karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 04:49:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 63 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-10-26 21:12:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-24 14:52:52
Viestit: 2
Siirtäkää ihmeessä, jos viesti väärässä paikassa.
Eli otsikon mukaisesti kaipaisin ihmisten kokemuksia aiheesta.

Itselleni on aikuisiällä tullut akne, ei pahimmasta päästä muttei sieltä
kaikkein helpoimmastakaan. Olen myös yli muistini kärsinyt aina vatsaongelmista,
ripulista ja ummetuksesta ja kaikenmoisesta. Joskus parisen vuotta sitten silmiin osui blogi kirjoitus
aknen parantamisesta ruokavalion avulla. Olin juuri miettinyt ja tuskastellut josko
pitäisi hakea vahva antibioottikuuri lääkäriltä, mutta epäillyt sitä juuri sen takia,
että minulla oli jo aiemmin vatsaongelmia ja kyseiset aknen hoitoon tarkoitetut
antibioottivalmisteet saattaisivat entisestään tuhota suoliston hyvää bakteerikantaa.
Lääkärinikin sanoi, että pitkään jatkuneidensuolisto-ongelmieni kautta kaikki moska
on alkanut tulla ihoni läpi, jolla voisikin selittää tuon aknen.

Joten, päädyin kokeilemaan viljatonta ja sokeritonta ruokavaliota. Puoli vuotta siinä ainakin meni,
mutta ihon paremman kunnon huomasivat muutkin kuin minä itse. Silloin oli aika voittajafiilis ja viljaton
ja sokeriton (bilettämisen kautta juotua olutta yms pieniä heikkoja hetkiä lukuunottamatta) ruokavalio on jatkunut
nyt sen alle pari vuotta erittäin hyvillä tuloksilla ihon suhteen. Aiemmin ihossa oli niitä kaikkein
alimpiin kerroksiin pesiytyviä ERITTÄIN kipeitä tulehduspesäkkeitä, jotka eivät ihon päällinkerroksessa
näkyneet. Pienet finnit silloin tällöin tai mustapäät ei kiinnosta minua pätkääkään, oon tyytyväinen siihen
että juuri noita järkyttäviä paiseita ei synny :) Ja tottahan toki se on ruoan ansiota.

Sitten suolisto-ongelmista. En tiedä, onko minulla mahdollisesti ärtyneen suolen oireryhmä tms,
mutta ongelmat eivät ole karppauksen myötä loppuneet. Vähentyneet kylläkin, mutta edelleen
noita ripulipäiviä ilmestyy ainakin pari kertaa kuussa, ja silloin suoraan sanottuna kaikki
tulee pihalle, jota tietty seuraa aina pitkä ummetus ja vessassa käymättömyys.
Silti ongelma ei ole läheskään yhtä paha, kuin silloin kun mäkkäri ruoka ja pizza maistuivat,
sillä niitä syötyään ei tarvinnut odottaa kuin viisi minuuttia kun vessa jo kutsui.

Niin ja onhan tuossa vhh:ssa sekin hyvä puoli että paino tippui ja olo koheni sitä
myötä myös henkisesti :) Lihava en kyllä ole ikinä ollut, mutta kiinteytyminen ja ne
vähätkin ylimääräiset oli todella kiva saada laihduttamatta katoamaan!

Ruokavaliostani tiivistettynä: syön kolme kertaa päivässä, ainakin kahdella aterialla
paljon kasviksia + kananmunaa tai lihaa ja iltapalaksi vaihtelevasti marjoja, turkkilaista
jogurttia, juustoja tms muuta ei niin "ruokaisaa" tai ainakaan lämmintä syömistä :)
Ja siis viljatuotteet eivät kuulu ruokiin ollenkaan. Juon paljon vihreää teetä ja vettä. Vitamiineja napsin
aamulla poreina kivennäisveden kanssa kun on tullut tavaksi.
Tosiaan, viikonloppuisin menee kyllä useasti alkoholia, mutta painooni se ei ikinä vaikuta
millään tavalla, ihossa ja mahassa se saattaa tuntua ja näkyä välillä.

Kokemuksia samankaltaisista ongelmista kärsiviltä olisi erittäin mukava kuulla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-26 21:49:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Tuleeko sun hiilarit lähinnä marjoista ja turkkilaisesta jogurtista? :o Minua saatetaan jo pikkuhiljaa pitää täällä vähän alakarppikriittisenä, mutta mun yleinen kokemus sanoo että joku 100-150g hiilareita päivässä on vielä hyvä juttu etenkin jos tulee viljojen sijasta esim bataateista, perunoista, porkkanoista, sipuleista ja sellaisista. Tosin sun tapauksessa sipuli voi aiheuttaa oireita ja jos näin on, toki sitä kannattaa vältellä.

En nyt oikein jaksa tähän aikaan kirjoittaa mitään kovin syvällistä, mutta pidän seuraavista jutuista huolehtimista myös suoliston kannalta mahdollisesti terveellisenä:
1) D-vitamiinin saanti. Yks tuttava kirjoitti kerran luomuttajat-foorumilla kuinka hänen Crohnin tauti meni oireettomaksi kun hän alkoi ottaa vähän tavallista suurempia annoksia D-vitamiinia.
2) Vuorokausirytmi. Luonnostaan ihminen on elänyt päivät kirkkaan taivaan alla, lukseja on (valaistusvoimakkuuden yksikkö) helposti ollut kymmeniä tuhanseja. Ja yöllä ei ole ollut katulamppuja valaisemassa nukkumatiloja. Tämä seikka on monella pahasti pielessä nykyisin. Luulen että rauhallinen ulkoilu päiväsaikaan voi olla terveellistä. Ja samoin tilojen pimennys nukkuma-ajan lähestyessä. Luulen myös, että sinistä valoa estävät lasit tai sitten tietsikan näytön värisävyn muuttaminen oranssin suuntaan voivat olla elimistön vuorokausirytmin kannalta hyvä asia. Melatoniinilla on muuten saatu ärtyvän suolen oireita vähän paremmaksi, mutta itse olen aika kriittinen ainakin niistä normaaleista milligramma-annoksista. Jos itse ottaisin melatoniinia, annos olisi lähempänä 0.3mg kuin 3mg.

No... enpä oikeastaan paljoa muuta äkkiseltään osaa sanoa. Jos osaat englantia, saatat tykätä esim Perfect Health Diet -blogin kirjoituksista jotka käsittelevät aihetta. Sitten esim SCD-ruokavalio voi ehkä olla kiinnostava, en tiiä. Jotkut taas suosii FODMAP-rajoitusta mutta en tiedä vielä mitä ajatella siitäkään.

Jotkut myös kokevat että ruoansulatus voisi hyötyä suolahappotableteista (jota ei teorian mukaan joillakin muodostu riittävästi mahalaukussa). Itsekin olen taipuvainen sille kannalle ja ehkä oikeastaan eniten tällä palstalla sitä hehkuttanut :)

Myönteisiä kokemuksia suolahaposta mm. täällä: viewtopic.php?f=1&t=57331&p=1341403&#p1341403
ja täällä: viewtopic.php?f=1&t=44306&p=1342581#p1342581
Itse joskus kirjoitin blogiini tällaisen myös: http://valtsuhealth.blogspot.com/2011/0 ... puute.html

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-26 22:15:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-24 14:52:52
Viestit: 2
No siis joo, unohin kyllä mainita sen että käytän maitoa ja kermaa teessä "reippaasti" eli sieltä suunnalta myös niitä hiilareita tulee :)
Ja juon normisti 2-3 iiisoa kupillista teetä päivässä.
Illalla napostelen kyllä aikaisemman aterian jälkeen ennen nukkumaan menoa usein, mutta nekin pidän sitten just kasvisten puolella,
porkkana on yks nami ja kurkku. Paprika on myös herkkua, mutta sen olen todennut aiheuttavan huonoja reaktioita vastan kanssa,
ellei se ole kypsennettyä.
Aika vähillä hiilareilla kyllä mennään ja olen aikalailla myös kalorikyttääjä (jäänyt vissiin nuoruusvuosien painokriiseistä ja "laihdutuksista"),
että mulla menee normaalisti riippuen siitä mitä jaksan väkertää ruoaksi n. 1000-1600kcal päivässä. Voi mennä enemmänkin,
jos on hälläväliä päiviä, mutta aikalailla noilla mennään. Paino ei kuitenkaan käsittääkseni paljoa vaihtele
(tiedän sen vaatteista koska en käytä vaakaa ollenkaan), ja siitä tosiaan
oon tyytyväinen että noi juhlimiset sun muut ei paljon vaikuta mahan toimintaan.

Noi on todella mielenkiintoisia juttuja mitä kerroit ja linkitit, ja kyllä, enkkua ymmärrän kuin suomea joten pääsen varmasti
perille kunhan syvennyn aiheeseen :) Aina on kokeilunvaraa kuitenkin, on vähän sellanen fiilis että pitäisi ehkä
jotain uudistusta ruokavalioon pikkuhiljaa hakeakin. Mulla nimittäin tökkäs kokonaan pekoni ja kananmuna vähän aikaa sitten
melkein puoleksi vuodeksi, sitten aloin wokin sekaan paistaa kananmunaa mutta pelkästään se ei oikeastaan uppoa vieläkään
kuin parina päivänä. Ja silloinkin sulatetun juuston kanssa. Pekonikin menee jo jotenkuten, sitä voin ihan pelkästään jo siitä
rasvan määrästä puputtaa vaikkei maku
miellyttäisikään, koska olen todennut että kun syön paljon rasvaa iho kiittää :) Kookosöljy on mulla päivittäin käytössä
ruokien paistamisessa ja nappaan välillä ruokalusikallisen ihan sellaisenaan, se on taas vatsan ja suoliston toiminnan kannalta
huomattu myös erinomaiseksi aineeksi. Ja vaikka tuttu vähän aikaa sitten huomautti, että eikö liika kasvisten syönti ja kuitu ole huono vatsalle,
mulla se on päinvastoin. Jos menee vaikka päivässä sellaisia aterioita joilla ei ole kasvista tai marjoja, seuraavana päivänä on ällö
olo ja saattaa olla vatsa kuralla, ilmavaivoja tms.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-26 22:22:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Mullakin on ollut karpatessa hieman ongelmia siinä mielessä, että esim kananmuniin on tullut kyllästyttyä jo pahasti. Nykyään saatan syödä 5 munaa viikossa mutta harvoin enempää. Se, että lisää vähän perunaa, porkkanaa ja sipulia, helpottaa myös riittävän kalorimäärän saamista kun noihin kasviksiin on helppo upottaa voita esim paistaessa.

Toi vuorokausirytmin mahdollinen merkitys niin akneen kuin ruoansulatukseen tuli mulle siis alunperin tätä kautta: http://valtsuhealth.blogspot.com/2010/0 ... eoria.html (toi on siis mun suomentama versio yhen acne.org keskustelun aloitusviestistä)

Voi olla että muitakin yhteyksiä ruoansulatuksen ja vuorokausirytmin välille on tullut lueskellessa, mutta juuri nyt ei kyllä tule mieleen muuta kuin se melatoniinitutkimus: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16268966

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2011-10-26 22:50:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-25 18:07:38
Viestit: 2735
Paikkakunta: Tampere
Kalori- ja kokovertailun merkeissä utelen: pituus, paino ja vyötärönympärys? Mulla vhh on myös auttanut paljon iho- ja suolistojutskiin, joskin vaivani lienevät olleen lievemmät.

_________________
Jokainen ateria on tilaisuus syödä niin että laihtuu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-27 00:02:00 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Jotkut maitoprodet ovat aika samankaltaisia gluteenin kanssa (en nyt muista mikä niistä, sori), joten ne voivat aiheuttaa viljavammaiselle suolisto-oireita. Tuo voi tietty vaikuttaa jonkin verran. Ja vaikka Valtsulla on hyviä kokemuksia korkeammista hiilareista niin tuohan on taas yksilöllinen juttu että missä se oma hiilariraja menee ja minkä hiilarimäärän jälkeen erinäiset tulehdukset alkavat nostaa suolessa, iholla jne. päätään. Mä olen taas toisesta ääripäästä enkä voi hirveästi yli 30 g/pv mennä tai on antibioottikuurin paikka. Ja sitten on tuhansittain ihmisiä jostain mun ja Valtsun välistä. Joten tämäkin on kokeilun asia. :D Protein Power Lifeplanissa on aika hyvää juttua viljoista, maidosta ja tulehduksista ja vuotavan suolen oireyhtymästä. Jos tuntuu siltä että liha ei sula, kannattaa kokeilla Solgarin suolahappotabuja (betaine hydrochloride with pepsin tai beta-pepsin) ja jos tuntuu että se ongelma on siellä alempana niin sitten yksi vaihtoehto on vaikkapa L-glutamiinijauhe--n. 30 g veteen sekoitettuna 2-3 kertaa päivässä on toiminut täällä hyvin sekoilevaan suoleen. Glutamiinin pitäisi "tiivistää" sitä suolta ja vähentää sitä pöpöjen riehuntaa.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-27 11:22:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
mä kanssa kokeilisin jättää maitotuotteet pois ja kattoisin onko vaikutusta. Entinen suolistovaivainen täälläkin, paranin kun olin muistaakseni pari vuotta ilman tärkkelystä, sokeria ja maitotuotteita. Sitten pystyinkin palauttamaan maitotuotteet ruokavalioon oireitta. Tylsähän se on ilman kermaa ym olla mutta voi nopeuttaa paranemista, ja yleensä voi maitotuotteet palauttaa ruokavalioon ennenpitkää.

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-27 11:37:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-18 16:54:58
Viestit: 895
Ootko muuten tuon akneketjun huomannut?

Mitä maitotuotteisiin tulee, niin tuoremaitotuotteista happamiin (smetana, creme fraiche, jugurtti jne) siirtyminen saattaa myös auttaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-27 19:06:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-03-02 02:11:14
Viestit: 356
Paikkakunta: Helsinki
Samantapaisia kokemuksia on ollut..

Minulla erityisesti makeutusaineet ärsyttää suolistoa, aspartaami, ksylitoli, maltitoli ym. Varma ripuli. Valtaosa poretableteista sisältää makeutusaineita, ellei käytössäsi ole joku erikoisvalmiste? Hammastahnat. Vältän nielemistä, huuhtelen hyvin, mutta natriumlauryylisulfaatin suhteen on silti 0-toleranssi näille epiteeleille. Kemikaalikortti http://kappa.ttl.fi/kemikaalikortit/khtml/nfin0502.htm :mrgreen:

Epäilen joitakin muitakin E-koodeja vatsavaivoista, mutta näiden osalta ei ole testit edenneet, eivätkä mielellään juuri etenekään...=D

Viina tietysti, niinkuin mainitsitkin. Ja jotkut kahvit, mutta kahvia et tainnut käyttää.

Antibioottien lisäksi monet muutkin lääkkeet vaikuttavat myös vatsan toimintaan. Esim panacodin ominaisvaikutuksiin kuuluu ummetus. Antibioottien vaikutus suolistoon kestää viikkoja kuurin jälkeen, niinpä jää itsellä väliin kuurit diagnooseissa joissa parannutaan hoidosta huolimatta.

Kun suolisto ärtyy niin kestää monta päivää että toipua siihen että tuntuu ruoansulatus taas olevan kunnossa (että ruoasta imeytyy kunnolla kivennäiset, aminohapot ym). Sen aikaa mulla oireita voi tulla oikeastaan mistä tahansa ruoasta, kun sulamatonta/imeytymätöntä tavaraa päätyy liian pitkälle. Stressi/vähäiset unet ym myös heikentää ruoansulatusta sympaattisen hermoston aktivaation kautta. Suolahappotableteista tuntuu olevan jonkun verran apua heikentyneeseen ruoansulatukseen.

Oon huomannu ihon suhteen saman, ruokavalio vaikuttaa ihoon & finneihin. Toivottavasti kukaan ihotautilääkäri ei ainakaan väitä nykyään enää muuta...? Itselläni pystyn ennustamaan finnien määrän ja ajankohdan huonon syömisen jälkeen =D =D =D Mutta onneksi nykyään finnit kuivuu myös nopeasti pois kunhan palaa taas parempaan ruokaan! Viljaton, vähäsokerinen, vähä-omega-6 -> iho tulehdukseton =)

_________________
vähärasvatonta elämää 22.2.2009->


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-28 00:18:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-10-01 20:39:50
Viestit: 676
Minulla myös on tullut ja tulee edelleenkin noita isoja syviä patteja. Ovat tosi ikäviä ja huomasin tuossa muutama vuosi sitten karppausta alotellessani, että viljat aiheuttivat nämä patit. Kokeilin nimittäin jättää myös maitotuotteita pois, mutten usko niiden siitä johtuvan. Taas on ollut patteja naama täynnä, kun hiilaria on tullut vedettyä poskeen, mutta nyt on taas karppaus aloitettua ja toivottavasti patitkin siitä häipyy tämän edetessä.

Ja niinkuin sanoit niin nuo pienet näpyt ei tunnu enää missään näiden maapallopattien jälkeen!

_________________
iHerbin alennuskoodi: GOP588 http://www.iherb.com/

Nyyrikki syö syömällä, juo juomalla ja juoksee juoksemalla (nykyinen ruokapäiväkirja)
Nyyrikki voi hyvin voilla (vanhempi ruokapäiväkirja)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-28 05:57:18 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar
Avatar

Liittynyt: 2010-05-30 11:54:35
Viestit: 1085
En tiedä miten paljon juot alkoholia ja mitä silloin juot mutta näin viljat poisjättäneenä olen huomannut että myös olut aiheuttaa mulla iho- ja suolisto-oireita.

Kun vaihdoin oluen viiniin ovat kaikki moiset ongelmat poistuneet. Kannattaa kokeilla :mrgreen:

_________________
mutinaa...ei mull mitää asiaa oo :mrgreen:
Rakasta itseäsi tänään :smt049
-------------------------------------------------------------------------------------
91kg --> 74kg


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2011-10-28 07:17:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-25 18:07:38
Viestit: 2735
Paikkakunta: Tampere
^Syy kun on viljassa, ei alkoholissa.

_________________
Jokainen ateria on tilaisuus syödä niin että laihtuu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-30 16:46:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
http://www.youtube.com/watch?v=weTCntbS ... re=related

Uusia ravinto-ohjeita ärtyvän suolen hoitoon


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-02 15:25:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Milläköhän ravintolisällä voisi edesauttaa hiilihydraattien sulamista? Olen karpannut tässä vuoden, pari, mutta akneen apua sain vasta viljattomasta ruokavaliosta. Mutta vaikka finnejä on vähemmän, tulee niitä edelleen. Hiilihydraatteja en oikein saa painettua enää alemmas ilman, että ruokavalio menee tiukisteluksi. Paheeni ovat siis lähinnä maitotee ja muut maitotuotteet. Luovuin jo maidosta ruokajuomana ja kermaton/rahkaton elämä tuntuu jo liialliselta kidutukselta. Aiemmin olen kokeillut maidottomuutta monta kertaa, mutta silloin olen toki syönyt viljoja. Ajattelin kokeilla Riekon suosittelemaa suolahappoa, mutta en oikein jaksa uskoa lihaan ongelmien aiheuttajana. Keliakiaa minulla ei ole, mutta ilmiselvästi ainakin vehnä aiheuttaa finnejä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-02 19:28:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
öö, jos pelkkä vilja on ongelma, niin riittäskö että välttelet vaan sitä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-02 19:35:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Ainaki omalta osalta viljan vättäminen on helpottanut paljon, siis yleensä.

Kun täällä puhutaan maidosta, niin itse käytän laktoositonta maitoa, tavallisesta maidosta saan vatsakipua.

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-02 22:46:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Siis en ole kuukausiin syönyt mitään viljaa, paitsi muutaman kerran olen ottanut gluteiinittoman vaihtoehdon, kun reissussa täysin viljaton ruokavalio vaatii liikaa epäsosiaalisuutta. Gluteiinittomien kanssa ei ole ollut ongelmaa, mutta en syö silti toistaiseksi mitään viljoja. Vehnää olen saanut "vahingossa" eli eineksistä. Pienikin määrä sitä aiheuttaa ongelmia, mutta finnejä tulee viljattomasta ruokavaliosta huolimatta ja aika paljon. Ruokavalioni on myös sokeriton (pieni määrä hunajaa), mahdollisimman lisäaineeton (jo vuosikausia) ja hedelmätkin olen jo karsinut minimiin. Ainoastaan lisäaineettomuudella on pientä vaikutusta ihon kuntoon. Hiilareita tulee n. 50 kasviksista, marjoista ja niistä maitotuotteista. Lisäksi huolehdin vitamiineista yms eli mistään puutoksesta ei ole minun tapauksessani kysymys, ellei minulla ole jotain imeytymishäiriötä.

Pohdin nyt tässä vaan sitä, että jos kyseessä on suolistoperäinen ongelma, miltä tämä vehnä/gluteiiniherkkyyteni vaikuttaa, haluaisin vauhdittaa suoliston tasapainon (?) palautumista, jos vain mahdollista. "Kaikki" on kokeiltu vuosien varrella, mutta nyt olen viime aikoina löytänyt netistä uusia ideoita ja yritän keksiä, mitkä niistä todennäköisimmin auttaisivat juuri minun akneongelmaani. Ihan paleoksi en haluaisi ryhtyä, jos nyt siitäkään apua edes olisi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-03 10:41:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-18 16:54:58
Viestit: 895
^Suosittelen niitä suolahappoja minäkin, nehän vaikuttaa kaiken ruoan sulamiseen, ei pelkästään lihan. Ja tämä ketju kannattaa lukea: viewtopic.php?f=17&t=47129


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-03 18:16:50 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3451
Paikkakunta: Vantaa
Pureskele ruokasi pitkään ja hartaasti. Sitten lisäät sitä suolahappoa nappivalikoimaasi. Lopuksi nakkaat kasviöljyt huitsinnevadaan, mun iholle ei ainaskaan rypsit sun muut sovi yhtään.

Minun täsmäohjeeni kaikkeen :wink:

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-15 13:31:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-12-25 19:58:13
Viestit: 31
Olen myös kärsinyt iho ja vatsa ongelmista miltei koko elämäni ajan ja huonompaan suuntaan tuntuu menevän vain.
v.2007 aloitin vhh:n ja vatsa hieman rauhottui. Kipeitä ihonalaisia patteja kuitenkin tuli ja käsivarsissa "aina" ollut Keratosis pilaris ihottuma levisi kynerpään alapuolellekkin ranteeseen saakka. Aina jos syön (nykyäänkin) jotain mikä ei vatsalle sovi, tulee talia ulos käsistä. Jos joskus sattuu ruoassa olemaan viljoja tai maitotuottteita, tulee tali ulos selästä, rinnan päältä ja kasvoista. Kasvoissa on kyllä kokoajan pientä uutta näppyä. Samoin käsivarsien iho ei koskaan parane, talia ei vain tule niin suurina määrinä ulos.
Pari vuotta sitten jätin myös laktoosittomat maitotuoteet pois ja sain loputkin kipeät ihonalaiset patit katoamaan. Ruoka vaihtui myös luomuksi ja lisäaineettomaksi, vihersmoothiet tulisvat aamupalaksi ja vhh jatkui.
Jokuaika sitten sain käsiini Näkökulma lehden netti version ja luin ihmisten parantumiskertomuksia. Myös viimeisimmässä Fit lehdessä oli juttu, kuinka henkilön lapsuudesta asti, myös ammatissa haitannut laaja ihottuma oli parantunut antioksidanttikliniikan hoidolla.
Aloin yhdistelemään, että myös itselläni on varmaankin vuotava suoli, kuten monella muulla parantuneella. Jotkut ruoka-aineet siis ärsyttävät suolta ja keho ei pääse paranemaan, koska näitä ruoka-aineita on vaikea arvailla myöhästyneiden reaktioiden takia. Itselläni ei ole luonteen lujuutta tehdä eliminaatio testejä, jossa syödään 2vk. paria ruoka-ainetta ja sen jälkeen kokeillaan yksi ruoka-aine kerrallaan (yksi viikossa) palauttaa ruokia mukaan.
Tein n.kuukausi sitten Food Detegtive testin ja siinä paljastuikin paljon uusia allergeeneja. Testissä on kuitenkin vain 22 ruoka-ainetta ja niistä minulle sopii vain kurkku, oliivi, mustaherukka, nauta, kana ja makean veden kala, joten päätin että koska olen koko elämäni jo kärsinyt ja allergiat ovat vieneet jo monta ammattivaihtoehtoa, sekä haittaavat normaalia elämää (esim. bussissa jos vierustoverilla on kissa kotona, niin saan oireita vaikka syön allergialääkettä ympäri vuoden) ym ym. että maksois mitä maksoi niin teen kunnon testit antioksidanttiklinikalla.
Lääkäri olettikin heti oireista kerrottuani, että minulla on vuotava suoli. Testeissä aloitettiin laajalla ruoansulatustestillä. Sain myös lähetteet allergiatesteihin, ne tehdään kunhan saadaan tulokset tuosta laajasta ruoansulatustestistä. Sen jälkeen tarpeen mukaan katsotaan vitamiini ja hivenaine puutokset.
Täällä lisää testeistä, jos jotakuta kiinnostaa:
http://www.mdd.fi/laboratoriotestit.html
Testit siis menevät mdd:lle jenkkeihin.
Täällä yhden antioksidanttiklinikan lääkärin hoito-ohjeita suolistolle:
http://www.violetlight.fi/Ravinto%20ja% ... jelma.html

Itsellä nyt käytössä luomu Aloe vera mehu (NaturAloe, lisäaineeton), vahva probiotti ja glutamiini (auttaa rakentamaan limakalvoa ehjäksi). Kalaöljyä menee aina reilusti. Vehnänoras jauhetta menee myös joka aamu vhh vihersmoothieen. Aloitin myös tyrniöljyn syömisen, olen kuullut että parantaisi vatsan limakalvoa. Aloeveraa olen juonut jo kesästä asti, siitä on selkeää apua. Huono puoli vaan että tuo NaturAloe on ainut lisäaineeton ja sitä tuntuu juovan puoli suomea, kun se on aina maahantuojalta ja jälleenmyyjiltä loppu.
Myöskin Antioksidanttiklinikka on aina täyteen buukattu, uusia aikoja on todella vaikea saada.

_________________
Karppailua 1.8.2007 lähtien =)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 63 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)