karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-25 23:07:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-06-19 14:06:18 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-06-19 13:35:06
Viestit: 26
ilmoittaudun tänne mukaan intopiukeena kokeilen jos vaikka jotkin vararenkaat lähtisi! Laitan tännekkin vielä. Eli olen 162cm ja 80.1kg näytti vaaka(19.6 )Tänä aamuna. Aloitettu torstaina 13.6 jolloin aamupaino 82kg.
Kuulostaakos siis mun ruokavalio miltä? Vastatkaa viisaat! En liiku sen kummemmin hyötyliikunnan ja työpaikalla juoksemisen lisäksi, olen lähihoitaja. Tässä syömiset jotka olen ainoina merkannut ylös, nyt aion alkaa pitämään päiväkirjaa syömisistä. Joten vinkkejä kiitos!
Ma17.6
aamupala 10:vettä, kahvi,multipore
lounas 14: salaatti(feta,Raejuusto,katkarapu,jäävuorisalaatti, oliiviöljyä)
päivälline 18.30: porsaan ulkofilepihvi grillattu, salaatti(jäävuorisalaatti ja kurkkua n.1dl), herkkusieniä3kpl (juustoa sisällä, kääritty pekoniin) grillattu, tomaatti.
Iltapala 00.00 easy diet vadelmakiisseli
ti18.6
aamupala 10:salaatti(jvs, kurkkua, pekonisiivu,juustoa, tomaattia)
lounas 14: easydiet vadelma kiisseli
päivällinen 17.15: porsaan ulkofilepihvi , salaatti (jvs, kurkkua,fetaa, Raejuustoa, luumutomaattia,meetwurstia muutama siivu, oliiviöljyä.
Hyi...nam mansikkapehmis syöty,koira sai syödä vohveli osuuden :D
Iltapala salaatti plus nakkeja 3kpl.
Ja luonnollisesti paljon vettä, vrk menee 2-3litraa. Ja niin kahvia päivittäin 4-10kuppia, maitokahvia juon.
Antakaa nyt risuja, kun tuntuu että syön ja syön ja syön vaan... Kun en ole tottunut useasti syömiseen, vaan kerran päivässä ja PALJON! totuttelua :)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-19 14:29:47 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
No minä syön kaksi kertaa päivässä, ei nuo välipalat oikein karppaukseen kuulu. Vähärasvaiseltakin vaikuttaa, jospa lukaisit jonkun hyvän karppikirjan, vaikkapa Ruokavallankumouksen.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-19 14:59:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-06-19 13:35:06
Viestit: 26
kiitos vastauksesta! Itse kun en tosiaan luku ihmisiä ole, niin jää kaikki puolitiehen nuo lukemiset... Valitettavaa. Kun ideana olisi karpata vähän niin ja näin. Siis pakkoa en itselleni tästä Tee niin tämä on mukavaa ajatuksella!
Onko muuten oliiviöljy parempi kuin rypsiöljy? Tai mikä olisi HYVÄ rasvan lähde? Anteeksi hölmöt kysymykset!

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-19 15:19:27 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Karpata voi tietysti monella tavalla. Mutta yleensä niitä pois jätettyjä hiilareita ei korvata proteiinilla vaan rasvalla. Minä käytän rasvana ennenkaikkea voita ja kookosrasvaa, sitten kaikki ruokatavarat täysrasvaisina. Oliiviöljyä jonkun verran, mutta ei esimerkiksi paistamiseen.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-19 15:51:07 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Paikkakunta: tuppukylä
tinka28 kirjoitti:
Kuulostaakos siis mun ruokavalio miltä?
No mun korvaani eli silmääni ruokavaliosi näyttää enemmänkin joltain juttadieetiltä tms.Ei karppaukselta ainakaan sillä tavalla miten minä sen käsitän.
Lueskele nyt ainakin yläpalkista löytyvä ABC wiki ja ketjuja mitä söit aamiaiseksi tai päivälliseksi..ruokapäiväkirjoista voi oppia jotain,samoin selaamalla reseptejä.
Itse en käytä mitään öljyjä paitsi sen mitä majoneesissa tulee.Voita,täysrasvaisia lihoja eli kassleria,sikanautaa jne.Juustot täysrasvaisina,kuohukermaa jne.
Kun syöt täyteläisen aterian niin et kaipaa mitään välipaloja tai useasti syömisiä.MOnet syövät kolme kertaa päivässä ja se riittää.
Kaikki olemme sitten ykslöitä joten jokaisen vaan löydettävä oma tyyli.Minä välttelen marinadeja yms.lisäaineistettuja.
Kirjoja suosittelen minäkin koska niissä on selvitetty taustoja mitä tapahtuu ja miksi.Siten on helpompi sisäistää syömisensä ja löytää oma tapansa.
Tsemppiä matkalle :smt023

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-19 15:55:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Tarkennetaan Mlv:n kookosrasvaa, tarkoittaa kookosöljyä.
Jos ei kirjan luku innosta, lue yläreunasta ABC:wiki, sieltä aloittelijan opas, ruokamatriisi ja mitä nyt muuta löydät.
Öljyistä, rypsi on hyvä...dieselpolttoaine.
Oliiviöljy, voi ja se kookosöljy on parempia ruuanlaitossa.
Rasvalla ei tarvitse läträtä, mutta kuten jo mainittiin kaikki täysrasvaisena.
Eli juustot, voi, maidot ja lihat.
Broilerit nahkoineen ja niin poispäin.
Eli rasvalla pidetään nälkä ja mielihalut pois. (Kyse on siis ruuasta :wink: )

Hölmöjä kysymyksiä ei sitten ole. [-X

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-19 21:38:02 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-06-19 13:35:06
Viestit: 26
eli jään opiskelemaan vielä! Kiitos teille. Katsotaan koska kyselen lisää mitäkin mitä syön. Vai saako tänne ruokapäiväkirjaa pitää vaikka ei niin karppi olisikaan? :)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-19 21:55:40 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Saahan täällä ruokapäiväkirjaa pitää, ei kaikki täällä karppaa ja karppaustyylejäkin on monenlaisia. Kerro vain haluatko kommentteja vai pidätkö kirjaa ihan vain omiksi tarpeiksi, jos omiksi tarpeiksi, niin ei sitten turhaan tulla arvostelemaan syömisiä. Tämä on vertaistukipalsta joten yleensä ne monet kommentit kertoo meidän omista kokemuksistamme. Tervetuloa vain mukaan.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-20 00:38:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-06-19 13:35:06
Viestit: 26
kiitos tuesta :) enemmän kuin MIELELLÄNI ottaisin kommentteja, vinkkejä ja kokemuksia vastaan paremmista syömisistä. Itse kun olen nuori vähän yli 20vuotias ja elämäntyyli ollut "syön kerran päivässä ja muuten ehkä Napsin kaikkea" tyylinen, mielellää grilliruokaa syövä. EI HYVÄ!

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-20 09:28:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
tinka28 kirjoitti:
kiitos tuesta :) enemmän kuin MIELELLÄNI ottaisin kommentteja, vinkkejä ja kokemuksia vastaan paremmista syömisistä. Itse kun olen nuori vähän yli 20vuotias ja elämäntyyli ollut "syön kerran päivässä ja muuten ehkä Napsin kaikkea" tyylinen, mielellää grilliruokaa syövä. EI HYVÄ!



Kommentoidaan...
Napsimisesta pitäisi pyrkiä eroon.
Syömalla 2-3 kertaa kunnolla.
Grilliruualla tarkoittanet nakkkari ruokia?
Grillaamalla saa taas karppiherkkua monenlaista, lihaa, kalaa, makkaraa, kasviksia...

Hyvää juhannusta ja karppimaailmaan tutustumista.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-20 18:36:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-06-19 13:35:06
Viestit: 26
siis kyllä tarkoitin juuri grilli ruokaa mitä haetaan luukulta ja täytetään vatsa sillä pullamössöruualla :/ ja hyvää juhannusta tänne myös kaikille.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-26 12:02:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-06-19 13:35:06
Viestit: 26
KE 19.6
aamu:kahden munan muna, 1dl kinkkukuutiota,sipuli+1dl porkkanaraastetta
lounas:salaatti, kinkkukuutiota 1dl
ilta:pekoni herkkusieniä 4kpl

TO 20.6
aamu:pekoni+lanttukuutiot+muna
ilta:pieni kebab salaatti (söin vain aamulla ja illalla, ei ollut nälkä kun kiirettä piti)

PE 21.6
Aamu:lanttukuutio,pekoni ja muna
ilta:kebab salaatti+päivän aikana n.7kuppia maitokahvia

LA 22.6
aamu: muna,sipulia, paprikaa, juustoa <-munakas
päivä:salaattia, n. 150g lihaa ja 3kpl pekoni herkkusieniä
ilta: n. 150g mansikoita (ja kaikkea muuta surkeaa naposteltavaa illan aikana + 2 pulloa kuivaa siideriä :( )

SU 23.6
herkkupäivä, kaikkea mahdollista naposteltavaa, mutta pienis määris.

MA 24.6
aamu:kahvia kahvia kahvia...
Päivä: täytetyt paprikat 1kokonainen, jauhenlihaa, kaalia ja fetaa täytteenä
ilta: salaatti

TI 25.6
aamu:salaatti+täytetty paprikan puolikas
päivä: kiireessä tein mukaan easy diet vadelmakiisselin
ilta : kebab salaatti (tää on ykkönen, niin hyvää)

ja kommenttia saa antaa! Niin haukut kuin kehut. Mä oikeesti kaipaan neuvoja. Oon niin hukassa, motivaatio tuntuu surkealta kun juhannus oli ja onneks meni ja tuli syötyä mitä sattuu. Antakaa mulle jotain vinkkejä tai siis Tsempitystä! Ja OIKEASTI ARVOSTELKAA MUN SYÖMISIÄ ! (p.s kyllä silti hieman motivaatiota kun ensikertaa moneen vuoteen olen vaakalla ALLE 80kg! Ja ilman liikuntaa. Harmi kun pituutta on vähän niin näytän silti lihapullalta. Ja se harmittaa.)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-26 14:33:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Lauantai ei näyttänyt oikein hyvältää...Ripulia... :lol:

kirjotusvireitä tietenkin sattuu.
Mutku.
Ainekset näyttää hyviltä, siis positiivinen asia.
Määrät näyttää pieniltä, negatiivinen asia.

Syö hyvin, että jaksat laihtua!

Sitten karppauksesta muuten.
Tällä on vaikutusta muuhunkin kuin painoon.
Sentit on yksi, eli kehon tiivistyminen.
Mieliala on toinen. Joillain esiintyy hirveänä liikunta motivaatiota.
Iho, hiukset, kynnet...
Seuraa näitäkin ja merkitse itsellesi tai tänne.

Karppaus lisää myös itsetuntoa, tätä kautta ulkoiseen olemukseen tulee ryhtiä, ja hui kauhistus, enää ei näytäkkään lihapullalta!

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-26 15:36:39 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-06-19 13:35:06
Viestit: 26
voi apua :D kirjoitin puhelimella, ennustavatxtsyöttö päällä ja kyllä sen nyt tietää mitä tuloksena saa,PUHERIPULIA . Hah hah. No todellisuudessa söin sipulia :D
Yritän syödä ja syödä, mut jotenkin tuntuu itsestä että syön paljon. Vatsa on täysi. Välillä jopa ähky. Ja vieläkin lisää.apua. Ei pysty :D mutta yritetään :)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-26 23:56:02 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-06-19 13:35:06
Viestit: 26
niin ja sentit on ylhäällä, mutta kun vielä muistaisi tulokset mitata välillä. Ehkä huomen aamuna ;)
sitten tämän päivän syömiset :
KE 26.6
Aamu : sipuli,kaali, kinkku ja herkkusieni paistos. 2xTomaatti, jäävuorisalaatti, avokadon puolikas, Raejuustoa, fetaa ja oliiviöljyä
päivä: easy diet vadelmakiisseli
ilta: pekoni,kinkku,kaali,sipuli, herkkusieni paistos+tomaatti, sipuli, jäävuorisalaatti ja Raejuusto, 1/4 avokadoa. Oliiviöljyä.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-27 00:21:35 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Heippa! :) Esitän pohdittavaksi, että eikö tuo Easy diet pussi ole aivan turha lisuke, vai miksi syöt niitä?

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-27 00:28:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-06-19 13:35:06
Viestit: 26
kyllähän se olisi, mutta se on kiireisen päivän "ruoka". Jolloin ei tarvitse muuta tehdä kuin tuo ja se on siinä silloin pärjää taas iltaan. Mutta täytyy oikeasti alkaa harkita jotain muuta, tämä todella kun on uusi maailma, grilliltä on ollut vaan helppo hakea ruoka. Nyt jopa joutuu katsomaan että jääkaapissa on jotain, muutakin kuin edellispäivän hampurilainen. Ehkä vielä joskus opin syömään oikein ja terveellisesti! Ilman kiirettä ruuanlaitossa. Anteeksi oikeasti tämä täydellinen amatööriys. Meinasin jo olla tänne kirjoittamatta,nolottaa niin vietävästi tämä uuden opettelu ja tottuminen. MUTTA totesin että täältä saan vinkkejä OIKEASTI oikein syöviltä ihmisiltä... ;) haluan nimittäin olla se entinen tinka! Se joka syö kuten kuuluu, eikä näytä juuri räjähtävältä ilmapallolta :) ( ongelmana pelottanut aloittaa laihdutus kun hieman teini ajan anoreksia taustaa löytyy, ettei taas kaikki mene äärettömyyksiin saakka ) nyt todella en ota tästä sitä pakkomiellettä!

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-27 00:34:05 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Opiskeluahan tämä kaikille on aluksi. Kiva kun tulit porukkaan. :) kannattaa lueskella noita ketjuja, joissa on aterioita, aamiaisia ja pääruokia jne. niin pääsee kärryille helpoistakin vaihtoehdoista.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-29 14:29:15 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-06-19 13:35:06
Viestit: 26
To 27.6
aamu : kana,lanttu,sipuli,kesäkurpitsa voi -paistos, kurkkua ja jäävuorisalaattia
ilta:pihvi,grilliluita,salaattia

PE 28.6
Aamu:sama kuin torstai aamuna
ilta:sama kuin torstaina

ja kyllä tähän saakka olen pärjännyt hienosti myös ilman tuota easy diet kiisseliä :)

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)