karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 15:43:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-01-30 12:11:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-11-02 13:50:02
Viestit: 147
Paikkakunta: Tampere
joo jotain warrioria oon tässä muutaman päivän pitäny. ei ole ollut vaikeutta olla syömättä. aamulla menee 2kuppia kahvia kermalla ja sitten syön kunnolla noin klo.18 aikaan. onko toi aamukahvia kermalla ok.? vai tarviiko olla kahvitta?
ei kahvia ilman kermaa!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-30 15:45:54 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Liittynyt: 2010-10-01 08:55:55
Viestit: 1685
Kait pidetään pientä pähkinäannostakin ok:na niin eiköhän se kahvikin. Toisaalta, eiköhän jokanen saa syödä kuten haluaa :mrgreen: Kannattaa kuitenkin tehdä pätkistelykin tavalla, missä on tyytyväinen. Mun päiväpaasto kaatu tällä hetkellä yövuoroon. Aamulla kun tulee kotiin on nälkä ja pakko syödä. Seuraavan kerran syön sitten vasta illalla, joten jonkinlaista pätkistelyä kuiteskin.

_________________
Cogito ergo doleo


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-30 17:12:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-03-29 13:54:51
Viestit: 1872
Vahingossa eksyin tänne pätkistelyn maailmaan ja kiinnostaa ihan mielettömästi.
Mut - kuinkas noi verensokerit pitkässä paastossa, kun mulla ne heittelee VT:llä ylös ja ketoosilla alas? Oli meinaan vs reilu 3mmol/l viime kesänä ketoaamupalan jälkeen ja olo ihan järkyttävä. Vastaavasti, jos vetäsen lihapiirakan niin vs on heti yli 15.
Kiinnostais tää "luvallinen iltamässytys", koska illalla ruoka maistuu kaikkein parhaimmalle.

_________________
Rakkautta ja hyvää ruokaa - mitä muuta ihminen tarvitsee :smt007


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-03 08:21:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-04-28 14:43:32
Viestit: 2883
Pakkohan tätä oli lähteä kokeilemaan, kun tuli luettua aiheesta. 18/6 tarkoituksena, Martin Berkhanin Leangainsin inspiroimana. Mä olen nyt sellaiset seitsemisen kuukautta syönyt kolmen tunnin välein ja pienet ateriat rupesivat rassaamaan. Koulu alkaa mualimalla, ei nappaa kanniskella kolmea ateriaa siellä mukanani. Vakuuttavia ovat myös systeemiä noudattaneiden tulokset ja kokemukset. Mutta mutta, tällä hetkellä pienistä aterioista ja jatkuvasta syöttämisestä johtuen tämä vaatii aika paljon totuttelua. Nyt on ensimmäinen aamu ilman aamupalaa menossa ja olo on melkoisen sumuinen. Tarkoitus on pitää paastonaikaiset kalorit alle 50 kcal, joten teellä ja kahvilla mennään. Tottuu tottuu!

_________________
"Life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away."

Vaaka mäkeen ja mittanauhailua maltilla


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-03 08:28:28 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Liittynyt: 2010-10-01 08:55:55
Viestit: 1685
Toi voikin olla vaikea pala, jos on tottunut syömään usein. Itsellä meni pätkistelyyn automaattisesti, kun ei vaan ollut aamulla/lounaalla nälkä.

_________________
Cogito ergo doleo


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-03 11:50:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-11-02 13:50:02
Viestit: 147
Paikkakunta: Tampere
Jolea tossa jo mainitsikin että tää homma tuntuu olevan pelkkää laskemista ja tarkkailua!! olen samaa mieltä että aika monen kohdalla näin.
siitä tulisi mulle sen verran työlästä että saisin hirmuisen stressin jos laskisin ja tarkkailisin, siksi en ole näihin lähtenyt vaikka niin on täällä suositeltu. menee mulla tyylillä mikä tuntuu vatsassa ja elimistössä hyvältä niin sen mukaan meen. painoa tietysti tarkkailen säännöllisesti samoin hiilareita, muuta sitten en.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-03 21:39:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-04-28 14:43:32
Viestit: 2883
Ipumaksi kirjoitti:
Toi voikin olla vaikea pala, jos on tottunut syömään usein. Itsellä meni pätkistelyyn automaattisesti, kun ei vaan ollut aamulla/lounaalla nälkä.


Itse asiassa se oli yllättävän helppoa :D. Aamupäivä meni loppujen lopuksi tosi kivuttomasti, ensimmäisen aterian söin puolilta päivin, treenin jälkeen toisen ennen iltaseitsemää (salilla jo vähän kyllä nälätti) ja nyt tankkasin vielä yöksi rahkasettiä. Ensimmäisen aterian jälkeen pysyi kylläisenä todella paljon pidempään kuin saman kokoisella ruokailulla normipäivänä, ihan hullua! Ja mikä ihana vapaus, kun huomasi ettei nälkää tarvitse kytätä ja niillä aterioilla sai syödä vatsansa kunnolla täyteen. Kaloreita ei silti tullut mätettyä mitenkään älyttömästi ja se aamupäivän paastoaika oli melkein mukavaa, kunhan sumu hävisi päästä kahvikupillisen jälkeen. Success!! :D

Huomenna sama systeemi ja sunnuntaina sitten kokeiluun lepopäivä - hiilarit alas ja kunnon kalorivaje päälle.

_________________
"Life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away."

Vaaka mäkeen ja mittanauhailua maltilla


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-04 01:00:57 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Liittynyt: 2010-10-01 08:55:55
Viestit: 1685
Hienoa, et meni hyvin! Mä kuulun kyllä siihen osaan, joka ei usko kalorivajeeseen. Syön siis ihan reilut ateriat. Toisaalta mulla on vielä pudotusta edessä :D Mä vaan en usko kituuttamiseen :wink: Itse vetelen siis reiluilla rasvoilla ja kohtuu prodella.

_________________
Cogito ergo doleo


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-04 10:06:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-04-28 14:43:32
Viestit: 2883
Mä taas en usko siihen, että makrosuhteiden tai muiden kikkailuiden (kuten tämä pätkäpaastoilu) avulla saavutetut hormonaaliset edut kumoaisivat termodynamiikan lakeja :). Se todellisen kulutuksen ja katabolialle edullisen tilan rajojen arvioiminen on sitten asia erikseen ja hankalampaa.

_________________
"Life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away."

Vaaka mäkeen ja mittanauhailua maltilla


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-04 10:49:17 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Liittynyt: 2010-10-01 08:55:55
Viestit: 1685
Niinjoo, mä kun en usko kaloriteoriaan tai siihen, että termodynamiikalla olisi mitään tekemistä kalorien kulutuksen kanssa :D Helpompi syödä tarpeeksi, kun ei stressaa kalorit sisään/ulos periaatteella. Suosittelen luettavaksi Why we get fatin :wink: Sä kyllä taidat olla normipainossa? Eli sulla sit varmaan tarviikin enemmän kyttäillä. Naisrunko kun harvemmin haluaisi olla siellä BMI:n alapäässä :)

_________________
Cogito ergo doleo


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-04 18:15:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-04-28 14:43:32
Viestit: 2883
Ipumaksi kirjoitti:
Niinjoo, mä kun en usko kaloriteoriaan tai siihen, että termodynamiikalla olisi mitään tekemistä kalorien kulutuksen kanssa :D


Suo anteeksi, mutta olen harvinaisen eri mieltä ja teekkarinaivojani pakottaa pahasti tuon lauseen lukeminen. Siispä, let's agree to disagree. :D
Normipainossa en vielä ihan ole, mutta se häämöttää muutaman kilon päässä. :)

_________________
"Life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away."

Vaaka mäkeen ja mittanauhailua maltilla


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-04 23:30:16 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Liittynyt: 2010-10-01 08:55:55
Viestit: 1685
Joo, olen huomannut, että aika moni on täällä kaloriteorian ystävä ja ei se minua haittaa :D Kunhan ei mulle yritetä sitä tuputtaa :wink: Vähän kuin uskonto siis :lol: Mutta tsemiä paastoiluun! Helpottaa kyllä elämää, kun ei tarvi ruokia viedä koko ajan mukana.

_________________
Cogito ergo doleo


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-16 11:01:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-11-19 12:38:32
Viestit: 18
Itselläni syömisikkuna on 8 tuntia 13-21. Yritän noudattaa tuota leangains menetelmää, kun yritän treenaillakin jonkin verran. Periaatteessa siis syön pari pienempää ateriaa päivällä ja sitten illalla treenin jälkeen suurinosa päivän kaloreista. Sen enempää en mitään makroja katsele, eli hiilareita menee siinä missä muitakin (mielelläni kyllä noudattaisin VHH:ta, mutta asustelen väliaikaisesti Aasiassa ja en osaa syödä täällä vähähiilihydraattomasti, varsinkaan kun en omista keittiötä eli käyn joka päivä ulkona syömässä).

Tahtoisin muutaman kerran kuukaudessa pitää 24h paaston (välipäivänä) ja kyselenkin, että missä vaiheessa päivää tuo paasto olisi parasta aloittaa ja lopettaa? Olisiko viisainta aloittaa illalla tuon suurimman aterian jälkeen ja seuraava ateria olisi se sama ateria 24h jälkeen? Vai olisiko jollain jokin erilainen variaatio mielessä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-18 05:56:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Jolea kirjoitti:
Tiedettähän tää karppaaminen tuntuu just olevan :lol: , lasketaan hiki päässä makroja ja mitä syödään minkäkin kanssa, milloin ja miten... Jos syöt tätä, jumittaa, jos et syö tätä, särkee päätä, jos jätät tämän syömättä tuon kanssa, ei imeydy ollenkaan tai imeytyy liikaa 8) . Jos syöt hiilareita, et saa syödä prodea niin paljon, jos et syö hiilareita, muista syödä prodea, muttei mitä tahansa vaan sitä ja tätä suhteessa tuohon, sen kanssa. Ja rasvaa rasvaa rasvaa... Mun mielestä hyvinkin monimutkaista :twisted: . Ja silläkin on siis merkitystä, milloin sitä sitten syö :P !

tämmöstä se joskun on :smt073
mutta pitääkö se näin olla, eikö ole jotain muuta vaihtoehtoa... [-o< on varmaan.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-18 06:05:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Tuntematon kirjoitti:
Itselläni syömisikkuna on 8 tuntia ...leangains menetelmää,

Tahtoisin muutaman kerran kuukaudessa pitää 24h paaston (välipäivänä) ja kyselenkin, että missä vaiheessa päivää tuo paasto olisi parasta aloittaa ja lopettaa? Olisiko viisainta aloittaa illalla tuon suurimman aterian jälkeen ja seuraava ateria olisi se sama ateria 24h jälkeen? Vai olisiko jollain jokin erilainen variaatio mielessä?

Huomenta
sama 16/8 osapäiväpaasto kokeilu menossa.

vois kai vaikka alkaa joskus kello 16...19 aikaan, se vois olla aika helppoa... henkisesti kun tietää että saa syödä tänään ja huomenna vaikka paastoaa 24 tuntia.... en ole kyllä kokeillut.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-18 13:48:28 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
Ari kirjoitti:
Tuntematon kirjoitti:
Itselläni syömisikkuna on 8 tuntia ...leangains menetelmää,

Tahtoisin muutaman kerran kuukaudessa pitää 24h paaston (välipäivänä) ja kyselenkin, että missä vaiheessa päivää tuo paasto olisi parasta aloittaa ja lopettaa? Olisiko viisainta aloittaa illalla tuon suurimman aterian jälkeen ja seuraava ateria olisi se sama ateria 24h jälkeen? Vai olisiko jollain jokin erilainen variaatio mielessä?

Huomenta
sama 16/8 osapäiväpaasto kokeilu menossa.

vois kai vaikka alkaa joskus kello 16...19 aikaan, se vois olla aika helppoa... henkisesti kun tietää että saa syödä tänään ja huomenna vaikka paastoaa 24 tuntia.... en ole kyllä kokeillut.


Jonnekin klo 17 tienoille mäkin sen syömisen ajoittaisin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-21 07:09:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-04-28 14:43:32
Viestit: 2883
Mä vedän Leangainssilla treenit paastotilassa.
Homma tuntuu toimivan, mitat ovat pienentyneet koko ajan samaa tahtia kuin syödessäni pikkuaterioita ja treenatessani 6+ tuntia viikossa. Tällä hetkellä kaksi salitreeniä matalalla volyymilla viikkoon. Peili näyttää kiristymistä ja mitat tosiaan pienenevät, mitä nyt paino nousi muutaman kilon :mrgreen:.

_________________
"Life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away."

Vaaka mäkeen ja mittanauhailua maltilla


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-22 06:24:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Ari kirjoitti:
Tuntematon kirjoitti:
Itselläni syömisikkuna on 8 tuntia ...leangains menetelmää,

Tahtoisin muutaman kerran kuukaudessa pitää 24h paaston (välipäivänä) ja kyselenkin, että missä vaiheessa päivää tuo paasto olisi parasta aloittaa ja lopettaa? Olisiko viisainta aloittaa illalla tuon suurimman aterian jälkeen ja seuraava ateria olisi se sama ateria 24h jälkeen? Vai olisiko jollain jokin erilainen variaatio mielessä?

Huomenta
sama 16/8 osapäiväpaasto kokeilu menossa.

vois kai vaikka alkaa joskus kello 16...19 aikaan, se vois olla aika helppoa... henkisesti kun tietää että saa syödä tänään ja huomenna vaikka paastoaa 24 tuntia.... en ole kyllä kokeillut.

niin parikin kertaa kokeilin tuota 16/8... mutta paino vain nousi molemmilla kerroilla... ruokaa mielinmäärin eli ei ollut mitään ruoka kontrollia tai kcal rajoitusta.

nyt sitten kokeilua:
ruokavalio on LCHF ja se on terästetty Annika Dahlqvistin juminpoisto-ohjeilla.
osapäiväpaastoa niin että syön vain yhden LCHF aterian vrk:ssa, joskus iltapäivällä ja alkuillan välillä eli noin kello 15...19
jutun juoni on siis = LCHF + CR + IF 23,5/0,5

lähtöpaino 73,8 kg
1. päivän jälkeen pois 0,6 eli 73,2 kg
2. päivän jälkeen pois 0,6 eli 72,6 kg
3. päivän jälkeen pois 0,4 eli 72,2 kg = 1,6 kg

kokeilu jatkuu...

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-07 06:09:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
Topic aiheeseen liittyvä todella informatiivinen nettisivu suomeksi.
http://bodyrecomping.blogspot.fi/2011/02/patkapaasto-if.html
kannattaa vilkaista huomaa myös tutkimus lähteet joihin numerot viittaa.
http://bodyrecomping.blogspot.fi/p/lahteet.html

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-06 13:12:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-01-13 08:38:32
Viestit: 2
IF tyylejä on tietysti yhtä monta kuin on käyttäjäänsä. En halua tuputtaa mitään kenellekään, mutta kerron lyhyesti oman kokemukseni.

Joskus pari vuotta sitten sain terkkarin lääkäriltä käskyn seurata veren sokereita, väsymykselleni kun etsittiin syytä. Riskiryhmään kuulemma kuulutaan, ja vähintään 5 kiloa pitäisi saada pois, sanoi kokenut lääkäri. Tiesin itsekin hänen olevan oikeassa, oikea paino olisi ollut -10 kg sen hetkiseen nähden.

Noh, vuoden aikana paino ei laskenut, vaan nousi +9 kg. Viime kesällä pudotin sitten 10 kiloa Easy Diet -pussikuralla, mutta en onnistunut pitämään elintapojen muutosta, vaan valuin takaisin samaan painoon.

Olin löytänyt Alternate Day Fastingin jo vuonna 2006, ja kokeillut tuolloin, mutta perhe vaati lopettamaan. Taisin olla kärttyisä paastopäivinä. Vähän ennen joulua osuin tuota taas haikaillessani leangains.com sivustolle, ja aloin selvittää asiaa - tieteellinen puoli kun on minussa aina ollut vaativa. 18/6 systeemillä on menty, joulunpyhät slarvaten.

Välipäivänä ja tammikuun alkupuolella lähti sitten 8 kiloa - huikea vauhti. Sitten mietin ravinteita ja muita, ja rekisteröidyin kiloklubiin. Seurauksena laihtumisen totaalinen jymähdys paikalleen. Ihmetelin, ja aloin mitata sokereita. Tasaisia olivat, aamulla lähempänä arvoa 6 mmol/l ja hieman ennen kuin ruokailuikkuna aukesi noin 5.4 mmol/l. Söin omasta mielestäni karpisti, hiilarit noin 50g. Totaalijumissa.

Mietin ja mietin. Kaivelin teoriaa, ja tein löydön: norjalainen lääketieteellisen kemian, siis biokemian professori Robert S. Horn onnistui vahvistamaan sen mitä olin jo aikoinani tenttinyt: Jos sokerit ovat korkeammat, veressä on insuliini / glucagoni tasapaino väärin päin, ja rasva ei pala. Horn oli ensimmäinen, joka antoi myös tutkimukseen perustuvat rajat omalle säätelylleni: kun glukoosi on 5.5 tai yli, insuliini on täysin hallitseva ja sen eritys kiihtyy, jos glukoosi on 4.6 alapuolella, insuliinineritys vähenee.

Ei siis ihme, että en onnistunut pudottamaan kiloja.

Nyt, kiitos sokerimittarin, olen löytänyt tavat pitää sokeriarvot tarpeeksi alhaalla, ja paino laskee taas! Ei liene yllätys tämä palstan lukijoille, että kiloklubin suositus kasviksista oli se, mikä minulla vei sokerit ylös. Nyt käytännössä mennään karpaten, vaikka 18/6 onkin tyyli. Ja 18/6 tyyliä aion pitää elämäntapanani loppuun saakka - minulle se sopii.

Jos joku haluaa lukea Hornin luentosarjan, se löytyy verkosta:
http://www.medbio.info/
Ja pelkkä raja-arvosivu http://www.medbio.info/Horn/Time%203-4/ ... en%20meals:

Pätkäpaastosta on muuten jonkinlainen kirjoitus myös Verkkonummessa, http://verkkonummi.fi/ulkoverkko/2075-a ... aasto.html


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)