karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:15:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Back in bisnes!
ViestiLähetetty: 2014-01-29 10:10:27 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-14 12:59:38
Viestit: 23
Noniin täällä taas! Kävin pari vuotta ns. huonoilla teillä ja siirryin pois karppaamisesta [-X mutta nyt olen palannut kera kilojen ja kaipailisinkin muistin virkistämistä, neuvoa, apua, IHAN MITÄ VAAN!!
Eli taustatietona aloin karppaamisen 2011 ja painoa ehti tippua 4 kk:ssa 12 kiloa, kunnes tulin raskaaksi ja lääkärin suosituksesta karppaus sai jäädä... ja nyt kilot ovat tulleet tuplana takaisn PERKELE!!! :evil: Ihan omaa syytä, hoitovapaalla ollessani en muuta tehnytkään kun söin hiilareita ja liikkuminen oli lähes nollassa :oops:
Nyt siis tosiaan aloitin 6.1. uudestaan ja painon kehveli se ei tunnu tippuvan!! Jos joku teistä viisaista voisi kertoa onko ruokavaliossani jotain mätää..?
Eli aamiainen : n. 250 g rasvatonta maitorahkaa (maustettuna funlight-mehutiivisteellä) ja lasi maitoa (rasvatonta tai kevyt)
lounas: lihaa, kalaa tai kanaa (voissa tehty) ja salaattia ja/tai kukkakaalia, parsakaalia... raejuustoa
päivällinen: sama juttu
Iltapala: sama kuin aamiainen. Joskus maha vielä niin täynnä että iltapala jää pois.
Viikonloppuisin otan yhden palan ruisleipää ja kahvia juon päivisin n. 2-3 kuppia maidon kanssa
Ruuanlaitossa käytän pelkkää voita ja vettä juon varmaan kolmisen litraa.
Näyttääkö tää miltään?
Joku sanoi että paino ei ehkä sen takia tipu jos kropassa jyllää vielä hormoonit??? (tyttöni on 1,5 vuotta...) Itse en tohon uskoisi...
KIITOS MAHDOLLISESTA AVUSTANNE!! :o [-o<

_________________
Voi olla, ainakin luulen niin, on täysi syy olla tyytyväinen, ja olenhan minä, tai ainakin melkein kai!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Back in bisnes!
ViestiLähetetty: 2014-01-29 10:20:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
Ööö... sun safkat eivät noin ens'hätään kuulosta kovinkaan hyvältä - itse en jaksaisi kuin pari päivää tuollaista safkaa. Rasvatonta 'sitä ja tätä' ja vielä fun&light'ia kaupan päälle, jaiks. LCHF ei mun käsittääkseni ole ihan tuota? Sun ruokavaliosi kuulostaa mun korvaani lähinnä VeeTeen ja tiukistelun yhdistelmältä.
Ala vaikka syömään pikkuhiljaa... munia, täysrasvaista, kunnon juustoja, siemeniä/pähkinöitä etc. Pääasia on kuitenkin, ettet kituuta.

Tsemppiä.

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Back in bisnes!
ViestiLähetetty: 2014-01-29 12:17:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2012-04-11 11:35:37
Viestit: 202
Jos et imetä, eivät ainakaan äitiyshormonit painoon vaikuta enää. Muuten voi olla vähän yksilöllistä, miten vaikkapa imetys painonkehitykseen vaikuttaa.

Mutta tosiaan varsinkin aamupala kuulostaa erittäin huonolta. Ei tarkoituksena ole syödä proteiinia hilareiden sijaan, vaan syödä rasvaa hiilareiden sijaan. Eli rahkan sijaan vaikkapa turkkilaista jugurttia lorauksella kermaa. Eikä kannata myöskään käyttää edes sokerittomia mehutiivisteitä tai vastaavia, sillä tekomaukeutus saattaa nostaa insuliinitasoja sokerin tavoin ja häiritä painonpudotusta. Lisäksi se tiiviste ei sisällä yhtään mitään hyödyllistä, vaan lähinnä paljon kemikaaleja. Pieni määrä vaikkapa marjoja olisi parempi mauste. Tai hieman sitruunamehua tms. Sen raejuuston voi myös unohtaa ja ottaa tilalle jotakin täysrasvaista juustoa. Parmesaani maistuu paljon paremmalta. Kannattaa myös hyödyntää muun muassa kanamunia, sillä ne taipuvat moneen ja ovat varsinaisia ravinnepommeja. Kannattaa lukea joitakin vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta kertovia kirjoja ja selata vaikkapa tämän foorumin reseptejä, jotta saa vähän vaihtelua ruokiin ja hieman teoriataustaa.

_________________
Laihtuminen saattaa olla matematiikkaa, mutta laihduttaminen on elämää. Siitä ei kannata tehdä kurjaa mistään syystä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Back in bisnes!
ViestiLähetetty: 2014-01-29 14:59:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-14 12:59:38
Viestit: 23
Ukko kirjoitti:
Ööö... sun safkat eivät noin ens'hätään kuulosta kovinkaan hyvältä - itse en jaksaisi kuin pari päivää tuollaista safkaa. Rasvatonta 'sitä ja tätä' ja vielä fun&light'ia kaupan päälle, jaiks. LCHF ei mun käsittääkseni ole ihan tuota? Sun ruokavaliosi kuulostaa mun korvaani lähinnä VeeTeen ja tiukistelun yhdistelmältä.
Ala vaikka syömään pikkuhiljaa... munia, täysrasvaista, kunnon juustoja, siemeniä/pähkinöitä etc. Pääasia on kuitenkin, ettet kituuta.

Tsemppiä.

Sehän tässä hassua onkin kun en kituuta, vaan tuntuu lähes siltä että kylläisyyden tunnetta on koko ajan. No mutta näköjään ei ole ihme ettei paino putoile, sen verran murskapalutetta tuli... :oops: Taidan tästä lähteä kauppaan ostaan munia ja juustoja ja perehtyä vielä tarkemmin asiaan. Tuo "Ei tarkoituksena ole syödä proteiinia hilareiden sijaan, vaan syödä rasvaa hiilareiden sijaan" kolahti aikas hyvin, en oo tuota noin ajatellut!
Mutta kiitoksia palautteesta! :smt048

_________________
Voi olla, ainakin luulen niin, on täysi syy olla tyytyväinen, ja olenhan minä, tai ainakin melkein kai!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)