karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 15:11:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-11-29 19:08:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 22:36:58
Viestit: 1400
Mun on monta kertaa pitäny tehdä tota paneer juustoa, ohjekkin on niin helppo. Voisi viikonloppuna testata :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-30 15:28:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-17 18:53:06
Viestit: 233
Paikkakunta: Hattula
Minä en tuomitse kenenkään ruokatottumuksia, mutta en oo "pahalla tiellä" :) Syön kyllä kananmunaa ja maitotuotteita. Ja oon kyllä syöny kalaaki. Mutta ite en tuomitse kenenkään ruokia ja syömisiä. Mun mielestä jokainen tietää ite miten voi hyvin ja mitä haluaa syödä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-30 16:39:30 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tarkoitukseni ei ollut tuomita, vaan vain kertoa itse kokemastani ja näkemästäni.
Kaikki ei toimi, vaikka miten uskoisi ja kuvittelisi tietävänsä, mikä on itselle hyväksi...

Mutta valinnan vapaus on aikuisen perusoikeuksia, riippumatta siitä onko valinta hyväksi tai pahaksi.
Niin että eikun onnea matkaan o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-30 17:52:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-12 21:37:08
Viestit: 2290
Toisinsyöjä kirjoitti:
Pienikin lihamäärä (noin 5 liha-ateriaa viikossa, ei koskaan kahta samana päivänä) näyttää riittävän sinkinsaantiin.

Paljonko tuo suunnilleen tekee lihaa grammoina viikossa? Omalla kohdallani olen huomannut, että sinkinsaantiin riittävä lihamäärä on 200 g naudan (tai riistan) lihaa viikossa (silloin kun en ole raskaana tai imetä). Sianliha/kana/kala/muna/maitotuotteet-proteiinivalikoimalla en näytä saavan tarpeeksi sinkkä millään, mikä näkyy valkoisina läikkinä kynsissä. Finelin mukaan myös maksassa, äyriäisissä ja muikuissa olisi hyvin sinkkiä, mutta minulla niitä ei vain tule syötyä, joten yritän muistaa syödä tarpeeksi (naudan)lihaa.

Hinduista muuten olen joskus lukenut, että olematon hygienia (ötökköjäämineen) olisi heidän terveydelleen jonkinlainen kulmakivi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-12-01 10:54:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
200-300 g viikossa varmaan, mutta toisaalta nykyään keitän luuliemen kerran viikossa ja teen siihen sopan, eli veikkaan että luuliemen kansas riittäisi nolla grammaa... Onhan tuossa toki vaihtelua; joskus tulee enemmän lihaa per viikko ja toisaalta sitten köyhäilin kesäloman jälkeen tuossa pari kuukautta niin että kananmunat olivat pääasiallinen eläinproteiinin lähde. Mutta luuliemiä kyllä keittelin joka viikko.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-22 13:06:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-06-29 15:13:06
Viestit: 114
paljonko ihminen tarvitsee hiilareita vähintään eli jos syö pääasiassa vihanneksia sanotaan nyt se vaikka se puoli kiloa saako niistä jo hiilarit?jos ei saa niin riittääkö kun syö yhden porkkanan tai lisäksi punajuuren tai oletettavasti juureksista saa tarpeeksi eli mistä määrästä juureksia saa tarpeeksi hiilareita,suunnilleen eli vähintään ja enintään? kun olen sitä mieltä että ihminen sortuu mässyttelemään koska ei saa ruoasta tarpeeksi hiilareita. #-o


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-22 13:19:21 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Hiilareita ei tarvitse välttämättä syödä lainkaan vaan maksa osaa tehdä tarvittavat sokerit ja liikaakin vaikkapa diabetes2. Tärkeää on kuitenkin syödä ravinteikasta ruokaa ja sen mukana tulee aina jonkun verran hiilareita. Mutta siirtyminen hiilarien poltosta rasvapolttoiseksi kestää yleensä muutaman viikon.

Toisille sopii enemmän, toisille vähemmän hiilareita eli kannattaa itse kokeilla mikä toimii itsellä parhaiten. Jos on tarve mässytellä niin se voi johtua siitäkin että on aterioilla syönyt liian vähän. Tai liikaa hiilareita.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-22 13:25:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Tai liikaa proteiinia joka muuttuu kropassa sokeriksi tai liian vähän rasvaa...

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-22 13:31:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-06-29 15:13:06
Viestit: 114
no kysytään sitten näin, kun on jokin hiilarimäärä esim oliko se 100 g päivässä esim mitä ihmiset syö suhteellisen korkea mutta ei yläkarppi niin tuleeko se jo täyteen pelkillä vihanneksilla ja kuinka paljon tarvitaan lisäksi juureksia kun ei oo mitään käsitystä. tai kuinka paljon määrällisesti juureksia tarvii syödä tai voi syödä ettei syö yläkarpisti.mulle tulee tosi huono olo eli verensokeri menee liian alas ja ilmeisesti kortisoli myös


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-22 23:07:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
^Tulee. Finelistä sen äkkiä lasket omille ruoka-aineillesi. Huono olo ei nyt vielä kerro mitään, jos et ole koskaan kokeillut olla rasvapolttoisena.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-01-23 10:25:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
dora kirjoitti:
no kysytään sitten näin, kun on jokin hiilarimäärä esim oliko se 100 g päivässä esim mitä ihmiset syö suhteellisen korkea mutta ei yläkarppi niin tuleeko se jo täyteen pelkillä vihanneksilla ja kuinka paljon tarvitaan lisäksi juureksia kun ei oo mitään käsitystä. tai kuinka paljon määrällisesti juureksia tarvii syödä tai voi syödä ettei syö yläkarpisti.mulle tulee tosi huono olo eli verensokeri menee liian alas ja ilmeisesti kortisoli myös


Karppaan itse rennosti ja hiilareita laskematta, mutta sen pari kertaa kun olen ruokakulmassa (ks foorumin yläpalkki) laskenut päivän makrot niin noin 70g päivässä niitä on tullut, välillä vielä rennompina päivinä sitten varmaan yli 100g.

Ja minä en voi sietää juureksia ollenkaan, vaan otan nämä hiilihydraattini maitotuotteista, pähkinöistä, vihanneksista ja marjoista. Varsinkin maitotuotteilla ja pähkinöillä saa yllättävän suuria hiilarimääriä aikaiseksi, sen vuoksi ne jotka pyrkivät ketoosiin tms. joutuvat usein varomaan niiden käyttöä.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)