karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:21:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-03-31 12:44:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-03-15 11:50:42
Viestit: 14
Veikkaan että vastaavia ketjuja löytyy jo useampi, mutta ehkäpä joku viisaampi silti suostuisi auttamaan tätä karppiviidakossa eksynyttä.

Tilanne lyhyesti siis seuraava:

Olen vajaa 30v nainen, 165cm ja about 64kg joka suhteellisen vähän aikaa sitten on löytänyt liikkumisen riemun pitkään jatkuneen sairastelun jälkeen. Tavoitteena olisi nyt hyvä kunto ja laihtuminen. Karppaaminen on minulle aika tuttua mutta sen yhdistäminen treenamiseen ei. Koen että tarvitsisin yksinkertaisia neuvoja siitä että miten minun pitäisi syödä laihtuakseni mutta että kuitenkin riittäisi virtaa myös liikkumiseen. Mitä? Miten paljon? Milloin?

Olisiko hyväkarppaus kenties paras vaihtoehto? Miten toteuttaa se fiksuiten?


Kiitos etukäteen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-31 12:56:10 
Moi sulle!!

Hirveen vaikeeta on antaa yksilöllisiä neuvoja.
Sun on itse kokeiltava, mikä makrosuhde sulle sopii. Siihen voi mennä paljonkin aikaa, mutta se palkitsee.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-31 13:05:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-03-15 11:50:42
Viestit: 14
Jee, joku sentään vastasi jotain! :smt038 Kiitos 2 kissaa! :)

Juu ymmärrän että on vaiketa antaa neuvoja kun kaikki kuitenkin yksilöllistä. Tällä hetkellä vaan koen olevani tooodella eksyksissä tämän syömisen suhteen. Tiedän kokemuksesta että karppi ruokavalio sopii minulle ja saa aikaan hyvän olon mutta nyt treenaamisen myötä olen epävarma hiilarimääristä. Toivonkin että tämän ketjun myötä ehkä löytysi joku vastaavassa tilanteessa oleva/ollut joka osaisi neuvoa suuntaa antavasti.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-31 13:20:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-08-16 20:41:10
Viestit: 435
Paikkakunta: Undertheboat
Jos sulla on jo nyt toimiva vhh-ruokavalio niin anna mennä vaan niillä samoilla makroilla vaikka liikunta lisääntyykin. Ennemmin pelaisin sen rasvamäärän kanssa jos energiavajetta tulee. Itse jaksoin ainakin ketoosissa harrastaa ihan normaalisti kunhan energiamäärä oli riittävä rasvan avulla. Tällä hetkellä menee rasvaa lähes 400g/päivä. Hiilarit sadan kieppeillä. Kokonaiskalorit n.4000/pv. Kulutuskin on kyllä suuri.
Ei se laihtuminen aina ole se tärkein asia. Se tulee sitten kaupan päälle hyvinvoinnin sivutuotteena. Vaakaakaan et tarvitse. Tsemppiä :D

_________________
"Futis on vienyt monta hyvää ryyppymiestä!"
"Joka seuraa muotia, kadottaa oman itsensä"(JR)
I hate hit music only!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-31 13:51:39 
Mä kyllä joudun aika paljon säätämään kun liikunta on sitä, että pari kertaa viikossa kovaa ja muuten maltilla. Kokeilemalla se onnistuu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-31 14:03:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-03-08 22:36:20
Viestit: 456
Paikkakunta: Turku
Mulla onnistuu kevyt arkiliikunta ihan millä hiilillä vaan, mutta sitten kun rasitustaso nousee niin ... no suorituksista oon aina selvinnyt mutta palautuminen onkin hidasta. Jotkut tuuppaa tankkaamaan hiilareita suorituksen jälkeen, mutta mulla se ei oikeen toimi kun kroppa toipuu monta päivää eikä treenin aikana/heti sen jälkeen. Mulle on riittänyt ihan päivittäinen peruna helpottamaan palautumista. Mutta, kyllä se varmaan kokeilemalla selvii! Mikään asiantuntija en aiheessa ole, mutta olen lukenut pelotteluja siitä että lisämunuainen ei tykkää rankasta treenistä ja vähistä hiilareista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-31 14:50:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
2,5 vuotta olen karpannut ja huomannut seuraavaa.Matalilla hiilillä (itselläni 50g) pystyy treenaamaan kovaa,mutta sitä ei voi tehdä useasti,palautuminen on hitaampaa ja joutuu syömään paljon rasvaa.Jos taas syö enemmän hiiliä (mulla 100g) ei tarvitse niin paljon rasvaa ja palautuu paremmin ja voi useammin treenata kovaa ja sarjat jaksaa viedä salilla paremmin loppuun saakka.Eli ainoa järkevä vaihtoehto on minusta syödä enemmän hiiliä jos todella treenataan kovaa.
Itse olen syönyt 3 kertaa päivässä.Tankannut 0,5dl pähkinöillä treeniin ja treenin jälkeen 1 purkki tonnikalaa ja siitä 1-2 tunnin sisällä kunnon ateria.Jokainen tekee omalla tavallaan, mutta minusta järkevintä on löytää sellainen hiilimäärä mitä voi syödä joka päivä ettei mene sellaiseksi kikkailuksi.Koko syömisen tarkoitus on se ettei sitä tarvisi ajatella lainkaan,ainoastaan nauttia ruoan mausta.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-31 20:56:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-03-15 11:50:42
Viestit: 14
Kaunis kiitos kaikille tasapuolisesti vastauksista. :smt049

heradi: siinäpä se, ei minulla ole toimivaa ruokavaliota tällä hetkellä.

Viime aikoina olen syönyt vähän miten sattuu. Pitäisin kuitenkin ruokailutottumuksiani suht terveellisinä ja useimpina päivinä syön melko hyväkarpisti. Sorrun kuitenkin turhan usein herkuttelemaan ja huomaan seilaavani karppauksen ja vähärasvaisen suositusruokavalion välimaastossa tietämättä oikein mikä loppujen lopuksi olisi paras vaihtoehto. Kallistun nyt kuitenkin karppauksen puoleen koska olen aikaisemmin syönyt hyvinkin karpisti ja muistan että paino putosi ja oli hyvä olo. Mutta nyt kun liikunta on mukana kuvioissa niin olen epävarma siitä miten olisi fiksuinta syödä. Paljonko rasvaa ja entäs hiilarit? Vierastan kuitenkin vähän rasvalla "lotraamista" vaikka tiedän että sitä myötä kun hiilarit vähenee niin rasvan käytön pitäisi nousta. Eikä minulla ole aavistustakaan siitä miten paljon rasvaa minunlaiselle tyllerölle on passeli. :smt017

Patrik Nyman: juuri noin kuvittelisin sen olevan. Ongelmani on ehkä se että minulla ei ole hajuakaan siitä että paljonko hiilareita tarvitsen ja vielä vähemmän koen osaavani arvioida paljonko rasvaa on passeli suhteessa hiilareihin. Esim. jos syön kaurapuuroa aamupalaksi niin saanko liikaa hiilareita voidakseni lorauttaa kuohukermaa rahkani sekaan? :-D Toiveissa olisikin nimenomaan se että osaisin pitää ruokavalion hyvänä ilman miettimistä ja kikkailuja. Uskoisin että hyväkarppaus olisi paras vaihtoehto treenatessa mutta miten toteuttaa se käytännössä. Täyskarppaaminen taas houkuttelee sen takia että tuntuu että voi vapaammin herkutella. :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-31 21:17:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-07-30 22:19:05
Viestit: 8
Omalla kohdalla kävi niin etteivät alhaiset hiilet aiheuttaneet mitään ongelmaa kovaa treenatessa niin kauan kun oli ylipainoa, mutta kun paino tippui normaalirajoihin niin siitä alkoivat ongelmat. Yhtäkkiä ei vaan enää jaksanutkaan treenata kovaa kun rasvapolttoinen elimistö ei saanutkaan enää riittävästi energiaa varastorasvoista.

Useimmiten kävi niin, että liikkuessa alku oli täyttä tuskaa koska keho oli täysin jumissa ja voimaton, mutta puolen tunnin kohdalla kroppa lämpeni ja sitten kun oli päässyt vauhtiin niin jaksoi painaa täysillä useamman tunnin ilman minkäänlaisia jaksamisongelmia.

Olen yrittänyt ratkaista ongelmaa lisäämällä kokonaiskalorimäärää (nykyään n. 2500 kcal / pv ilman liikuntaa) sekä nostanut hiilareita (n. 50 - 75 g / pv) ja proteiinia (2 g / painokilo / pv) ja kokemukset ovat positiivisia, mutta vielä tarvitaan hienosäätöä. Pitkillä lenkeillä olen alkanut syömään proteiinipatukoita ja nyt ostin muutaman banaaninkin testatakseni miten pari banaania auttaisi pitkällä lenkillä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-01 07:24:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-07-26 15:21:14
Viestit: 1634
Niin kauan kuin kropassa on hyvin ylimääräistä poltettavaa, voi keskiraskas/raskaampikin liikunta sujua kokemukseni mukaan aika alhaisilla hiilareilla. Kannattaa kuullostella omaa oloa. Jos energia ei tunnu riittävän ja palautuminen on vaikeaa, kannattaa tasoa lähteä nostamaan.
Itse harrastan aktiivisesti jumppailua, en mitenkään supertehoilla, mutta säännöllisesti. Hiilarini hankin kasviksista, maitotuotteista, marjoista ja suklaasta. Etenkin juuresten, marjojen ja suklaan määrää lisään kun kroppa tuntuu sitä tarvitsevan. Eli kokeile ja kuuntele kroppaa. ;)

_________________
<3 Kookosöljy
Iherbin alekoodi uusille tilaajille IRI825 ;)
Pilkettä-blogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-01 11:01:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-03-15 11:50:42
Viestit: 14
Kiitos Vive ja Fluffer. Jokainen vastaus on minulle avuksi. :)

Teidän vastauksista käykin ilmi että jos on ylipainoa niin jaksaisi treenata suht alhaisilla hiilareilla mutta normipainoisena kannattaisi pitää hiilarimäärää korkeampana. Minulla onkin ollut sellainen kutina että kohdallani ei kannata vetää ihan minimiin noita hiilareita, ainakaan treenipäivinä.

Kallistun kokoajan enemmän hyväkarppauksen puoleen. Tuntuu ehkä luontevimmalta vaihtoehdolta tällä hetkellä.
Ottaisin mielelläni vastaan käytännön neuvoja ja ohjeita siitä että paljonko rasvaa voi/pitää käyttää jos hyväkarppaa? Auttakaa myös minua laskemaan noita määriä. :oops: Siis minä en osaa kun olen aina karpannut fiilispohjalta. :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-01 11:26:13 
Voisit liittyä kultakaloihin joksu aikaa niin näkisit syömisesi ja voist sitten säätää.

Mun mielestä rasvaa sen verran, että nälkä pysyy poissa aina seuraavaan ruokailuun.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-01 11:39:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-08-16 20:41:10
Viestit: 435
Paikkakunta: Undertheboat
Nyt ihan ensitöikses, unohda KAIKKI tuotteet jotka sisältää jonkin näistä sanoista: rasvaton, vähärasvainen, kevyt, light, vähemmän, sydäntuote. Käytä vain aitoja täysrasvaisia tuotteita. Rasvoina voita, neitsytkookosöljyä, ja neitsytoliiviöljyä. Ruokailu kolme, max neljä kertaa päivässä, tai jos paremmin sopii itselle niin kaksikin käy. Ei välipaloja (ennen treeniä voi tankata pähkinöitä tai tummaa, yli 70% suklaata).

Sun perusaineenvaihdunta, eli koomakulutus, eli kulutus esim. nukkuessasi vuorokauden ympäri on noilla mitoilla 1425kcal/vrk. Sun on syötävä vähintään sen verran. Sun todellinen kulutus vuorokaudessa lienee reilut 2000kcal, työstäsi ja liikunnan määrästä tietysti riippuen. Pyri pitämään kalorit vähän alle kahden tonnin. Proteiinin määrälle hyvänä yleisohjeena voi pitää 1g/tavoitepaivokilo, eli sulla ehkä n.60g.
Hyvät makrot sulle voisi olla esim. hh 70g, p60g, r150g. Noilla arvoilla kok.kalorit olisi 1870/vrk. Jos hiilarimäärä tuntuu liian suurelta, vähennä sitä ja korvaa se rasvalla esim. hh50, p60, r160 =1880kcal.
Hyvän laskurin löydät täältä finelin sivuilta.

Tsemppiä! Kyllä se siitä asettuu uomiinsa kunhan pääsee vauhtiin :D
Anna mennä vaikka kuukausi jotenkin tuonsuuntaisesti ja katso sitten tulokset mittanauhalla, ei vaa´alla. Vaaka valehtelee näissä hommissa aivan liikaa, etenkin naisilla.

_________________
"Futis on vienyt monta hyvää ryyppymiestä!"
"Joka seuraa muotia, kadottaa oman itsensä"(JR)
I hate hit music only!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-01 12:13:31 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-03-15 11:50:42
Viestit: 14
Kiitos heradi! :D Light ynnä muiden vastaavien tuotteiden jättäminen ei ole ongelma koska olen jo pitkään suhtautunut sellaisiin melko kriittisesti. Haluan ehkä kuitenkin pitää kuvioissa light version mehukeittoja ja mehuja pieninä määrinä. Kevyt kermat ja jogurtit jätän kuitenkin suosiolla hyllyyn. Onko pakko vaihtaa pois rasvaton maito kahvin seassa? :roll: Mitkä on ne isoimmat kompastuskivet kun karppaa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-01 12:42:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-08-16 20:41:10
Viestit: 435
Paikkakunta: Undertheboat
Light mehut ja limut pysyy toisilla kuvioissa, toiset luopuu niistäkin. Riittävän kauan kun on ilman makeutettuja tuotteita, ei niitä enää kaipaakkaan ja niiden maku alkaa jopa ällöttää. Uusimpien tutkimusten mukaan myös tuo light -tuotteiden makeutusaine aspartaami sekä muutkin keinomakeuttajat aiheuttavat jopa enemmän lihavuutta kuin sokeri. Ne kun houkuttelevat elimistön näläntunteen tehokkasti esiin. Jugurttina kannattaa käyttää turkkilaista tai kreikkalaista 10%:sta, tai jos tykkää viilistä niin rainbown kermaviili höystettynä kuohukermalla on todellinen herkku :D

Rasvaton maito kahvin seassa on kyllä aika hyödytön tuote. Kun vaihdat sen vaikka kuohukermaan, huomaat että kahvista tulee täyteläisempi ja ainakin omasta mielestäni paljon maukkaampi. Kannattaa myös kokeilla laittaa kahvikupilliseen teelusikallinen voita. Kuulostaa omituiselta mutta ei muuta juuri kahvin makua vaan tekee siitä todella pehmeän ja koukuttavan kun vain uskaltaa kokeilla =P~. Voihan tehdään kermasta. Itse käytän kahvissa vain voita tai kookosöljyä.

Suurimmat kompastuskivet karppauksessa syntyy repsahduksista. Mutta jos niitä tulee niin heti vaan katse eteenpäin ja paluu ruotuun eikä pidä jäädä murehtimaan. Helpoiten seviää kun sinnittelee kuukauden tai kaksi ilman sortumisia. Tämän jälkeen niitä ei juuri tee enää edes mieli ja uusi terveellinen elämäntapasi on lähtenyt käyntiin.

_________________
"Futis on vienyt monta hyvää ryyppymiestä!"
"Joka seuraa muotia, kadottaa oman itsensä"(JR)
I hate hit music only!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-04 14:10:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Tässä tulikin jo parempia neuvoja mitä pystyn itse antamaan.Mutta toi on tärkeä juttu ettei syö liikaa proteiinia.Se 1g/painokilo on hyvä.Rasvaa tulee syödä sen verran että pysyy nälä pois.Jos tuntuu ettei jaksa seuraavaan ateriaan niin syö liian vähän rasvaa.Jotta kaikki onnistuu hyvin kannattaa pitää makrot suht samoina/ateria ja kalorit myös.Näin homma onnistuu vuorenvarmasti.Vähän tarvii laskea ja nähdä vaivaa mutta se kannattaa.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-09-27 12:54:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-08-07 19:44:07
Viestit: 22
Itse olen tässä miettinyt noita proteiinipirtelöitä, että ovatko ne täyttä puppua vai uskaltaako noita käyttää palautusjuomana treenin jälkeen?

Minulla ajoittuu nykyisessä päivärytmissä liikunnat sellaisiin ajankohtiin, joista varsinaiseen päivälliseen menee aikaa useampi tunti. Vielä kun pelasin ihan kilpasarjassa pesäpalloa, niin meille aina tuputettiin proteiinipirtelöitä pelien jälkeen ja niitä kovasti suositeltiin treenienkin jälkeen juotavaksi. Silloin kulutukseni oli tosin varmasti suurempaa kuin nykyään, mutta olen silti miettinyt että kannattaisiko noita nykyäänkin vielä käyttää vaikka rankan jumppaamisen/pyöräilyn/minkä tahansa raskaamman liikunnan jälkeen? Olen siksi vähän ulalla kun tosiaan se hiilarimäärä vähän vaivaa, kun katselin selostetta ja olihan siinä hiilareita aika reiluhkosti. Vai kannattaisiko sitten tarvittavat protskut hommata vaikkapa pähkinöistä sun muista?

Lähtötilanteestani voisin mainita että kun tuota painoa on kertynyt niin hiilareita en usko tarvitsevani samaa määrää kuin aiemmin. Eikä sen liikunnankaan ole tarkoitus olla samalla tavalla raskasta, lähinnä olen ajatellut aloitella aerobicin tapaista liikuntaa ja lisäksi kotona jotain perus- tai tehojumppaa. Tosin tässä tilanteessa en kyllä ole varma tuollaisten pirtelöidenkään tarpeellisuudesta. Lihasta olisi toki mukava saada pikku hiljaa läskien tilalle, mutta olen ajatellut aloittaa rauhallisesti ettei hommasta katoa mielekkyys.

Löytyi vielä netistä linkki yhteen juomaan mitä katselin.

https://www.toknet.fi/palautuminen/qnt- ... Group=1051


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-09-27 13:38:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Hirveällä kaivamisella löysin valmistusaineet tuosta linkittämästäsi:
Skimmed milk (90%), milk proteins (8%), fat-reduced cocoa powder (1,5%), water, stabilizer: E407, sweetener: E955.

Muuten aika mukava, mutta tuo keinomakeutus: Keinomakeutusaineiden on todettu lisäävän makeanhimoa.

Kannttaa mieluummin investoida hyvään kotimaiseen kylmäsuodatettuun heraproteiinijauheeseen (http://www.prot-top.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=15) ja tehdä proteiinipirtelöt itse. Harrastan itse liikuntaa joka ei juuri sykettä nosta ja tosi harvoin tankkailen mitään ekstraa ennen tai jälkeen treenin, mutta tuosta tulee kyllä ihan hyvä pirtelö kun laittaa vettä ja kuohukermaa sekaan.

Tai sitten voit kokeilla olla ilman tai tankata pelkkää rasvaa ja lisäksi kannattaa tsekata se päivän kokonaisproteiininsaanti; jos menee överiksi niin kroppa vaan muuttaa ylimääräisen proteiniin sokeriksi - siis hiilihydraatiksi.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-09-30 18:18:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-08-07 19:44:07
Viestit: 22
Kävin kaupassa noita valmisteita katsomassa ja kieltämättä noissa valmiissa juomissa ja pirtelöissä tuntui olevan hiilareita paljon enemmän, vaikka kyllä noista pusseistakin aika tarkkaan sai syynätä. Tuollaisen jauheen ostaminen tuntuisi kuitenkin ihan järkevältä. Jostain melkein kilon paketista varmaan riittää pitkäksi aikaa ja saattaisi tulla halvemmaksikin.

Löytyi mm. tällainen

http://www.gofitness.fi/FAST_HERA80

Onko tämä yhtään samantapainen kuin tuossa aiemmin ehdotettu? Itseä kyllä vaivasi tuossa katsomassani jauheessa se kun siinä (ja monissa muissakin) on käytetty suklaroosia tai jotain tuon suuntaista jos nimen muistan oikein. Onko se myös tälläinen makeanhimoa aiheuttava aine?

Pitää tosiaan vielä laskeskella paljonko noista tulee että onko tuo lisäproteiini tarpeellista. Ei kehtaa sokkona kuitenkaan mennä noita aineita ostamaan ettei hukkaan mene. Mikä muuten olisi helpoin tapa mitata tuota proteiinin saantia?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-01 08:35:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Kaikki makeutusaineet aiheuttavat makeannälkää, insuliiniherkistyneillä reipastakin insuliinineritystä. Makeatoleranssia nyt vaan kannattaa laskea vähentämällä makean käyttöä, niin alkaa pärjätä vähemmillä tahi ilman. Sikäli kannattaa lähtökohtaisesti harkita vain maustamatonta versiota, joskin tuossa linkittämässäsi on maustamattomassakin soijalesitiiniä, meikäläinen pysyy erossa soijasta kaikissa muodoissaan. Se minun linkittämäni maustamaton on sitä ihteään, vain heraproteiinia, ei mitään muuta.

Laktoositonkin heraproteiinijauhe maistuu ainakin minun suuhuni lievästi makealta sellaisenaankin. Se minun linkittämäni ei muuten ole yhtään kalliimpaa, onpa vaan isommassa pakkauksessa.

Lisäproteiinin tarve selvinnee laskemalla paljonko saat prodea ruuasta. Minun on vaikea syödä proteiiniruokia riittävästi, siksi täydennän tuolla. Lisäksi ilmeisesti mitokondriot tykkäävät niistä BCAA aminohapoista, mikään muu ei selitä sitä että minusta tuntui tosi pienelläkin heraproteiinilisällä kuin olisi tullut uusi cruising-speed vaihde kävelyyn ja 83 vuotias äitini raportoi kävelyn parantuneen muutamassa päivässä, vaikka ottaa vain parikymmentä grammaa päivässä eikä ole varsinaisesti muutenkaan proteiinivajeessa.

Ja kylmäsuodatettu heraproteiinijauhe on aineenvaihdunnan lopputulokseltaan emäksistä; meikäläiselle se on hyvä argumentti - tarvitsee taas syödä sen verran vähemmän rehuja. =)

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)