karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:13:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-06 04:21:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-04-29 16:10:04
Viestit: 22
Voi olla etta tasta on keskusteltu aiemminkin, mutta onkos jollain tietoa mika olisi paras paikka aloittaa joogaharrastus Turussa? Pari paikkaa googlasin, mutta ne vaikuttaa jotenkin.. En tieda, lahinna etsin jotain suht suosittuja paikkoja, etten nakota sitten jossain alkeiskurssilla yksinani :mrgreen: Lahtotiedot ja -taidot joogasta on siis taydet nollat. Onkohan noista Motivuksien ja Elixioiden joogatunneista mihikaan?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-06 14:27:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-19 08:30:29
Viestit: 69
poiuy kirjoitti:
Voi olla etta tasta on keskusteltu aiemminkin, mutta onkos jollain tietoa mika olisi paras paikka aloittaa joogaharrastus Turussa? Pari paikkaa googlasin, mutta ne vaikuttaa jotenkin.. En tieda, lahinna etsin jotain suht suosittuja paikkoja, etten nakota sitten jossain alkeiskurssilla yksinani :mrgreen: Lahtotiedot ja -taidot joogasta on siis taydet nollat. Onkohan noista Motivuksien ja Elixioiden joogatunneista mihikaan?


Suosittelen Turun astangajoogaa lämpimästi! Alkeiskursseilla on aina porukkaa ja tunneilla kanssa, yksin et tule siellä nököttämään! Jos jotain trendisalia kaipaa, niin sitten tuo ei ole oikea paikka, mutta jos haluaa kunnon "joogafiiliksen", niin suosittelen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-07 04:18:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-04-29 16:10:04
Viestit: 22
Aurelle kirjoitti:
poiuy kirjoitti:
Voi olla etta tasta on keskusteltu aiemminkin, mutta onkos jollain tietoa mika olisi paras paikka aloittaa joogaharrastus Turussa? Pari paikkaa googlasin, mutta ne vaikuttaa jotenkin.. En tieda, lahinna etsin jotain suht suosittuja paikkoja, etten nakota sitten jossain alkeiskurssilla yksinani :mrgreen: Lahtotiedot ja -taidot joogasta on siis taydet nollat. Onkohan noista Motivuksien ja Elixioiden joogatunneista mihikaan?


Suosittelen Turun astangajoogaa lämpimästi! Alkeiskursseilla on aina porukkaa ja tunneilla kanssa, yksin et tule siellä nököttämään! Jos jotain trendisalia kaipaa, niin sitten tuo ei ole oikea paikka, mutta jos haluaa kunnon "joogafiiliksen", niin suosittelen!



Thanks! Just jotain tuollaista hainkin, hyva tietaa etta siella on sitten muitakin ihmisia (toiv. yhta kankeita ja epaliikunnallisia kuin minakin heh). Trendisalit nimenomaan ei kiinnosta, mutkun noin "joogafiilis"salit on niin... pelottavan oloisia. Mut eihan sita voi oppia jos ei kokeile, eli tuonne suuntaan nokkani siis, kiitos!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-07 11:21:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
Itse en suosittele liikuntakeskuksien joogia (elexiat, lady linet jne) jos oikeasti haluaa joogata. Noissa kuulemma ollaan jo sen verran kaukana perusidesta.

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-07 14:24:59 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
^siellä on seassa oikeetakin esim. astangaa, mutta kyllä sellainen rauhoittuminen ja "flow" on aika mahdotonta saavuttaa salissa jossa on joku neljäkymmentä muijaa joista 15 ensikertalaista kälättää ennen tunnin alkua kauheeseen ääneen sen sijaan että vaa oltais ja rauhoituttais kuten joogasaleilla saa tehdä.

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-07 17:30:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
traanitapiiri kirjoitti:
^siellä on seassa oikeetakin esim. astangaa, mutta kyllä sellainen rauhoittuminen ja "flow" on aika mahdotonta saavuttaa salissa jossa on joku neljäkymmentä muijaa joista 15 ensikertalaista kälättää ennen tunnin alkua kauheeseen ääneen sen sijaan että vaa oltais ja rauhoituttais kuten joogasaleilla saa tehdä.

Toki :)
Itse tiedän esimerkiksi Tampereen elixiasta sen verran, että ainakin viime vuonna ohjaaja oli sama kuin Tampereen joogakoululla. Opetti molemmissa astangajoogaa. Kuitenkin tunnit olivat luonteeltaan sen verran erilaisia, että yksi jos toinen suositti enemmän joogakoulua. Elixialla yms monet lähtevät nimen omaa liikunnan takia ja ottavat joogan lähinnä venyttelyn kautta yms (anteeksi todella karkea yleistämiseni), mutta joogakoululla taas kun alkaa säännöllisesti käymään tarjoaa se mahdollisuuden muihinkin joogaan tarjoamiin ominaisuuksiin kuin pelkkä liikkumisen muoto. Näin hyvä tuuri, että sama opettaja joogakoululla ja liikuntakeskuksella harvoin on, kuitenkaan kun minusta astangajoogaa ei opeteta perustietämyksellä liikunansta ja joogasta.

Ihan samalla tavalla vinkkaan kahvakuulankin suhteen. Jos haluaa treenata nimen omaa kahvakuulaa, en menisi liikuntakeskukseen vaan jonkun esimerkiksi kamppailulajiseuran tunneille. Tai jos sattuu ihan pelkkää kahvakuulaseuraa löytymään jostain. Itse olen käynyt molemissa, ja liikuntakeskuksessa ei tehty kuiin yksi peruskahvakuulaliike koko tunnin aikana.

väitän molemmista lajeista tietäväni jonkun verra ja tällaiset ovat minun aatteeni, joku toinen voi ajatella toki toisin :)

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-07 18:11:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-19 08:30:29
Viestit: 69
poiuy kirjoitti:
Thanks! Just jotain tuollaista hainkin, hyva tietaa etta siella on sitten muitakin ihmisia (toiv. yhta kankeita ja epaliikunnallisia kuin minakin heh). Trendisalit nimenomaan ei kiinnosta, mutkun noin "joogafiilis"salit on niin... pelottavan oloisia. Mut eihan sita voi oppia jos ei kokeile, eli tuonne suuntaan nokkani siis, kiitos!


Minä olin hyvin epäliikunnallinen kun menin alkeiskurssille, mutta hyvin se meni! Ohjaajat on tosi kivoja ja henki hyvä! Muistan itsekin jännittäneeni "joogafiilis-salille" menoa, mutta siellä tuli heti alkeiskussilla tosi kotoisa olo. Kukaan ei katso kieroon, vaikka ei taivu yhtään mihinkään, koska kaikki ovat niin keskittyneet omaan harjoitukseensa! Ohjaajat auttavat hyvin hienovaraisesti, kenestäkään ei tehdä silmätikkua tms. Siellä näyttäisi seuraava alkeiskurssi olevan ensi viikonloppuna, sinne rohkeasti vaan! :) Ja äkkiä ollaankin samoilla tunneilla... :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-10 07:27:51 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
kävin eilen semmosessa joogassa, jossa oli patsasmainen komistus vetäjänä. Sinne lisää! :smt047

(tosin olin vähän pettyny, että ite harjotuksen taso oli vähemmän voima- ja hikipainotteinen kun oisin toivonu. mutta ei voi saada kaikkea)

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-11 08:47:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
xaija kirjoitti:
kävin eilen semmosessa joogassa, jossa oli patsasmainen komistus vetäjänä. Sinne lisää! :smt047

liikunnassa voi olla muitakin hyviä puolia kuin liikkumisen ilo, myös silmänilo on aina suotavaa 8)

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-16 09:33:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Härregyyd

Tässä on 92-vuotias joogaopettaja!(Iltalehti)

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201108 ... 8_ul.shtml

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-31 15:04:23 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Millaisia joogamattoja teillä on? Hankin just aika suolaiseen hintaan uuden (Bhu Mat) ja testiajoin sen tänään. Entinen puhkikulunut mattoni oli pirun hyvä PVC-läpyskä, mutten meinannut löytää samanlaista mistään (enkä halunnut ostaa netistä koska halusin hiplailla mattoja ennen ostopäätöstä). Tämä Bhu on paksumpi ja pehmeämpi ja haen vielä siinä tasapainoa koska jalkapohjat vähän uppoavat siihen, joten täytyy odotella että tamppautuuko se vähän kiinteämmäksi käytössä. Pito siinä on kyllä ihan törkeän hyvä, mikä on ainakin nyt vähän hassu yhdistelmä tuon upottavuuden kanssa. Katsotaan millaiseksi suhteemme muodostuu 8) Millaisia teidän suosikkinne ovat? :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-31 18:33:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-02-01 11:41:20
Viestit: 570
Paikkakunta: Päijät-Häme
Mulla on tommonen, http://sarwayoga.fi/index.php?main_page ... cts_id=114 oranssina. Se on kans paksu ja pehmeä ja tosi hyvä pito. Vähän jopa haittaa välillä se liian hyvä pito, ku pitäs päästä istuma-asentoon tai sit taas sinne taakse. Mutta kunhan kehittyy, niin ei enää osu jalat maahan välillä. Mut tommosesta pehmeästä tykkään kyllä

Nimim. Äsken tulin Lahden salilta

_________________
Blogini - Asiaa ja ajatelmia ravinnosta, uusin teksti 27.9.2013


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-09-01 16:38:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-18 16:54:58
Viestit: 895
Mä oon taas päässyt kotijoogaan kiinni, oon tehnyt joka päivä edes pari aurinkotervehdystä, ja selkäkipu on poissa :smt049 Lisäksi heräsin suorastaan epäilyttävän hyvällä tuulella. :D

Mulla on paksu Yogalifen matto, ihan ok, mutta kotona teen oikeestaan mieluummin tavallisella matolla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-09-23 07:30:41 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Vähän ootee, mutta onko kukaan joogaajista lähdössä 15.-16.10 Vantaalle Äiti Ammaa katsomaan? Olisin kovasti menossa, jo toista kertaa. Fiilikset olivat kivat, ja hei, ilmaisia haleja :D Pistäkää yksäriä jos tämä menee tähän ketjuun liian ooteeksi.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-11-20 12:32:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-18 17:31:52
Viestit: 369
Paikkakunta: Mikkeli
Täällä kanssa yksi astangan syksyllä aloittanut! Ihanaa on, juuri sellaista kuin kuvittelinkin, paitsi en sitä hyvää oloa osannut kuvitella :D Harmittaa vaan, kun epäilen että ensi vuonna ei astangaa tule täällä olemaan, opettaja on muuttanut pois kyliltä.. :( Mutta eiköhän sitä sitten jo pärjää omillaan, ja täytyy ehkä osallistua sitten joissain muissa kaupungeissa pidettäviin viikonloppu-kursseihin ( vai retriitteihin, vai mitä ne nyt on :D )

Ps. satuin vilkaisemaan Yotubesta jokusen astanga videon, nytpä tiedän minkälaiseen sujuvuuteen voi tähdätä, omaa osaaminen taitaa olla melekosen kaukana vielä siitä tasosta.. :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2012-08-08 22:43:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-17 12:19:10
Viestit: 697
Paikkakunta: London town
Kaivoinpa tän esiin tuolta melkein vuoden takaa. Menin ja ostin itelleni 20 päivän kortin Bikram joogaan, jolla saan 20 päivän ajan käydä tunneilla niin paljon kuin sielu huutaa. Nyt oon käynyt kahdesti ja voi jumpe, miten siistiä touhua! :lol: Mä oon aina ollu sellanen intervalli-verenmakusuussa-hikiroiskuen-hosuja ja kaikki aiemmat jooga- ja pilateskokeilut on ollu tappaa mut tylsyydellään, mut tää on kyllä ihan huippujuttu!

Oon tosi laiska venyttelemään, mikä mun liikuntatahdilla on aika huono juttu, kun se tarkottaa sit sitä, että oon jumissa ja liikkuvuus ei oo ihan sitä mitä pitäis. Päätinkin venyvyyttä lisätäkseni kokeilla tätä hotjoogaa ja eiköhän tällä jotain tuloksia saa!

_________________
If I had a dime every time you walked away
I could afford to not give a shit


Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2012-08-09 07:14:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-02-01 11:41:20
Viestit: 570
Paikkakunta: Päijät-Häme
Mulla tuli kans opiskelun/kesän/selän takia puolentoista kuukauden tauko ja eilen kävin tunnilla taas, niin onhan se mahtavaa!

_________________
Blogini - Asiaa ja ajatelmia ravinnosta, uusin teksti 27.9.2013


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2012-08-09 11:08:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
Missä sie käyt Jussuboy tunneilla? Lahden Astanga joogasalilla?

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2012-08-09 11:24:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-02-01 11:41:20
Viestit: 570
Paikkakunta: Päijät-Häme
koeputkilapsi kirjoitti:
Missä sie käyt Jussuboy tunneilla? Lahden Astanga joogasalilla?

Joo

_________________
Blogini - Asiaa ja ajatelmia ravinnosta, uusin teksti 27.9.2013


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2012-08-10 07:13:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-25 20:07:10
Viestit: 1967
Paikkakunta: Veikkola
Mä olen käynyt hot power joogassa epäsäännöllisen säännöllisesti noin puolen vuoden ajan, mulla on astangajoogatausta. Kyllä tuntuu hyvälle, tykkään enemmän kuin astangasta.

_________________
"Jos ihminen jaksaa tarpeeksi pitkään syödä suositusten mukaan pelkkää kasvirasvaa, hän lakkaa ehkä joskus tuottamasta kovapahaeläinrasvaa ja muuttuu rypsiksi tai muuksi vihannekseksi." Traanitapiiri


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)