karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 06:43:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-10-02 10:55:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-04-28 20:06:09
Viestit: 577
Paikkakunta: Turku.Kymistä(Kotka) syntyisin.
Luin useampaan kertaan Mosleyn kirjan nähtyäni ko.asiasta tv-ohjelman. Nyt olen aloittanut otsikon mukaisen ruokailun ja oikein hyvältä "paasto" on tuntunut (hipsuissa siksi,että ainakin ennen olen ymmärtänyt paaston nestepaastoksi,mutta 5:2 on siis kilokalorirajoitteinen). Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia ja mielipiteitä. Saa laittaa yksityisviestejäkin :smt039
Tuula
P.S. Syy,miksi aloitin,on painon jumittaminen ja 5:2- 'usko' elimistön omaan parantavaan voimaan solutasolla,kun on 'lepopäiviä' kaksi viikossa.
P.P.S. Sen verran vielä,että noina kahtena 'paastopäivänä' syön vähähiilihydraattisesti ne 500kcal/päivä;minulle suht'helppoa,koska aamulla juon aina vain kermakahvin(3 rkl kuohukermaa).

_________________
Tavoitteena hyvä terveys ja alentunut paino eli noin 62-64 kg on sopiva tämän ikäiselle ja kokoiselle (160cm) naiselle.Milloin ätkinsillä milloin milläkin,mutta hiilihydraatteja vahtien.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 08:33:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
En ole ehtinyt tutustumaan siihen, miten karppaavaa Mosleyn paasto on, ehtisitkö jossain välissä tarkentaa?
Mutta vuoden 2006 ja 2007 kieppeillä täällä kokeiltiin ihan porukalla pätkäpaastoa ja sen johdannaisena muitakin.
Verrokkikokemukset olivat todella jänniä: joillekin paastoaminen sopi kuin valettu ja toisilla se sotki elämän kokonaan.

Voi olla että parista vanhasta ketjusta löytyisi kiinnostavaa luettavaa?
Muualta ei ehkä löydä ihan yhtä helposti tietoa epäonnistumisista (tästä tai muistakaan muotihypetyksistä)
Tässä vanhempi: viewtopic.php?f=37&t=20941
Tässä jotain tuoreemmasta: viewtopic.php?f=37&t=29504
Ja tässä Eadesin suomennettu alustus (se on stikkerinä tuossa osion päällä, mutta moniko huomaa lukea? :) ) viewtopic.php?f=37&t=20629

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 09:49:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-04-28 20:06:09
Viestit: 577
Paikkakunta: Turku.Kymistä(Kotka) syntyisin.
Kiitos vastauksestasi els ! Ymmärsin kirjan ja telkkariohjelman perusteella,että terveysmarkkereita (verensokeri,kolesterolit,IGF-1 jne.) Michael Mosley oli tutkituttanut oltuaan esim. 4 vrk lähes nestepaastolla. Ohjelmassa/kirjassa kerrottiin USA:ssa tehtävistä/tekeillä olevista paastotutkimuksista mm. Chicagon joka toinen päivä paasto,joka toinen normaali syöminen. Myös tuloksia hiirikokeista jne. Mosley omalta kohdaltaan totesi,että 2-päiväinen paasto(kalorirajoitus miehillä 600kcal/vrk) tuo samat terveysvasteet ja on hänelle sopivampi. Näissä kaikissa on kyse virallisterveellisen ruoan syömisestä,mutta silti terveysmarkkerit (mielestäni yllättävästi) ovat dokumentoidusti hyviä. Paasto näyttäisi auttavan myös syöpäpotilaita paremmin kestämään kemoterapian;selityksenä ehkä se,että IGF-1 alentunut,jolloin myös suoliston nukka ei 'kasva'/elä kemoterapian aikana ja ei siten reagoi 'myrkkyihin' siten kuin normaalisyömisen aikana,jolloin pahoinvointi on suurta.Tämä kaikki on nyt ulkomuistista kirjoitettua;kirja kertoo tarkemmin ja tv-ohjelma oli hyvä. BBC:n ohjelman löytänee myös you tube:sta-en ole hakenut vielä.
Minä alotin 5:2 ruokailuni äskettäin ja lasken siis kilokalorit,mutta syön mahdollisimman hyviä ravintoaineita - esimerkiksi aamulla yllämainitsemani kahvi + 3 rkl kuohukermaa,päivän mittaan tummaa teetä ilman minkäänlaisia makeutuksia,mahdollisesti musta kahvi,vettä ja jossain klo 18-19 kieppeillä esim.2 keitettyä kananmunaa,sekavihanneksia,salaattia,jossa teelusikallinen oliiviöljy+viinietikkakastiketta.Mosleyn kirjassa on muuten ohjeita aamiaiseksi(niille,jotka siis syövät aamiaisen) ja toiseksi syömiseksi. Toinen kirjoittajista nainen,Mimi Spencer kirjoittaa omista kokemuksistaan ja syömisistään. Kirjassa on palautteita mm. brittiläisiltä lääkäreiltä.
Mosley oli Tukholmassa käymässä-tässä you tubesta otettu videopätkä.
http://www.youtube.com/watch?v=2AUqfW5ZehM
Tuula
p.s. Olen siis kalorirajoituksella maanantaisin ja torstaisin.Ainakin nyt se tuntuu minulle sopivan näin.

_________________
Tavoitteena hyvä terveys ja alentunut paino eli noin 62-64 kg on sopiva tämän ikäiselle ja kokoiselle (160cm) naiselle.Milloin ätkinsillä milloin milläkin,mutta hiilihydraatteja vahtien.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 10:12:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-09 11:38:04
Viestit: 216
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Moikka! Minä noudatan Mosleyn suosittelemaa systeemiä! :)
Itse päädyin aiheeseen toisenlaisista lähtökohdista kuin sinä. Minulla on ollut pidemmän aikaa ongelmia suoliston kanssa ja yhteen aikaan sain vatsan rauhoittumaan syömällä pelkkiä easy dietin pussikeittoja neljä päivää.. Koin kuitenkin ettei pussit ole se terveellisin juttu ja hain netistä vaihtoehtoja. Silloin törmäsin ekan kerran tähän ja päätin kokeilla.
Olen nyt noudattanut 5:2:sta olisko kuusi viikkoa ja itse koen systeemin toimivaksi. Paastopäivinä oma vatsani on parhaimmillaan ja olo tuntuu meilkein ihmismäiseltä. Työstressikään ei vaivaa niin paljon kun paastoan! :?
Tällä hetkellä pidän taukoa paastoilusta, koska olen antibioottikuurilla,mutta aion palata siihen kun "paranen". :)

Ps. Minulla on myös kirja ja se on loistava! :P

_________________
Kun sinulle tulee vajoava tunne,älä huolestu:
luultavasti se johtuu siitä että sinulla on nälkä.

-Nalle Puh-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 13:41:44 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Kiitos tiivistelmästä, pikkusisko o/

Jos selaat noita linkkejäni läpi, niin saatat havaita, että paasto yleensä parantaa aika montaakin terveysmarkkeria (terveillä) melkeinpä ruoasta riippumatta, joten siinä suhteessa Mosleyn paastossa ei ole lainkaan ihmettelemistä. Karppauksen etuna puolestaan on parempi nälänhallinta tai suorastaan nälättömyys, jokamikä auttaa paastoamaan huomattavasti virallista puolta kivuttomammin. Siksi karppauksen ja paaston yhdistelmä on niin kätevä - niille joille paastoaminen sopii. Toinen karppauksen etu on riittävä ravintoaineiden määrä - tai ainakin niitä saa riittävästi aika monella karppityylillä (varsinkin näillä eläinrasvaa, munia ja sisäelimiäkin suosivilla linjoilla).

Mutta asialla on toinenkin puoli. Varsinkin syömishäiriöille altistuneista (ja tiukkoihin kalorikuureihin tottuneista) moni tuosta vanhasta kokeiluryhmästä sai vain lisää ongelmia. Osa oppi olemaan niin vähillä kaloreilla, että vastaan tulivat kilpirauhasongelmat, ja osalla meni syömoisrytmi niin pahasti sekaisin, ettei siihen sitten enää oikein päässytkään uudestaan kiinni.

Kokeilla voin melkein aina.
Mutta samalla kannattaa pitää maalaisjärki matkassa ja kuulostella omaa oloaan, runsaista mainoslauseista huolimatta.
Onnea matkaan toivottaa yksi sellainen, jolle harvoinsyönti sopi oikein hyvin, ja joka alkoi ne kokeilut nimenomaan täällä karppilassa o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 14:03:30 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
Kokeilen itse juuri tuota Mosleyn pätkäpaastoa, taas. Ihan hyvältä tuntuu näin ensimmäisellä viikolla olo.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 14:11:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-04-28 20:06:09
Viestit: 577
Paikkakunta: Turku.Kymistä(Kotka) syntyisin.
Kiitti els,
Olen aikoinani aloittanut tämän karppauksen keväällä 2008,kun sisareni (yli 50 vuotta Skånessa asunut LCHF-ruokailija)lähetti minulle Sten Sture Skaldemanin kirja " GI-NOLL! för kvinnor som vill ätä sig smala" ja samanaikaisesti oli paljon puhetta diabeteksesta ruotsalaisissa medioissa. Minulla oli statiinit ja metformiini ollut jonkun kuukauden käytössä - heitin ne hevon kuuseen ja aloitin LCHF:n(tai silloin se ei tainnut olla vielä sillä nimellä).Veriarvoni paranivat lähes terveen henkilön tasoille 4kk:ssa. Siitä lähtien olen syönyt vähähiilihydraattisesti,repsuja jonkin verran ollut,mutta pääasiassa oikeilla linjoilla enkä missään nimessä syö statiineja,enkä tarvitse metformiineja(verensokeriarvot hyvät). Moni vastaavalla ruotsalaisella foorumilla ihmetteli,kuinka uskalsin niin radikaalisti heittää lääkkeet menemään.No,vanha sairaanhoitaja tekee niin kuin parhaaksi näkee,muiden ei tarvitse tehdä.Lääkärini ei sentään torunut minua,koska sain tuloksia =D> Sisareni pääsi 10 tabletistaan eroon(oli RR-,reuma-,nesteenpoisto- ym.lääkkeitä).Siinäpä taustaani.
Nyt tuntuu,että täytyy kokeilla muutakin,joten nämä paastopäivät ovat alkaneet.
Niin ja pituutta on kaiketi nykyään 160cm ja paino pysyttelee 72kg:ssa -mitä sitä häppeilemään,mutta yritän nyt tehdä sille jotain :lol: Ja ikää on nimimerkistäkin päätellen 63 vuotta. :mrgreen:

_________________
Tavoitteena hyvä terveys ja alentunut paino eli noin 62-64 kg on sopiva tämän ikäiselle ja kokoiselle (160cm) naiselle.Milloin ätkinsillä milloin milläkin,mutta hiilihydraatteja vahtien.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 14:27:43 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ok, sitten ei tarvinne sen kummemmin varoitella.
Ehdin itse karpata (tavalla ja toisella) kuusi vuotta ennen paastokokeilua, niin että aika samoissa mennään :)

Minulle on jäänyt mieleen kuvitelma, että Skaldemankin harrastaisi lähinnä harvaan syöntiä?
Ainakin Skaldemannin pisteitä laskeva Tommy tekee niin.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 14:38:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-04-28 20:06:09
Viestit: 577
Paikkakunta: Turku.Kymistä(Kotka) syntyisin.
En muista,mitä Skaldeman tuossa kirjassaan toi esiin,mutta olisiko ollut kuitenkin 'normaali' 3 kertaa päivässä,mutta vain silloin,jos on nälkä.Ai,laskeeko Skaldeman jotain pisteitä? Niistä sain tarpeekseni Painonvartijoissa :lol:

_________________
Tavoitteena hyvä terveys ja alentunut paino eli noin 62-64 kg on sopiva tämän ikäiselle ja kokoiselle (160cm) naiselle.Milloin ätkinsillä milloin milläkin,mutta hiilihydraatteja vahtien.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 14:53:25 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
No ei varsinaisesti (laske pisteitä), mutta osaa tarvittaessa tehdä sitäkin.
Tod.näk. vastavetona avainmerkeille, elintarvikevirastolle, painonvartijoille ja sensellaisille :D
Vähän niinkuin karppilan kultakaloissa voi niin halutessaan laskeskella roopeja.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 14:58:37 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Skaldeman taitaa puhua ratiosta eli rasvan suhteesta muihin ravintoaineisiin. Jokuhan pitää 5 % hiilareita ohjenuorana, Skaldeman taas laskee että tulee suhteessa tarpeeksi rasvaa.
Lainaa:
Skaldemans ratio = Fett / (Protein + Kolhydrater)

Ett ratio på 1,0 är ganska bra för de som vill gå ned i vikt. Har man en massa övervikt på mer än 50 kg, så kanske man ska ha en ratio på över 1,2. Däremot om man har en liten övervikt så räcker det med ett ratio på 0,75.


Lisätäänpä vielä että Skaldeman laskee grammoissa, ei energiaprosenteissa. Energiaprosenteissahan rasvan osuus LCHFllä suurempi koska sisältää enemmän sitä energiaa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 15:14:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-09 11:38:04
Viestit: 216
Paikkakunta: Etelä-Suomi
els kirjoitti:
Mutta asialla on toinenkin puoli. Varsinkin syömishäiriöille altistuneista (ja tiukkoihin kalorikuureihin tottuneista) moni tuosta vanhasta kokeiluryhmästä sai vain lisää ongelmia. Osa oppi olemaan niin vähillä kaloreilla, että vastaan tulivat kilpirauhasongelmat, ja osalla meni syömoisrytmi niin pahasti sekaisin, ettei siihen sitten enää oikein päässytkään uudestaan kiinni.


Pakko tarttua tähän näkökulmaan,koska olen entinen syömishäiriöinen. Nyt unohdetaan sit tää mun mahaongelma hetkeksi jooko? :wink: Eli jos puhun puhtaasti henkisestä näkökulmasta,niin minun oma syöminen on vapautunut hirvittävästi paastoilun aloitettua. Minua ei ahdista mikään ruoka ja on ihanaa syödä. Koska tiedän ETTEN voi lihoa,niin ikivanhat tavat ovat alkaneet karista pois, samaten nälänhallinta on parantunut. :P

Karma is a bitch! :roll:

_________________
Kun sinulle tulee vajoava tunne,älä huolestu:
luultavasti se johtuu siitä että sinulla on nälkä.

-Nalle Puh-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 15:18:11 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
msv'lle: Niinpä se olikin (luin joskus kauan, kauan sitten)
Tuo muuten tarkoittaa suhteella 1 aika tarkkaan 70 E% rasvamääriä.
Kawa (jota lähempänä olen) on tuon yli normipainoisillekin, mutta laskukaava suhteena on itse asiassa aika toimiva :)

Nasulle: hieno homma jos se toimii noin - ja voi hyvinkin toimia silloin kun paasto auttaa kivuttomaksi (kuten sinulla).

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-07 07:03:41 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Mieki kokeilin tuota, mut se ei oikei ole miun makuu... eikä tuonu tuloksiakaa.

Päätin sitte soturoida nii, et syön joka päivä 12-18... yhen kunnon aterian ja jälkkäriks turkkilaista marjojen kanss, ni tulee makeanhimoki tyydytettyä samalla, aiemmin eikä myöhemmin ole nälkä. Ja tän avul miula on paino tippumaa päi, vihdoinkin. [-o<

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-12 16:38:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-04-28 20:06:09
Viestit: 577
Paikkakunta: Turku.Kymistä(Kotka) syntyisin.
Moi,
Olen nyt 5:2 +karppaillut kaksi viikkoa ja painoa lähti 1.7kg. Tuntuu sopivan minulle,ainakin toistaiseksi. Jospa nyt tekisi ihmiskokeen itselläni ja söisin tähän malliin ja sitten tammikuussa 2014 tarkistaisin terveysmarkkerit verestä. Tosin verensokerini oli 5.9 maanantai-iltapäivällä,jolloin olin siis 'paastolla' eli kilokalorivajeella. KristiinaT -hyvä,kun olet löytänyt oman tavan tavoitella terveyttä,lykkyä tykö vaan :resp:

_________________
Tavoitteena hyvä terveys ja alentunut paino eli noin 62-64 kg on sopiva tämän ikäiselle ja kokoiselle (160cm) naiselle.Milloin ätkinsillä milloin milläkin,mutta hiilihydraatteja vahtien.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-14 09:05:09 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Joo, tää nyt näyttää olevan paras vaihtoehto miulekin. :D
Ei vaadi liikoja suunnitteluja, vaikka ois juhliakin tiedossa, ehkä joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Niitä kun ei montaa ole kuitenkaan.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-26 17:50:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 23:36:21
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
Olen kokeillut tätä 5:2-paastoa (yhdistettynä karppauseen) noin 6 viikkoa, karppauksen aloitin tammikuussa 2012. Tämän kuuden viikon aikana painoa on pudonnut 4,3 kiloa, ja väliin mahtui juhlat joissa hiilareita ja alkoholia tuli nautittua aika reilusti, sekä yksi viikko jolloin en paastonnut kertaakaan! :shock:

Karppaustyylini on suht tiukka LCHF, mutta silti paino on jumittanut/sahaillut ylös-alas pidemmän aikaa. Ruotsalaisilla LCHF-foorumeilla monet ovat saaneet painon taas laskuun 5:2-paastolla, joten päätinpä kokeilla. Ja toimiihan se! :mrgreen:

Epäilen vähän että tämä paasto toimii hyvin ketoosin syventäjänä, ilman sitä että ruoan kanssa tarvitsee olla supertiukka, ja paastopäivän jälkeisenä päivänä minulla on yleensä vähemmän nälkää kuin ennen. Syömiseni ovat vähentyneet päivinä jolloin en paastoa, mutta olo on kuitenkin hyvä.

Paastopäivinä olen tosi tylsä syömiseni kanssa, ja yleensä ei tule syötyä muuta kuin keitettyjä kananmunia ja jotain kasviksia. :lol:

_________________
Karppausta vuodesta 2012.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-27 15:28:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-04-28 20:06:09
Viestit: 577
Paikkakunta: Turku.Kymistä(Kotka) syntyisin.
Minulla on tässä ollut kaikenlaista,joten en ole oikein pitäytynyt aloittamassani 5:2+VHH:ssa,mutta joskos taas huomisesta. :smt018

_________________
Tavoitteena hyvä terveys ja alentunut paino eli noin 62-64 kg on sopiva tämän ikäiselle ja kokoiselle (160cm) naiselle.Milloin ätkinsillä milloin milläkin,mutta hiilihydraatteja vahtien.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-28 09:14:13 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Miula taas on auttanu toisenlainen rytmi...
Syömisaika 12-18... tai joskus venyttäen pidemmälle iltapäivää, niiku vkonloppusin. Paino on putoamissuunnassa, hitaasti kylläkin, mut eipähän nouse enää.
Eikä ole naposteluhimoja. [-X

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-12-15 15:13:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 23:36:21
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
Tämä 5:2 ja LCHF on kyllä mahtava kombo. Olen viihdoinkin saanut painon alle 90 kiloa! Edes kun teininä laihdutin 46 kiloa painonvartijoissa en onnistunut saamaan painoa alle 90!

Äitiä on myös kiinnostanut tämä 5:2-dieetti (hän harrasti paastoilua nuorempana), joten tilasin hänelle Mosleyn kirjan joululahjaksi. Saan lukaista sen itse samalla! :lol:

_________________
Karppausta vuodesta 2012.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)