karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 03:54:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 130 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-11-22 17:19:20 
Poissa
voinen
voinen

Liittynyt: 2011-07-01 11:44:20
Viestit: 5466
Paikkakunta: Pakastin
Tän kerran väännän sulle rautalangasta. Viljaa ei yleensä pidetä (ainakaan Suomessa) allergisoivana tai epäterveellisenä, päinvastoin, meillä vilja on perusravintoa, jonka väitetään käyvän kaikille, poikkeuksena keliaakikot. Tosin heiltäkin vaaditaan testit ennen tälläisen poikkeavuuden hyväksymistä. Siksi on naurettavaa ja typerää sotkea viljakeskusteluun tunnetusti ja hyväksytysti mahdollisesti allergiaa aiheuttaviin pähkinöihin ja kaloihin.

_________________
Uushullu

Kuuntelen Kroppaa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-11-22 17:21:48 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
pönkerö kirjoitti:
Tän kerran väännän sulle rautalangasta. Viljaa ei yleensä pidetä (ainakaan Suomessa) allergisoivana tai epäterveellisenä, päinvastoin, meillä vilja on perusravintoa, jonka väitetään käyvän kaikille, poikkeuksena keliaakikot. Tosin heiltäkin vaaditaan testit ennen tälläisen poikkeavuuden hyväksymistä. Siksi on naurettavaa ja typerää sotkea viljakeskusteluun tunnetusti ja hyväksytysti mahdollisesti allergiaa aiheuttaviin pähkinöihin ja kaloihin.


Alat puhumaan taas eri aiheesta. Nyt puhuttiin yksinkertaisesti siitä, onko jokin aine terveellinen vai ei. Vetosit siihen, että vilja ei voi olla, kun aiheuttaa allergiaa usealla. Kuitenkin pidät ilmeisesti ainakin kalaa terveellisenä siitä huolimatta, että se aiheuttaa allergiaa. Perustelusi oli siis väärä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-11-22 17:24:19 
Poissa
voinen
voinen

Liittynyt: 2011-07-01 11:44:20
Viestit: 5466
Paikkakunta: Pakastin
Opettele -keleen Uljis lukemaan. Kerro mulle vasta sen jälkeen mitä kirjoitin.

_________________
Uushullu

Kuuntelen Kroppaa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-11-22 17:26:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-09-29 13:35:18
Viestit: 784
Eräs tuntemani luontaisterapeutti sanoi mielestäni hyvin :
"Ei se auta, että ruisleivästä on laboratoriossa löydetty kymmeniä hyödyllisiä aineita jos elimistö ei niitä pysty hyötykäyttämään. Tilanne on sama kuin olisi taskut täynnä rahaa joka ei ole omaa ja jota ei voi käyttää"

_________________
Ihan rennosti vaan....
Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-11-22 17:30:05 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
pönkerö kirjoitti:
Opettele -keleen Uljis lukemaan. Kerro mulle vasta sen jälkeen mitä kirjoitin.


Osaan lukea melko hyvin. Kirjoitit näin: "Ja jos jokin aine aiheuttaa niin monille niin paljon oireita kuin esimerkiksi vilja tekee, sanoisin sen olevan epäterveellistä."

Minä kirjoitin näin: "Vetosit siihen, että vilja ei voi olla (terveellinen), kun aiheuttaa allergiaa usealla. Kuitenkin pidät ilmeisesti ainakin kalaa terveellisenä siitä huolimatta, että se aiheuttaa allergiaa. Perustelusi oli siis väärä.

Vai tarkoititko nyt, että pidät myös kalaa ja pähkinöitä epäterveellisenä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-11-22 17:38:25 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47636
Paikkakunta: HomeSweetHome
... ok, poistan tämän turhana *wink*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-11-22 17:47:29 
Poissa
voinen
voinen

Liittynyt: 2011-07-01 11:44:20
Viestit: 5466
Paikkakunta: Pakastin
Kiitos neuvosta els, ehdinkin jo sen tehdä. :wink:

_________________
Uushullu

Kuuntelen Kroppaa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-11-22 18:49:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-10-08 14:57:32
Viestit: 272
Paikkakunta: Lähellä Oulua
els kirjoitti:
pönkerö kirjoitti:
Opettele -keleen Uljis lukemaan. Kerro mulle vasta sen jälkeen mitä kirjoitin.

Ihan turha sille on kiroilla.
Bannaa mieluummin, niin pääset paljon vähemmällä tuskalla ja vaivalla.
Sitä oppii aika nopeasti olemaan avaamattakin :)
Juuri näin. Näitä ilmanaikaisia inttäjiä löytyy jokaiselta foorumilta, joten bänni/ignore on huomattavasti helpompi kuin alkaa inttämään täysin turhista asioista.

Ps. Viljaton elämä on aika nannaa! Suosittelen kaikkia kokeilemaan, jos ei sitä vielä ole tehnyt.

_________________
Ensitilaajalle iHerbistä 5 dollarin alennus koodillani: KOL913 - Alennus 10 $, jos tilaus ylittää 40 $.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-11-22 18:53:20 
Poissa
voinen
voinen

Liittynyt: 2011-07-01 11:44:20
Viestit: 5466
Paikkakunta: Pakastin
:smt023

_________________
Uushullu

Kuuntelen Kroppaa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-11-22 20:58:12 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-06-26 16:14:05
Viestit: 7
:smt026 Kysymys oli mietä hyötyä viljattomuudesta? Toukokuun lopussa päätin aloittaa kokeilun miten viljattomuus vaikuttaa minuun. WAU! En osaa muuta sanoa vuosikymmenet olen taistellut painoni kanssa välillä saanut laskemaa ja sitten taas noussut. Laihduttaminen aina ollut kirosana joka loppuu retkahdukseen ja lihomiseen. Mutta nyt 26kg pudonnut ja syömällä hyvin. Välillä olen syönyt jätskiäkin ja paistettuja banaaneja eli herkkuja on mennyt. Mutta en ole laihduttanut yhtään. Vatsakivut jääneet jonnekkin ja selkä ja jalkasäryt vähentyneet.
Olen nauttinut elämästäni pitkiin aikoihin eniten. Ja ainoa muutos on viljattomuus.
Elikä minulle ollut erittäin hyvä muutos ja en taatusti tule ottamaan viljaa takaisin ruokavalioon. Suosittelen jos vähänkään samoja ongelmia!!!!

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-11-24 09:14:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
pönkerö kirjoitti:
Tän kerran väännän sulle rautalangasta. Viljaa ei yleensä pidetä (ainakaan Suomessa) allergisoivana tai epäterveellisenä, päinvastoin, meillä vilja on perusravintoa, jonka väitetään käyvän kaikille, poikkeuksena keliaakikot. Tosin heiltäkin vaaditaan testit ennen tälläisen poikkeavuuden hyväksymistä. Siksi on naurettavaa ja typerää sotkea viljakeskusteluun tunnetusti ja hyväksytysti mahdollisesti allergiaa aiheuttaviin pähkinöihin ja kaloihin.

Vilja voi joilekkin olla elintärkeä ravinto. Mutta toisen ravinto voi toisen viedä ennenaikaiseen hautaan.
Vilja voi olla syylisenä yli 150 eri sairauteen. monet ihmiset ovat herkistyneet viljan sisältämään gluteeniin.
Ettei kannata riemastua.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-09 17:56:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-09-27 08:47:58
Viestit: 311
Jaaha, kuukausi kulunut. Olossa ei ole kyllä mitään muutoksia havaittavissa, toki ei ollut suurempia ongelmia to begin with, lukuunottamatta ajoittaista väsymistä ja aivosumua. Niitä on edelleen, mutta yhdistäisin ne enemmän stressiin ja unenpuutteeseen. Täytyy varmaan altistaa itsensä jollekin pienelle määrälle jotta näkee tuleeko mitään negatiivisia vaikutuksia (toki se pullan syönti vie koomaan itse kunkin, mutta tarkoitan esim. jauhoja sisältävää kastiketta tms. pientä määrää, joka ei lisää hh-kuormaa merkittävästi, mutta josta varmasti ilmenee ne viljojen aiheuttamat reaktiot jos niitä olisi tullakseen).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-09 18:12:38 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar
Avatar

Liittynyt: 2010-05-30 11:54:35
Viestit: 1085
Kylläkyllä, suosittelen testaaman juuri noin jollain soosilla tms viljaa sisältävällä. Itsekkin tein juuri niin ja useilla eri vikajalajikkeilla ja sain vahvistuksen sille, että viljat ei tosiaankaan sovi mulle.

_________________
mutinaa...ei mull mitää asiaa oo :mrgreen:
Rakasta itseäsi tänään :smt049
-------------------------------------------------------------------------------------
91kg --> 74kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-28 06:44:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Sagu kirjoitti:
Olen tässä kesän ja syksyn aikana ollut ruokavalioni kanssa sellaisessa on-off -suhteessa, että on tullut tehtyä kaikenlaisia huomioita. Mun ei tarvitse olla kuin muutaman päivän syömättä (gluteeni)viljaa, niin ihon kunto parantuu silminnähden ja vatsakivut katoavat. :) Kaura ja valkoinen riisi kohtalaisina määrinä ovat ihan ok.

Äitini kysyi tuossa vähän aikaa sitten, että eikö mun kannattaisi mennä keliakiatesteihin, kun viljat kerran aiheuttavat oireita. Mä mietin, että mitäköhän hyötyä siitä nyt sitten olisi... Jos tiedän, että jostain tulee kurja olo, niin jätän vain syömättä. Kai tossa oli sitten takana ajatus, että viljan syömättömyys olisi jotenkin yleisesti hyväksyttävämpää, jos sille olisi virallisesti yliherkkä.

Juu jättämällä viljat pois, niin pääsee vähemmällä. Ei niitä tarvitse välttämättä jokapäiväiseen ravintoon. Siksitoiseksi vilja-allegian tutkimus on monimutkaista. Tulos voi olla lääkitys tai määräys jättää viljat pois lääkrin mielipiteestä riippuen

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-12-28 08:18:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Täällähän on mun Lemppari Uljanov!?? Pakko kommentoida tännekikin jos Uljis seuraa ketjua, ei olla nähty pitkään aikaan!

Ymmärrän Uljiksen pointin oikeen hyvin. Oireiden perusteella ei voi kukaan määrätä mikä on epäterveellistä.

MUTTA ;) Minun kaikki lapset saa kemikaaleista iho-oireita, rypsiöljystä ja minä itse saan viljasta ja liiasta tärkkelyksestä.
Siksi vedän ykskantasen johtopäätöksen ja ajattelen niitä epäterveellisenä ja todella rasittavasti suosittelen joka vaivaan "kokeile gluteenitonta" Tai "viljatonta"
Ja kyllästymiseen asti suosittelen atoopikoille rypsäritöntä ja pesupähkinöitä, rikkinäinen levy.

Mutta missä oot Uljis!? Tuu vaikka mun päikkyyn sanoo ees terve!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-04 11:23:37 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Täällähän on mun Lemppari Uljanov!?? Pakko kommentoida tännekikin jos Uljis seuraa ketjua, ei olla nähty pitkään aikaan!


Hehe..moi, R-A, mun lemppari!

Mähän täällä jokunen kuukausi sitten kyselin sun perään! :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-04 16:00:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Hienoa kun olet täällä taas!!!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-12 21:12:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-07 15:09:54
Viestit: 105
Mulla on karppausta takana erinäisiä kausia, jostain syystä aina repsuilen mömmöihin ja palaan kiltiti karppilammikkoon kun en enää jaksa huonoa oloa. "Sairastan" reumaa, mutta olen ollut ilman lääkitystä jo vuosia.

Kiinnostaisi nyt totaalinen viljattomuus, olen alakarppaillut kyllä paljon ja sikäli tiedän ainakin vatsakipujen hellittävän ja ihon paranevan. Mitä kaikkia siemeniä tai kuidunlähteitä voisi turvallisesti käyttää, eikö monilla siemenilläkin luulis olevan samanlaisia luontaisia puolustusmekanismeja kuin vilja-kasveilla? Ja miten saan lapset eroon leivästä? Tiedän että heillä on oireita.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-12 21:43:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-07-31 09:17:16
Viestit: 355
Paikkakunta: Lohja
Itse en voi syödä viljaa, maha turpoaa samantien kuin potkupallo ja pierettää. Gluteenittomista tuotteista oireita ei tule. Mitään keliakia-kokeita ei ole tehty.

Suikki: Kuiduthan eivät ole ihmiselle välttämättömiä, kasviksista saa kaiken sen kuidun mitä tarvitseekin. Mies on allerginen pähkinöille, cashew pähkinöistä ei ole tullut oireilua. Siemeniä en ole kokeillut vielä hänelle reagoiko niihin.
Lapset saa eroon leivästä sillä ettei anna enää leipää eikä osta sitä kaupasta. Voit myös tehdä itse leipää vhh-ohjeilla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-12 21:52:02 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
vellamoneito kirjoitti:
Suikki: Kuiduthan eivät ole ihmiselle välttämättömiä, kasviksista saa kaiken sen kuidun mitä tarvitseekin.
Lapset saa eroon leivästä sillä ettei anna enää leipää eikä osta sitä kaupasta. Voit myös tehdä itse leipää vhh-ohjeilla.


Ööö..huvittavan ristiriitainen postaus.

Kirjoitat, että kuidut ei välttämättömiä ja sitten kirjoitat, että kuitenkin kuituja tarvitsee.

Sitten kirjoitat, että leivästä pääsee eroon kun ei osta, mutta että voi tehdä itse? ööö?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 130 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)