karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:44:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-17 08:56:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
No kyllä oli apua =D>

Kiitos selvennyksestä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 08:57:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Riekko, mulla oli puurot ja vellit sekaisin :lol:

Mutta nyt on siis oikeet tiedossa.

Tässä mun eka PP ateria. Hyvää oli.
Kuva


Kerrotko mitä tuossa kuvassa on :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 12:15:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
snowgrouse kirjoitti:
. Ja se on myöskin hyvä että Eadesit painottavat joka aterian makrojakauman tärkeyttä, niin että proden/rasvan/hiilareiden suhteet pysyvät melko samanlaisina. Se IMHO monelta unohtuu ja sitten ihmetellään miksi jumittaa jos on vaikka joka aamu tai ilta syötykin todella hiilaripainotteisesti ja vähäproteiinisesti vaikka ateria olisi periaatteessa vähähiilihydraattinen.

T'ämä on minusta se tärkeä juttu!!

Kopioin tähän lisäksi koltan jutun topisesta ketjusta.
Nämä olen minä oppinut tänään :)
Ja aion yrittää pitää makrot hyvinä tästälähtien.
Koltta kirjoitti:
Jos olet ketoosissa niin energia otetaan proteiinista ja rasvasta. Joko siitä syödystä proteiinista tai sitten poltetaan lihakset. Sen minimin kun syö niin rasvaa palaa syödyn proden mukana mutta MUSKELIT säilyy :lol:

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 12:17:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Riekko! Tosi hyvä selkeytys!!!

Sapfo, siinä on koipireittä ja voisipulikastiketta :)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 13:46:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-17 15:17:29
Viestit: 697
KIITOS, Riekko! :respect:

_________________
Love. Peace. Serendipity.

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 14:06:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Hitsi, minulla menee helposti yli tuo prode. Taas näpyttelin vasta jälkikäteen ja ruuan prode oli 43g.


Kysynpä tässäkin teidän mielipidettä tähän, kun PPssä puhutaan vain omega6 ei kolmosista.
Voiko olettaa, että karppi saa tarpeeksi omega 3 kun syö prodetarpeen verran lihaa ja kalaa. vai miksi siitä ei puhuta??

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 14:10:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Hitsi, minulla menee helposti yli tuo prode. Taas näpyttelin vasta jälkikäteen ja ruuan prode oli 43g.


Kysynpä tässäkin teidän mielipidettä tähän, kun PPssä puhutaan vain omega6 ei kolmosista.
Voiko olettaa, että karppi saa tarpeeksi omega 3 kun syö prodetarpeen verran lihaa ja kalaa. vai miksi siitä ei puhuta??


Prodeista - Eades sanoo että ylimääräistä prodea ei tartte kytätä, vain tuo minimi. Paitsi jos paino jumittaa tai nousee.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 14:31:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Aivan. Okei, minä en tiedä jumittaako vai ei. Hirveen hitaasti vaan laskee mulla. Vaikka kaksi viikkoa takaperin olin kilon enemmän pahimmillaan. Joten kaippa se menee alaspäin kun ei ole viikkoon käyny missään vaiheessa yli 87 :roll:

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 15:12:53 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Muistakaa muuten että PP:ssä on rasvoista vähän vanhentunutta tietoa (se ilmestyi 15 vuotta sitten). PPLP:ssä vähän järkevämpää. En muista oliko vasta 30 Day Solutionissa vai Comfort Cookbookissa huomautettu että joo, rypsi onkin syvältä (mutta tämä oli jossain v. 2000 kohdalla kun hiffasivat). Samoin se arakidonihapon pelko mikä PP:ssä on valloillaan on jotain minkä Eadesit myöhemmin hylkäsivät todisteiden puutteessa. Eli munia ja punaista lihaa ei kannata pelätä. Myöskin se että PP:llä suositellaan vähärasvaista lihaa johtuu enimmäkseen siitä että jenkkilässä se liha on sellaista skeidaa ja lehmät niin myrkytettyjä että kaikki ne ympäristömyrkyt, hormonipommit ja lääkkeet kertyvät mullikoitten rasvakudokseen. Suomalainen liha maistuu monen suuremman maan lihoihin verrattuna ihan erilaiselta ja on niihin verrattuna lähes luomua (vaikka onhan meilläkin nämä ääliömäiset rypsiporsaamme ja vastaavat).

PPLP:ssä on siis tonnikaupalla infoa omegoista ja muista rasvajutuista, eli ne jutut mitkä jäivät PP:stä puuttumaan.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 16:19:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Piru, pakko ostaa PPLP!

Riekko, onko sulla tietoa nuista pähkinäöljyistä?
Tilasin itse macadamiaa eilen iherbistä.

Onko nuissa ne kutoset ja kolmoset oikeissa suhteissa??
Ajattelin, että jos ne on ok ja maittavia, niin vois monipuolistaa öljyvalikoimaa ja tarjota lapsillekkin.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 18:50:39 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
^Monet pähkinä-ja siemenöljyt ovat ihan hyviä ja niitä monet kirjailijat suosittelevatkin, mutta KVG varmaan kertoo enemmän niitten omegasuhteista. Niitä en hirveästi ulkoa muista...

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 19:02:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Aivan. Saksanpähkinäöljyki kiinnostaisi, jos joku käyttää, niin vois kertoo nuitten mausta. onko lempparia tai eroja.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 20:45:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Tämä päivä ,emi ainakin teoriassa ihan ok. Eli rasvaa 222 g hiilaria 16 g prodea 111 g
Kaloreita 2469 kcal

Hiilareita en saa ylös, kun en syöny jugua.
Mutta olo on ok.

Pähkinöitä vois syödä kun saan hiilareitakin vetää se 30. Pitää huomenna liittää ateriaan

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-19 04:13:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minulla meni eilinen vielä paremmin. Pikkunälkä pysyi poissa kun söin heti aamusta.
Nyt vain heräsin yöllä ja en saa enää unta... :evil: Olen ollut hereillä jo pari tuntia, ei silti yöllä viiti aamiaista ruveta tekeen :mrgreen:
Kahvit kohta keitän.

Riekko jos hoksaat kysymykseni, niin mitä mieltä olet tällaisesta kahvihetkestä.
Otan kahvia, kermaa ja kookosta. Pitäskö silloinkin napata joku muna tai muu proteiinin lähde??
Varmuudeksi otan nyt keitetyn munan tähän varhaisaamun kahviin.

Mutta miten kannattaisi mielestäsi?

Minä taidan tykätä tästä mallista, että prode pysyy kurissa ja saa syödä huolettomammin hiilaria. Nälkä on pitänyt paremmin. En tiedä johtuuko kaalista ja pähkinöistä vai siitä, että ei syö liikaa prodea. Mutta olo on mainio :)
Voisko tuo sopiva prode vaikuttaa siihen, ettei ole tehnyt edes jugurttia mieli?? Viimesimmätkin mieliteot katoaa tässä :)

Hiilaria ei silti tullut eilen kuin 24g

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-19 05:46:49 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
^Eikö tuo keskustelu ennemminkin kuuluisi omaan ruokapäikkyysi tai yleiselle puolelle (etenkin kun tulee monta kysymystä kerralla peräkkäin eri viesteinä, tulvien)? Enkä halua olla täällä mikään PP-guru tai sanella ihmisten syömisiä vaikka tuon tyylin konkari olenkin. :shock: Mutta mutuna sanoisin että jos tulee hiilaria niin silloin kannattaa ottaa prodea sen kanssa, koska pyrkimyksenä on kontrolloida sitä insuliinireaktiota. Mutta jos tulee otettua enimmäkseen rasvaa niin ei sitten siinä tarvitse välttämättä ottaa lisäprotskua, IMHO, koska rasva on kuitenkin aika insuliinineutraalia. Ja riippuu ihan ihmisestä että mitä se kerma tekee (toiset reagoivat kermalorauksen pikkuriikkisiinkin proden ja hiilarin määriin huonommin kuin toiset) ja että vaikuttaako se jos ottaa kermakahveja ruoka-ajan ulkopuolella. Edelleen mutuna pitäisin järkevimpänä ottaa kaffet ja teet ja muut ruoan ohessa jotta minimoitaisiin sitä kehon "hei, nyt tulee ravintoa naamaan"-reaktiota--mutta jälleen kerran, on ihan yksilöllistä että tekeekö juoma tai rasva mitenkään erityisemmin laihtumista tökkivää efektiä (suurimmalle osalle ihmisistä tuskin tekee). Mutta loppupelissä on mahdotonta sanoa, tuo on noita mitkä pitää itse testata.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-19 05:51:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
ok

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-19 05:59:49 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Niinjoo, ja PP-kokemuksesta puheenollen: Jenkeissä on enemmän PP-jengiä joten kannattaa myös rekisteröityä PP-foorumille ja kaivella sieltä vastauksia. Vaikka se niitten haku onkin aika syvältä vaikkapa tämän foorumin vastaavaan. Ihan kiva kun etsit yhtä sanaa ja se heittää sut satasivuisen ketjun alkuun jos se sana on siellä jossain, yhdessä viestissä... :roll:

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-23 16:31:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-09 14:38:09
Viestit: 252
Paikkakunta: Paska kaupunni
Täällä on nyt puhuttu nuo ateriavälit selväksi, hiilareiden määrä vakiinnutettu 10g/per ateria, ja prodet laskin minimissään 32g per ateria. Miten sitten rasvan käyttö, sen makroja en ole vielä yhdessäkään viestissä huomannut? Mennäänkö tässä samalla periaatteelle kuin Atkinssilla, vai täytyykö tehdä jotain hienosäätöä niihin suosituksiin?

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-24 06:14:14 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Eadeseilla ei ole rasvamääräsuosituksia ja kaloreistakaan eivät hirveästi puhu (ovat joskus ehdottaneet 1500-1800 kcal naisille jos jumittaa, eivät mitään muuta). Joten ne ovat sitten itse säädettävissä. Kun itse olin ekaa kertaa PP:llä 11 vuotta sitten niin se ei ollut ihan hirmu rasvaista, vaikka kuitenkin käytin kermaa ja voita ruoanlaitossa (en vain lisännyt sitä niin paljon että tietty kalorimäärä olisi tullut täyteen koska en laskenut kaloreita--nyt käytän rasvaa enemmän koska yritän saada suht järkevät kalorimäärät täyteen). En ollut siis mitenkään rasvakammoinen ja kalorit kuitenkin jäivät arviolta johonkin 1400 kcal:iin päivässä silloin ennen (tosin ei hirmu paha mulle, hoikimmillani koomakulutukseni on jotain 1200 kcal). Mutta tosiaan nyt teen toisin jotta saan sitä rasvaa vähän enemmän, pysyttelen muutaman sata kaloria koomakulutuksen päällä ja olo on hyvä. Jenkkilän VHH:han ei ole periaatteessa yhtä rasvaista kuin pohjoismainen, eli tosiaan Atkinsin kanssa samanlaisilla linjoilla mennään siinä mielessä että rasva-ja kalorimäärät jäävät oman harkinnan puitteisiin.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-03 20:55:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-12-27 23:42:30
Viestit: 1532
Itsekkin rohkenin tilaamaan protein powerin. Edennyt olen hitaasi mutta varmasti. Olen nyt proteiinimäärän laskemisessa.
Eli minimi protsku määrä on mulle 60g/pv. Olen kokenut että turvotus häviää kun jättää aamun hiilarit lähes minimiin.
Joten koitanpa lähteä näin liikkeele (kuhan saan kirjan päätökseen) hiilarit 10g/ateria (aamupala 0g), protskut vähintään 20g/ateria ja rasvaa n. 50g/ateria.
Ja ajattelin nyt testata tuotakin, seurata aterioiden makroja, tähän mennessä olen seuraillut kokopäivän makroja. Ehkä sellainen naposteluntarve ja mukamas nälkä pysyy loitolla kun joka aterialla on tapreeksi protskua ja rasvaa.

_________________
iherb koodi uusille asiakkaille OMU074 saat $5 alennuksen


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)