karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 14:06:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2011-10-06 20:37:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-09-20 20:31:35
Viestit: 3
salmiakkikala kirjoitti:
Robin Hoodissa mainostetaan 6 kilon kahvakuulaa kympillä. Enpä ole koskaan kuullaillut, mutta kiinnostaisi kokeilla.

Mutta tekeekö yhdellä kuulalla mitään? Toisaalta jos se 6 kg on liian vähän, niin kannattako nuita sentään kahta ostaa? :-k

Olen heikkoselkäinen naisihminen, joka ei oikein jaksa punnertaakkaan, joten kannattaako yhtään kuulaa hommata? Tai ehkä se 6 kg oliskin ihan sopiva.

Mutta kun kiinnostaisi! #-o



Itse ostin tänään Tarjoustalosta kaksi erikokoista kahvakuulaa 4kg ja 6kg, koska en ollut aivan varma, että oisiko se 6kg sittenkin liian paljon.. :) Aloitteleville naisille kahvakuulan painon suositus on 3-6kg :)

Kyllä yhdelläkin kuulalla tekee kaikkea! Kahdella kuulalla siitä tulee vähän haastavampaa ja monipuolisempaa. Itse halusin ekaksi lähteä kokeilemaan yhdellä kuulalla. :) Vaikka, et saisikaan yhtäkään punnerrusta niin oon aivan varma, että jaksat tehdä 6kg kuulalla jotakin! ;) Tee vaikka niin, kuin minä ja osta kaksi erikokoista. :) Youtubesta löytyy hyviä videoita.. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2011-10-06 21:14:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-04 00:04:06
Viestit: 108
Paikkakunta: Helsinki
Ostin joku aika sitten Tarjoustalosta tuon 6kg:n kuulan. Se on aika kevyt ja mun mielestä malliltaan melko huono. On sillä sen verran saanut kokeiltua, että oon jo aavistuksen jäänyt koukkuun. Seuraavaksi aattelin satsata kunnon kuulaan, vähän painavampaan sellaiseen 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2011-10-06 21:21:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-29 21:08:29
Viestit: 1975
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Jospa sitten minäkin suunnistaisin Robbaria kohti. Mun jumppahuoneeseen täytyy varmaan vaihtaa plafondi. :D

Ehkä tuota tekniikkaa kannattaiskin harjotella aluksi sillä pienemmällä 6 kg:n painolla. Ja jollakinhan sitä on aloitettava.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2011-10-06 21:35:25 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
kiikku kirjoitti:
Ei oo vaaleanpunainen :lol: Ne vaalenpunaiset pikkukuulat on varmaan jotain merkkitavaraa. Toi on musta ja halpahalliketjun oma tuotemerkki, hinta oli 6,99€ :mrgreen:


Tolla hinnalla kannattaa ostaa jo aika paljon rautaa (terästä). Siitä on maailmalla pula ja markkinahinta kohillaan. Tai jos siinä oli muovikuoret, niin sitten ei niinkään.

Asiaan. Pavel kirjoitti aloituskuulan koosta kirjassaan Russian Kettlebell Challenge. Kirja kannattanee hankkia jo ihan sen takia, että tietää kuka Pavel on ;)

Aika moni ostaa heti alkuunsa liian pienen. Verratkaa kuulan painoa vaikka kauppakassin painoon ja miten helposti nakkaatte sen auton hutlaariin tosta vaan. Ja usein vielä rimpuileva "tenava" toisessa kädessä. Muutama purkki täysmaitoa + oltikkaa + possua + lanttua + naurista + porkkanaa + sipulia + voita + oliiviöljyä lasipullossa + hapankaalia lasipurkissa +++. Se on helposti yli 10 kiloo per kassi, kun liikkuu lähes huomaamatta ja sitten luullaan, että treenasinpa kovaa, kun heilutellaan neljän maitopurkin painoista rautapalloa.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2011-10-08 10:36:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-09-20 20:31:35
Viestit: 3
Mutta sehän riippuu ihan siitä mitä sillä neljän maitopurkin kokoisella painolla tekee, itse tykkään käyttää sitä vastuksena esim. vatsalihaksien tekoon. Isompaa painoa "viskelemiseen" ja kyykkyihin jne jne.. Ja jostainhan se on aloitettava! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2011-10-08 11:00:08 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
salmiakkikala kirjoitti:
Ehkä tuota tekniikkaa kannattaiskin harjotella aluksi sillä pienemmällä 6 kg:n painolla. Ja jollakinhan sitä on aloitettava.

Mä oon taas siinä uskossa, että tekniikan harjoitteluun tarvitsee nimenomaan kunnon painon. Silloin ei jaksa nostaa väärin (=käsillä). Joihinkin muihin juttuihin kuten turkkilaiseen ylösnousuun tai tyylimyllyyn alkuun ehkä pienempi paino onkin hyvä. Mun mielestä. Koska muuten energia menee siihen, että pelkäät että mötikkä tipahtaa päähän. Ei mukava. #-o


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2011-10-09 09:50:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-29 21:08:29
Viestit: 1975
Paikkakunta: Etelä-Karjala
No suunnistin Robbariin, mutta ostinkin 8 kilon kuulan. Niinhän tuo mukavasti asettui lonkan päälle, kuin lapsi aikoinaan, kun kannoin autoon. Uusi perheenjäsen siis! Kaiken varalta ostin vielä kävelysauvat, jos tuo "mukulan" heiluttelu ei sujukkaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2011-10-13 21:12:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-04 00:04:06
Viestit: 108
Paikkakunta: Helsinki
Hurahdin :D Laitoin just tilaukseen 8kg:n kisamallin kuulan ja 12kg kuula on tulossa joululahjaksi :lol: Tuo 6kg tuntuu nyt muutaman viikon ahkeran kuulailun jälkeen jo ihan liian kevyeltä!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2011-10-16 15:30:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 08:01:01
Viestit: 491
Minä valitsin Motonetin kuulat (8, 10 ja 10 kg). Tuntuivat hyvältä kädessä eikä hinta ollut paha. Jatkossakin treenaan varmaan suurimman osan salilla, joten kotikuulat ei tarvitse olla ihan kisalaatua. Ennestään minulla oli 6 kg:n Anttilasta aikanaan ostettu kokonaan muovipäällysteinen kuula, jossa itse kuula osa on iso möhkäle. Ei ole todellakaan hyvä kuula :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2013-05-05 18:20:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-13 16:58:36
Viestit: 881
Paikkakunta: Eteläkymenlaakso
Onko kellään kokemusta hartiavammaisena kuulailun aloituksesta? Keppijumppaa lähinnä vaan tähän asti ja tavoite olis saada hartiat sellaiseen kuntoon etteivät enää tulehtuisi kun ei tuo buranan napsiminen jatkuvasti oikein nappaa. Töitä olis kuitenkin pakko pystyä tekemään. En ole kuulaan vielä tähän päivään mennessä koskenutkaan joten kokemukset todella olis tervetulleita.

Paino olis aloitettava aika pienestä siis. 4 vai 6 kiloa? Tuskin tuo 2,5 sentään vaikka sellaisiakin näköjään saa :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2013-05-10 08:33:44 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
^Lihasjumeja ja -tulehduksia siis? Oon nyt kuukauden verran kuulannut säännöllisesti kaverin kanssa, jolla on niska-hartiaseudun probleemaa aika rajullakin tasolla. Itsellä tyypilliset istumatyöntekijän niskavaivat, ei mitään hurjaa mutta välillä tension neck iskee. Ollaan tämmösiä keskipitkiä naisia, 165-170 cm eiikä kyllä hennoimmasta päästä. Kuulan aloituskoko molemmilla 8 kg, ja nyt tuntuu jo vähän liian iisiltä, siirrymme siis astetta isompaan eli 12-kiloiseen. Kasipallo menee vielä turkkilaista ylösnousua hioessa ja pitkissä sarjoissa.

Kaveri ei ole ainakaan isommin hartioitaan valitellut. Toki oli jo aiemmin harrastanut kuntosalia. Mulla on tension neck-päivät vähentyneet myös dramaattisesti (nollaan).

Jos et ihan minikokoa ole niin kai se kutonen ainakin on hyvä aloituspaino.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2013-05-11 11:31:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-13 16:58:36
Viestit: 881
Paikkakunta: Eteläkymenlaakso
No kuutonen sitten varmaan olis ihan hyvä kun en salille oo saanut vääntäydyttyä pariin vuoteen. Hartiat on nyt "ihan ok" eli kipuilee vähän muttei selvästikään ole tulehtuneet. Pakko silti välillä töihinlähtiessä napata burana.

Mutta tuo olis kyllä tavote, eli niskajumipäivät nollaan :D Pakko kai se on kokeilla. Ei se nyt niin kallis esim motonetissä ole.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2013-09-08 18:35:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-04-10 20:05:35
Viestit: 84
Itselläni on tällä hetkellä 10kg ja 16kg kuulat. 16kg kuulalla ei tämän kokoinen mies (73kg) kovin monenlaisia liikkeitä jaksa tehdä, joten hommasin tuon 10 kg kaveriks. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2013-09-13 22:42:55 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Mä ihmettelin, että miks mulla on pampula tässä ketjussa. Siis se forumilta tuttu musta pallero, joka kertoo että oot kirjottanu tähän vitjaan. No miks ei. Melko moni repii romua ylös huonolla tekniikalla tai liian isolla. Mä taas sanon että liian pieni paino aiheuttaa useimmiten liikerataongelmia. Ei liikaa eikä liian vähän. Sopivasti. Yleensä enempi on parempi, koska se ajaa toimimaan. Jos teet 4..6 puhdasta, niin no hätä.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2013-09-13 23:25:42 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
haili kirjoitti:
Melko moni repii romua ylös huonolla tekniikalla tai liian isolla. Mä taas sanon että liian pieni paino aiheuttaa useimmiten liikerataongelmia. Ei liikaa eikä liian vähän. Sopivasti. Yleensä enempi on parempi, koska se ajaa toimimaan. Jos teet 4..6 puhdasta, niin no hätä.


Hyvin kirjoitettu. Ei tuohon ole mitään lisättävää.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2013-09-14 05:16:31 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Mehän voitais jussin kaa kertoa tästä kuulailusta useita rivejä. Noin käytännössä on ihan hyvä olla tempauskuula ja heilautuskuula. Mulla noi tarkottaa 1,5puutaa ja 2 puutaa. Heittokuulana mulla on lujateräs 20kg. Helvatan kiva pallero roiskia ympäri pihaa naapureitten kiusaks. En oo pitkään aikaan kirjannu treeniä forumille, mutt kyll mä treenaan ja oon happy siitä.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2013-09-14 06:41:36 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
Treenaan vain omaksi huvikseni, en siis yritä kasvattaa toistomääriä. 20-kiloinen on passeli heilautuskuula. Teen kolmisen kertaa viikossa 4*20/20 heilaustustreenin sillä (20 kg) ja se riittää loistavasti minulle. Ennen heiluttelin 1,5 puutaista (24 kg) mutta jotenkin vain se tuntui repivän olkapäitä ja käsiä pitemmissä sarjoissa. Työntöihin ja tempauksiin käytän painavampia kuulia.
Kateeksi käy joitakin urheita joiden olkapäät ovat kunnossa.

Pavelihan oli (muistaakseni) lyhyiden työntösarjojen kannalla, 5-6 toistoa riittää.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2013-09-14 07:24:37 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Mun treeni on kotoisin westside barbell ja pavel sekoitus, saattaa mukana olla pari ideaa ronnieltakin siis massaa ja voimaa. Tai ehkä kuitenkin toisinpäin eli voima tuo mukanaan lihasmassaa. Mutta kutonen on pisin jonka teen. Aerobinen tulee sitä kautta että palautus on tosi lyhyt, käytännössä olematon. Kerran tai kaks viikossa käyn uimassa kilometrin.

Riippumatta siitä onko vastus levytanko, käsipaino tai kuula niin samat säännöt. Ei ahista olkapäät, kun välillä matkii vapaudenpatsasta. (Nopeus)Voimatreeni pitäis olla sen treeniin idea riippumatta vastuksesta. Kaikki hyvä tulee sen mukana. Lihasmassalla on ihan kiva aineenvaihdullinen etu ja toisaalta 52cm kauluspaita tai XXXXXL näyttää paremmalta kun on niska, joka täyttää sen kauluksen..heh.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2013-09-14 07:44:49 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
haili kirjoitti:
Aerobinen tulee sitä kautta että palautus on tosi lyhyt, käytännössä olematon.


Pavelilla tauko oli sarjan mittainen, odotetaan että kuvitteellinen tai oikea kaveri tekee saman kuin itse ja jatketaan. Tahtiin tarvitaan keuhkoja ja sydäntä.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen kahvakuula
ViestiLähetetty: 2013-09-14 07:57:30 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Oikeesti viimeinen sarja on aerobisen kunnon tai vielä oikeammin anaerobisen ylituskan näyte. Eli sattuu kaikilla mahdollisilla tavoilla. Jos ei pysty, niin sitten vaan puuskuttaa ja huilaa kunnes pystyy. Sattuu joka tapauksessa.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)