karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 17:00:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-05-03 06:02:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-10 13:43:52
Viestit: 31
Meillä grillailtiin hirvipihvejä ja kaveriksi fetasalaattia, jälkkäriksi kookospannacottaa.. Lopuksi lasillinen kuohujuomaa kun ei enempi vaan maistunut, vaikka koko pullon olin varannu :D Ja yönälkään dippailtavaksi kasviksia ja juustoa majodippiin ja ranskankermaan..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-07-06 09:24:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-08 00:35:19
Viestit: 803
Heinäkuu käy kalliiksi, kun mansikoita on saatava joka päivä. Eilen taisin vetäistä litran. No, toimiipa vatsa vaihteeksi hyvin. Muutamat terassioluetkin olen nauttinut. Onneksi monet kasvikset ovat siedettävissä hinnoissa ja hyvälaatuisiakin nyt. Duunin keittiöön joku lomalle lähtijä tuonut imelää piirakkaa, mietin tekeekö muka oikeasti mieli.

Jädehimo ei tänä kesänä jostakin syystä ole iskenyt, tekee pikemmin mieli karvaita makuja: hyvin humaloitua olutta, oliiveja, keräsalaattia, määrättömästi kahvia. Kaikkea vähän hiiltyneeksi käristynyttä, oli sitten kalaa, makkaraa, ruisleipää tai pizzapohjaa. Mistä karvaan mieliteko voi johtua? Kahvistakin jätin maidon pois kun se alkoi tuntua tunkkaiselta, ja kulutus oli niin pientä että purkin pohja ehti usein hapantua.

Paino pyörii tasaisesti tuossa yhdeksänkympin pinnassa, olisihan siitä varaa vielä pudottaa mutta toisaalta mikäs kiire tässä. Jos vain hyvin vähitellen koettaisin vielä vähän rukata ruokavaliota, tai lisätä liikuntaa.

Mites muilla kesärentoilu sujuu?

_________________
Kuva

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-07-06 09:38:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-08-15 12:40:35
Viestit: 10065
Paikkakunta: Lappeenranta
Tämä ketju on mustjuttu :smt023 hetijust tähän merkki, ja paremmalla ajalla kirjuuttelen sitten omasta "stailistani" :mrgreen:

_________________
"niin makaa kuin petaa"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-07-06 10:42:48 
Poissa
Ilveilijäbarbi
Ilveilijäbarbi

Liittynyt: 2006-05-04 13:31:51
Viestit: 4150
Tännehän onkin perustettu jo mulle sopiva tyhmä :)

En osaa enkä jaksa laskea mitään. Olojeni, kilojeni, ihoni muuttumista tarkkailen, ja jos muuttuvat huonompaan suuntaan, teen pieniä korjausliikkeitä. Tänään voin hyvin. Eilen söin hyvin. Tänäänkin aion syödä hyvin.

_________________
Koodilla WEP390 iHerb-tilauksesta 5$ alennusta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-07-08 20:03:33 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Mä oon ostanut vuoronperään mansikoita ja pensasmustikoita mutta kyllä mansikat kestää kaksi päivää ja pensasmustikat vielä pidempäänkin.Kesä on ihanaa aikaa marjoineen :D Vielä en oo syönyt yhtään jätskiä. Syön sit jos tekee mieli. Ihanan vapauttavaa kun voi olla ilman. Ennen meni litra kevyesti.

Laittisiiderit ja kalja maistuu nykyään pahalle.Punkku ja valkkari pieninä määrinä on ok.Kuplavesi on kesällä tosi hyvää ruususuola lisäyksin. Vishyä ei tartte enää ostaa ollenkaan.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-07-09 10:18:07 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-09-16 16:09:22
Viestit: 7727
Mulla menee vähän turhanki rennosti :roll: Keksipaketin kanssa tässä pötköttelen :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-07-10 08:49:26 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-10 13:43:52
Viestit: 31
Kesä on ihan kohtuu hyvin menny syömisten suhteen :) Oikeena ruokana usein erilaisia salaatteja tai grillattuja kasviksia pihvin/makkaran kera.. Muutama jäätelö on menny, onneksi ei pakettia kerralla, mutta ihan riittävästi. Jätskikoneella oon tehny marja+kerma hässäkkää korvikkeeksi :) Alkohoolikin on pysyny ihan kohtuudessa, vaikka terassi välillä houkuttellee.

Ihan jees jees, tässä oottelen, että alkaa marjakausi nam :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-07-16 20:40:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-03-16 21:39:00
Viestit: 20
Terrve!
Mie oon luuserikarppi joka suhteessa,mutta kuitenkin tungen tähän porukkaan!Sopiihan se?
Luuseri olen siinä mielessä,että A.En saa/voi/kykene syömään tärkkelystä!Eli perunan,porkkanan ym maanaluskasvien syöminen ei onnistu!Sama koskee jauhettua viljaa(ja jyviä en pysty sulattamaan),riisiä,pastaa jne!Kovakuoriset marjat,pitkäsyiset lihat,kuivatut hedelmät yms ovat poissa miun ruokalistalta!!Tämän mahottoman väljän ja runsaan ainesmahdollisuuden takia mie en ole myöskään ruvennut punnailemaan.Laskemisen lupasin jo keskikoulun matikan maikalle jättää muiden huoleksi!(Sain ihan ite valita päästötodistuksen matikan numeron!2-5 ihan mikä vain!)
Niin että,ottia tuota,piäsenks mää mukaan?
Tahtoo ja rentoo on!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-07-16 20:52:23 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 07:57:34
Viestit: 9271
Paikkakunta: Siuntio
^
Et sä luuserikarppi ole jos sulle ei käy ei-karpit tuotteet, olipa syy allergiat tai muut. Eikös karppaus ole silloin helpompaa.
Eli ota rennosti vaan :wink:

_________________
Turha itkeä maahan kaatunutta maitoa ja miksi mennä merta edemmäksi kalaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-07-16 21:01:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
Mä olen nauttinut marja-ajasta ihan täysillä. Olen muutamaan kertaan oikein kuulostellut, että eikö mun millään tekis mieli karkkia tms entistä herkkua. Kroppa sanoo, ettei tee mieli kuin mansikoita :D Pieni sukulaispoika kävi keräämässä tänään tädille mustikoita. Nekin upposivat oikein hyvin.

Hetken mietin jo mansikoiden pakastamistakin. Mutta en ole koskaan innostunut pakastemarjoista. Jos soseuttaa vähän ja pakastaa sitten?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-07-24 05:47:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-10 13:43:52
Viestit: 31
Mansikat maistuu täälläkin. Pakkaseen on tarkoitus laittaa talveksikkin jonkun verran, mutta on ne vaan niin hyviä tuoreena.. Pakkaseen oon laittanu ihan soseutettuna ilman sokeria tai sitten lohkottuna. Lohkorasiaa vähä painautan ennen kuin laitan kannen kiinni, vähän ovat niinku omassa mehussa, muttei siis ihan soseena. Ihan on minusta hyvin säilyneet ja eihän ne pitkälle talveen säily, kun tulee syödyksi pois :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-07-24 06:05:55 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Mie natustelen mansikoita ja J herneitä... :lol:
Siideristä olen nyt pyrkinyt eroo, ku se vaa turvottaa ja siirtyny takasin punkkuu.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-07-29 21:16:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-03-16 22:28:03
Viestit: 53
kynteli kirjoitti:
Mistä karvaan mieliteko voi johtua?


Minulle tulee mieleen magnesiumin puute, mutta tämä on ihan mutu-heitto sillä perusteella, että magnesiumhydrokloridi on karvasta... :? Onko sinulla lihaskramppeja, levottomat jalat tms. vaivoja?

_________________
Kotiäitiys - elämänura ja elämäntapa!
kotona.munfoorumi.com


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-07-30 09:03:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-08 00:35:19
Viestit: 803
^Olisi jollen ottaisi magnesiumia purkista.

Mulla on kyllä jo noin kymmenen vuotta ollut menossa jonkinmoinen makumieltymyksen muuttuminen, makea ei kiehdo yhtä paljon kuin ennen, eikä hapankaan. Suolaista ja karvasta sen olla pitää.

_________________
Kuva

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-08-03 14:44:27 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-06-23 19:02:52
Viestit: 46
No mutta hei! Taisin juuri löytää kaltaisteni joukkoon. Voi tätä ilonpäivää :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-08-03 19:41:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-03-29 13:54:51
Viestit: 1872
Tää rento on todellakin ollu liian rento - häät lähestyy ja maha kasvaa, enkä oo raskaana. 1 1/2 viikkoo aikaa vetää tiukka kuuri, että mahdun vaatteisiini ja vielä näyttäisin jopa hyvältä :shock:
Tänään vedän viä kaljaa, mut sit unohdan sen hääkekkeri-iltaan asti. Samoin karjalanpiirakat yms houkutukset saa jäädä vähemmälle. Koska tahdon on olla nätti naimisiin mennessäni! :smt049

PS. Mulla on koko kesän ollut kauhee himo karjalanpiirakoihin, eikä yks sellanen riitä vaan niitä menee heti 4 kpl kerralla :oops:

_________________
Rakkautta ja hyvää ruokaa - mitä muuta ihminen tarvitsee :smt007


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-08-10 10:59:01 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Jos en ole vielä tänne ilmoittautunut, niin nyt sitten. :D

En laske makroja tai kaloreita enkä punnitse ruokiani. Ihan alussa yritin pähkäillä makrojen kanssa, mutta totesin, että kun en kuitenkaan syö makroja enkä prosentteja, niin mennään oman voinnin mukaan ja syödään ravitsevaa, oikeaa ruokaa sen verran, että nälkä ja mieliteot pysyvät poissa. Alun laskemisesta oli se hyöty, että tiedän aterioideni sisältävän noin 30 - 50 grammaa hiilareita päivässä. Se tieto riittää minulle.

Rentokarpilla olen tervehtynyt kovasti, painoa on lähtenyt vuodessa 10 kiloa ja suunta on alaspäin koko ajan, kylläisyyskeskus on alkanut taas toimia ja olen päässyt sokerikoukusta irti. :smt050

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-12-01 11:38:33 
Poissa
hyväfiiliskarppi
hyväfiiliskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-12 12:12:17
Viestit: 5060
Paikkakunta: Vantaa
Olen rentokarppi, välillä vähän turhankin rento :lol:
Pyrin syömään monipuolisesti ja rajoittamaan syömiskerrat kolmeen päivässä - mutta koska tässä on enempivähempi karppailtu jo vuoskausia, niin aina ei mene ihan oppikirjojen mukaan :oops:

Inttivuotena kehitin sokeriaddiktion uudestaan ja sitä vastaan on nyt taisteltu pari vuotta :roll:
Aloitin karkkilakon niin kuin pienet lapset ja olen nähnyt uniakin irtokarkeista :lol:
Hedelmiä menee tähän aikaan vuodesta hitusen enemmän kuin sokerit antais myöten, mutta kun klementiinipussi sylissä on vaan niin kiva katsella telkkaria... :oops:

Laiskoina päivinä syön gluteenitonta leipää.
Mutta vehnää tai ruista tai ohraa en ole syönyt vuosikausiin ja se onkin suurin edellytys hyvinvoinnilleni.
Kaikesta muusta voin silloin tällöin lipsua, mutta tuosta en koskaan :)

Ero on meinaan kuin yöllä ja päivällä ja vieläkin harmittaa, ettei yksikään lääkäri osannut ehdottaa vilja-allergiaa oireiden tekijäksi - kärsin nimittäin pahoista nivelkivuista vuosia turhaan :|

Näillä spekseillä on enempi vähempi menty ja vaikka se lopullinen tavoite ei vielä melkein 8 vuodenkaan jälkeen ole plakkarissa, ei varsinaisesti ole kiire. Olen ensimmäistä kertaa terve ja elinvoimainen ja suht sopusuhtainenkin. Kyllä sitä on aikaa valmiissa maailmassa :)

_________________
Karppi nro 2511, rento viljaton hyväkarppi vuodesta 2005 ->


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-12-01 12:12:02 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Samoilla meiningeillä mennään täälläkin. Ainoa asia josta suostun olemaan tarkka, on nuo viljat, koska se on pakko. Ja siinäkin on enemmän kuin tarpeeksi. Mandariineissa muuten on huipputerveellisenä pidettyä beetakryptoksantiinia, joten niiden hallittu syöminen voi olla erittäin hyväksi.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2012-12-01 15:37:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Rentokarppius kuvaa myös minun karppamistani tosi hyvin. Syön, mitä tekee mieli. Useimmiten karppia, mutta joskus esim. oliiviöljyyn tehdyt rapaksat lohkoperunat on vaan hyviä. Myös hedelmät kuuluvat ruokavaliooni. Ainoa, josta pidän kiinni, on ehdoton vehnättömyys. Muitakaan viljoja en hirveästi syö, mutta vehnä aiheuttaa kerta toisensa jälkeen vatsaoireita. Ja voin ihan rehellisesti myöntää, että tämä ärsyttää. Joskus kun olisi kiva syödä vaikka tuorepastaa, normipizzaa (karppiversiot ei vaan ole yhtä hyviä) tai uunituore korvapuusti.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)