karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 09:19:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-04-04 21:33:13 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Liittynyt: 2006-12-10 13:11:40
Viestit: 4221
^^kannatetaan. Kunhan joku/jotkut sitten kokoaa tietopläjäyksen tään ketjun saldosta, kun alkaa olla tarpeeksi faktatietoa ketjussa. Elsille ainakin taitaa tulla parhaillaan lchf-lehti. sieltäkin vois kääntää kivoja juttuja tähän osioon. Mun lchf-lehden tilaus päättyi enkä jostain kumman syystä ole saanut aikaiseksi uusia tilausta. Pitäisi kyllä, petraantuis toisen kotimaisen ymmärtäminenkin siinä samalla, kun kiinnostavaa asiaa lukee.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-04-05 09:31:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Tuntuu omalta, vaikka en rasvalla läträä, laitan vain reilusti minne sitä kuuluu...
Ja kun ei tuota kielipäätä ole, ruotsia ei ollenkaan ja enkku on kansakoulu tasoa. Hyvä että joku suomentaa maailman menoa.
Siis muut kuin vt taho ja iltapäivälehdet.

Mukaan ja matkaan.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-04-05 10:18:37 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
Mukana minäkin.

Brilla kirjoitti:
^^kannatetaan. Kunhan joku/jotkut sitten kokoaa tietopläjäyksen tään ketjun saldosta, kun alkaa olla tarpeeksi faktatietoa ketjussa. Elsille ainakin taitaa tulla parhaillaan lchf-lehti. sieltäkin vois kääntää kivoja juttuja tähän osioon. Mun lchf-lehden tilaus päättyi enkä jostain kumman syystä ole saanut aikaiseksi uusia tilausta. Pitäisi kyllä, petraantuis toisen kotimaisen ymmärtäminenkin siinä samalla, kun kiinnostavaa asiaa lukee.

Onko tuo kuinka vaikeaa luettavaa? Miten usein ilmestyy ja paljonko tilaus maksaa? Ts. pärjääkö sellaisella peruskoulu ruotsilla tai jääkö sillä ihan hirveästi lukematta? Olis aika siisti juttu treenata samalla tuota ruotsin kieltä.

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-04-05 10:28:27 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Tässä ketju kyseisestä lehdestä. http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=15&t=45674&hilit=lchf+magasinet&start=0
Ihan helppoa ja hauskaa tekstiä siellä on.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-04-05 18:22:02 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Liittynyt: 2010-10-01 08:55:55
Viestit: 1685
Mäkin taidan pulahtaa tähän osioon. Rasvaa olen käyttänyt reilusti - sillä pysyy nälkä hyvin loitolla. Kun itselle ei selkeesti liikaprode tai -hiilari käy niin rasva on ainoa mahdollisuus. Onneksi erittäin maittava sellainen :mrgreen: Josko täällä osiossa saisi sitten rauhassa syödä rasvaa 8) :lol:

_________________
Cogito ergo doleo


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-04-07 08:24:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-03-11 10:42:55
Viestit: 399
Mä luulen kyllä kuuluvani tänne myös, näin arasti mukaan askeltaen. Tykkään läträtä rasvan kanssa, mutta olen tässä asiasta tsempannut vasta viime viikkoina kunnolla, kun päätin muutaman sivupolkuisen kuukauden jälkeen alkaa selättää sokerihimojani ketoosilla. Ainakin hyvin mielenkiinnolla juttujanne täältä lueskelen :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-04-07 11:42:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-14 15:02:48
Viestit: 745
Paikkakunta: Oulu
Mukana juonessa! Rasva vaan on niin maukasta...

_________________
SPLASH!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-04-07 18:52:11 
Poissa
Käsityökarppi
Käsityökarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-09-20 11:29:30
Viestit: 8221
Paikkakunta: Metsän laidalla ja kallioiden keskellä sekä meren äärellä!
No nii... Nyt mun ei tarvi selitellä majoneesin ja voin kulutusta... :lol:

_________________
Epeli 9/12 :smt049
Mötkäle 3/14 :smt049


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-04-14 08:17:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-01-09 11:45:43
Viestit: 128
Paikkakunta: Tampere
No nyt löytyi paikka minullekin! Olinkin jo kokenut foorumin viime aikoina aika vieraaksi. Mediaosatoa olen käynyt vain lueskelemassa. :D

_________________
1.1.2010. >LCHF - Heikkilä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-04-14 09:27:12 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Annika Dahlqvist oli se joka sai minut karppaamaan, hän kun oli Åbo academin Vaasan osaston vieraana luennoimassa, ja minätyttö olin mukana,
sai kaiken kuulostamaan NIIIIIIIN järkevälle.
Annikahan suosittelee syömään puhtaasti ja kaikkea maan PÄÄLLÄ kasvavaa kasvista rajoittamattomasti.
Kaikki ruoka-aineet täysrasvaisina, vilja minimiin, hapankorppuja hänkin syö rajoitetusti.
Kalaa suositteli enemmän kuin lihaa, mutta lihakin on ok.

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-05-17 20:43:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-14 15:02:48
Viestit: 745
Paikkakunta: Oulu
Hiljaista on LCHF:ssä. Alkaa syljettää noita yleisiä karppauskeskusteluja lukiessa ku tuntuu että kaikki suosittelee ja kannattaa kituilua... Teki mieli tulla tänne kysymään, onko kellään mitään sanottavaa, mitään uutta rintamalta? Mitä teille kuuluu täh??

_________________
SPLASH!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-05-17 21:11:21 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Liittynyt: 2006-12-10 13:11:40
Viestit: 4221
Sama homma täällä. En oikein jaksa noita kituiluviestejä edes lukea. Meikäläisen syömiset on ihan hyvässä uomassa. Normaalirasvaista ruokaa niin että nälkä lähtee ja pysyy kylläisenä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-05-17 21:16:50 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Paikkakunta: tuppukylä
No on täällä tosiaan hiljaista ollut.Tuolla toisaalla kyllä kovasti kuulostaa kitukarpilta nykyään.Mää palloilenkin pääasiassa tuolla pallokaloissa kun siellä ei ainakaan tule rasvasta "sotaa" :lol: Moni lammikkolainen on aika selvästi LCHF-henkisiä.Lienevät huomanneet mikä toimii.
Mua nyppii yleisessä keskustelussa se,että LCHF näköjään karppilassakin(eikä vain mediassa)mielletään joksikin rasvassa kieriskelyksi ja siksi sitä monet "kauhistelee"täälläkin.Uskoisin,että moni syö ihan yhtä paljon rasvaa tai jopa enemmän kuin minä,mutta eivät ymmärrä,että kysymys on ravinnon suhteellisesta energiamäärästä.Mulla on aika lailla 70% tietämissä rasva.Mitä se sitten on grammoina,on ihan toinen juttu.Ja mullahan on omaa varastorasvaa yllinkyllin joten ei puhuta nyt edes ylläpidosta.Jos todellinen rasvankulutus jollain tapaa onnistuttaisiin selvittämään niin sehän olis vielä paljon suurempaa koska painoni putoaa koko ajan eli käytän rasvaa kehostani.
Toinen asia on sitten eläinperäiset rasvat.Sekin alkaa paikoitellen tuntumaan kirosanalta.Itse en viitsi paljon enää lukeakaan yleisen juttuja koska pelkkä sana "oliiviöljy" tai "soija" saa kuvotuksen aikaiseksi ja jää pian hyvät eläinrasvatkin syömättä kun alkaa..vi-..ottamaan päähän.
Kyllä täällä Suomessa näköjään on niin syvään iskostettu se tyydyttyneen rasvan kauhistus ja kammo,että sitä on vaikea kitkeä pois.
Onneksi ei sentään tulla tähän osioon tuulettamaan ja herjaamaan koska vaikka LCHF hyväksyy esim.oö:n käytön niin se ei todellakaan ole esillä päällimmäisenä rasvana.
Eräs asia on myös lähiruoka jota ehdottomasti kannatan ja en vaan ymmärrä miten ihmeessä täällä pohjan perillä on ollenkaan tultu toimeen ilman tuontiruokaa jos ne niin hemmetin tärkeitä ja ainutkertaisia ovat.Kukin tietenkin tekee kuten parhaaksi näkee.Kyllä Ruotsissa kuulostaa olevan ihan eri meininki ja sitä odotellessa tännekin.Mahtaako tässä elonpäiviä riittää,että sen päivän vielä näkisi,että Suomessakin eläinperäiset rasvat olisivat hyväksyttyjä.Toivossa on hyvä elää :D

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-05-17 22:01:41 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kyllähän sitä p-skaa on täälläkin aikanaan kirjoitettu mutta nyt jo iltapäivälehti Expressenkin esimerkiksi tänään kirjoitti muustakin kuin laihduttamisesta, tosin varovasti
http://www.expressen.se/halsa/lchf-mot-migran-orolig-mage-och-acne/.

Netteilyä olen minäkin vähentänyt, katselin että LCHF puurostakin jo väännetään kevytversiota kun kermat jätetään pois.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-05-17 22:42:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
-

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-05-18 05:53:13 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
Ilmeisesti siis mun onni, etten ole ehtinyt / jaksanut / viitsinyt muita kun kirjanmerkkejäni lueskella viimoset kolme-neljä viikkoa :roll: . Ja niitäkin vähän heikonlaisesti :oops: .
Toivottavasti mä saan anteeksi sen, että kun en oö:ä käytä, niin olen ostanut (luomu)kylmäpuristettua rypsäriä, jota käytetään n. kerran viikossa. Tiedättekö, jostain syystä tuntuu että välillä niin täytyy tehdä. Sanokaa mitä lystäätte :lol: . Pienin pullo, mitä kaupasta löytyy.

Vai on ne keksineet kevytkarppauksen, mikä mahtaa olla lopputulos :smt009

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-05-18 06:03:22 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Liittynyt: 2006-12-10 13:11:40
Viestit: 4221
Lopputulos on se, ettei paino putoa kunnolla tai jos putoaakin alkuun, niin alkaa tulla kremppaa jos toistakin, kun kroppa ei saa tarvitsemiaan hiveniä sun muita. Mutta eipä ole minulta pois, jos jotkut tekevät omia ratkaisujaan omaksi vahingokseen. Mä itse luotan enemmän noihin ohjeisiin jotka tulee ihkaoikeilta kliinisiltä lääkäreiltä kuin kevyt-kitukarppaajien suunnalta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-05-18 06:07:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-14 15:02:48
Viestit: 745
Paikkakunta: Oulu
"Välimerellinen kitukalori protaus", tiivistetysty, miltä noitten yleisten osioiden keskustelu on alkanut kuulostaa mun korvaan. Pidettäis karppaus ja muoti-ilmiöprotaukset ym. erillään... Karppauksen merkitys on muuttumassa synonyymiksi ruokavaliolle. En voi enää nimittää itseäni karppaajaksi, koska karppauksen merkitys on raiskattu... isolla kyrvällä. Alan puhumaan ruokavaliostani lyhennyksellä VHRR, koska karppaus on liian laaja käsite - se ei tunne rajoja.

komps Brilla.

_________________
SPLASH!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-05-18 06:12:07 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Liittynyt: 2006-12-10 13:11:40
Viestit: 4221
^Tuosta syystä mä puhun itse nykyisin LCHF:sta, kun karppaus on saanut niin kummallisia muotoja jopa täällä karppilassa kaikkine noine kevyt- ja kituprotausmuotoineen. Ei ihme, että ns. suuri yleisö on ihan hukassa siitä, mitä karppauksella tarkoitetaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Uusi LCHF-osio
ViestiLähetetty: 2012-05-18 06:12:52 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
:smt011 Komppaan kyllä niin satasella.

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)