjoitti:
Naiset ja hiilihydraatit. Kannattanee lukasta... http://robbwolf.com/2014/02/20/females- ... -hormones/


Just meinasin tulla samaa linkkiä postaamaan, mielenkiintoista luettavaa.

_________________
<3 Kookosöljy
Iherbin alekoodi uusille tilaajille IRI825 ;)
Pilkettä-blogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-12 16:33:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Oli taas ihan helvetillinen yö nukkumismielessä. Unimasa tuli aika tasan klo 24:00, eka herääminen 01:30, toinen herääminen 04:30. Toisen heräämisen jälkeen kesti varmaan yli tunti nukahtaa taas. Sitten nukuin johonkin 8:30 asti. Ja leffat pyörivät koko ajan.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-12 17:19:00 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
satu82 kirjoitti:
Naiset ja hiilihydraatit. Kannattanee lukasta... http://robbwolf.com/2014/02/20/females- ... -hormones/

Tuohan ei ollut itse Wolfin kirjoitus vaan ravintoterapeutin/PT.
Leptiini/insuliini- leptiini-/insuliiniresistenssistä löytyy aika paljon uutta tutkimusta.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-13 07:38:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
No nyt. Edes jotain positiivista. Menin normaalia aikaisemmin nukkumaan, eli taisin simahtaa n. klo 22:45, ja nukuin YHTÄJAKSOISESTI melkein klo 06:00 asti! Totta kai siinä tuli filmiä ennen heräämistä, mutta luulis että tuosta ajasta osa oli jo ihan sikeääkin unta. Ruumiinlämpö pysyi tuolla 36,4-36,5 tuntumassa ainakin sen mitä iltapäivän ja illan aikana mittailin, joten kyllä tuo tietoisesti paljon syöminen + sopivasti hiilaria ainakin johonkin vaikuttaa mun kropassa. Pyrin myöskin lyhentämään hieman ruokailutaukoja, eli ei enää mitään 4-5 tunnin taukoja.

EDIT: Mites samanlaisista oireista kärsineet, eli Joulupukki, Ooo, yms. vähensittekö/lopetitteko kahvinjuonnin kokonaan tervehtymisen ajaksi?

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-13 11:32:07 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26263
Mulla on kahvinjuonti ollut melko pientä, kuppi aamulla, toinen tai max 2 päivällä. Se ei muuttunut oikeastaan miksikään, mutta olikin tosiaan melko vähäistä normaalistikin. Joskus tässä alkuvuoden aikana tuli juotua enemmän -ehkä liikaa. Nyt tuon mahdollisen clearingin oireiden aikaan kahvi ei maistunut lainkaan, jäi muutamaksi päiväksi kokonaan ja vasta nyt parin viikon jälkeen voi sanoa, että kahvi taas jo maistuu. Pari kuppia päivässä menee.

Hyvä kun kokeilut tuottavat tuloksia, sellaista hakemista tämä on kai tavallaan koko ajan jos ja kun on muitakin oireita, eikä vain esim. terveessä kropassa halu laihtua.
Mulla kunnollinen magnesium on se paras unilääke, vaikuttaa nimenomaan siihen, että tuntuu, että nukkuu koko yön sikeästi. Myös nukahtamiseen auttaa.
Voisi tosiaan olla ihan loogista ajatella, että nimenomaan lisämunuaisten vajiksella sellainen paastoilu ei ole terveintä, vaan tuollainen melko säännöllisesti kroppaa ruokkiva tapa. Se lisis kun ei minkäänsortin kituilusta ja stressistä tykkää. Itselle voisi sopia jonkinlainen pätkäpaastoilu tai 5:2 meininki, muttei nyt ainakaan ihan vielä tähän hetkeen. En tiedä uskaltaisinko sitten parannuttuanikaan ihan uudelleen sairastumisen pelossa kokeilla mitään kovinkaan radikaaleja asioita itselläni enää. Pitää lääkärin kanssakin jutella mitä sellaisesta on ajatuksia hänellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-13 11:36:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
^ Samanlaista se on omakin kahvinjuonti ollut, eli ei tosiaankaan mitään hardcore -lipittämistä, mitä sitäkin monilla näkee. Eilen olin tosiaan päivän juomatta kahvia, ja otsalohkossa alkoi jo iltapäivällä tuntumaan pientä kipuilua ja olo oli muutenkin huonohko... on se vaan kovaa ainetta tuo kofeiini loppujen lopuksi!

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-13 15:01:22 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3448
Paikkakunta: Vantaa
Tuolloin 2003 olin kahvin kohtuukäyttäjä, eli pari kuppia meni päivällä, enkä siitä muistaakseni mitenkään vähentänyt. Nykyään olen melkoinen hc-lipittäjä, lähtee helposti lapasesta tuo kahvin kittaaminen.

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-13 15:31:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Joulupukki kirjoitti:
Tuolloin 2003 olin kahvin kohtuukäyttäjä, eli pari kuppia meni päivällä, enkä siitä muistaakseni mitenkään vähentänyt. Nykyään olen melkoinen hc-lipittäjä, lähtee helposti lapasesta tuo kahvin kittaaminen.

10 1/2 kk ilman kahvettia :shock:

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-13 16:00:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Kahvi on sinänsä jännä juoma, että monesti sitä juodessa tulee mieleen, että hyi h-vetti kun on pahaa, miks mä tätä edes juon? Silti sitä tulee aina juotua... kai se on se kofeiinikoukku. En kyllä huomaa muuten kahvilla edes mitään piristävää vaikutusta.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1547 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 578 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)