karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 14:39:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-12 16:16:54 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Tällainen ilmainen ja hyvä lähde lääketieteen yms osalta. Huomattava on että osa mittayksiköistä voi olla meikäläisestä tavasta poikkeavia, samoin jotkin labra raja-arvot. Merck manuaali on kuitenkin laajalti maailmalla käytetty Tässä sen ilmainen (joiltain osin typistetty) nettiversio.

http://www.merck.com/mrkshared/mmanual/sections.jsp

ja sitten jos oikeen haluaa aineenvaihdunnan saloja syvälle kurkkia niin KEGG

http://www.genome.jp/kegg/pathway.html

menee sitten aina genomitasolle saakka niin halutessa monine poikkeamineen, kannattaa vain katsoa etä huomaa tutkia ihmistä eikä rottaa


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-13 21:45:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-02-26 17:14:28
Viestit: 15
Lainaa:
"Jos käyt näitä sivuja läpi löytääksesi valmiit ohjeet ruokavalion noudattamiseen, niitä et tule löytämään. Emme suosittele ruokavalion perustamista minkään suoraan internetistä löydetyn ohjeistuksen varaan. Uhraa hieman aikaasi ja lue kirja"


Höh. Ja nyt vasta kerrotte. :roll: :lol:

(Luin kirjan, mutta ei sielläkään kerrottu! :shock: )

Vitsit sikseen, tuo on hyvä pointti. Aikas moni nimittäin hakee jotain valmista pohjaa - ja se taas ei ole kovin kauaskantoista. Jos ei siis opi syömään itse oikein.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Karppidieetti
ViestiLähetetty: 2005-04-24 20:36:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-04-24 18:28:12
Viestit: 2
Voiko joku kertoa, onko se vaaraton mummeli-ikäiselle?

Läskit pitäisi saada jollain lailla sulamaan, muttei tahdo onnistua.

_________________
Niiskuneiti


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Karppidieetti
ViestiLähetetty: 2005-04-25 08:28:35 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Liittynyt: 2004-11-17 11:21:52
Viestit: 3322
Paikkakunta: Espoo
Niiskuneiti kirjoitti:
Voiko joku kertoa, onko se vaaraton mummeli-ikäiselle?

Läskit pitäisi saada jollain lailla sulamaan, muttei tahdo onnistua.


Mikä siis? Karppidieettikö? En ole ainakaan kuullut mitään syytä miksi se olisi sen vaarallisempi eri ikäisille. Mutta lääkärihän minä ole.

_________________
Roheiinia ja rasvaa, sillä se liha kasvaa.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-25 08:48:15 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Ketogeeninen ruokavalio ei ole ikärasistinen. Mutta iän myötä aineenvahdunta hiukan muuttuu joten säädössä se lienee huomioitava jos hifistellään. Mutta siis noin yleisesti ottaen sopii samoin varaumin kuin vastasyntyneille lapsillekin tai 21,16 vuotiaalle tai 72,93 vuotiaalle. No, minä olen 80 vuotiaan kunnosta palannut nuoreksi klopiksi 51 vuotiaana. Olen "Pappa" ruokavaliolla joka alkaa näyttää siltä että kohta on nimimerkkiä vaihdettava. :)


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-25 12:01:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-01-16 12:32:22
Viestit: 388
Minä olen varmaan virallisen määritelmän mukaan "mummeli-ikäinen" vaikken mummeli vielä olekaan, enkä kovin mummeliksi itseäni tunne. Ei ole tullut mieleenkään etteikö tämä jos mikä olisi terveellinen elämäntapa joka sopisi kaikille.

Olen vuoden alusta alakarpanut.

Tuntuu etten ole ikinä voinut paremmin, verensokerin heilahtelut ovat kokonaan loppuneet vaikka olisin syömättä useita tunteja. Epämääräiset mahavaivatkin on kadonneet jne. Paino on ihan kivasti laskenut vaikken kovin ylipainoinen ollutkaan. Labrakokeet olivat aivan loistokkaat etc. pitääkö vielä jotain hyviä puolia luetella.

Juuri äsken sovittelin vanhoja vaatteitani joihin en ole mahtunut aikoihin ja reilut 10-vuotta vanhat farkut mahtuivat hyvin, vyötärö oli niissä(kin) jo liiankin löysä.

JOTEN SIITÄ VAAN, ANNA PALAA!!!!


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Mummeli myös
ViestiLähetetty: 2006-01-26 17:45:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-01-23 22:08:36
Viestit: 51
Paikkakunta: kärkölä
En tiedä onko iällä väliä mutta parempi olo on nyt. MUTTA väheneekö kellään unentarve, kysyy hän. :? :?:

_________________
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta! Lähtömitat: 153 cm. 70 kg


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mummeli myös
ViestiLähetetty: 2006-02-01 18:35:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-02-01 17:22:56
Viestit: 1
naali kirjoitti:
En tiedä onko iällä väliä mutta parempi olo on nyt. MUTTA väheneekö kellään unentarve, kysyy hän. :? :?:


Toivottvasti ei vähene menee sitten jo alle 5 tunnin kun ens maanataina aloitetaan. Katotaan onko miehellä rankaa :)

_________________
Vaikka maailma olisi paska, ei silti tarvi syödä sontaa !!!


Ylös
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mummeli myös
ViestiLähetetty: 2006-02-01 20:32:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-08 00:55:49
Viestit: 53
naali kirjoitti:
En tiedä onko iällä väliä mutta parempi olo on nyt. MUTTA väheneekö kellään unentarve, kysyy hän. :? :?:


Minulla väheni unentarve siihen normaaliin, eikä enää väsytä keskellä päivää. Jaksan tehdä enemmän asioita ja kotikin pysyy siistimpänä kun ei aina väsytä ja laiskota :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-20 15:49:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-11-20 14:48:10
Viestit: 37
Paikkakunta: Kotka
Olen narkoleptikko (suom. nukahtelutauti) ja lääkärini suositteli minulle piristävien lääkkeiden kaveriksi matalahiilihydraattista ruokavaliota, koska hiilihydraatit nukuttavat.
Nyt olen karppaillut pari viikkoa ja vaa'an/farkkujen lisäksi muutoksen huomaa omassa päässään. Vaikka unikohtauksia tulee yhä, niitä ei tule joka päivä ja muutenkin olen jaksanut tehdä kaikkea paljon paremmin kuin pitkään aikaan.
:smt023


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-02 20:09:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-02 18:37:06
Viestit: 1
Paikkakunta: Tampere
:D

_________________
Kuva


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-13 14:30:21 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-01-13 14:22:47
Viestit: 5
en tiedä mihin tämän kysymyksen työntäisin mutta ajattelin että täällä minua opastettaisiin... Olen lukenut aika paljon täältä foorumilta ja aloitin eilen karppaamisen ja jätin leivän ja perunan...

kysymys: Saako riisiä syödä?
//Eiiikä! Olen syönyt riisiä miltein koko viikon! No joo... Jätän sitten senkin... (just söin salaattia ja riisiä) ](*,)
Jatkanpas lukemista!

_________________
karppauksen aloitin 12.1
kaksi numeroa pienemmät housut tarpeeseen :)


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-13 14:37:43 
Poissa
prinsessakarppi
prinsessakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-10-20 19:23:14
Viestit: 920
Nope [-X
Tietty riippuu millasilla hiilareilla matkaat

_________________
Kuva


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-30 12:59:59 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-01-28 16:50:46
Viestit: 8
Paikkakunta: Espoo
Tervehdys!

Olen nyt viime päivinä noudattanut jonkin sortin hyväkarppailua. Paino-ongelmia ei ole, mutta parempi ja virkeämpi olo kuulostaisi hyvältä! Olen siis enimmäkseen jättänyt pastan, riisin, perunan ja leivän pois, satunnaisesti syönyt mahdollisimman tummaa leipää /pastaa. Hedelmiä kylläkin rakastan, enkä hennoisi luopua kokonaan edes siitä banaanista.

Mitään erityisiä kevyttuotteita en ole käyttänyt aiemminkaan, mutta näköjään useimmista jutuista mulla on se suunnilleen toiseksi rasvaisin käytössä, pitäisikö niitä vaihtaa rasvaisempiin? Olen vaan tottunut ja tykästynyt noihin, eli kevytluomumaitoon, oivariiniin ja valion ruokakermaan. Ilmeisti ainakin voi olisi parempi vaihtaa oikeaan voihin? Kermaa en niin paljoa käytäkään, mutta tavallinen vaan menee niin nopeasti vanhaksi, ettei ole tullut ostettua.

Entä otatteko hyvä- ja alakarpit vielä lisäöljyä ruuanlaittoon kuluvan lisäksi? Täytyisi ehkä harkita, mulla on viime päivinä paino tippunut, eikä ainakaan enempi olisi tarpeen (tai no vaikea sanoa, mistä johtuu, olen kyllä ollut sairaanakin). Tykkäisin myös käyttää jotain neutraalimman makuista öljyä kuin oliiviöljy joissain ruuissa, mutta ilmeisesti auringonkukkaöljy ei kuulunut suositeltuihin?

Uhhuh. Paljon kysymyksiä. Entä onko sellaisia hyväkarppaajia, jotka eivät ole olleet ketoosissa, mutta silti saaneet nauttia ruokavalion positiivisista vaikutuksista?


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-30 13:12:03 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
Ketoosittomia on täällä pilvin pimein.

Osviittaa ruokavalintoihin löytyy ateriamatriisista.

Niin ja tietenkin ahkerasti foorumia lukemalla.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-30 13:26:15 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-01-28 16:50:46
Viestit: 8
Paikkakunta: Espoo
Joo, olen kyllä tutkaillut tuota ateriamatriisia + tätä foorumia + kirjallisuutta niin paljon että päässä pörisee!

Tuntuu vaan et useimmat ohjeet lähtee laihduttamisoletuksesta ja että hyväkarppauksesta löytää huonommin tietoa kuin alakarppauksesta. Ja sitten olen tutkaillut mielenkiintoista GI-kirjaa (Helen Foster: Helppo GI-dieetti) ja se taas tuntuu olevan aika lähellä hyväkarppausta, mutta ei suosittele esim rasvaisia maitotuotteita. Niin että kokeilin vaan, millaisia mielipiteitä täältä mahdollisesti irtoaisi.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-30 14:53:26 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
Tästä ketjusta viestisi ei oikein hyvin näy, koska tämä on näitä infoketjuja. Aloita uusi ketju kysymykselläsi tai jatka vaikka tätä vanhaa ketjua.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-18 22:26:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-08-18 16:07:25
Viestit: 1
Paikkakunta: Espoo
Heips! Olen ollut pari kk hyväkarppina.. Tai ainakin tarkoituksenani on ollut olla hyväkarppina mutta, minulla vain on nyt kuitenkin alkanut hengitys haisemaan ja tuntuu, että tuoksahdan asetonille, eli jonkun näköisessä ketoosissa taidan kuitenkin olla, vaikka se ei ole ollut tarkoitukseni.
Minulla ei ole painon pudotus tarvetta, vaan syy karppaukseni aloittamiseeni on ollut mm. aikaisemmat ainaiset hiiva ongelmat, ainainen väsymys ja uupumus mitkä ovatkin nyt karppauksen myötä korjaantuneet huomattavasti ja olo on ollut kevyempi ja energisempi.. Mutta mitä nyt tehdä tuolle haju ongelmalle?

Ruokavalioni päivän aikana on mm. seuraava:

Aamupalaksi partaäijää ja hedelmiä tai marjoja joukkoon, iso lasi vettä sekä kahvia kermalla.

Lounaaksi esim. eilen oli kanasalaatti jossa mm. kanasuikaleita, ruukkusalaattia, kurkkua, pekonia, paprikaa, maissia ja herneitä

Töiden jälkeen syön joko kalaa paistettuna tai uunissa kypsennettyä (usein lohta) tai jotakin lihaa (usein jauhelihaa) niiden kanssa höyrytettyjä tai keitettyjä kasviksia (ei perunaa)..

Illalla syön hedelmiä ihan sellaisenaan tai partiksen kanssa

Pitkin päivää juon runsaasti vettä ja joskus herkuttelen mm. suolapähkinöillä :) .

Pitäisikö mun lisätä tai poistaa jotakin ruokavaliostani, jotta tuo hajuongelma korjaantuisi?

Kiitoksia jo näin etukäteen vastauksistanne ja toivottavasti saitte jotakin selvää ehkä hieman sekavasta kirjoituksestani :)


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-18 22:44:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-15 12:44:01
Viestit: 492
Paikkakunta: pohjonen
Tuolla alempana on toinen ketju liittyen asiaan, katteles sinne.

Otsikolla: Arvostele ruokavalioni

_________________
iherbin koodi uusille asiakkaille UHA917 saat $5 alennuksen


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-22 15:50:01 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-09-19 07:59:52
Viestit: 17
Paikkakunta: Turku
En tiedä onko tämä ketju oikea tälle kysymykselle mutta mitenkäs nyt noitten pakkauksissa ja finelissä ilmoitettujen hiilareitten kanssa, ovatko määrät valmiiksi Atkinsinkin kirjassa mainittua nettohiilaria vai vähennetäänkö niistä vielä kuidut?

_________________
Kuva


Ylös
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)