karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 06:51:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 90 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: miten induktio sujuukaan?
ViestiLähetetty: 2005-12-29 10:03:11 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Voisko ottaa tänne ketjun, jossa voisi keskustella aloitetun induktion etenemisestä. Siitä miltä tuntuu ja kuinka sujuu?
Itselläni on nyt 3. päivä alullaan. Eka (ti) meni oikein hyvin, eilen oli koko iltapäivän kummallinen kuvottava olo, päätä särki ja illalla kotona teki mieli käpertyä sohvan nurkkaan viltin alle. Ei kuitenkaan oo mitään flunssaa tms. Pähkinä-kuivahedelmä-after eight-lautanenkin houkutti. Piti siirtää piiloon komeron uumeniin. Sohvan sijaan leppoisalle sauvalenkille, ja ihan voipuneena kotiin. Huh!
Tänä aamuna salilla taas kamalan voimaton olo, (Koskenlaskijalla terästetyy tomskumunakas mahassa) mutta nyt jo tuntuu paremmalta.
Olisiko syynä sitten se, että vielä tapaninakin piti sitä punkkua juustojen kaa...Pappahan kehotti lopettamaan alkolla läträämisen 3-5 vrk ennen aloiitamista!
Plussana kuitenkin, että 1,3 kg on paino pienentynyt, olkoon sitten vaikka sitä nestettä vaan.
Ja eiköhän tämä induktiokin ala tästä sujua, jotta tervetuloa messiin!!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-29 10:12:47 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-10 18:28:53
Viestit: 1020
Paikkakunta: Jämsä
mulla kanssa kolmas päivä induktiolla ja paino tippunut melkein kaksi kiloa. tosin syön aamuisin nesteenpoistajaa, kun mun lääkitys turvottaa.(se mirtazapin; vastaisku nesteenpoistaja) ihan hienosti on sujunut. ei oo sitä kuvottavaa oloa vielä mikä oli ensimmäisellä induktiolla ollessani, kun tulin foorumille. tsemppiä kaikille laihduttaville. :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-29 10:20:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-10-15 09:50:17
Viestit: 446
Paikkakunta: Retuperä
Eikö Atkins kiellä diureetit ja induktion yhtäaikaisuuden?
Suolatasapaino voi heilahtaa pahastikin.

_________________
fat is the new thin


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-29 10:25:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-02-03 13:42:46
Viestit: 373
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Mullakin on kolmas päivä ja lihaksia särkee. Varsinkin reisilihaksia. Ihan kuin olisi ollut happojumpassa, mutta kun en ole ollut. Olen yrittänyt juoda yli 2 litraa päivässä ja juonutkin.
Muita oireita ei ole ollut.
Naapuri töissä syö suklaata ja sen tuoksu leviää ympäriinsä varsinkin mun nenääni ja tuoreen kahvin tuoksu houkuttaa, vaikka en edes juo koskaan normaalisti kofeiinillistä (noinko se sanotaan) kahvia. Suklaa tosin ei houkuta yhtään. Onneks!!!
Hyvin sujuu muuten, mutta kasviksia kaipaan mahan täytteeksi enemmän kuin tässä induktiolla on sallittua.
Täytyy suunnitella hyvin uuden vuoden eväät, että ei induktio katkea. Onneksi ollaan kotona, joten se onnistunee.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-29 10:28:58 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-10 18:28:53
Viestit: 1020
Paikkakunta: Jämsä
mörkö kirjoitti:
Eikö Atkins kiellä diureetit ja induktion yhtäaikaisuuden?
Suolatasapaino voi heilahtaa pahastikin.

en oo lukenut atkinsin kirjaa, mutta mua kauhistuttaa painon nousu tosissaan en haluu missään tapauksessa takaisin niitä kiloja mitä oon saanut pois. varmaan jossain vaiheessa jätän noi nesteeenpoistajat pois. on muuten salt balans super nimistä. :?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-29 12:59:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-04 16:41:19
Viestit: 360
tottako kirjoitti:
mörkö kirjoitti:
Eikö Atkins kiellä diureetit ja induktion yhtäaikaisuuden?
Suolatasapaino voi heilahtaa pahastikin.

en oo lukenut atkinsin kirjaa, mutta mua kauhistuttaa painon nousu tosissaan en haluu missään tapauksessa takaisin niitä kiloja mitä oon saanut pois. varmaan jossain vaiheessa jätän noi nesteeenpoistajat pois. on muuten salt balans super nimistä. :?


Eikös tuo ole kuitenkin vähän vaarallista käyttää niitä nesteenpoistajia samaan aikaan?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-29 13:12:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-12-19 16:37:59
Viestit: 2
Paikkakunta: Oulu
Heippa kaikille!

Mulla on neljäs päivä menossa. Olo on ihan ok, vähän kummallinen vaan välillä. Mitään suklaata tai muita hiilareita ei vielä tee mieli, vaikka olenkin aivan toivoton sokeriaddikti.

Eilen kun kävin Body Pumpissa tuli aivan järkyttävän heikko olo, tuntui, ettei nyt jaksaa nostaa kättä eikä jalkaa. En tiiä miten tuon liikunnan kanssa induktion aikana. Pitäisköhän ottaa vähän iisimmin...

vettä juon riittävästi, yritän syödä tarpeeksi rasvaa ja vain sallittuja ruokia. En omista keittiövaakaa, joten ei oo mitään tietoa kalorimäärästä tai hiilareiden määrästä. Syön vihreitä kasviksia n. 500 g/pv, eiköhän noi hiilarit ihan kohdalla. Miten te muut, joilla ei oo vaakaa? Miten laskette hh-määrät yms?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-29 13:16:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-14 19:39:40
Viestit: 673
Paikkakunta: Kuopio
Oisko tuo salt balance magnesiumia ja kaliumia, jotka poistavat nestettä, mutta joita tarvitaan juuri induktion aikana lihasoireisiin.

Magnesiumin ja kaliumin otosta tuskin tulee vaikeuksia, päin vastoin, niitähän me mineraalivedessäkin juodaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-29 13:16:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-10-15 09:50:17
Viestit: 446
Paikkakunta: Retuperä
Noista luontaistuote- diureeteista en tiedä. Tuo SaltBalans Super näyttäisi sisältävän kaliumia ja magnesiumia. Noilla suoladiureeteilla natriumin aiheuttamaa turvotusta saa kyllä pois, mutta saman asian ajaa ihan varmasti induktiokin.
Lääkärin määräämää diureettia ei ainakaan saa induktion kanssa käyttää päällekäin, suolatasapainon pahasti heilahtaessa voi uhata sydänkohtauskin.

_________________
fat is the new thin


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-29 13:18:27 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-10 18:28:53
Viestit: 1020
Paikkakunta: Jämsä
aB72 kirjoitti:
Oisko tuo salt balance magnesiumia ja kaliumia, jotka poistavat nestettä, mutta joita tarvitaan juuri induktion aikana lihasoireisiin.

Magnesiumin ja kaliumin otosta tuskin tulee vaikeuksia, päin vastoin, niitähän me mineraalivedessäkin juodaan.


justiin, luinkin tuosta asiasta aikaisemmasta ketjusta. tuossa mun käyttämässä on juuri tuo magnesium- ja kaliumlisä.

mulla nilkoissa tosi paljon turvotusta johon ei induktio auta, enkä tosiaan saa käyttää noita reseptilääkkeitä.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-29 13:38:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-28 21:29:45
Viestit: 1006
Paikkakunta: Tuusula
Minulla on menossa toinen päivä ja olo on toistaiseksi hyvä, eilen kyllä paleli koko päivän ihan prrrkuleesti ja tänäänkin mulla on ollu koko ajan sormet jäässä mutta mitään muita tuntemuksia ei ole. No lukuunottamatta sitä, että tänä aamuna oli paljon kevyempi olo, kuin yhtenäkään aamuna Joulun aikaan ja vatsakaan ei enää pörissyt ja murahdellut. Palelu on musta outoa, kuuluu lähinnä paikkariaikoihin, koska silloin kun viimeksi aloitin Atkinsin induktiolla, n. 3 kk:tta sitten niin hiki virtasi lähes taukoamatta ja ajattelin että tänä talvena ei villapaitoja tarvitakkaan. Nyt joutuu pitämään villistä sisälläkin. Pitäisköhän lisätä rasvaa :?:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 07:23:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-12-29 09:54:33
Viestit: 9
Paikkakunta: Riihimäki
Eilen oli siis ensimmäinen induktio päivä.... ja hiki virtasi. Yleensä palelen ja sormet on jäässä, mutta eilen oli kyllä erilainen päivä :wink:

Tänään on hikoilu jo tasoittunut ja olo muutenkin tasapainoisempi.

Ensiviikolla pitäisi varmaan hypätä puntariin, mistähän mä semmoisenkin löydän, kun kotiin ei ole tullut semmoista hankittua :lol:

Tänään on aamu käynnistynyt meetwurstilla ja toivottavasti tuolta ruokalasta löytyisi keitettyjä kananmunia.... vähän hassulta on tuntunut jättää se jättisämpylä syömättä aamukaffe-aikaan. Nälkä ei kyllä ole, enemmänkin siihen tapaan on riippuvainen.

ensimmäinen puoli litraa vettä on nautittu... yleensä juon todella vähän ja näin aluksi tämä juominen tuntuu todella vaikealta. Kyllä se sitten siitä helpottaa kunhan vauhtiin taas pääsee.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 08:02:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-24 17:26:40
Viestit: 1374
Paikkakunta: Vantaa
Jostakin syystä nyt ei suju ollenkaan. Viiden päivä alle 20 hh lähteepi nyt, eikä ketoosista oikeastaan tietoakaan. :shock: Ei hyvässä eikä pahassa.
En tiedä missä mättää.

Alkaa tehdä mieli jo alkaa kitukuurille ja kalorinlaskuun, kun kilot ei vaan lähde. Ei nesteet eikä läskit. Ihanasti kävin jo tuossa joulun alla tavoitelukemissani. Sitten aloin syödä enemmän ja kiloja nyt on kertynyt kolme lisää. :( Hiilarit olen koko ajan (joulun kahta päivää lukuunottamatta) pitänyt hyvin hillitysti 20 g:n hujakoilla. Jo tässä alkaa tuntua, että kroppa vaan on pilalla, eikä muhun tehoa enää mikään.


Ylös
   
 Viestin otsikko: ohjeita
ViestiLähetetty: 2005-12-30 08:10:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Lemmu kirjoitti:
Jostakin syystä nyt ei suju ollenkaan. Viiden päivä alle 20 hh lähteepi nyt, eikä ketoosista oikeastaan tietoakaan. :shock: Ei hyvässä eikä pahassa.
En tiedä missä mättää.

Alkaa tehdä mieli jo alkaa kitukuurille ja kalorinlaskuun, kun kilot ei vaan lähde. Ei nesteet eikä läskit. Ihanasti kävin jo tuossa joulun alla tavoitelukemissani. Sitten aloin syödä enemmän ja kiloja nyt on kertynyt kolme lisää. :( Hiilarit olen koko ajan (joulun kahta päivää lukuunottamatta) pitänyt hyvin hillitysti 20 g:n hujakoilla. Jo tässä alkaa tuntua, että kroppa vaan on pilalla, eikä muhun tehoa enää mikään.

Huomenta
pidä nyt vain se 14 vrk hh alle 20 g ja katso vasta sitten mikä on tilanne, näin Atkins ohjeet sanoo.
jos ei se toimi on muitakin ohjeita.

1. Atkinsin perus aloitus dieettiä 14 vrk hh alle 20/vrk.
2. Tiukennettu kalori rajoitus, 1000 kcal ja hh alle 20 g/vrk, (siis vähempi karppi ruokaa 14 vrk).
3. Tiukennettu Atkinsin aloitus dieetti hh 0 g vrk 14 vrk.
4. lisää liikuntaa ajassa mitattuna, liikunta jossa hengästyt jonkun verran 30...60 min. vrk.
5. Käytä lisäravinteita ja vitamiineja.

eli kyllä lisä "temppuja" on, joilla paino rupeaa laskemaan.
tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 08:22:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-28 21:29:45
Viestit: 1006
Paikkakunta: Tuusula
Kolmas päivä menossa ja palelut tuntuu olevan takanapäin, lisäsin eilen hiukan rasvan määrää ja se varmaan auttoi. Nyt tuntuu samalta kuin viimeksi induktiolla eli lämmin on, käsiä ei palele, päinvastoin ja suussakin on taas tuttu maku :lol: Ketostixeillä en ole koskaan ketoosia määrittänyt, en tunne sitä tarpeelliseksi, jotenkin nämä "oireet" on vaan niin helposti tunnistettavissa.
Olo on kevyempi, mutta silti pettymys oli suuri kun paino on viime perjantaista +1 kg. No tämähän voi tietysti johtua juuri loppuneista menkoista, parin päivän kuluttua tilanne on toivottavasti toinen.

Uutenavuotena meinaan olla tiukkana vaikka meille vieraita tuleekin. Onneksi emäntänä pääsen vaikuttamaan tarjottaviin ja montaa yläkarppiherkkua sieltä ei löydy :twisted:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 08:31:40 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Hei Lemmu ja muut!
Kitukuurille me ei lähdetä kukaan, kyllä se paino alkaa laskea ja palelemiset ja muut häippäsee, kun vaan jatketaan sitkeästi. En nyt mikään hirveän hyvä asiantuntija ole, mutta itsellä ainakin eka induktiolla huonoon oloon auttoi, kun vähän lisäsi hiilaria. Esim. 1/2 omenaa petrasi oloa kummasti. Niin ettei sen tarvii suklaata tai viineriä olla.
Nyt kun on 4. päivä induktiota menossa, niin tuntuu jo ihan mainiolta. Virtaa on vaikka kaverille...että tässä sitä ja tsemppiä kaikille kavereille sitten tuli!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 08:34:03 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Ja jippii!
Edellisen viestin myötä musta tuli täyskarppi!!
Nyt tuntuu ihan (s)karpilta!!!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 08:43:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
lillamaria kirjoitti:
mutta itsellä ainakin eka induktiolla huonoon oloon auttoi, kun vähän lisäsi hiilaria. Esim. 1/2 omenaa petrasi oloa kummasti. Niin ettei sen tarvii suklaata tai viineriä olla.

kyllä oikein.

monille 20 g hh/vrk voi olla liian rankkaa, josta seuraa todella huono olo ja vaikka mitä vieroitus oireita.
Atkins sanoo että ei kaikkien tarvitse olla alle 20 g hh vrk laihtuakseen ihan hyvin ja saavuttaakseen ketoosin. osa laihtuu todella hyvin 20..30 g hh/vrk ja voi jo paremmin. onpa henkilöitä jotka laihtuu ja saavuttaa ketoosin 40...60 g hh/vrk, jos nämä henkilöt pudottaa hh alle 20 g vrk siitä seuraa aluksi todella kurja olo.

eli jos ei 2..3 litraa oikeaa vichyä auta huonoon oloon, niin hh 5 g ylös päin, mutta ei hedelmillä vaan esim. manteleita.

Mantelia 60 g , hh 4 g, rasva 32 g, prot 14 g. 361 kcal (46 kpl manteleita lisää päivässä, korjaa oloa)

tv Ari

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 08:48:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-24 17:26:40
Viestit: 1374
Paikkakunta: Vantaa
Kiitosta vaan kannustuksesta :) Pakko silti marmattaa...

Lainaa:
1. Atkinsin perus aloitus dieettiä 14 vrk hh alle 20/vrk.
2. Tiukennettu kalori rajoitus, 1000 kcal ja hh alle 20 g/vrk, (siis vähempi karppi ruokaa 14 vrk).
3. Tiukennettu Atkinsin aloitus dieetti hh 0 g vrk 14 vrk.
4. lisää liikuntaa ajassa mitattuna, liikunta jossa hengästyt jonkun verran 30...60 min. vrk.
5. Käytä lisäravinteita ja vitamiineja.


Jeps. Eli mullahan on takana marraskuun lopulla aloitettu induktio, kesti kolmisen viikkoa tiukkana, kunnes lisäsin hitusen hiilaria ja heti alkoi paino nousta. Kaloreita en ole syynännyt, epäilen, että vika on siinä. (ja joulunpyhät, kaksi päivää nyt meni miten meni...) Liikuntamääriä en voi enää lisätä, koska kroppa ei kestä enempää (olen aktiiviurheilija ja näillä hiilareilla normaali treenaus tekee muutenkin tiukkaa.) Lisäravinteina minulla on monivitamiini-monihivenaine-kalkkivalmiste, jolla sain alussa vaivanneet, karseat krampit talttumaan. Mölleriä olen ottanut toisinaan (ei vaan tahdo kestää niitä kanamakuisia röyhtäyksiä mitä se aiheuttaa... yök)

Noh. Ehkä mä nyt vaan syynään hitusen kaloreita ja yritän ne pitää 1500 alla. Noihin 1000 kalorin juttuihin en haluaisi millään lähteä, niin epätoivoinen en vielä ole. Säästetään epätoivon hetkiin rasvapaastot ja systeemit ;) Toivottavasti tämä alle 20g hh nyt alkaa pikkuhiljaa edes poistaa nesteitä... Pitäs mielestäni jo 5. päivän kohdalla jotakin tapahtua :?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 08:53:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-28 21:29:45
Viestit: 1006
Paikkakunta: Tuusula
Ari kirjoitti:
Mantelia 60 g , hh 4 g, rasva 32 g, prot 14 g. 361 kcal (46 kpl manteleita lisää päivässä, korjaa oloa)

tv Ari


Ja mulla on ollu huono omatunto jos oon 20 mantelia päivässä syöny :shock: Laiskuuttani en ole manteleiden makroja tarkistanut, mutta kuvittelin, että tuo 20 kpl olisi jo ihan liikaa lähinnä proteiinien ja kalorien suhteen. Ihanaa jos saan nuo 20 syödä jatkossa päivittäin, ne korvaa mulla makeat herkut.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 90 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)