karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:13:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-03 13:11:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-03-21 10:53:00
Viestit: 89
Paikkakunta: Vaasa
Täällä on myös joogattu vuosikausia, itselle sopivin joogamuoto löytyi Sivanandasta, joka ei ehkä Suomessa ole kovin tunnettua.

Karppaus nyt ei ruokavaliona sovi alkuunkaan joogan ja ayurvedan periaatteisiin, mutta koska voin tällä tavoin paremmin, niin vanhat periaatteet romukoppaan vaan :lol: Muille joogeille olen kyllä ollut vähän hissukseen lihansyönnistäni :-$

_________________
Kati karppaa, voi hyvin ja toivottavasti laihtuukin


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-03 13:36:43 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
NiilinKaimaani kirjoitti:
Tämäkin karppi harrastaa hathajoogaa. Peruskurssin jälkeen olen joogannut ihan vain oman kodin rauhassa. :)


Off topic, mutta NiilinKaimaani: TARDIS!!!!!!!111111 :smt049

*Köh* siis juu. Mullekin on tuottanut vaikeuksia tuo vegehomma ja siitä pitää pysyä vaiti. Ja millekään retriiteille ei huvita lähteä kun pitäisi pakata päiväkausiksi omia eväitä ja sitten siellä veget kauhistelisivat... :roll:

Sen kyllä huomaa että jooga on kasvissyöjien kehittämää, koska jooga sujuu paljon paremmin kun ei ole hurjia määriä lihaa systeemissä. Oli ihan jännä huomata tuokin :shock: Vatsa painaa joogatessa huomattavasti enemmän jos olen syönyt kohtuullisenkin annoksen lihaa ja uuvun helpommin. Joten yleensä vetelen sitten jotain kananmunapitoista ja volumetrisesti pienempää ennen joogaa (ja odotan tietty ainakin sen kolmisen tuntia ennen kuin rupean vääntelehtimään). Siinä on ihan älytön ero :shock:

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-03 13:48:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-03-21 10:53:00
Viestit: 89
Paikkakunta: Vaasa
Joo, toki sen päivän syömiset vaikuttaa kaikken eniten, mutta olen myös huomannut pitkäaikaisempia vaikutuksia (olin siis vuosikaudet kasvissyöjä). Kasvisravinnolla kropan liikkuvuus ja notkeus on parempi, ero on ihan huomattava.

Mutta toisaalta aivan sama, en kuitenkaan tavoittele huippunotkeutta tai kaikkein edistyneimpiä asanoita, koska en ollut kovin notkea alunperinkään. Joogasta haen periaatteessa samaa kuin karppauksestakin, terveyttä ja hyvää oloa :D

_________________
Kati karppaa, voi hyvin ja toivottavasti laihtuukin


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-07 15:56:35 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15263
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
snowgrouse kirjoitti:
NiilinKaimaani kirjoitti:
Tämäkin karppi harrastaa hathajoogaa. Peruskurssin jälkeen olen joogannut ihan vain oman kodin rauhassa. :)


Off topic, mutta NiilinKaimaani: TARDIS!!!!!!!111111 :smt049

Juu Snowgrouse!!!!!!! :smt049
:)

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-07 16:13:35 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
katipoo kirjoitti:
Joo, toki sen päivän syömiset vaikuttaa kaikken eniten, mutta olen myös huomannut pitkäaikaisempia vaikutuksia (olin siis vuosikaudet kasvissyöjä). Kasvisravinnolla kropan liikkuvuus ja notkeus on parempi, ero on ihan huomattava.

Mutta toisaalta aivan sama, en kuitenkaan tavoittele huippunotkeutta tai kaikkein edistyneimpiä asanoita, koska en ollut kovin notkea alunperinkään. Joogasta haen periaatteessa samaa kuin karppauksestakin, terveyttä ja hyvää oloa :D


Myös ikä jäykistyttää, oletko varma että kysymys ei ole siitä?

Meidän joogaopettaja varoitti syömästä mitään paljon ennen tuntia. En ymmärrä että liha tekisi tässä poikkeusta. Täydellä vatsalla ei suju, täyttipä millä tahansa.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-07 21:22:31 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Mirka kirjoitti:
Myös ikä jäykistyttää, oletko varma että kysymys ei ole siitä?

Meidän joogaopettaja varoitti syömästä mitään paljon ennen tuntia. En ymmärrä että liha tekisi tässä poikkeusta. Täydellä vatsalla ei suju, täyttipä millä tahansa.


Ei ole ikä kyseessä, IMHO. Ja mä tosiaan pidän 3 tuntia taukoa syömisissä ennen joogaa (teen sen yleensä aamiaisen ja lounaan välillä). Jos olen syönyt aamiaisella lihaa niin on järjestään raskaampi olo ja on vaikea saada henkeä. Jos olen edellisenä iltana ja joogapäivän aamuna syönyt kevyesti (lue: volumetrisesti kevyesti) ja lakto-ovosti niin menee ihan erilailla. Käsitän sen niin että lihaperäinen proteiini vain sulaa hitaammin ja tekee olon tönkömmäksi kun se tuntuu "raskaammalta" suolessa. Vaikuttaa yleiseen puhtiin myös huomattavasti. Oli aika jännä huomio kyllä. En tosin menisi vannomaan että totaalivegenä ne nivelet olisivat nyt mitenkään liikkuvaisemmat koska itselläni tuossa on enemmän kyse siitä että maha painaa kuin siitä että taipuisivatko nivelet asanoihin. Kasvissyöjäksi en ole ajatellut palaavani, mutta voin vannoa että se ainakin omalla kohdallani vaikuttaa tuohon joogailun sujuvuuteen. :shock:

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-07 21:35:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-03-21 10:53:00
Viestit: 89
Paikkakunta: Vaasa
Varmasti ikäkin vaikuttaa asiaan, siitä ei ole epäilystäkään, ja kyllä täällä vuosia on jo kertynyt muutama :D Olen kuitenkin karpannut (ja syönyt lihaa) vasta vähän runsaat puoli vuotta.

Ja tottakai syömiset ennen tuntia vaikuttaa, joskus musta tuntuu että jos on syönyt raskaan aterian niin sen huomaa vaikka olisi 4-5 tuntia välissä ennen joogaa. Koska en harrasta välipaloja, niin pyrin pitämään 5-6 tuntia syömisen ja joogan välillä. :lol: Kevyemmän aterian jälkeen riittäisi toki vähemmänkin.

Muutenkin jooga on niin mielenkiintoinen tapa opetella tuntemaan ja kuuntelemaan kehoaan. Liikkuvuuteen, jaksamiseen ja fiilikseen matolla vaikuttaa niin monet asiat, nukkuminen, nestetasapaino, you-name-it. Joskus ei keksi mitään syytä sille että yhtenä päivänä sitä on muka niin voimakas ja notkea, toisena taas haluaa vaan lähinnä maata kun mikään ei suju :wink:

_________________
Kati karppaa, voi hyvin ja toivottavasti laihtuukin


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-25 22:12:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-10-04 20:37:28
Viestit: 89
Paikkakunta: Helsinki
Kävin viikko sitten kahden päivän astanga-joogan alkeiskurssilla ja tykkäsin kovasti! Kurssimaksuun kuului myös 10 kerran kortti viikkotunneille, jota täytyy alkaa seuraavaksi käyttämään. Tällä viikolla en päässyt tunnille, kun juhannuksen takia oli erikoisaikataulut voimassa, mutta ensi viikolla jatkuu.

Tuntuu siltä, että astanga vois olla just sitä mitä olen kaivannut. Keskivartalon lihasten käyttöä, taipuisuutta ja rauhoittumista. <3


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-07-12 10:43:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-02-01 11:41:20
Viestit: 570
Paikkakunta: Päijät-Häme
snowgrouse kirjoitti:
Toi Lahden opettaja on vain aika nyreä. Muuten kävisin useamminkin mutta se pistää ihmisiä revittelemään aika armottomasti (sanoin sille mm. mun vanhasta selkäviasta). Vähän nyrpisti nenäänsä kun mun piti joitain asanoita helpottaa ton selän ja läskimahan takia ja koska mulla toi vinyasa katkeaa vieläkin välillä jos on huonokuntoisempi päivä, eli teen vaikka arskanmorjestus B:ssä ylimääräisen sisäänhengityksen alaspäin katsovassa koirassa ennen kuin menen soturiasentoon.


Oon kyllä ihan eri mieltä opettajasta. Oikein mukava mies (jos Kimmosta puhutaan). Itellä on selkä- ja polviongelmia ja vetäjä aina neuvoo mua tekemään niinku pystyy kropan ehdoilla, eikä missään nimessä repimään liikaa.

Lainaa:
Katsotaan saako tuolla Lahden salilla mennä Mysoreen jos on vasta alkeistasolla; epäilen vähän kyllä. Mutta siinä sitten kaiketi saisi järkevämpää ohjastusta.


Ite alotin astangan viime syksynä ja alle 2 viikon päästä alkeiskurssin suorittamisesta menin ekan kerran Mysoreen, enkä sen jälkeen oo ohjatulla tunnilla käyny. Ja nimenomaan alkeiskurssillakin kannustettiin Mysore-tunneille mahollisimman pian.

_________________
Blogini - Asiaa ja ajatelmia ravinnosta, uusin teksti 27.9.2013


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-07-12 11:40:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
^^ mukava kuulla muidenkin mielipiteitä :)

Itse en nyt saanut tälle kesälle aloitettua lahdessa joogaa, kun heinäkuuksi menivät tauolle. Olen varmaankin syksyllä jäämässä maisemiin, joten ehkä silloin uudestaan mietin asiaa :)

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-07-12 15:01:21 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Jussuboy kirjoitti:
snowgrouse kirjoitti:
Toi Lahden opettaja on vain aika nyreä. Muuten kävisin useamminkin mutta se pistää ihmisiä revittelemään aika armottomasti (sanoin sille mm. mun vanhasta selkäviasta). Vähän nyrpisti nenäänsä kun mun piti joitain asanoita helpottaa ton selän ja läskimahan takia ja koska mulla toi vinyasa katkeaa vieläkin välillä jos on huonokuntoisempi päivä, eli teen vaikka arskanmorjestus B:ssä ylimääräisen sisäänhengityksen alaspäin katsovassa koirassa ennen kuin menen soturiasentoon.


Oon kyllä ihan eri mieltä opettajasta. Oikein mukava mies (jos Kimmosta puhutaan). Itellä on selkä- ja polviongelmia ja vetäjä aina neuvoo mua tekemään niinku pystyy kropan ehdoilla, eikä missään nimessä repimään liikaa.


Niin, no, miten sen nyt sitten ottaa jos tekee porukalla ja opettajan viisi sisäänhengitystä vastaavat kahdeksaa omaasi ja sitten olet se joka lähtee asanasta ennen muita koska et todellakaan tee muuta kuin niitä viittä sisäänhengitystä--siinä saa väistämättä vähän mulkaisuja. Selkäongelmia se kyllä ymmärtää ja kaiken maailman helpotuksia muuten, ja se on hyvä juttu. En sano etteikö opettaja olisi pätevä, mutta vähän nyreä kuva siitä jäi. Samoin jäi aika hapannaamainen fiilis siitä ettei opettaja jakanut vaikkapa monisteita kotiharjoittelun tueksi sillä perusteella että lappuja ei kannattaisi kesken sarjan tuijottaa. Ihan hyvä pointti, mutta jos ei ole mahdollisuuksia tulla jatkuvasti viikkotunneille (ts. tekee joogat enimmäkseen kotona) eikä heti opi sarjaa ulkoa niin eivät ne monisteet mikään maailmanloppu ole. Eli tuossa tapauksessa periaate/mielipide menee käytännön edelle ja varmasti tiputtaa useampia oppilaita kelkasta jollei heillä ole omasta takaa aiheesta kirjoja missä ne sarjat on lueteltu (onneksi itselläni oli vanhasta takaa Linon kirja ja lunttasin joka tapauksessa kunnes opin sarjan uudelleen ulkoa). Ärsytti että tuosta piti olla niin kireä koska sähläävät ne aloittajat aluksi joka tapauksessa, oli niillä lappuja tai ei. Itselläni tuo lunttaus ja omaan tahtiin meno todella opetti ja auttoi tekemään liikkeet oikein paljon enemmän kuin se että yritän väkisin pysyä pitempään jossain asennossa salilla. Opetus on sinänsä asiantuntevaa ja parempaa kuin joissain muissa joogakouluissa just noiden helpotusten suhteen.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-07-13 16:12:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-02-01 11:41:20
Viestit: 570
Paikkakunta: Päijät-Häme
Sen takia ite Mysore-tunnille heti meninkin, et saa tehä omaan tahtiin ja suht. nopeesti muistin sarjan asennot ulkoa. Tosin joka kertahan parannettavaa aina löytyy joka asennosta.

_________________
Blogini - Asiaa ja ajatelmia ravinnosta, uusin teksti 27.9.2013


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-07-18 12:46:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Kevään harrastin joogaa sellaisessa "köyhäin" ryhmässä mikä maksoi 14 krtaa/40 € lähi koululla, niin ihmettelen, että oli niinkin hyvä ope. Se toki oli ihan turun joogayhdistyksen ope. Aivan huikea muija. Toivon hartaasti, että syksyllä taas se on puikoissa, kun homma alkaa.
Toki ei mitään prosyyrejä ole jakanut, mutta voisihan nuita tietty kysässä. Itsekkin mietin joogan aikana, että tää liike pitää muistaa, mutta ei sitä kotona vaan muista.
Ylösalasisin liikeet on mun lemppareita. Ei toki se päällä vai mikä niskalla seisonta, kun mahamakkara on tiellä ja perse painaa liikaa.
Oli mukava huomata miten helposti se venyvyys lisääntyy näin nelikympiselläkin (no ei ihan).

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-07-18 17:29:53 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Jooga ON mahtavaa!

=D>

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-02 12:04:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-02 11:58:54
Viestit: 1
Joogakurssit Jyväskylässä. Tervetuloa!
Aikataulut (1.8 - 19.8.2011)
Ma
klo 16-17 jooga
klo 17.15-18.15 jooga
Ti
klo 15-15.45 (A-jooga)
klo 16-17 jooga
Ke
klo 16-17 Mammajooga
klo 17.15-18.15 jooga
To
klo 15-15.45 (A-jooga)
klo 16-17 jooga
Pe
klo 16.30-17.30 jooga

Osoite: Toimintakeidas Oy, Vapaudenkatu 46B, 2krs, 40100 Jyväskylä
http://jooga-marta.blogspot.com/
https://www.facebook.com/home.php#!/pag ... 9835431235

Tervetuloa! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-02 14:21:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-27 19:42:35
Viestit: 42
Mä oon aloittamassa kundaliinijoogaa...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-03 23:13:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-10-04 20:37:28
Viestit: 89
Paikkakunta: Helsinki
Nyt on 1,5 kk astangan harrastamista takana. Olen käynyt tunneilla n. 2-3 krt viikossa ja tykkään paljon! On hauskaa huomata voimien ja taitojen kehittyvän pikkuhiljaa, ja uusia oivalluksia eri liikkeisiin liittyen tulee joka viikko.

Olen myös vahingossa siirtynyt syömään kasvisruokaa aiempaa selkeästi enemmän. :shock: Olin kyllä lukenut, että joogan myötä ruokavaliokin usein muuttuu kasvispainotteiseksi, mutten ottanut sitä ihan täydestä. Näin siinä vaan on kuitenkin käynyt, että mun ei ole tehnyt enää viime aikoina mieli syödä lihaa. Jännä nähdä onko tämä vaan joku vaihe vai jatkuuko pidempään...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-04 07:44:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-07-30 16:10:17
Viestit: 451
Paikkakunta: Helsinki
tuulimumma kirjoitti:
En koskis kepilläkään !


Ihanaa, joku muukin!
Olen kuvitellut olevani ainoa ihminen maailmassa, jonka mielesta jooga on karmeeta :shock: :lol:

Totta puhuen, jooga todennakoisesti sopii eri tavoin eri kehontyypeille. Parhaiten se sopii kestavyystyyppiselle hyvin venyvalle ektomorfille. Itse olen aaripaan mesomorfi, joilla on luontaiset edellytykset rajahtavaan voimantuottoon ja vastaavasti staattisehko venytys tuntuu yksinomaan epamiellyttavalta.

Voi myos olla, etta olen eksynyt vaarille opettajille. Ne kohdalle osuneet heinanpurijahipit :) opettivat hengen voimalla fysiologian vastaista treenia! Mesomorfi lammittelee ensin, venyttelee sitten. Vain yliliikkuva voi venyttaa kylmiltaan.

Chi kungissa on paljon helpompi rauhoittua, jos on aktiivinen sympaattinen hermosto. Minne hiivattiin sen energian joogatunnin alkurauhoittumisessa tunkee, jos pitaa samaan aikaan rauhoittaa keho ja mieli. Chi kungissa mielen rauhoittaminen on helppoa, kun keho saa tehda hallitun rauhallisesti toita. Chi kungin ja taijin saa myos parempaa kehon hallintaa, joka toimii funktionaalisesti, arkipaivan liikkeessa.

Mutta siis paa-asia, etta kukin loytaa itselleen sopivat lajit. Kannattaa kokeilla laajalti!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-04 18:24:44 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-24 18:06:21
Viestit: 2487
Paikkakunta: USA
savu kirjoitti:
Mesomorfi lammittelee ensin, venyttelee sitten. Vain yliliikkuva voi venyttaa kylmiltaan.


Siksi tykkaankin tosta hot joogasta. Tulee ihana vetrea olo ja lihakset venyy. Mutta eipa sinne nyt kesakuumlla juuri tee mieli...

_________________
__________________________________
Karppaan tänään. Siina kaikki.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-08-04 18:38:30 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Mä tein tommosen jumppavideon, johon pöllin joogastakin liikkeitä hiukan mukaeltuna.
Sopii hyvin niillekin jotka ei nosta kuulaa, vaikka joka päivä tehtäväksi :D


_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)