karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 04:59:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 1618 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 09:58:52 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56077
Paikkakunta: Kerava
etereter kirjoitti:
Älä ihmeessä liiku. Älä myöskään pyöräile. Voit kaatua, kolhia pääsi ja jopa kuolla. Kengännauhat voi myös mennä eturattaan väliin, auto voi ajaa päältä jne. Kyllä se pointti tuli selväksi. Urheilu on vaarallista. Jankutetaanko vielä tästä urheilun vaarallisuudesta seuraavat pari viikkoa. Miksi kaikkien ketkä urheilee tai liikkuu pitäisi perustella sitä varsinkaan täällä? Jos ajatusmaailma on sitä tasoa, että se on hukkaan heitettyä aikaa, on siihen keskusteluun aivan turha lähteä. Menee niin paljon aikaa ja rahaa. Vedetään vaan viinaa sohvalla, se on vielä niin halpaa. Katsotaan vaikka siihen päälle vielä jotain realityä. Meneepä aika sitten "tehokkaasti hukkaan". Vastauksena mikä nyt vaivaa? Tämä vitun vatvominen. Pitäkää tunkkinne. Mulle riitti.


Ketjun aloittaja tuntuu olevan aika aggressiivinen kun muut karpit ihan hyvässä hengessä keskustelee erilaisista vaihtoehdoista.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 13:12:21 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
Kirrimirri kirjoitti:
etereter kirjoitti:
Älä ihmeessä liiku. Älä myöskään pyöräile. Voit kaatua, kolhia pääsi ja jopa kuolla. Kengännauhat voi myös mennä eturattaan väliin, auto voi ajaa päältä jne. Kyllä se pointti tuli selväksi. Urheilu on vaarallista. Jankutetaanko vielä tästä urheilun vaarallisuudesta seuraavat pari viikkoa. Miksi kaikkien ketkä urheilee tai liikkuu pitäisi perustella sitä varsinkaan täällä? Jos ajatusmaailma on sitä tasoa, että se on hukkaan heitettyä aikaa, on siihen keskusteluun aivan turha lähteä. Menee niin paljon aikaa ja rahaa. Vedetään vaan viinaa sohvalla, se on vielä niin halpaa. Katsotaan vaikka siihen päälle vielä jotain realityä. Meneepä aika sitten "tehokkaasti hukkaan". Vastauksena mikä nyt vaivaa? Tämä vitun vatvominen. Pitäkää tunkkinne. Mulle riitti.


Ketjun aloittaja tuntuu olevan aika aggressiivinen kun muut karpit ihan hyvässä hengessä keskustelee erilaisista vaihtoehdoista.


Suosittelen kunnon lenkkiä tai raudan nostelua, niihin voi kanavoida mukavasti aggressiot. Kunnon pallopelikin sopii tietenkin hyvin. Kävin maanantaina pomppimassa trampoliinilla, siinä vasta kivaa tekemistä. Ei tee mieli raivota vähään aikaan laisinkaan.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 13:15:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Matee kirjoitti:
Mutta me olemme kaikki erilaisia, myös lapsina. Lapsena vihasin koululiikuntaa, mutta rakastin matematiikkaa ja luonnontieteitä. Koululiikunta ei todellakaan anna kaikille onnen ja autuuden tunteita, vaan tuo pahimmillaan ahdistusta ja kiusaamista elämään. Eikä sitä myöskään tuo urheilukoulu yms., jos sellainen toiminta ei kiinnosta.

Minä vihasin koko koulua lapsena. Elämässä on vaan tehtävä asioita joista ei tykkää.
Ihan hyvä oppia jo lapsena.
Kuten kotityöt, ne tehdään meillä vaikka itkien.
Meillä lapsia ei hemmotella valitsemalla vain koulutunteja joista tykkää ja tekemisiä mistä tykkää.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 13:30:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Minusta on ihan eri asia oppia tekemään asioita joista ei pidä sitä kautta, että ymmärtää koulun olevan pakollista joka aineen osalta ja kotiläksyjen myös olevan pakollisia. Tässä on kyse nyt siitä että tämä yksi kouluaine on viritetty sellaiseksi, että ns. 'erilaisen' liikunnan ystäville tunnit eivät anna yhtään mitään.

Kun kuitenkin jo kouluun mennessä oli kokemusta siitä millainen liikunta on nautinnollista, ei ole ollenkaan mitään rusinoiden pullasta poimimista tai nirsoilua se, että KÄY JOKA VITUN IKISEN LIIKUNTATUNNIN KOULUAIKANA SAADEN ARVOSANOJA 8-10 LIIKUNNASTA LÄHES AINA JA TAJUTEN SAMALLA, ETTÄ KO AINEEN TUNNEILLA EI OPETETA MITÄÄN LIIKUNTAA, MITÄ HALUAA IKINÄ TULEVAISUUDESSA VAPAA-AJALLAAN HARRASTAA!!

Kyse ei ole siitä että nirsoilisi tietyn aineen osalta, kyse on siitä että minun lapsuudessani liikuntatuntien lähes kaikki sisältö oli täysin perseestä ja mitään siellä opetettua en ole koulun jälkeen tarvinnut tai halunnut vapaaehtoisesti tehdä. Kaikessa kilpailtiin TAI kyseessä oli ilman kilpailua jokin laji jossa aikuiset kilpailevat:

Ne lajit joissa kilpaillaan ovat SISÄLLÖLLISESTI minulle täysin mielenkiinnottomia MYÖS silloin kun niitä tehdään ei-kilpaillen ja leikkimielisesti liikuntatunneilla.

Mitä minä sitten olisin halunnut? Tanssia, budolajeja ilman kilpailua, akrobatiaa, joogaa jne. Ymmärrän että näitä ei ole helppo sisällyttää koulujen liikunnanopetukseen, mutta jos niitä saataisiin sinne edes vähän kaiken yleisurheilun, joukkuelajien jne. oheen, niin sekin auttaisi asiaa. Tai en tiedä, ehkä niitä nykyisin on?

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 13:40:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-16 19:34:00
Viestit: 590
Paikkakunta: Kirkkonummi
Toisinsyöjä kirjoitti:
Kaikessa kilpailtiin TAI kyseessä oli ilman kilpailua jokin laji jossa aikuiset kilpailevat:

Ne lajit joissa kilpaillaan ovat SISÄLLÖLLISESTI minulle täysin mielenkiinnottomia MYÖS silloin kun niitä tehdään ei-kilpaillen ja leikkimielisesti liikuntatunneilla.

Mitä minä sitten olisin halunnut? Tanssia, budolajeja ilman kilpailua, akrobatiaa, joogaa jne. Ymmärrän että näitä ei ole helppo sisällyttää koulujen liikunnanopetukseen, mutta jos niitä saataisiin sinne edes vähän kaiken yleisurheilun, joukkuelajien jne. oheen, niin sekin auttaisi asiaa. Tai en tiedä, ehkä niitä nykyisin on?


Kyllähän nuo sinun mainitsemasikin ovat lajeja joissa kilpaillaan? Tai no joogasta en tiedä..

Mikä muiden lajien sisällössä on niin erilaista tai ratkaisevaa, että koet ne mielenkiinnottomiksi, kun taas toiset kilpailtavat lajit (kuten mainitsemasi) ovatkin mielenkiintoisia?

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wEfNOm5/]

Elämän ja energian ylläpitoa salaisen päiväkirjan muodossa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 13:49:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Joo, onhan sitä kilpatanssia ja todennäköisyydellä kouluopetus olisikin sitä kun suht kaikki muukin on niin kilpailukeskeistä. Mutta ymmärtänet varmaan, että minä tarkoitin edellisessä viestissäni nimenomaan niitä versioita näistä asioista, joissa EI kilpailla. Tosin luulin että se olisi tullut viestistäni jo selväksi, mutta ei sitten, väännetään rautalangasta:

Minä tarkoitin vaikkapa jazztanssia, modernia tanssia, vatsatanssia jne. ja nykyisin näitä on vielä paljon enemmän olemassa. Ja suurin osa suomalaisista jotka harrastavat niitä eivät taatusti kilpaile tai edes pohdi kilpailemista näiden osalta.

Budolajeista voisi kouluun ottaa vaikka vain kaatumiset, säästettäisiin järkyttäviä määriä rahaa siinä, että ihmiset ensinnäkin osaisivat kaatua oikein liukkailla keleillä ja sitten siinä että kaatumisharjoittelu olisi vahvistanut heidän luitaan juuri niistä kohdista jotka maahan tärähtävät kaatuessa. Kun asiaa ajettaisiin kroppaan ja päähän ala-asteelta saakka, olisi oppivelvollisuuden jälkeen koko kansa sillä mallilla, että liukastuessa oikea kaatumistapa tulisi suoraan kinesteettisestä muistista ilman ajattelua. Se meinaan on ainoa tapa jolla homma onnistuu, kaatumiset kun ovat aika nopeita tapahtumia.

Ja koulussa voisi opettaa myös sitä suurta kirjoa budolajeja/taistelulajeja joissa EI kilpailla, tai sopivia osuuksia niistä; esim. aikido, tai-chi josta on olemassa se aamujumppaversio ja sitten oikeasti taistelullinen versio ja onpa näitä muitakin. Nämä lajit vaan ovat tuntemattomampia, koska ovat.... tadaa! ... lajeja joissa ei kilpailla, eli ne eivät näy uutisissa ja urheilutuloksissa.

Kaikki missä ei kilpailla, eli missä raha ei liiku ja mainostajat ole paikalla tai jonka avulla ei myydä paljon tuotteita (kuten vaikka hölkkääjien erikoistossut), on uutisoinnissa paitsiossa eli näkymätöntä ja tuntematonta suurille massoille. Minä nimenomaan haluaisin koulun liikunnanopetukseen tavaraa, jota EI löydy juuri koskaan lehtien urheilusivuilta tai tv:n urheilu-uutisista ja juuri sen vuoksi, että ihmiset osaisivat sitten etsiä sitä itseään innostavaa lajia myös muualta kuin mediassa eniten näkyvien lajien piiristä!

Joogassa ei tietääkseni kilpailla, akrobatiaa voi harrastaa ihan omaksi ilokseen kilpailematta jne. Minä nimenomaan ajan takaa sitä että olisi sitä monipuolista omaan kehoon ja liikkumiseen tutustumista ilman kilpailua.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 14:13:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-16 19:34:00
Viestit: 590
Paikkakunta: Kirkkonummi
Tämä voi olla aihe jota ei vain voi selittää toiselle ymmärrettävästi, tai tässä voi olla vain kokemus tai näkökanta eroja. :)

Itse kun koen ja näen asiat niin, että kaikkia lajeja harrastetaan suurimmaksi osaksi EI-kilpailutarkoituksessa, vaikka lajeissa tunnetusti tai ei niin tunnetusti kilpaillaankin. Itse harrastan juoksua, en kilpa-semmoista vaan koska pidän siitä. Mieheni harrastaa sulkapalloa ja maastopyöräilyä sosiaalisena tekemisenä, ei kilpaillen. Pidän todella paljon lentopallosta, olen siinä todella huono enkä missään nimessä halua kilpailla, vaan sekin on sosiaalista toimintaa. En usko, että kukaan minun tuttavistani näiden osalta edes ajattelee kilpailemista.

Itse muistan myös kouluajoilta, että harjoittelimme mm. päälläseisontaa ja muuta tasapainoilua, ja koin itse esimerkiksi kiertoharjoittelun nimenomaan omaan kehoon ja liikkumiseen tutustumisena.

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wEfNOm5/]

Elämän ja energian ylläpitoa salaisen päiväkirjan muodossa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 15:10:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Vihasin koulussa hiihtoa, mutta äitinä pitäisin kovin ihmeellisenä jos sitä ei koulussa opetettais??

Armeijassakin oli poikia jotka eivät osanneet hiihtää???? Aika hyvin vissiin lintsanneet liikuntatunneilta.

Itse en ymmärrä yhtään, että koulussa oetettaisiin niin kurinalaista lajia kuin budolajit.
Me emme vain ole kiinalaisia jotka tottelee kiltisti rivissä ja harjoittelee ukemia...

Liikuntatunti kuuluu nimenomaan olla lähinnä palloilua ja juoksemista ja riehumista. Tunneilla istutaan tarpeeksi.
Ja toistan, että NYKY ajan koululiikunta on erilaista kuin joskus kansakouluaikaan :roll:

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 15:19:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Ja minun mnielestä tervekilapilu ei ole kenellekkään pahaksi. Ihmeellistä, että ihmisen pitäisi olla aina paras kaikessa tai ei tarvitse osallistua ollenkaan??

Todella huonoa häviämistä?? Eihän tuolla periaatteella vois lapselle opettaa edes shakkia. Siinäkin etsitään aina voittaja

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 17:15:33 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-06-03 16:26:23
Viestit: 15364
Paikkakunta: Vantaa
Komppaan Toisinsyöjää! Lajikirjoa pitäisi kasvattaa esim. erilaisten tanssien avulla ja sellaisilla lajeilla, joissa ei kilpailla. Kilpatanssikin on kivaa ilman kilpailuhenkisyyttä. Juuri kilpailuhenkisyys tappaa monella kiinnostuksen moniin lajeihin. Mutta sitähän ei kaikki tajua, kun on "tervettä" oppia häviämään. Mutta jos häviät aina, silloin voidaankin miettiä, miten tervettä se sitten on.

PS. Kaikki eivät pidä palloilusta, juoksemisesta ja riehumisesta.

_________________
Mateen ruokahakemisto

Tiede on se, mihin uskominen loppuu. - Matee


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 17:30:14 
Poissa
voinen
voinen

Liittynyt: 2011-07-01 11:44:20
Viestit: 5466
Paikkakunta: Pakastin
Minä en kyllä ymmärrä miten pakkoliikunta voisi olla hyväksi. Nykykoulusta en tiedä, mutta myös minun aikanani koululiikunta oli pakottavaa, nöyryyttävää, kilpailuhenkistä, suorituskeskeistä ja tappoi kaiken liikunnan ilon. Siitä jäi minulle ja monille muille todellinen liikuntakammo.

_________________
Uushullu

Kuuntelen Kroppaa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 18:09:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Tanssi ny olis kyllä ihan kamalinta liikuntaa mitä tietäisin koulussa.. Siinähän nyt pitäs osata muutakin kuin liikkua , olla rytmitajua jne.

Minä ainakin inhoan tanssimista :lol:

Laittakaa ihmeessä kansalaisaloite, että kenenkään ei ole pakko osallistua liikuntaan. Eihän uskontokaan ole pakollista

Samalla pitää laittaa vapaaehtoiseksi, ääneen lukeminen, esitelmien pitäminen. Ne kaikki ovat nöyryyttäviä ja kauheita ujoille rassukoille. Ja laulukoe, se pitäs lailla kieltää

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 18:18:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Matee kirjoitti:
Komppaan Toisinsyöjää! Lajikirjoa pitäisi kasvattaa esim. erilaisten tanssien avulla ja sellaisilla lajeilla, joissa ei kilpailla. Kilpatanssikin on kivaa ilman kilpailuhenkisyyttä. Juuri kilpailuhenkisyys tappaa monella kiinnostuksen moniin lajeihin. Mutta sitähän ei kaikki tajua, kun on "tervettä" oppia häviämään. Mutta jos häviät aina, silloin voidaankin miettiä, miten tervettä se sitten on.

PS. Kaikki eivät pidä palloilusta, juoksemisesta ja riehumisesta.

En tiedä miten teillä kilpailut järkättiin, mutta yleensä katsotaan vain kolme parasta, eikä kytitä sitä viimeistä..
Huono ope ollu teillä

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 18:20:08 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-06-03 16:26:23
Viestit: 15364
Paikkakunta: Vantaa
Sinäpä sen sanoit. Ajattelepa jos koulussa pidettäisiin useita kertoja viikossa tanssitunteja, etkä voisi sietää sitä, sinulle naurettaisiin ja pidettäisiin pilkkana. Olisiko se kivaa? Mutta kun opetussuunnitelmassa sanottaisiin, että tanssia pitää opettaa, piti siitä tai ei. Juuri näinhän on asianlaita pallopelien, juoksun ja muun riehumisen suhteen. Pakko sitä on tehdä, mutta se ei tarkoita sitä, että siinä on mitään järkeä. En sinänsä vastusta koululiikuntaa, mutta haluaisin kitkeä siitä tuon kilpailukeskeisyyden ja nöyryyttämisen kulttuurin. Miksi ei esimerkiksi matikan tunneilla naurettu ja kiusattu oppilaita, jotka olivat huonoja siinä? Sitä sopii miettiä.

_________________
Mateen ruokahakemisto

Tiede on se, mihin uskominen loppuu. - Matee


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 18:53:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
els kirjoitti:

Piis and laav ja hyvää uutta vuotta o/


:)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 19:06:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Matee kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit. Ajattelepa jos koulussa pidettäisiin useita kertoja viikossa tanssitunteja, etkä voisi sietää sitä, sinulle naurettaisiin ja pidettäisiin pilkkana. Olisiko se kivaa? Mutta kun opetussuunnitelmassa sanottaisiin, että tanssia pitää opettaa, piti siitä tai ei. Juuri näinhän on asianlaita pallopelien, juoksun ja muun riehumisen suhteen. Pakko sitä on tehdä, mutta se ei tarkoita sitä, että siinä on mitään järkeä. En sinänsä vastusta koululiikuntaa, mutta haluaisin kitkeä siitä tuon kilpailukeskeisyyden ja nöyryyttämisen kulttuurin. Miksi ei esimerkiksi matikan tunneilla naurettu ja kiusattu oppilaita, jotka olivat huonoja siinä? Sitä sopii miettiä.

Kyllä minä sun pointin ymmärsin, siksi laitoin nauru hymiön, kun kellekkään ei kaikki kelpaa.
Eli minä en tykkäis tanssista mutta koriksesta kyllä tykkäisin.

Mutta meillä kyllä kiusattiin ääneen lukioita jokka takelteli, meillä kiusattiin luokan parasta oppilasta ja huonointa oppilasta ja minua kiusattiin, ihan vaan nimeni takia.
Eiköhän meiltä jokaiselta löydy se nyyhkytarina

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 19:10:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Matee kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit. Ajattelepa jos koulussa pidettäisiin useita kertoja viikossa tanssitunteja, etkä voisi sietää sitä, sinulle naurettaisiin ja pidettäisiin pilkkana. Olisiko se kivaa? Mutta kun opetussuunnitelmassa sanottaisiin, että tanssia pitää opettaa, piti siitä tai ei. Juuri näinhän on asianlaita pallopelien, juoksun ja muun riehumisen suhteen. Pakko sitä on tehdä, mutta se ei tarkoita sitä, että siinä on mitään järkeä. En sinänsä vastusta koululiikuntaa, mutta haluaisin kitkeä siitä tuon kilpailukeskeisyyden ja nöyryyttämisen kulttuurin. Miksi ei esimerkiksi matikan tunneilla naurettu ja kiusattu oppilaita, jotka olivat huonoja siinä? Sitä sopii miettiä.

Ja minä en todellakaan nauttinut liikunnasta koulussa. Minä olin juuri se jota ei valittu joukkueisiin ja minä olin hyljeksitty koko koulussa muutenkin.
Silti haluan, että MINUN LAPSET osallistuu liikuntaan.
MInä olin luokan pullerotyttö ja kömpelö sellainen.
Joten kyllä minä tiedän tasan mistä puhut. Mutta minäpä olin vahva ja menin harrastamaan juuri nöäitä hehkutettuja budolajeja, kävin judossa ja karatessa ja lopuksi pieksin kiusaajani..
Kaikista ei tieten siihen ole, mutta en kyllä ole lakkauttamassa koululiikuntaa tai koulua tai erikoisia nimiä siksi kun mua kiusattiin

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 19:18:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Elikkäs Matee, olen pahoillani, että sinua kiusattiin.
En tiedä paljonko sinua kiusattiin, väkisin ajattelen, että minua kiusattiin enemmän :lol:
Minuun koulu jätti aikamoiset traumat, en edes naamakirjassa viiti olla etunimelläni, koska en halua, että kukaan niistä paskahousuista ottaa minuun yhteyttä kouluajoista.
Jos näen entisen luokkakaverin, vaihdan kadunpuolta jne.

Siksi en tajua, miksi tuomitaan aineet tai lajit kiusaamisen takia?? Syyn'ä on kiusaajat ja opettajat jokka sen salli.
Syynä opettajat jotka hoiti työnsä huonosti.

En voi omien kokemusten pohjalta kieltää liikuntaa koulusta.

Otan lapsieni kokemusten kannalta nykyään ja heidän kokemukset ovat positiivisia. Heillä on mukavat opettajat tai sitten he vain pärjäävät liikunnassa, en tiedä. Mutta viihtyvät! Joten olen iloinen koululiikunnasta.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 20:39:07 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-06-03 16:26:23
Viestit: 15364
Paikkakunta: Vantaa
En ole vaatinut koululiikunnan kieltämistä tai edes muuttamista sitä vapaaehtoiseksi. Mutta allekirjoitan pönkerön ja Toisinsyöjän koululiikuntakritiikin. Noxillakin oli samanlaisia kokemuksia koululiikunnasta kuin minulla. Se todellakin tappoi kaiken liikkumisen halun, ja pallopelit olivat melkeinpä kaikkein pahinta, mitä tiesin. No, jääkiekko oli lajeista pahin, mutta siihen en osallistunut kertaakaan. Valitsin mieluummin pelkän luistelun. Tylsäähän sekin oli, mutta eipähän tarvinnut kilpailla ja pelätä kiekkoa.

En väitä, että syy olisi ollut pelkästään opettajassa, mutta hän antoi kuitenkin raamit liikuntatoimelle. Luokkakaverit ne olivat pahimmat kiusanhenget. Onneksi sain loistaa luonnontieteissä ja matikassa, siihen noilla urputtajilla ei sitten ollutkaan mitään sanomista.

Aikuisiällä olen harrastanut paljon pyöräilyä, kilpatanssia (ilman kilpailemista), karnevaalisambaa, kävelyä ja juoksemista. Joten ei koululiikunta tappanut minun liikuntahaluja, vaan ne puhkesivat kukkaan kun pääsin eroon pakkoliikunnasta.

_________________
Mateen ruokahakemisto

Tiede on se, mihin uskominen loppuu. - Matee


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-22 21:54:51 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Get smart. Ole viksu. Minnuu vaivaa keskimääräinen tyhmyys. Ai mää vai?

_________________
äh


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 1618 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)