karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:11:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Päiväpaasto ja liikkuminen
ViestiLähetetty: 2013-10-01 09:00:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-17 20:02:27
Viestit: 572
Onko teillä antaa vinkkejä, miten hoitaa nesteytys yms. päiväpaastoilulla liikunnan kanssa?

Minä elän nurinkurisesti, eli vapaata on aamupäivä jolloin liikun ja töissä illat, kotona (syömässä) vasta iltamyöhään. Mulle on kyllä ihan helppo jättää aamusyönnit ja lounaat väliin, mutta miten se vaikuttaa jaksamiseen? Siis uskonvahvistusta ja vertaistukea lähinnä nyt haen. :)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-01 09:12:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-17 20:02:27
Viestit: 572
Olisko rasvan nauttiminen aamupalaksi miten haitaksi paastoilulle? Siis kermakahvi muutamalla voisiivulla oli tässä ajatuksena. Tehokas rasvanpoltto ja liikunnallinen edistyminen mulla tavoitteena.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-01 09:34:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Jos nautit aamulla vain rasvaa jatkuu rasvanpoltto siihen asti kunnes syöt jotain mikä aiheuttaa insuliinineritystä, eli hiilihydraatteja.

Itse pätkäilen yhden vuorokauden sisällä, syön illan viimeisen pienehkön aterian noin klo 20-22 ja seuraavan päivän ensimmäisen sitten noin puoliltapäivin, eli tulee vähintään 14 tuntia syömättä - paitsi että aamukahviin lorautan reippaasti kuohukermaa ja syön muutaman kokonaisen kaakaopavun sen kanssa.

Tällä muutama kaakaopapu + kahvikermat aamiaisella treenasin viime viikonloppuna lauantaina 3 tuntia ja sunnuntaina 3,5 tuntia ennen ensimmäistä varsinaista ateriaa (oli treenileiri). Lakkasin syömästä aamiaista muutama vuosi sitten ja treenileirien aamupäivän treenaaminen on helpottunut suunnattomasti verrattuna siihen aikaan kun väkisin söin aamuisin sen propagandan uhrina että aamuateria mukamas on päivän tärkein ateria. Ei ole, vaan vain toisilla on, toisilla taas ei.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-01 09:51:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-17 20:02:27
Viestit: 572
Mitäs nuo kaakaopavut on, tai paremminkin mistä niitä saa?

Ajattelin voin suojaavan vähän vatsaa kahvilta, hieman on herkkyyttä sen suhteen. Nyt tunnustaa oikein levolliselta. :) Että eipä tässä kai muuta kun reeniin reeniin! Eka pätkäpaastopäivä! :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-01 09:56:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Kaakaopavut ovat kaakaopapuja. Kokonaisia kaakaopapuja sellaisena kuin ne kaakaohedelmän sisältä tulevat, suklaan raaka-aine. Niitä myyvät nykyään jotakuinkin kaikki luontaistuotekaupat - joko kokonaisina tai nibseinä eli semmoisina pikku paloina - ja jopa tavaratalojen luontaistuoteosalstolta löytyy.

Niissä ovat kuitenkin kalliihkoja, ostan omani täältä: http://www.ekolo.fi/info/yhteystiedot/5/
Ostan itse siis myymälästä ja hinta on halvin löytämäni kokonaisille pavuille 26 euroa kilo. Sillä on väliä kun kulutus meikäläisellä on semmoinen 700-800 grammaa kuussa.
Verkkokaupassaankin näköjään niitä myyvät: http://www.ekolo.fi/tuote/kaakaopapu-lu ... KAAKAO200/

Syön kokonaisina sen vuoksi, että kun kaakaopavusta rouhitaan kaakaonibsejä, lähtee siinä rasvaa pois, kokonaisissa on enemmän rasvaa kuin nibseissä.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-01 12:34:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-17 20:02:27
Viestit: 572
Hyvin jakso treenata voin voimalla, jatketaan! :D

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 08:05:58 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Miettiny tuota iteki, ja joskus jopa onnistunu...ellei ole stressiä...
Mut huomannu sit sen, et ku illal syö, ni maha turpoo ku pullataikina... ja se ei ole yhtää kivaa. :evil:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 08:35:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Kristiina T, turpoaako se vatsa iltasyömisistä täysin riippumatta siitä mitä syöt?
Vai onko sinulla jokin vakio iltaruoka jota et syö muuhun aikaan päivästä? (jolloin vika voisi löytyä sen aineksista)

Tai sitten olet niitä, joille sopii vuorokauden aikana pätkäily paremmin aamupainotteisesti, eli niin että lakkaat syömästä illalla sen verran ajoissa, että viimeisestä iltaruuasta aamiaiseen tulee se 14-16 tuntia. Toisille aamupainotteinen sopii paremmin.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 10:48:35 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
No, mitä nyt olen itteeni seurannu, ni oikeestaa ihan sama, mitä syö, ni turpoaa... En syö joka ilta samoja ruokia, vaihtelen kyllä, mut aika turhauttavaa se on ollu.

Joo, olen miettiny nyt tuota jonkin aikaa.

Nii, aamul mie en saa mitää alas, muuta ku väkisin ja sit se taas pistää naposteluttamaa, eikä sekää ole kivaa. :evil:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-03 11:01:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Oletko kokeillut vetäistä aamulla pelkkää rasvaa? Se vie napostelunhalut.
Kuohukermaa kahviin reippaasti, jos hiilarimääriin mahtuu, tai jos ei mahdu niin voi kahvissa on ihan kelvollisen makuista myös. :D

Hämmentävä kyllä tuo iltaturvotus, voisiko johtua liian lyhyistä ateriaväleistä, jos on naposteluttanut? Ruokavälejä saa ylipäätään pidennettyä nimenomaan rasvaa lisäämällä.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-26 20:31:58 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
En mie ainakaa aamusta pysty muuta rasvaa käyttää, ku ehkä voita kahvin ja kerman kera.
Ja nyt kun olen jonkin aikaa jo ollut tuolla 12-18 syömisel, ni napostelunhimo on hävinnyt, makeanhimoaki saanu pienennettyä ja ruokailut tapahtuu illan suusta, heti 12 ei nälkä ole...
Turvotus tuntuu vähentyneen, mut ei se kokonaan poistunu ole vieläkää. Enkä sen takia ala vatsaliikkeitä tekee, ku ei niistäkää pidemmän päälle hyötyä ole.
Sen kuitenki huomannu, et paino on ollu alaspäin menos, hitaasti, mutta varmasti ja suurin osa omista vaatteista (housuista) menee jo jalkaa, et paniikkia ei enää ole.
Et on tästä rytmistä jotain hyötyä sitten kuitenkin pidemmän päälle ollut. [-o<

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)