karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 15:57:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 539 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 123 24 25 26 27
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-02-02 20:12:00 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Tyhjensin kuntosalin. Korjasin hieman kärsineen lattian pinnoitteen. Siivosin ja puunasin. Siirsin pojun kamat hetken tyhjänä olleeseen huoneeseen hänen pieneksi jääneestä sopestaan. Hänen aikaisempi soppensa oli vähän kökkö kahdella ovella varustettu ja turhan avoin tila. Nyt on pojalla oma huone, missä sopii ihmetellä murrosikäisen aamuseisokkeja :)

Oli siihen toinenkin syy. En jaksa enää treenata paikoillaan tai painoilla. Mielenkiintoni kohdistuu lähinnä työn ohessa oikein nostamiseen, raskaampiin puhdetöihin kuten halonhakkuu ja lumityöt monen muun ohessa, kuuliin ja kehon painon käyttämiseen vastuksena. Alaselkä ja kyynärpäät ovat olleet tohjona jo pitkään, niin on parempi tehdä niin kuin hyvältä tuntuu. Tämä taloni on vaan niin pieni, etten oikeen tiedä mihin noi romut laittas. Ehkä vien ne kesällä mökille, niin saa treenaavien veljenpoikien kans testata onko setä kondiksessa ;) Ulkovarasto on liian kylmä/kostea, niin ruostuvat hyvät romut.

Kropassa on havaittu pientä vikaa. Verta oon käyny antaa pariin otteeseen. Sokrut kohillaan ja triglytkin taas ihan kartalla. Maksa kondiksessa. Verenpaineet koholla, mutta rajoissa. Kilppari oireilee, mutta vielä yhtä testiä ootellaan ennen kuin voidaan päättää seuraavat toimenpiteet.

Edellisestä kappaleesta johtuen hieman omaa pohdintaa ja kokemuksia.
***
Semikarppailu on rikollisen huonoa toimintaa omalle kropalle. Siis jos ette karppaa, niin kropan pääasialliseksi energialähteeksi tulee auttamatta hiilari ja silloin bulkkienergian määrä on liian suuri, jos edelleen käyttää surutta rasvaa. Siis jompikumpi, mutta ei molemmat. Tuossa on oikeastaan mun testamentti näistä karppausajoista. Homma ei toimi, jos yrittää saada parhaat päältä molemmista maailmoista. Rasva näyttelee edelleen mun ruokavaliossa tärkeää roolia, varsinkin pilaantumaton tyydyttynyt rasva ja alkuperäispakkauksessa nautitut hapettumattomat pitkäketjuiset. Siis täsmärasvoja aivoille, hormoneille, sisäelimille, ei energiaksi.
***
Tänään sain yhen varsin kiusallisen projektin askeleen pidemmälle, niin ehtii hieman henkähtää. Tämä oikeissa töissä oleminen on aika raskasta, jos vertaa yrittäjänä vallinneeseen tilanteeseen. Silloin oli jaksot joissa tehtiin töitä hulluna ja sitten oli (pitkät) jaksot kun huilattiin. Nyt on kiire koko ajan ja palkka putos puoleen. Eipä ole silti hirveesti murhetta huomisesta, kun tämmösessä monialayrityksessä jossain päin on töitä käytännössä aina. Henkkoht rahoitus on samanlainen kuin valtiolla. Voi ottaa paljon velkaa pitkällä maksuajalla. heh.

Tästä kaikesta suunnattomasti oppineena ja asenteensa korjannut haili toivottaa mitä parhainta kevättä, hiihtokelejä ja valoisuutta jokaisen tämän postin lukijan elämään.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-02 20:31:46 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
Hello Haili, ehdin jo ihmetellä missä olet.

Suunnitelmasi liikunnasta tuntuu hyvältä, olen usein miettinyt sun kuulan viskomista ja jos mulla olisi iso piha niin ulkoistaisin takuulla pari kuulaa sinne.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-02 20:37:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
Mukavaa kuulla sinusta haili! Tsemppiä eloon ja oloon.

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-02 20:57:59 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Moikka jussi,

Mä olin aikoinaan nettiaddikti, enkä osannut suodattaa tarpeeksi netistä lukemaani. Siitä olen päässyt onneksi eroon. Tällä forumilla on aivan loistavia kavereita ja poikkean suurella ilolla moikkaan kamuja. Aina vaan harvemmin, mutta paikan ja tilanteen salliessa aina. Kuulista olet täysin oikeassa. Ostin aikoinaan noita lujateräs palloja jotka kestävät heittelyn. Tätini välillä ilmoittelee noista veteraanien heittokisoista. Samoin ylämaan kisat ovat käyneet mielessäni. Tukinsyöksy vois sopia mulle.

Kaiken kaikkiaan elämä on ihan pirun kivaa, kun pääsee tilanteeseen, jossa läsnä on rakkaus, rauha ja luottamus, niin omaan kuin lähipiirin tekemisiin ja sanomisiin. Siihen netti ei pysty. Mekin on jussi vaihdettu viestejä 5 vuotta ja edelleen ei kadulla moikata, jos törmätään. Netti on vaan niin pirun iso. Muutaman hauskan kamun tapaisin toki todella ilomielin ihan livenä. Tiedän, että juttu luistaisi.

No elämä on. Nautin tästä nykyisestä ja jos tuohon sielunkumppaniin on uskomista, niin hänkin nauttii ja silloin tämmöset yksin netin ääressä vietetyt minuutit ovat vain toisaikaisia. Elämä on ihan pirun ihanaa, kun ei tartte kysellä eikä epräöidä.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-02 20:59:51 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Moikka Fisu,

Tänään oli tosi iso päivä siivota sali. No kuten yllä todettiin, niin jatkossa merkitystä on ilolla, halulla, mielenkiinnolla.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-03 17:03:26 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
haili kirjoitti:
Elämä on ihan pirun ihanaa, kun ei tartte kysellä eikä epräöidä.

ROK!

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-03 17:15:59 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Rok rok, Thanks,

Sain juuri äsken uutisen. Mä oon nyt mitattujen markkereiden mukaan ihan terve mies. Aikas kiva uutinen. Toisaalta, nyt joutuu tunnustamaan sen tosiasian, että syön ja juon liikaa. Ei voi enää valehdella itselleen, että kilppari se vaan brakaa.

Poju tulee just pian ja päästään ruuan laittoon. Voice of finland tulee neloselta. Odotusarvo mukavalle illalle on kohillaan.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-16 21:44:27 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Onko tää oikeesti ollut levossa jo 5½ vuotta. Aika menee niin hiton nopeesti. Mulla on uus sali, jossa kyykkyhäkki, kuntopyörä, soutuergo, taljoja, tankoja, levyjä, penkkiä, kuulia, käsipainoja, videokuvauspaikka jne. Ei ole siis mitään syytä olla treenaamatta. Silti yks parhaista treenikavereista on puolison 10 kilonen koira. Sen kans 2 tuntii mettässä saappaat jalassa korjaa kropan ja pään aivan loistavaan kuntoon. Must on tullu semmonen namustelija. Helpolla pitäis päästä. Tein silti arnold pressissä life time enkat. Eli jotain teen oikein kun lihaskuntoa treenaan tosi vähän ajallisesti, mutta sitäkin tehokkaammin sen ajan kun salilla olen. Yleensä 20min tai 25 min jos jotain paikkaa täytyy lämmittää ennen treeniä.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-17 06:43:09 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
Olen siirtymässä koirien kanssa treenaukseen myös.

Kahvakuulailulle olkapään nilvelrikko oli jonkinlainen päätepiste.

kiva kuulla Hailista :)

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-17 09:47:30 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Vastaako mun pokemonlenkit koiralenkkejä? Ei siellä ainakaan juuri muita tule vastaan *wirn*
Toki se on tunnustettava, etten ole vieläkään päässyt koskaan edes kuntosalin oven sisäpuolelle, saati treenannut...
... paitsi pokesaleilla. Enimmäkseen etusormea *ja-toinenkin-wirnistys*

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-17 20:30:19 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
els kirjoitti:
Vastaako mun pokemonlenkit koiralenkkejä? Ei siellä ainakaan juuri muita tule vastaan *wirn*
Toki se on tunnustettava, etten ole vieläkään päässyt koskaan edes kuntosalin oven sisäpuolelle, saati treenannut...
... paitsi pokesaleilla. Enimmäkseen etusormea *ja-toinenkin-wirnistys*


Miksi ei, samoilla kulmilla me koirien kanssa heilutaan kuin pokejengi

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-30 20:31:47 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Tämä olikin hyvä avaus. Els ja Jussi käyny. My best friends. Elämä on kummallinen paikka. Tykästyt, rakastut, inhoat, välität, tunnet. Tästä on kyse, mä rakastan treenaamista. En koe turhan paljoa tunteita. Mä olen 47v ja tunnen nuortuvani. Kuinka moni voi sanoa nuorentuvansa treenaamalla. Mulla se tuntuu siltä. Mä nautin ja annan iloa myös muille. Jos tuntee, niin miksi ei.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-07 20:13:12 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Jos jotain huomaan, niin glykogeenivarastot tyhjentävä harjoittelu ja alkoholi ei sovi yhteen ollenkaan. Avautumiset saisi jo jäädä vähemmälle. No eihän se koirakaan uusia temppuja. Ennen ei tullu oluesta edes pöhnään, mutta nyt on kolme päivää kipee jos erehtyy lipsauttaan juopottelun puolelle.

Treeni kulkee tosi vaivattomasti. Aloitin jopa penkkipunnerruksen uudelleen. Luin ja katoin videoita ennen. Kuvasin oman treenin. Näyttää ihan kuin obelix olisi töissä :) Olkapää ei tullu kipeeks. Jotain teen oikein.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-21 22:40:29 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Heipä hei. Se on taas teidän launtai-illan ilo täällä. Mä siis ihan oikeesti aika ajoin käytän aikaani tutkimiseen. Nyt tutkin kahvakuulaswingin ja oikean swingin eroa. Kahvakuulaswing on tämmönen https://www.youtube.com/watch?v=YSxHifyI6s8. Dansing swing on tämmönen https://www.youtube.com/watch?v=Bx743aah7o8. Jos nyt pitäis tulkita kumpi on hauskempi, niin se olis varmaan jälkimmäinen. Mun morsian ei tollaseen suostu. Mut antaa kuitenkin iltavapaan suorittaa toi ensin esitelty. Jotta asia olisi sopivan hankala, niin niska tuli kipeeks mavessa, joten harjoitan ensi viikolla heavy swing. Ja siihen taas ystävämme t-nationissa antaa eväitä. https://www.t-nation.com/training/are-h ... -deadlifts. Tämän lopputulema olisi...lets swing. https://www.youtube.com/watch?v=eh8eb_ACLl8.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-21 23:31:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-25 16:08:52
Viestit: 629
Paikkakunta: In the Pirkinning
Kiva päästä välillä Hailin maailmaan! Vuosia sitten tullut jo seurailtua, mutta ny ton pakko päästä ääneen.

Vaikka kahvakuulaa en sinänsä pidä pahana, mutta miksi katsot noiden lihasjanttereiden videoita aiheesta?
Tyypit, joiden rasvaprosentti on niin pieni, ettei sitä ole, kertovat miten sitä guugelia pitää heiluttaa!
Kuitenkin harjoitus, joka olisi tarkoitus tehdä tehdä oman kropan ehdoilla omalle kropalle, niin miten tuo kuivakka veto korreloi, omien sanojesi mukaan, Obelixin vartalolle?

_________________
Tie pettymykseen on päällystetty hyvillä aikeilla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-22 00:54:42 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Pointti on oikeesti siinä jälkimmäisessä t-nation videossa, jossa lady nimeltä marianne tekee swingejä. Niin kauniita. Hip action on se juttu, painosta tai kropan liikkuvuudesta riippumatta. Forum postauksessa niin paljon sanomatta jää. Se mitä mä teen tänä päivänä on luun tiheyden vahvistaminen ja toisaalta GH aktivointi. Luun tiheys nousee kovista painoista. Vanhenevalle ukolle täytyy muistaa lait, jotka vaikuttaa meihin kaikkiin, kuten painovoima. GH taas nostaa päätään voimaharjoittelusta yleensä. Miksi sanon heavy swing paremmaksi kuin mave johtuu juurikin siitä mitä toi t-nation linkki antaa ymmärtää. Toki mun historia voimailussa on niin vanha ja monella tapaa väsynyt, että uudelleen oppimista lähes kaikki nykyään.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-22 01:08:09 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Tiheimmät mitatut luut ovat olleet kamppailulajienharjoittelijoilla, joilla toki yleensä on loistavan hyvä tasapaino myös. Tästä seuraa erittäin vähän nivel- tai luurikkoja vanhemmiten vaikka liukastumisen aiheuttamana. Jos multa kysytään, niin tärkeintä on suorituskyky. Tasapaino, voima, liikkuvuus, notkeus...henkisiin asioihin puuttumatta. Eli jos jotain niin harjoita vaikka jujutsua, niin elämä on pitkä ja myös vanhemmiten aikas mukava. Ihminen on valtavan ihmeellinen kokonaisuus, jonka syvin olemus ei koskaan paljastu forum sanoissa. Mun ajatukset ovat simppelit. Treenaa, kun haluat. Nauti siitä, kun voit.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-22 16:14:19 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
swingivideo on hyvä. Isot selkälihakset ilmoittavat jos/ kun asento ei ole oikea.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-09 19:08:44 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Harmitti snadisti muutaman viikon. Golf-kyynärpää äityi pahaksi, sen jälkeen olkapää. Tekis mieli kirota ihan ääneen. No nyt alkaa näyttää taas siltä että treenaamaan pääsee. Treenattomuus ei ole ongelma niille, jotka osaavat syödä. Mä en osaa, kun syön aina niin perhanan paljon. Mun nauttima ruokamäärä vaatii kaveriksi aikamoisen energiankulutuksen ja jos toinen käsi on pois pelista, niin seuraus on paisumus -> pluskiloja monta..

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 539 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 123 24 25 26 27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)