karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 13:12:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ihottuma
ViestiLähetetty: 2006-02-07 17:22:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-01-21 15:16:45
Viestit: 175
Paikkakunta: Helsinki
Minua on pari päivää vaivannut kuiva, punoittava, karhea ihottuma vyötäröllä. Ei aavistustakaan mitä mahtaa olla :shock:

Kärsin kyllä nikkeliallergiasta ja se on juuri vyön kohdalla, mutta käytin vyotä vain yhden iltapäivän viikonloppuna, joten en usko sen sitä tällä kertaa olevan.

Voisikohan mahdollisesti johtua jostain ruoka-aineesta, nyt kun on tullut syötyä ihan mielettömiä määriä sellaisia kasveja, mitä en normaalisti kauheasti käytä, esim. parsa- ja kukkakaali sekä paprika.
Tai sitten vain kuiva iho ja minun turha hysteriani...

Onko muilla kokemuksia oudosta ihottumasta VHH:n yhteydessä?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-07 17:48:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-11-19 18:29:56
Viestit: 102
Paikkakunta: Oulu
Mulla ei oo ns. outoa ihottumaa :wink: vaan jostain syystä paukahti monen vuoden tauon jälkeen sormiin ja kämmenselkiin rakkulainen, kutiava ihottuma. En tiedä johtuuko tää jostain ruoka-aineallergiasta...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-07 17:50:06 
Poissa
karppikokki
karppikokki
Avatar

Liittynyt: 2005-11-07 14:00:59
Viestit: 1952
Paikkakunta: Helsinki
mulle ainakin tulee vyönsoljen kohtaan masuun näppylää jo päivänkin käytön jälkeen, nikkelille herkkä olen minäki. tosin esim. rihkamakorviksia pystyn päivän pitämään ilman ongelmia, mutta juuri tuo vyötärön seutu on yllättävän herkkä.

_________________
Work like you don't need the money. Love like you've never been hurt. Dance like nobody's watching.

Hannan soppa


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-07 20:02:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-09 17:14:28
Viestit: 126
Paikkakunta: Tampere
toblerone kirjoitti:
Mulla ei oo ns. outoa ihottumaa :wink: vaan jostain syystä paukahti monen vuoden tauon jälkeen sormiin ja kämmenselkiin rakkulainen, kutiava ihottuma. En tiedä johtuuko tää jostain ruoka-aineallergiasta...


Mulla on ihan samanlaista, ja nimen omaan monen vuoden jälkeen...onkohan yhteydessä tähän ruokavalioon :-k

_________________
(kato addikti on addikti, vaikka voissa paistais )


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-07 20:52:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-11-19 18:29:56
Viestit: 102
Paikkakunta: Oulu
Minde kirjoitti:
toblerone kirjoitti:
Mulla ei oo ns. outoa ihottumaa :wink: vaan jostain syystä paukahti monen vuoden tauon jälkeen sormiin ja kämmenselkiin rakkulainen, kutiava ihottuma. En tiedä johtuuko tää jostain ruoka-aineallergiasta...


Mulla on ihan samanlaista, ja nimen omaan monen vuoden jälkeen...onkohan yhteydessä tähän ruokavalioon :-k


En tiedä..joko nää pakkaset tai sit pähkinät/kanamunat :?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-07 21:25:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-01-02 14:31:15
Viestit: 92
Mulla on iskenyt pohkeiden sisäsivuille ihmeellistä ihottumaa. Punaista kutiavaa näppyä. Luulisi että iho voi paremmin rasvalisän kanssa :-s

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-07 21:36:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-04-11 19:18:07
Viestit: 170
Paikkakunta: Pirkanmaan metsävyöhyke
Mulla oli kans tuommoista kutiavaa punaista ihottumaa kun aloitin karppauksen...erityisesti ketoosissa ollessani. Mulla sitä oli rintojen välissä ja pahetessaan tuli myös leukaan.

Sitten kokeilin lisätä hieman hiilareita ja kappas...ihottuma hävisi ja on pysynyt poissa. Mulle riitti niin pieni hiilarilisä, että aloin vain syömään aamuisin partaäijää, muuten ihan samoin kuin aikaisemminkin.

Tässä linkki tuohon keskusteluun, joka käytiin kun panikoin omasta tilanteestani.

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=6022&highlight=ihottuma%2A

Toivottavasti pääsette tuosta ikävästä vaivasta pian!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-07 21:44:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-01-21 15:16:45
Viestit: 175
Paikkakunta: Helsinki
Katastrof! kirjoitti:
Tässä linkki tuohon keskusteluun, joka käytiin kun panikoin omasta tilanteestani.

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=6022&highlight=ihottuma%2A

Toivottavasti pääsette tuosta ikävästä vaivasta pian!


Kiitokset tosi paljon tuosta linkista!

Sinun ihottumasi kuulosti lukemani perusteella täysin samanlaiselta kuin omani, vaikkakaan minulla ei kuumetta ole ainakaan vielä.
Lisäksi olen juuri kolmatta viikkoa ketoosissa, eli ajallisestikin kävisi yksiin.
Ihottuma on tullut itselläni vyötärön ympärille, ja olen käyttänyt uusia, tiukkoja farkkujakin juuri muutaman päivän ennen kuin ihottuman huomasin, joten hankaus on varmaan myös edesauttanut kosteuden kanssa ihottuman syntyä. Se vaan nousee siitä vyötäröltä toiselta puolelta kylkeen.

Ei kauheasti tekisi mieli lisätä hiilareita, kun nyt on niin hyvä olo, mutta katselen jos se siitä rauhoittuisi:)

Ei tämä varmaan kuolemaksi ole, kun olo on muuten erinomainen.

Muoks. Nyt kun luin eteenpäin, niin pieni ero on. Omani ei kuitenkaan ollenkaan kutise, on enemmänkin ärtyneen oloinen, tuntuu koskettaessa samalta kuin iho palaneena, eli todella kuivalta ja aralta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-07 22:19:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-09 17:14:28
Viestit: 126
Paikkakunta: Tampere
toblerone kirjoitti:
Minde kirjoitti:
toblerone kirjoitti:
Mulla ei oo ns. outoa ihottumaa :wink: vaan jostain syystä paukahti monen vuoden tauon jälkeen sormiin ja kämmenselkiin rakkulainen, kutiava ihottuma. En tiedä johtuuko tää jostain ruoka-aineallergiasta...


Mulla on ihan samanlaista, ja nimen omaan monen vuoden jälkeen...onkohan yhteydessä tähän ruokavalioon :-k


En tiedä..joko nää pakkaset tai sit pähkinät/kanamunat :?


juu en kyllä ymmärrä..mä en o syöny pähkinöitä enkä kananmunia joten mulla ne ei siitä ainakaan johdu, seurataan tilannetta...ei o vaan kiva kun syyhyää....kyllä me selvitään [-o< kiva että ei tarvitse ola yksin ongelmansa kanssa.

_________________
(kato addikti on addikti, vaikka voissa paistais )


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-10 23:15:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-11-06 01:20:58
Viestit: 409
Minä olen kärsinyt pahasta ihottumasta joulusta lähtien.. :cry: Välillä ihottuma on muuttanut muotoaan, välillä näyttänyt paranemisen merkkejä, sitten taas pahentunut.. Ihottumaa on jaloissa, takamuksessa, keskivartalossa, kaulalla, käsissä, kainaloissa ja silmäluomissa. Erityisesti nuo silmäluomet ovat yks murheen kryyni, kun ne punoittavat niin, että näytän ihan siltä, kuin käyttäisin punaista luomiväriä, ja lisäksi niitä kirvelee ja kiristää! :shock: Ihoni hilseilee myös kovasti, myös silmäluomilta(viininpunaiset lakanat ovat parin päivän jälkeen ihan "ihopölyssä" samoin vaatteet käytön jälkeen), ja on muutenkin kauttaaltaan kuiva. Ajattelin varata uudelleen lääkärille ajan maanantaina, kun ei tästä näytä loppua tulevan. En tiedä voisko tässä olla jotain puutostilaa tms. kun kynsissäkin on valkoisia pilkkuja ja ne halkeilevat aika paljon, samoten palelen koko ajan ja olo on väliin todella voimaton. Ajattelin, että pyydän ottamaan verikokeet, josko niistä jotain selviäisi.. :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-11 10:10:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-01-21 15:16:45
Viestit: 175
Paikkakunta: Helsinki
Ihottumani syy taitaa selvitä...todennäköisesti sillä ei ollut VHH:n kanssa mitään tekemistä.
Olin viikko sitten kavereita moikkaamassa Jyväskylässä ja kävelin Kuokkalan sillan edestakaisin 25 asteen pakkasessa.
Ilmeisesti siellä sitten tuuli alhaalta ylöspäin ja paitani ja housujeni väliin oli jäänyt paljasta pintaa, joka sitten pääsi paleltumaan, kun pitkä takkini oli kuitenkin alhaalta päin aika avonainen. :D

Eli ihottuma/paleltuma näyttäisi olevan parantumassa.

Tosin ostin myös Omega 3 rasvakapseleita, joilla voi ehkä olla jotain tekemistä ihottuman paranemisen kanssa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-13 10:00:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-14 19:39:40
Viestit: 673
Paikkakunta: Kuopio
Paleltuma voi tosiaan näyttää ihottumalta...
Poikani oli tarhassa palelluttanut nilkkansa, kun housut olivat nousseet ylös ja paljas nilkka oli pakkasessa.

Näytti juuri tuollaiselta punaiselta ihottumalta. Onneksi parani kuitenkin eikä jäänyt pysyvää jälkeä.

Myös vyöruusu voi aiheuttaa vyötärölle ihottumaa. Olikohan vyöruusu aktivoitunut piilevä vesirokkovirus, muistelen. Voi tulla kenelle vaan, joka on vesirokon sairastanut.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)