karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 09:59:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-08 12:57:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-01-08 12:52:05
Viestit: 1
Mä käyn vesijumpassa ja innostuin ostamaan itellenini vesijuoksuvyön ja oon tykänny tosi paljon. on huomattavasti tehokkaampi jumppa vyön kanssa :D

_________________
Kahden lapsen kotiäiti


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-10 21:12:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-01-03 23:36:47
Viestit: 65
Kävin vesijuoksemassa tänään, ja vastaan itse kysymykseeni miten ottaa keskivartaloon parhaiten.

Eli juoksu asento timminä, ei peppu melkein pinnassa.. parhaan vaikutuksen sain korjaamalla lantion asennon eteenpäin ja kroppa suoremmaksi.

On muuten tunnin juoksun jälkeen paikat hellänä :lol:
saa nähhä miten pääsee sängystä ylös aamulla!

Aamulla:vatsa ja selkälihakset hellänä, muuten kroppa mukavan turrana!
tehokasta.

_________________
Alina


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-11 20:59:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-12-31 15:07:18
Viestit: 33
Paikkakunta: Helsinki
Hei Alina,
mikä on vointi?
Itse kävin tänään kans ekaa kertaa ja ottipa voimille ensimmäiset metrit. Kai siihen sitten oppii ja huomas että asento ja rytmi pikkuhiljaa korjaantui kohdilleen. Tästä tais tulla mun laji.
Toisaalta... ei välttämättä ole yksin harrastettava laji. Kiva kun oli kaveri mukana.
Uin välillä vähän ja tuntui, että kyllä vesijuoksun asento on paljon luontevampi.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-12 13:44:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-01-03 23:36:47
Viestit: 65
Terve Heko!
Joo, ensin tuntu raskaalta mutta siitä se lähti kun lihakset lämpeni!
Vatsalihakset oli kipeat seuraavana päivänä, menin silleen että nostin jalat ylös ja napaa pintaan,varpaat pinnalla (vähän niinku selkäuintia,mutta suunta toinen) ja käsillä sitten rinta uinti liikkeitä! tehokasta!
Muu kroppa oli ihan turrallaan :)
Tein muuten juoksua nopeammin ja rytmikkäästi, niin oli tehokkaaman tuntusta, kaveri teki hitaasti ja ei tuntunu missään.
Niin, ei siinä hirviästi juostessa maisemat vaihu, kiva kun on kaveri mukana raataamassa!
Oon muuten taas menossa juoksemaan ja kylmävesitynnyri on ihan kingi!
Se kruunaa treenin, ja elixirin asiantuntijan mukaan auttaa lihaksia palautumaan.
On muuten minunki laji tämä, ei kuntosali nappaa [-( :D

_________________
Alina


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-19 22:44:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-06-27 19:05:26
Viestit: 228
Paikkakunta: Turku
Vesijuoksussa on se hyvä puoli uimiseen nähden, että niska ja hartiat eivät rasitu niin kovasti kuin huonolla uimatekniikalla.

Mulla on yleensä tapana juosta puolituntia, jonka jälkeen uin toisen puolituntisen ja kivaa on. Jonkinlaisen riippuvuuden se tuntuu kyllä kehittävän... :lol:

_________________
Ruokapäikkyni: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=13461


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-19 23:21:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-25 12:38:49
Viestit: 274
Paikkakunta: Helsinki
Itse juoksentelen ilman sitä juoksuliiviä. Yläkropan pitää olla vedenpinnan yläpuolella (rintavarustustusta ylös siis...). Tehokasta on.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-19 23:26:46 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-14 13:43:40
Viestit: 2245
hunni attila kirjoitti:
Itse juoksentelen ilman sitä juoksuliiviä. Yläkropan pitää olla vedenpinnan yläpuolella (rintavarustustusta ylös siis...). Tehokasta on.


Kuinka tuo teknisesti onnistuu, etteivät jalkasi ota pohjaan (mikä on vesijuoksun tärkein idea)... ja yläkroppasi on vedenpinnan yläpuolella....
kelluttaako rintavarustuksesi sinua vai mikä???

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-19 23:32:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-25 12:38:49
Viestit: 274
Paikkakunta: Helsinki
Se on sellaista vesipallossa muinoin opittua veden polkemista, jota harrastan. Tehtiin treeneissä niin, että käsien piti olla pinnan yläpuolella (90 asteen vekki kyynärvarresta) ja sitten vaan poljetaan... Kyllä sillä et.päin mennään kanssa ja ahteri ei vilku pintaa puhkoen, vaan on siellä alhaalla jossain... Kun polkee tarpeeksi voimakkaasti, niin ne hinkitkin nousee hieman ylemmäksi. Kellukkeiksi näistä meikäläisen vehkeistä ei kuitenkaan ole :lol: .

Ei sitä kauaa jaksa, mutta ennen uintia ja uinnin päälle rykäisen muutaman sata määtriä...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-19 23:37:40 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-14 13:43:40
Viestit: 2245
hunni attila kirjoitti:
Se on sellaista vesipallossa muinoin opittua veden polkemista, jota harrastan. Tehtiin treeneissä niin, että käsien piti olla pinnan yläpuolella (90 asteen vekki kyynärvarresta) ja sitten vaan poljetaan... Kyllä sillä et.päin mennään kanssa ja ahteri ei vilku pintaa puhkoen, vaan on siellä alhaalla jossain... Kun polkee tarpeeksi voimakkaasti, niin ne hinkitkin nousee hieman ylemmäksi. Kellukkeiksi näistä meikäläisen vehkeistä ei kuitenkaan ole :lol: .

Ei sitä kauaa jaksa, mutta ennen uintia ja uinnin päälle rykäisen muutaman sata määtriä...


Just, heti tuli mielikuva että nimität vesijuoksuksi sellaista missä jalat koskee pohjaa ... monet kuvittelee vesijuoksevansa kun ovat altaassa ja jotenkin "kävelevät" siellä... mutta tuo on sit joku erikoinen vesijuoksutyyli tuo oppimasi... eiks olis tehokkaampaa käyttää juoksuvyötä ja juosta pitempään kuin pari sataa metriä? Eikö tuossa tyylissäsi ole vähän omituinen asento, jos käsiä pidetään 90 asteen kulmassa veden yläpuolella... miten se on kropalle tehokasta?

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]Kuva

[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-19 23:46:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-25 12:38:49
Viestit: 274
Paikkakunta: Helsinki
Silloin muinoin treeneissä pidettiin kädet mutkalla ilmassa. Nyt riittää vähempikin viuhtominen. En usko, että huomaisit kauheasti eroa meikäläisen huitomisen välillä verrattuna vyöjuoksijaan vieressä. Kokeile joskus... :wink:

Itse uin usein intervallia 1,5 - 2 km ja pidän tuota juoksentelua pikku lämmittelynä tai irrotteluna. Kyllä siinä saa sykkeen nousemaan ihan kiitettävästi. Se vyö kun ei ole kannattelemassa ja pitääkseen kroppansa ylhäällä vedestä (muutakin kuin kaulan) ja liikkuakseen samalla et.päin on tehtävä töitä...

Mulle siis uinti on tuollaista zeniläistä toimintaa ja se pääasia, jonka takia hallille menen. Juoksut sitten hoidan lenkkeinä maantiellä.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-19 23:56:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-25 12:38:49
Viestit: 274
Paikkakunta: Helsinki
Punapäälle...

Kateellisena katselen tuota avannossa polskimistasi aina avattaresi nähdessäni. Tuo on kyllä allekirjoittaneelta jäänyt vielä kokeilematta. Tuntuu varmasti hyvältä.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-20 09:34:52 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-14 13:43:40
Viestit: 2245
hunni attila kirjoitti:
Silloin muinoin treeneissä pidettiin kädet mutkalla ilmassa. Nyt riittää vähempikin viuhtominen. En usko, että huomaisit kauheasti eroa meikäläisen huitomisen välillä verrattuna vyöjuoksijaan vieressä. Kokeile joskus... :wink:


Jassoo... minusta eroa on jo siinä jos sinä pidät kädet veden yläpuolella pysyäksesi pinnalla ja "viuhdot" ja jalat irti pohjasta...minä juoksen ihan normaalin näköistä juoksua jossa kädet tekevät sitä samaa liikettä vartalon vieressä tosi tehokkaasti mitä ne tekee kuivalla maalla juoksussakin... minun juoksutyyliä ei voi juosta ilman kelluntavyötä. Se on paljon tehokkaampaa kun varpaat eivät ota pohjaan, silloin tulee erilainen harjoitus vatsalihaksiin ja reisiin, takamukseen ja mähän teen sitä tunnin kerrallaan, siis vain juoksen.


hunni attila kirjoitti:
Punapäälle...

Kateellisena katselen tuota avannossa polskimistasi aina avattaresi nähdessäni. Tuo on kyllä allekirjoittaneelta jäänyt vielä kokeilematta. Tuntuu varmasti hyvältä.


Juu, se on mun huumetta tuo avanto, niin vähästä saa niin paljon!
Siihen jää niin helposti koukkuun koska se tuntuu niin hyvältä.
Mullakin se askoi aikoinaan itseni voittamisella, mutta ohan tuo toiminut hyvin myös flunssan poistajana, ei ole vuosiin tarvinnut sairastaa, eikä varpaita palele niinkuin ennen :)

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]Kuva

[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-20 10:41:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-25 12:38:49
Viestit: 274
Paikkakunta: Helsinki
Punapäälle...

Se tekee sen juoksemisen raskaammaksi, kun käsiä pitää ylhäällä. Siinä se pointti kai oli. Meitä ei päästetty treeneissä helpolla...

Vesijuoksu oli keksitty ennen noita vöitäkin. Se kai oli pointtini... Olen sitä vyötä käyttänyt myös. Ei se ole yhtään hullumpaa sekään. Jaksaa pidempään...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-21 19:17:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-30 07:30:39
Viestit: 690
Paikkakunta: Joensuu
Fatima kirjoitti:
Mulla on angsteja vesijuoksun aloittamiseen.. Kun olen käynyt parissa liikkeessä katsomassa niitä vöitä, niissä on aina ollut painorajoitus, johon mä en mahdu... :( Vesijuoksu kuulostaa just sellaiselta mistä luultavasti tykkäisin, olen harrastanut hydrobiciäkin aikaisemmin ja pidin siitä todella.

Ehkä sitten joskus... :-({|=


Ei niitä painorajoituksia pidä ottaa niin orjallisesti. Vöitten painorajat tulevat lähinnä siitä kuinka paljon ne kannattavat jos ihminen on about hukkumassa eikä jaksa mitään tehdä niin edelleen pysyy pinnalla eikä huku.

Enhän minäkään mihinkään painorajoihin mahdu, yleensä käytän kuitenkin M-kokoisia vöitä, ne on kait jollekin alle 80-kiloiselle tarkoitettu. Myöskin niitä ihan kaikkein pienempiä vöitä käytän jos haluan tehdä normaalia enemmän töitä(eli siis pinnalla pysymiseen tarvitaan hieman enemmän polkemista). Varsinkin hydrobicissa otan yleensä pienemmän vyön kuin painoni kannalta pitäisi, juostessa taas sen isomman.

Vesijuoksu ja syvän veden hydrobic ovat kyllä niiiin kivoja lajeja, jopa tällainen mastodontti kuten minä olen niissä hyvä enkä hengästy muita nopeammin. Olen hydrobicciä harrastanut jo noin 3 vuotta ja vesijuoksuakin jo parisen vuotta, eli heti kun ne vyöt tulivat Suomeen niin halliimme tilattiin niitä. Alussa kyllä todella moni naureskeli mutta nykyään vesijuoksuradoilla on jo ruuhkaakin


Ylös
   
 Viestin otsikko: Mulle ainakin sopii
ViestiLähetetty: 2006-02-21 22:53:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-02-20 18:34:22
Viestit: 26
...tuo vesijuoksu! Huomasin tuossa joulun jälkeen, että minulle riitti tunnin juoksu kolme kertaa viikossa (jota tein muutaman viikon ajan) ja paino lähti laskuun. Lisäksi huomasin selvän eron jalkojen ja vatsan seudulla, iho tuntuu nykyisin paljon kiinteämmältä.

Nyt paino kyllä tyssää paikoillaan, johtuen varmaankin siitä, että nykyisin jaksan harvoin juosta 30-45 minuuttia kauempaa, koska uimahallin rata on täynnä roiskivia uimareita ym :evil: . Hallissa ei nimittäin ole omaa rataa juoksijoille, eli ahtaaksi käy. :(

Suosittelen kuitenkin kaikille, kannattaa ainakin kokeilla!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-23 07:55:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-01-31 13:39:48
Viestit: 57
Pääsenpä lempiaiheeseeni :D

Itse olen käynyt suunnilleen neljä kertaa nyt vesijuoksussa ja täytyy myöntää että siitä löytyi meikäläisen laji! "juoksu" on ohjattua ja mikä parasta, ohjaaja tuntuu joka kerralla ottavan huomioon eri lihasryhmät, eli oikeastaan pelkkä juokseminen on suht pieni osa sitä tuntia, siinä on enemmän ohjattua voimistelua joka sopii meikäläiselle erittäin hyvin kun on taipumusta tuohon kyllästymiseen... :roll: , eli pelkka juoksu kyllä alkaisi puuduttamaan ajan myötä :oops:

Edellisellä kerralla treenattiin vattalihaksia ja kylläpä teki terää :?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-23 09:08:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-12-26 00:21:01
Viestit: 162
Paikkakunta: Turku
Tiedän tuon Hunni Attilan tyylin itsekin sitä harrastaneena. On todella tehokasta mutta sopii vain hyvän tekniikan omaavalle vesiliikkujalle. Vyön kanssa pärjää kokemattomampikin ja siksi se sopii kaikille. Mitä kovemman vastuksen vedestä saa eli mitä raskaammalta liike tuntuu, sitä tehokkaampaa on. Tuota vedessä liikkumisen tehoa voi myös nostaa erilaisin vastuksin esimerkiksi räpylähanskoin. Aikoinani kun harrastin uintia, niin joskus treenit vedettiin verskat päällä ja se vasta raskasta oli. Kuva

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Kysymys?
ViestiLähetetty: 2006-02-23 11:27:50 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-19 09:11:38
Viestit: 7550
Paikkakunta: Ulvila
Kysymys kokeneemmille vesijuoksijoille eli onko tuo vesijuoksi teknisesti kuinka vaikeaa? Voinko siis hilpaista halliin ja vetää sieltä vyön ympärille ja alkaa juosta vai pitäiskö pyytää joltain kokeneemmalta ensin opastusta tekniikan suhteen?

_________________
// Einomies - karppi, jo vuodesta 2004 -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kysymys?
ViestiLähetetty: 2006-02-23 11:39:39 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-14 13:43:40
Viestit: 2245
Einomies kirjoitti:
Kysymys kokeneemmille vesijuoksijoille eli onko tuo vesijuoksi teknisesti kuinka vaikeaa? Voinko siis hilpaista halliin ja vetää sieltä vyön ympärille ja alkaa juosta vai pitäiskö pyytää joltain kokeneemmalta ensin opastusta tekniikan suhteen?


No suosittelen ainakin kerran juoksua jonkun opastuksessa. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, mutta jos haluat sitä tehokkaasti tehdä, niin potkut, jalan ja käsien liikeradat ja juoksuasento ovat aika oleelliset. Useimmat laittavat juoksuvyön tuonne kainaloiden ja tissien alle,minne se EI kuulu, vyön oikean paikka on lantiossa, että se kannattelee keskivartaloa. Monet juoksevat niin, että jalat ottaa pohjaan, kun se oikein ja tehokkaammin on juostava ilman pohjakosketusta, vasta silloin joutuu oikeesti käyttämään lihaksiaan ja varsinkin vatsalihaksia kun ei saa apua pohjakosketuksesta. Monet juoksevat etukenossa, maha edellä ja sehän ei ole tarkoitus, se on paljon rankempaa juosta oikeassa pystyasennossa, lähes samassa asennossa kun juokset kuivalla maalla. Kun menee yläkroppa ja maha "edellä kuin uima-asennossa lähes", se on paljon löysempää ja helpompaa.
Kyllä siinä hyvä hiki tulee kun kunnolla juoksee!

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]Kuva

[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kysymys?
ViestiLähetetty: 2006-02-23 11:44:48 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-19 09:11:38
Viestit: 7550
Paikkakunta: Ulvila
Punapää kirjoitti:
Einomies kirjoitti:
Kysymys kokeneemmille vesijuoksijoille eli onko tuo vesijuoksi teknisesti kuinka vaikeaa? Voinko siis hilpaista halliin ja vetää sieltä vyön ympärille ja alkaa juosta vai pitäiskö pyytää joltain kokeneemmalta ensin opastusta tekniikan suhteen?

No suosittelen ainakin kerran juoksua jonkun opastuksessa. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, mutta jos haluat sitä tehokkaasti tehdä, niin potkut, jalan ja käsien liikeradat ja juoksuasento ovat aika oleelliset. Useimmat laittavat juoksuvyön tuonne kainaloiden ja tissien alle,minne se EI kuulu, vyön oikean paikka on lantiossa, että se kannattelee keskivartaloa. Monet juoksevat niin, että jalat ottaa pohjaan, kun se oikein ja tehokkaammin on juostava ilman pohjakosketusta, vasta silloin joutuu oikeesti käyttämään lihaksiaan ja varsinkin vatsalihaksia kun ei saa apua pohjakosketuksesta. Monet juoksevat etukenossa, maha edellä ja sehän ei ole tarkoitus, se on paljon rankempaa juosta oikeassa pystyasennossa, lähes samassa asennossa kun juokset kuivalla maalla. Kun menee yläkroppa ja maha "edellä kuin uima-asennossa lähes", se on paljon löysempää ja helpompaa.
Kyllä siinä hyvä hiki tulee kun kunnolla juoksee!

Thanks. Pitää varmaan ensi kerralla uimahallissa kokeilla.

_________________
// Einomies - karppi, jo vuodesta 2004 -


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)