karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-04 01:21:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 85 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Karppaus ja akne
ViestiLähetetty: 2006-01-17 12:56:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-16 20:52:00
Viestit: 87
Mietinpä vaan miten karppaus mahtaa sopia akne-potilaalle. Rasvaiset juustot sun muu rasvainen ruoka yleensä pahentaa asiaa. Toisaalta olen myös kuullut että hiilareiden välttäminen voisi jopa auttaa hormoniperäiseen akneen joka siis itselläni on...
Onko jollain henk.koht kokemuksia tai muuta mielipidettä asiasta?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-17 13:01:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-05-20 19:14:07
Viestit: 711
Paikkakunta: Klaukkala
No mullei mitään varsinaista aknea oo koskaan ollut, mut kaikki muut näppylät hävis naamasta ja tulee takas vaan, jos on vieraillu hiilarimaassa :shock:

_________________
Kysy multa, jos haluut Oriflame-kosmetiikkaa tai Tupperware-tuotteita. :)
iHerb-koodi BEM663.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-17 13:32:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-11 07:59:37
Viestit: 98
Mulla ei varsinaista aknea ole ollut, mutta jossain määrin finneihin ja mustapäihin taipuvainen iho, joka toisaalta talvella poskipäistä ja nenästä hiseilevän kuiva. Nyt noin 3 kk karppausta takana ja iho on selvästi parempi.

Hullunkurista tässä on se, että iho itse asiassa tuntuu rasvaisemmalta esim. nenänpielistä, mutta näppylät sun muut on vähentyneet. Kuulostaa jotenkin hullulta kyllä, mutta tuntuu kuin se rasva lähes "huuhtoisi" ne huokoset? Ja siis tämä rasvaisuus ei ole sellaista kiiltonaamaisuutta, vaan sen huomaa esim. aamuisin. Ja vaikka on tammikuu ja pahin kuivan ihon kausi menossa, niin posket ja nenä ei hilseile kuivuuttaan, vaikka olen rasvannut naamaani nyt varmaan puolta vähemmän kuin ennen.

_________________
Alakarppaava rentokarppi uutta elämäntapaa soveltamassa ja kiloja karistamassa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-17 13:36:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-10 19:43:04
Viestit: 290
Paikkakunta: Tampere
Olen suorittanut tahtomattani muutaman testin aiheeseen liittyen :). Eli olen syönyt esim. lasagnettea tms. ison annoksen ja saanut sen ansiosta järkyttävät finnit seuraavaksi viikoksi.

Ihan selvä syy ja seuraus siis. Harmi vaan etten koskaan uskonut kun lääkärisetä sanoi että ruokavaliolla voi vaikuttaa finneihin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: akne
ViestiLähetetty: 2006-01-17 16:52:18 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-01-12 13:40:02
Viestit: 27
Paikkakunta: LAHTI
mulle tuli vähän aknea kun aloitin. johtu vissiin kananjaloista jota söin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: akne
ViestiLähetetty: 2006-01-17 17:02:53 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
pulis kirjoitti:
mulle tuli vähän aknea kun aloitin. johtu vissiin kananjaloista jota söin.

No miks se niistä olis johtunut?

Nykyäänhän tiedetään että rasva ei aiheuta finnejä/aknea.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-17 17:23:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-05 17:52:06
Viestit: 1252
Mulla aknea, nyppyjä, näppyjä ilmestyy vain kahdesta syystä: Menkat ja/tai liika hiilarimättö.
Eli ei ainakaan tämä ruokavalio niitä lisää, päin vastoin iho on selvästi parantunut.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wCyFmih/]Kuva
[/url]
Pullan pudotus


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-17 20:24:30 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2005-10-02 19:10:48
Viestit: 38
Paikkakunta: Vantaa
Iho oli ennen karppausta aina tolkuttoman rasvainen. Nyttemmin finnejä tulee vain karkki-iltojen jälkeen (ja kipeitä ku mitkä :? )

_________________
Suurin painonpudotus on 37 kg 3 sekunnissa. Ennätyksen haltija on australialainen valkohaiden tutkija. Hän pitää hallussaan ennätystä myös maailman kovimmassa huudossa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-18 08:45:00 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-01-02 20:57:46
Viestit: 21
Paikkakunta: Kuopio
Itsehän poden kroonista talirauhastulehdusta, joka on "aknesukuinen" ilmiö. Kahden viikon alakarppauksella pääsin samoihin tuloksiin, jos olisin syönyt kolmen kuukauden kuurin tetrasykliineja. Jotain vaikutusta ruokavaliolla tuntuisi olevan, siis tässä tapauksessa positiivisempaan suuntaan.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-18 11:08:55 
Poissa
karppikokki
karppikokki
Avatar

Liittynyt: 2005-11-07 14:00:59
Viestit: 1952
Paikkakunta: Helsinki
mulla parani iho (muutamia näppyjä t-alueella, nenä täynnä "pisteitä") karppauksen alettua, mut nyt harkan alettua on taas finnejä ilmenny. En tiiä johtuuko rasvasesta ja kuumasta keittiöstä jossa hengaan päivät vai noin viidestä sipsistä mitä päivittäin melkein on tullut napsittua.. :roll: muistan kumminki viime vuonnaki harjottelun aikana naama ei oikein tykänny.. enkä sillon karpannu, päinvastoin lähes elin irtokarkeilla ja pastalla.

..musta tulee siis finninaamainen kokki :shock:

_________________
Work like you don't need the money. Love like you've never been hurt. Dance like nobody's watching.

Hannan soppa


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-18 12:32:49 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-01-18 10:18:50
Viestit: 14
Paikkakunta: Turku
hannan: veikkaisin näppyjen tosiaan johtuvan rasvaisesta ympäristöstä. Eikös ne rasvahöyryt siis ole ilmassa leijailevia rasvamolekyylejä jotka ottavat siis kiini vaikkapa ihoon?

Itse muistelen, kun aikoinaan olin ravintolan keittiössä töissä. Munkinpaistopäivänä naama kiilsi älyttömästi, milloinkaan muullon ei :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-18 13:22:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-07 15:27:40
Viestit: 551
Mulle ilmestyi leukaan ihottuma aloitettuani karppauksen. Jätin arominvahvennetta sisältävät ruuat pois, ihottumaa on edelleen. En ymmärrä mistä kyseinen ihottuma voi johtua, mutta yhdistän sen kyllä karppauksen.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-18 20:15:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-09-07 19:33:30
Viestit: 329
Paikkakunta: Tampere
Mulla finnit vähentyneet toooodella paljon&nyt on ensimmäinen talvi, jona ei tarvitse aamuin illoin olla läträämässä tujujen rasvojen kanssa,kevyt rasvaus iltaisin riittää mainiosti....ja se kuivuushan niitä näppyjä mulle aiheuttaakin....

_________________
Intohimosta&rakkaudesta terveelliseen ruokaan!!!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-18 21:14:10 
Poissa
carb au lait
carb au lait

Liittynyt: 2005-11-20 19:29:08
Viestit: 16832
ihan sama havainto iho ei ole kuiva eikä näppyläinen vaan terve. jotkut lisäaineet joita tulee valmisruuista (= mulla karkista) ne iho ongelmat aikaan sai..
lisäksi kun vielä sulaa selluliititkin..

_________________
viewtopic.php?f=11&t=14154


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-18 22:22:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-12-16 15:35:30
Viestit: 220
Minä uskon myös karppauksen auttaneen leuassa majailleisiin finneihin, jotka aina lisääntyivät kuukautisten alla.
Marraskuun jälkeen finnejä on ollut vain muutama tuossa joulun nurkilla, jolloin hiilareita tuli syötyä enemmän kuin nykyiseen ruokavalioon normaalisti sisältyy.
Itselläni oli murrosiästä saakka ollut finnejä enemmän tai vähemmän. Ikäänkuin murrosikä ei kunnolla olisi loppunut ollenkaan (vuosia sentään jo 31). :lol:
Nyt ovat siis enää muisto vain ja minulle siis vielä yksi syy lisää jättää turhat hiilarit napostelematta.

_________________
oon ilonen ja silonen


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-18 22:54:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 20:58:01
Viestit: 1479
Paikkakunta: Turku vm-77
Mulla taas karppauksen aloittaminen laittoi naaman kukkimaan tai ei nyt niin hirvee kukoistus, mutta parikin isoa ruusun punaista pahkaa naamassa ahistaa kun niitä ei muuten juurikaan ole ollut. Toisaalta karppaminen käynnisti vuoden pois olleet kuukautiset, joten hormonitoiminnan syyksi sälytän omat paiseeni.

_________________
Entä jos ei edes yritä...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-03 12:39:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-10-06 11:21:29
Viestit: 157
Täytyypä minunkin viimein todeta että alakarppaus on auttanut erittäin pahaan hormonaaliseen akneeni. Ja kyseessä on siis todellakin ollut paha akne - koko naama ja kaulakin isojen ja kipeiden pattien peitossa.

Sokerit ja vaaleat jauhot jätin pois ruokavaliosta jo viitisen vuotta sitten, mutta se ei akneeni auttanut parantavasti. Nyt hiilarimääräni per vuorokausi on ollut puolisen vuotta tasolla 20-30g, ja tulosta on syntynyt. Ei minulla vieläkään ole täydellistä ihoa, ja tuskin tulee koskaan olemaankaan. Mutta entiseen verrattuna olen todellakin nyt "siloposki", vaikka matkaa on vielä paljon jäljellä. Mutta iho menee parempaan suuntaan koko ajan.

Joten enpä todellakaan voi valittaa, kun se toinen vaihtoehto olisi ollut vuoden myrkkykuurin syöminen.

Tekisi mieli sanoa ihan hurmoshenkisesti että kyllä tämä on ihmeellinen ruokavalio kun auttaa jopa pahaan ihosairauteen. Luulin olevani tuomittu olemaan kipeä pattiposki koko loppuelämäni.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-03 12:48:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-07-23 15:11:21
Viestit: 221
Joskus teininä ja vähän vanhempanakin kun mulla oli todella paha kystinen akne, yritin syödä hyvin vähärasvaisesti, mutten koskaan huomannut siitä mitään apua olevan. Olen syönyt akneeni kaksikin roaccutan-kuuria, mutta nyt viime vuosina (edellisestä kuurista noin 7 vuotta) on finnejä tullut leuan alle taas enemmän. Karppauksen myötä ovat hävinneet :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-21 09:13:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-05 16:30:03
Viestit: 564
Paikkakunta: jkl
Nyt täytyy hehkuttaa! \:D/ Sokerittoman lisäainepommilakumaton aiheuttama paiseruttoselkkaus on ohi! (sain siis yhdestä lakusta aivan järkyttävät mätäpaiseet naamariin :roll: ) Iho on parantunut todella hyvin ja uusia näppyjä ei näytä olevan tulossa 8) Toivon niin kovasti, että iho pysyisikin karppauksella kunnossa [-o<

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karppaus ja akne
ViestiLähetetty: 2010-07-06 08:05:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4891
Nostetaan tätä vaikka muitakin ketjuja aiheesta on.
Iltasanomat nimittäin kirjoittaa että Aikuisetkin kärsivät finneistä
Kirjoittaja on oikeilla jäljillä, että huono ruokavalio on osasyynä mutta...
Lainaa:
Stressi ja huono ravinto aiheuttavat aknea nykynaisille. Aikaisemmin vain teinejä kiusannut hormoniriesa vaivaa brittitutkimuksen mukaan yhä useampaa aikuista naista.

Brittiläisen ihotautiopin yhdistyksen, British Association of Dermatologyn, mukaan noin 14 prosenttia 26-44-vuotiaista naisista etsii apua akneen vuosittain. Vielä suurempi määrä kärsii yhdistyksen mukaan hiljaa.

Asiantuntijat kehottavat naisia selvittämään iho-ongelmiensa syyn. Usein näppylöitä aiheuttavat lisääntynyt stressi ja huono ruokavalio. Taustalla on kuitenkin yliherkkyys mieshormoni testosteronille.

Vastareaktiona ihorauhaset tuottavat liiallisen määrän rasvaa, joka yhdessä kuolleiden ihosolujen kanssa tukkii karvatupet aiheuttaen näppylöitä, mustapäitä sekä ihon alaisia "paukamia", dermatologi Susan Mayou sanoi Daily Mail -lehdelle.

Asiantuntijan mukaan toiset naiset ovat alttiimpia finneille hormonien heittelehtiessä esimerkiksi raskauden, vaihdevuosien tai kuukautisten takia. Elämäntavan merkitystä kuitenkin korostetaan. Esimerkisi epäterveellinen dieetti tai muu ruokavalio voi laukaista iho-ongelmat. Amerikkalaistutkimuksen mukaan naisten iho parani nopeasti, kun he alkoivat syödä täysjyvää, hedelmiä, kasviksia ja kalaa.

Joidenkin tutkijoiden mukaan myös liiallinen kuntoilu voi aiheuttaa "treeniakneksi" kutsutun ongelman, kun jatkuva hikoilu tukkii ihohuokoset. Terve kuntoilu sen sijaan on hyväksi iholle.

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 85 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)