karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:04:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 143 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 58 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-06 14:34:07 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
No niin jäävät, ainakin toivottavasti!

Eli nyt kun varsinainen painonpudotus on ohi (joskin vieläkään ei haittaa vaikka pari kiloa lähtisi, mutta ei haittaa jos ei lähdekään), mutta vartalo ei nyt ihan vielä vastaa omia ihanteita, niin päätinpä muuttaa tänne liikuntapäikkyihin painonseurannasta. Eli kehitystä mittaan jatkossa senteillä, vaikka ystäväni vakaa tietysti kulkee matkassa edelleen mukana. Lisäksi nykyinen kuntokeskukseni tarjoaa mahdollisuuden 2krt vuodessa tapahtuvaan kehonkoostumuksen mittaukseen, joten otetaan siitäkin rasvaprosentti seurantaan. Aikaisemminkin on siis mulla mitattu messuilla, niistä tiedot alempana. Pääpaino kuitenkin liikuntaharrastuksesta höpisemisessä ja liikuntojen ylöskirjaamisessa.

Ulkonäöllisten tavoitteiden lisäksi tavoitteena saada lisää voimaa, kestävyyttä ja helpotusta istumatyöläisen selkäkipuihin. Lajeina juoksu (jota en tosin lainkaan harrasta pakkasilla), ryhmäliikunnat ja punttis. Ryhmäliikunnoista suosikki viimesyksystä asti ollut Zumba, nyt uutena kivalta vaikuttavana BodyBalance. Lisäksi aion sen mukaan miten kalenteri nyt antaa periksi, mahduttaa mukaan myös ainakin Spinningiä, BodyPumppia ja Kahvakuulailua. Spinning ja Pumppi entuudestaan tuttuja lajeja, joskin niiden harrastamisessa on ollut taukoa, mutta nytpä niitä tarjotaan tuolla kuntokeskuksessa johon siis äskettäin ihan vahingossa mut huijattiin liittymään. Kahvakuulailusta taas ei pahemmin kokemusta ole, joskus olen sitä vähän heilutellut, mutta tämän kokeilemisesta olen etenkin erityisen innoissani.

Pyrin liikkumaan viitenä päivänä viikossa, mutta saatan mahduttaa samaan päivään kaksikin treeniä jos oikein innostun. Kahteen lepopäivään kuitenkin siis pyrin. Puntteja tarkoitus tehdä 2xviikko ja loput sitten muuta heilumista.

Alkuspeksit:
Sukupuoli: Nainen
Pituus: 178cm
Paino syyskuun alussa 2010: 79,9kg (BMI 25,2)
Paino nyt: ~64kg (BMI 20,2)
Ikä: 22v

Mitat:
Vyötärö: 71cm
Lantio: 94cm

Kehonkoostumus
Rasvaprosentti 10/2010: 35,9 (InBody)
Rasvaprosentti 10/2011: 27,6 (InBody)
Rasvaprosentti 3/2012: 25,9 (Tanita)

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-06 14:45:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-16 09:35:18
Viestit: 901
Moi :smt039

:D

_________________

normaalipainoinen naikkonen, 4-vuotiaan tytön ja pienen pojan äiti
hyvänolon karppausta jo vuosia


Päikkyni

http://www.iherb.com koodilla OFI061 5$ alennusta ensimmäisestä tilauksesta!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-06 14:47:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-17 15:17:29
Viestit: 697
Eka! :mrgreen:

marika_ kirjoitti:
Kehonkoostumus
Rasvaprosentti 10/2010: 35,9
Rasvaprosentti 10/2011: 27,6
Rasvaprosentti 2/2012: ? (tämä mitataan ylihuomenna)

:smt023

Ei muuta, jatkamma harjoituksia.

EDIT. Dämmit, Bas ehti ensin. :lol:

_________________
Love. Peace. Serendipity.

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-06 16:53:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Hui, miten sun rasvaprossat on kehittyneet parempaan suuntaan! Vautsi nainen. Tota mä en tiennytkään susta, aina paljastuu henkilökohtaisuuksia kun päikkyjä availee :wink:

Enikeis, tsempitän sua kympillä! Jätän merkin tähän *töks* 8)

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-06 17:10:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-10-13 06:30:02
Viestit: 897
Jään seurailemaan! :smt023

_________________
"Jokainen hetki on tilaisuus muuttaa elämän suunta.."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-06 21:04:54 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
Jee, täällä on käyny ihmisiä! :D

Tälle päivälle olin varannu 45 minuutin Spinningin. Suoraan töistä sinne siis.
Tunnin jälkeen olo oli joo hikinen ja näin, muttei kuitenkaan vielä kaikkensa antanut, niin menin sit päälle 45 minuutin Boxiin kun siellä kerran tilaa oli :P
Olin aika ruumis sit lopulta, mut fiilis on aivan mahtava!

Nyt äsken paistoin itelleni pannuleivän ja nyt herkuttelen tässä sillä. Katotaan lähteekö tää sudennälkä tällä, vai pitääkö viel vetästä rahkasettiä päälle.

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-06 21:30:25 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
Joo-o, ilmeisesti kadonnut ruokahalu etsintään. Nälkä kyllä lähti tuosta, mutta tänään oon pitäny taas laskentapäivän ja punninnu kaiken mitä suuhun menee: lopputulos reilu 1200kcal :( Söin kuitenkin 4 kertaakin... Pöh.
No, virheen korjaamiseks aattelin kohta ottaa läjän (eli 40g) cashew-pähkinöitä ja mennä sänkyyn lukeen Elleä.
Tän korjausliikkeen jälkeen makrot näyttäs tältä: 1481kcal, 59,4hh, 91,1r, 104,5p

Edelleen näin raskaalle treenipäivälle musta aika vähänlaisesti. Noh, huomenna varmaan tulee enempi, kun mun ihana pomo vie mut yhteen ihanaan vähän fine dining tyyliseen mestaan illalla syömään. Namnam!

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-07 15:46:05 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
Höh. Salilta tuli viesti, että sairaustapauksen takia huominen ohjausaika peruttu :( Voihan plääh. Noh, pitää sitten varailla uus, odotin vaan niin kovin et sais jo huomenna itelleen uuden ohjelman.

Noh, ehkä toisaalta parempi, kun tänään mennään tosiaan ulos syömään ton esimiehen kanssa, niin jos siinä tulee otettua vähän viiniäkin, niin voipi olla ettei huomenna kehonkoostumusmittauksen tulokset ois ihan parhaita mahdollisia :P

Nyt takas töiden pariin vielä hetkeks -> :smt024

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-07 17:07:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
No höh! Mutta onneksi uusi aika on varma, ettei homma kokonaan kaatunut tohon sairastumiseen. Kyllä sieltä vielä ohjelmat ja muut tulee :smt023

Puhuit tuolla pähkinän päikyssä ennen treeniä ja jälkeen treenin -syömisten hankaluudesta. Ennen treeniä oikeastaan (rasvanpolttoa ajatellen) ei niinkään tarvita hiilareita, mutta treenin jälkeen glykogeenivarastot olisi hyvä täyttää hiilarilla ja antaa lihaksille proteiinia. Mulla menee parhaiten yleensä niin, että syön jonku prodepatukan tai raejuustoa + omenan ennen treeniä (okei, ompussa on hiilareita, muttei mitenkään paljoa IMO) ja jälkeen sitten puuroa/leipää/kaksi tai useamman ompun. Tykkään omenoista :mrgreen:

Sitten taas en tiiä miten tää karpeilla menee. Etanainen tekee hiilarisyklitystä silleen, että ennen treeniä nopeesti imeytyvää hiilaria ja treenin jälkeen 0-hiilarit. Kai se on jokaisen kokeiltava itte, ei kannata kauheasti lähteä hifistelemään kun sitten voi iskeä ahdistus. Ainakin mulla iskee jos yhtään enempää mietin :roll:

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-07 18:14:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-10-13 06:30:02
Viestit: 897
^^ hihi, mul menee just päinvastoin. Tai no, mikä lasketaan hiilareiks? :shock: Syön ennen treeniä marjoja/hedelmää ja treenin jälkeen hiilarit tulee kasviksista. Toiset taas ku puhuu hiilareista, ni ne tarkottaa puuroo ym. Itse kokeilemallahan sen löytää.. :) Tungin taas tähän keskusteluun. :lol: Nyt rauhotun.

_________________
"Jokainen hetki on tilaisuus muuttaa elämän suunta.."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-07 21:55:18 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
(Gluteeni)viljoja en haluu "arkiruokaan", jätän ne spessuherkuks, ni mä otan hiileni sit hedelmistä (bansku namnam). Mutta joo, kiitos kaikista ajatuksista tätä koskiein, eikä tarvii rauhottua, kaikki ajatukset kelpaa mulle :D Eli jos jollain on vielä lisää näkemystä tästä, miten eri makroja on fiksuinta syödä ennen ja jälkeen treenin, nii anti tul vaa!

Kävin esimieheni kanssa äsken syömässä tosiaan tollasessa "parmmeassa" paikassa. Neljän ruokalajin illallinen ja jokaiselle ruokalajille oma viini + aperitiivi + lopuks käytiin vielä toisessa paikassa drinksuilla. Oli NIIN mukava ilta, on mulla vaan oikeesti ihanan symppis ja kiva tuo esimies vaikka muistan et esim. työhaastattelussa se vaikutti aivan uskomattoman pelottavalle ja hirveen tiukalle :D Nainen siis on. Pidän työstäni ja pidän pomostani! Siis vaikka en ihan noita hommia luultavasti tuukaan tekeen sitkun valmistu, ei niin paljoa kiinosta, niin silti nyt kivaa.

Olo on kyllä turvonnu kun pienellä... no en tiä millä, mut siis joo, mulla on taas selkee maha. Silleen löllyy kun tossa alasti kipsittelin kun tulin kotiin ja menin pesulle :lol: No, eiköhän huomenna oo taas parempi ja vähempi turvonnu. Onhan täs näitä nesteitä nyt tullukin otettuu.

Nyt voin sanoo melkein että onneks se huominen pt-tapaaminen peruttiin :lol: Kahvakuulaan aattelin silti raahautua, se olis 11:15. Siellä on ton sairastuneen tilalla yks ohjaaja (miespuolinen), joka veti viimeviikolla sen BodyBalancen jossa olin. Tosi mukavan olonen kaveri, et ihan sinänsä kiva päästä sen tunnille.

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-08 07:23:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-10-13 06:30:02
Viestit: 897
Varmaan kannattanee kokeilla, mikä itselle sopii. Aloitella vähän pienimmistä hiilareista. Jos tuntuu ettei jaksa treenata, ni lisää hiilareita ennen treeniä. Jos tuntuu, ettei palaudu, ni hiilareita treenin jälkeen. Joka tapauksessa treenin ympärille.. :)
Tosin vielä jos pakkaa sekoitetaan ni toiset on sitä mieltä, että illalla hiilarit jos seuraavana aamuna treenaa.. :roll:

_________________
"Jokainen hetki on tilaisuus muuttaa elämän suunta.."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-08 14:15:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-18 10:17:00
Viestit: 317
Paikkakunta: Hyvinkää
Jään seurailemaan! :smt006

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-08 15:00:08 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
pähkinä: joo tää vaatii selkeesti googlettelua tääkin homma. Onneks karppina on tottunu siihen, et ruokakysymykset jakaa mielipiteitä eikä aina oo lainkaan turhan helppoja :lol:

Ragege: Uu, kivaa jos joku näitä mun höpinöitä jaksaa viel lukeekin.

Tänään kävin kahvakuulailemassa ensimmäistä kertaa ihan ohjatusti ja voi vitsi, ei kyl oo ihan helppo laji! Oikeesti. Sain 6:n, 8:n ja 12kg:n kuulat ja kaikkia käytin. Tekniikan hiotuessa ei kyllä varmasti tarvii enää ainakaan kutosta, ainakin näin uskoisin.
Ihan mieletön tuuri kävi, kun meitä oli siellä tunnilla vaan kaks (!!) ja molemmat alottelijoita, niin ohjaaja pysty tosi hyvin meitä neuvomaan. Monia uusia juttuja tekniikasta tuli opittua, mutta paljon on vielä opittavaa ja hiottavaa. Aion kyllä käydä jatkossakin, jos se tekniikka siitä sitten pikkhiljaa hioutuis niin että automaattisesti tekee oikein eikä tarvii kokoajan hirveesti sitä miettiä, ni uskaltais sit kunnolla kuulailla kotonakin ilman pelkoa ittensä rikkomisesta.

Tähän asti tän viikon liikkumiset siis seuraavat:
Ma: Spinning '45 + Box '45
Ti: -
Ke: Crossrampilla 5min alkulämppä + Kahvakuula '30 + loppuun 5min juoksua matolla

Nyt pitäs sit jatkaa seminaarityötä (joka on siis mun notaarityö, joka siis on meillä se kandia vastaava). Aihe tuntuu tällä hetkellä maailman puuduttavimmalta, eikä yhtään jaksas nyt miettiä ja pohtia. Oon mä kuitenkin tänään saanu jo yli 2 sivua tekstiä kasaan. Toiset 2 sivua pitäs kyl viel saada ainakin. Palautus perjantaina klo 16.00, ettei siis mitenkään turhan paljon enää aikaa, mutta ihan jees mallilla tää nyt on. Töitä ei enää täl viikol oo, niin kerkee onneks rauhassa naputella :smt024
Tai siis kerkeis, jos tää pirun foorumi ei kokoajan ajais mua hairahduksen poluille [-X
No, onneks mies tulee kohta kotiin, ni jos vaan fooruilen enkä tee tota hommaa, ni siltä tulee kuitenkin kuittia :mrgreen: Kun mä tässä läppärin kans sohvalla pötköttelen, niin se kyl näkee siis hyvin mitä mä teen.

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-10 15:55:05 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
Seminaarityö valmis ja palautettu! 8) Tosin ei tästä mitään ihan lööbailuviikonloppua silti tule, kun maanantaina on mun opponoitavan työn esitys, niin pitää se opponointi tietty laatia. Niin ja omasta työstä pitäs paskarrella joku powerpointti, mut sen esitys on vasta keskiviikkona, niin eiköhän tässä kerkee..

Eilen kävin riehumassa salilla taas, 45min olin, ei nyt irronnu enempää. Huomenna aattelin mennä Balanceen ja ehkä sen jälkee Spinningiin :) Tänää siis ihan rehellinen vapaapäivä liikunnoista, en aatellu mennä ulos kämpästä lainkaan. Tosin siivota pitää kyllä, pööh.

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-11 12:45:28 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
Tänään piti olla Balance + Spinning setti, mutta Balance olikin peruttu, mikä selvis siis ilmeisesti kaikille paikalla olijoille vasta kun sijaisohjaaja marssi saliin ja kerto tästä. Tää sijainen ei siis osannu vetää Balancea, mutta piti meille tunnin syvävenyttelyn. Teki kyl ihan gutaa! Tosin mulla alko lihakset täriseen ja raajat puutuun muutamis venytyksissä :shock: En tiedä oliks mä sit niin jumissa vai eiks kroppa vaan tykänny niistä liikkeistä...
No, ton jälkee sitten kuitenkin se Spinning oli ihan normisti, vaikka sijainen sielläkin.

Mulla on taas iho tosi huonossa kunnossa naamasta, siis tollasta läiskittäistä kutiavaa, hilseilevää ja punottavaa ihottumaa toisessa poskessa ja otsassa :( Loppuis jo talvi... Tää on siis talven ajan ongelmia, kesällä nassu näyttää ihan normille yleensä. En kyl tiiä voiskohan tähän jotenkin ruokavaliolla vaikuttaa kans, et pitäskö tätä nyt hioa johki suuntaan :-k

Mut nyt alan leipoon suklaa-banaani -muffinsseja, kun porukat tulee kylään! Karppeja toki ;)

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-11 13:11:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-10-13 06:30:02
Viestit: 897
Mulla on kans vähän samanlaista oirelua kasvoissa. :( oon nyt syöny vähän liikaa maitotuotteita. Ajattelin kokeilla vähentää tai peräti jättää pois, josko olis vaikutusta. Harmittaa vaan ku joutuu aika kauan kokeilee olla ilman, et alkaa mahdolliset vaikutukset näkyä. :|

Minäki leivoin muffinsseja! mustikoista, ku niitä pakkasessa oli. Nams!

_________________
"Jokainen hetki on tilaisuus muuttaa elämän suunta.."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-11 19:05:48 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
^oo, mustikkamuffinssit... tai mustikkabanaanimuffinssit... =P~ (joo mulla on joku ihme himo banaaniin :lol: )

Äiti oli sitä mieltä et tätä nassua pitäs mennä näyttään jo lääkärille. En nyt oikein sit tiedä pitäskö vai pitäskö vielä ite kokeilla jotain :/ Tai kun tuntuu tyhmältä sit jollain lääkäriltä saatavalla voiteella tätä hoitaa, kun eihän se sit ratkase sitä syytä siellä taustalla, kuvittelis nyt et tää jostain johtuu... Koska itekin saan tätä kortisonivoiteella hoidettua (siis välillä laskee sillä kokonaan pois), mut enhän mä sitä voi jatkuvasti käyttää. Pitäs päästä varmaan oikeelle ihotautilääkärille, tai tuskin yleislääkäri osaa syistä ainakaan mitään sanoa, mut voi olla kunnallisella aika nihkee saada lähetettä.
Ekaa kertaa tää oli viimetalvena tällönen, mut sillon vaan tossa toisessa poskessa (ihan samassa kohtaan kun tänäkin vuonna), mutta nyt on sit levinny tosiaa otsaan. Ei kyl toisaalta kiva, jos se tosta vielä levii, kun eihän toi kauheen nättiä oo ja kutiseekin vielä.

Maitotuotteita mä kyllä syön aika paljon, mutta oon aina syöny ja tää tosiaan ilmeni ekan kerran viimetalvena, mut voisko niillä kuitenki olla yhteyttä?
Tai pitäsköhän jotain öljyjä käyttää enempi..? Kookosta vois koittaa nappailla ehkä.

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-12 10:26:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-10-13 06:30:02
Viestit: 897
Oon itse miettiny vähän samaa.. Parempi löytää se syy sieltä taustalta, ku alkaa pinnallisesti hoitelemaan. Vähän sama ku hoitais jotai niskakipua buranalla. Auttaa, mutta se syy siihen pysyy. Ihmiskokeet jatkuvat! 8) Tosin mun elämä taitaa olla jatkuvaa ihmiskoetta. :lol:

Kookosöljy vois olla aika hyvä. Jostaki muistan kuulleeni, et ehkäsis tulehduksia? Vai muistankohan ihan väärin..

_________________
"Jokainen hetki on tilaisuus muuttaa elämän suunta.."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sentit jäävät salille
ViestiLähetetty: 2012-02-12 11:35:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-17 15:17:29
Viestit: 697
pähkinä^^ kirjoitti:
Oon itse miettiny vähän samaa.. Parempi löytää se syy sieltä taustalta, ku alkaa pinnallisesti hoitelemaan. Vähän sama ku hoitais jotai niskakipua buranalla. Auttaa, mutta se syy siihen pysyy.

Ihan pakko kommentoida tähän, koska vasta törmäsin Turun Sanomien artikkeliin lääkejäämistä villikaloissa. Järkytti taas itseäni ihan suunnattomasti. Mutta niin, siinä artikkelissa sitten mainittiin myös, että
Lainaa:
Tutkituista lääkkeistä erityisesti ibuprofeenia käytetään Suomessa erittäin runsaasti. Käyttö on kasvanut voimakkaasti koko ajan. Vuonna 2002 ibuprofeenia myytiin Suomessa 70 070 kiloa, kun vuonna 2010 määrä oli jo 113 300 kiloa.

113 300 kiloa!! Ihan hullua hommaa. Ihmiset on jo niin totutettu siihen, että pienikin ongelma taltutetaan lääkkeillä. Vähän pää kipeä -no problem, nappaa aspirin. Flunssa; lääkäriin, jossa lääkäri toteaa, että no, ihan tavallinen flunssa, mutta laitetaan nyt antibioottikuuri kuitenkin varalta. Meidän yhteiskunnan medikalisaatio on jotain ihan järkyttävää!

Vähän niin kuin sivuraiteelta tämä. Toivottavasti löytyy syy sun ihon reagoinnille, marika_. Eihän ne maitotuotteet varmaan ihon kuntoon auta, mutta kuten itsekin sanoit, jos niitä olet aina runsaasti syönyt, niin ei liene yhteyttä siinä.

Mäkin muistelen lukeneeni jotain samantapaista kookosöljyn anti-inflammatorisista vaikutuksista, kuin pähkinä^^. Jos sillä rasvaisit noita ärtyneitä iho alueita? Nämä pakkaset on kyllä tosi rankkoja iholle. :/

_________________
Love. Peace. Serendipity.

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 143 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 58 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)