karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 12:11:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 811 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-06-03 12:21:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-24 11:45:02
Viestit: 35
On tässä viimejuhlissa tullut syötyä kaikenlaista. Olen ajatellut, että kun se paino johonkin tökkää ja siinä pysyy, niin se on se mun oikea paino. Jos olen saanut sen laskemaan, se hetken päästä tulee kuitenkin takaisin, teen sitten enemmän tai vähemmän sen asian hyväksi. Joten olen tälläinen ja tämän kokoinen. 163cm 72kg vähän pyöreyttä ja tissejä, mutta en koe olevani paksu. Ja kun mieliala on hyvä, nukun yöni hyvin ja mieskään ei valita, niin miksi sitten itse valittaisin. Liika kriittisyys pois elämästä niin on mukavampaa. Tsemi tsemi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-06-03 16:46:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-02-19 21:24:33
Viestit: 286
Tähän joukkoon minäki sukellan. Alkuaikoina laskin ja päikkyilin, kunnes tajusin ongelmieni piilevän viljalaarissa. Sen jälkeen ne ovat olleet tiukimmin pannassa, muuta en jaksa hullun kiilto silmissä kytätä. Käytännössä en juurikaan syö sokeria tai muuta sellaista karppivastaista, mutta en saa paskahalvausta jos sitä kohdille sattuu. Mun karppaus on siis hyvinkin rentoa, Nopolan sanoin "Ei tehrä tästä ny numeroo" :D

_________________
"On se aika epäkornia käytöstä."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-06-16 14:36:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Mitens tää on jäänyt huomaamatta.

Alussa hankin keittövaa'an ja insinöörinä kuvittelin selvittäväni tämän kalorien, glykeemisten indeksien ja -kuormien maailman helposti. Sitten tajusin, että kyllähän ruuasta nyt näkee, mitä se on. Ja jos ei näe, niin sitten ei syö.

Enpä ole punninnut ruokaani kertaakaan, enkä ole laskenut sen glygeemisiä kuormia, puhumattakaan kaloreista. Muutaman kerran kävin katselemassa finelissä, missä elintarvikkeissa on vähiten hiilareita, jotta tietää mitä voi syödä. Siinä se kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ihmisen säätelymekanismit kyllä hoitavat asiat kuntoon, kunhan kroppaan tungetaan vain sitä ruokaa, mitä ihminen lajina kestää. Joten nautitaan rasvaisesta ruuasta ja syödään sitten kun on nälkä.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-06-21 11:23:11 
Poissa
Psychokarppi
Psychokarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-08 17:01:47
Viestit: 1116
Paikkakunta: Porvoo
En miekään jaksa kauheeswti stressata noista safkoista!

Katon vaan että ei tuu paljoo hiilareita ja muita paholaisia! :twisted: esim. E621

_________________
Psychobilly is our Life
Let´s wreck, let´s drink
Let´s have dirty nights
We are addicted bone for bone
To the Darkside of Rock n Roll


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-06-23 17:42:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-19 14:10:20
Viestit: 513
Paikkakunta: Helsinki
katar81 kirjoitti:
Hei, mäkin haluan olla rentokarppi!! :smt026
En mittaa, en punnitse, en laske. ---
Tavoitteena on syödä hyvää ruokaa ja riittävästi, ja useimmiten siinä onnistunkin. --- Kotona ei syödä leipää, perunaa, riisiä, pastaa, sokeria. --- Vieraissa syödään mitä tarjotaan. ----
Pääasia mulle on terveellinen, puhdas, itse tehty ruoka. Hiilareita voi tulla kasvisten muodossa suht. paljonkin, rasvaa kosolti, protskuja riittävästi. Ja ai että se on hyvää.


Jess! Tähän joukkoon minä kuulun! :D

Laskentatoimi tuntuu jo ajatuksena kovin vieraalta ja työläältä, siinä menee helposti hermot huonoon kuntoon... :oops: -Jo pelkkä ajatus nostaa näppylöitä ja päänsärkyä. Kerran hikoilin laskurin äärellä ja tarkistin kahden päivän tyyppisyömisiä. Olihan siellä tietysti yllätyksiä. Oli kyllä varmaan myös epätarkkuuksia, kun ei huushollissa ole keittiövaakaa.

Kysymyshän on valinnoista; mitä valitsemme omaa hyvinvointiamme tukemaan (eikä kielloista tai repsuista).

Ruokaahan tässä syödään eikä numeroita. Itselle riittää, että syö oikeita kunnon aterioita. Niillä pysyy nälkä loitolla ja olo on hyvä. Mitä muuta vielä tarvittaisiin?

_________________
Kasvissyöjästä on kehkeytynyt kalansyöjä - kalansyöjästä on kehkeytymässä...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-07-12 23:45:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-26 09:50:48
Viestit: 327
Paikkakunta: Lahti
Erkkimerkki.

_________________
Elämää.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-07-13 00:00:29 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
Mää oon kans rentokarppi. En punnitse enkä laske - en halua enkä edes voi, koska mulla on sen verran syömishäiriötaustaa, että pää ei edelleenkään noita laskemisia ns. kestä, vaan alan hyvin pian syödä ruoan asemesta makroja ja kaloreita. Enkä punnitsisi itseänikään, jollei harrastuksen takia olisi silloin tällöin pakko (sen se pää jo onneksi kuitenkin kestää).

Syön elääkseni, en (enää) elä syödäkseni. Ja hyvältä tuntuisi maistuvan niin se elämä kuin ne syömisetkin nykyään :smt026

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-07-13 00:11:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-07-10 17:44:01
Viestit: 65
Jippii! Tää on mun mesta! :D

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvXtvvI/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-07-14 20:49:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-05 15:48:11
Viestit: 135
No tännehän mä kuulun! En omista keittiö- tai edes henkilövaakaa, fiilistellen mennään etiäpäin. Oon antanut keholleni mahdollisuuden itse kertoa, mikä sen tekee onnelliseksi ja hyvin toimii. Pois kaikki viljat, sokerit, alkoholi, einekset ja muut peruskartettavat, muuten en kauheasti nipota. Aika luonnollisesti ovat valinnat muotoutuneet karpeiksi, hyvää perusruokaa kolme kertaa päivässä. Muutaman kerran olen kokeeksi laskenut vähän makroja ja aika vähäisinä tuntuvat hiilet pysyvän ilman stressaamistakin. Toimii =D>

_________________
Siiseliinin päikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-07-14 21:24:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-20 14:12:57
Viestit: 896
Paikkakunta: Kanta-Häme
Tänne mäkin haluun! :)

Alkuun vahdin tosi tarkkaan mitä syön ja kuin paljon, sitten olinkin pari kuukautta aivan hunningolla syömisteni kaa. :D
Onneks sain taottua päähäni, ettei tätä kannata niin vakavasti ottaa! Syön mitä haluun, yleensä se on karppia, mut joskus jotain muutakin. 8)

_________________
Karppaus aloitettu 8.10.2010
Liikkumisia

iHerb-alennus koodilla SUV365


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-07-17 09:20:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-25 18:07:38
Viestit: 2735
Paikkakunta: Tampere
Rentokarppi sen suhteen, etten nyt mitenkään laske syömisiä, en hiilareita enkä kaloreita - menisi ahdistavan häiriön puolelle, kuten ennen kevyttuotelinjalla, eli ajattelisin koko ajan pakonomaisesti vain syömisiäni ja painoa. Mutta syömisten laadussa pyrin olemaan mahdollisimman ehdoton omin ehdoin, mihin motivoi ennen kaikkea vointi ja tietoisuus siitä, mitä kannattaa ja ei kannata popsia.

_________________
Jokainen ateria on tilaisuus syödä niin että laihtuu.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-07-17 11:47:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Olen tullut tässä karppauksen elämäntavassa seuraavaan johtopäätökseen: Järki päättää mitä, elimistö kertoo milloin ja kuinka paljon. Mitään stressia syömisistä ei tällä tavoin synny. Edellytyksenä tämän onnistumiselle on tietysti rittävä tieto elintarvikkeiden ominaisuuksista ja elimistön tottuminen uuteen ruokavalioon. Itseltä meni tähän noin puoli vuotta.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-07-31 02:17:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-18 12:09:02
Viestit: 2
Ihan tuore rentokarppi ilmoittautuu. Tai vasta rentokarppausta yrittävä...kuukauden päivät olen varmaan lueskellut näitä sivuja ja aikonut alkaa karppaamisen lomamatkan jälkeen, ensi viikolla, kuun alussa, maanantaina...loppujen lopuksi rajoittaminen ja laskeminen ja opiskelu on pelottanut liikaa. Entisenä (?) syömishäiriöisenä en uskalla lähteä laskemaan: siinä helposti laskee kaloritkin samassa, ja hupsista, sittenhän ne alkaa tippua sinne 500kcal alle (poislukien sortumispäivät). Nyt on mennyt semmoisella lähempänä karppia olevalla ruoalla, mutta turhaa hiilaria on tullut syötyä kyllä. Nyt on ruokakaapit tyhjinä reissujen jäljiltä, ja täydennykseksi hankitaan karpimpaa ja parempaa muonaa :) Nuista sh-ajoista on semmonen hyötykin, että aika hyvin tiedän monen ruoka-aineksen hiilari/rasva/proteiinimäärät ulkomuistista suurinpiirtein. Ja sehän riittää rentoiluun, jos ostaa kasviksia, lihaa ja kohtuudella maitotuotteita? Painoa olis tarkoitus pudottaa 5-7kg, jos ei tunnu lähtevän, ryhtynen tarkastelemaan hiilarimääriä kasviksista joita syön.

En jaarittele nyt tämän enempää, muuta kun kiitos että tämmöinenkin on olemassa, kaikki karpit ei siis syö taskulaskin toisessa ja haarukka toisessa kädessä :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-07-31 06:26:38 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56072
Paikkakunta: Kerava
Ei todellakaan. Johan siinä menee syömisen nautinto. Aloittelijat laskeskelee kun tällä hetkellä se tuntuu olevan "muotia" karppilassa. Kyllä mä välillä yritän kirjoitella että riittää kun syö vatsan täyteen karppiruokaa ja välttelee liikoja hiilareita ja vasta sit alkaa hifistellä jos homma ei toimi. Tervetuloa!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-07-31 07:50:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-26 09:50:48
Viestit: 327
Paikkakunta: Lahti
dragon-fly kirjoitti:
Ja sehän riittää rentoiluun, jos ostaa kasviksia, lihaa ja kohtuudella maitotuotteita?

Juuri näin. Loppuelämää varten tässä harjoitellaan. Kyseinen malli tuntuu toimivan :D

_________________
Elämää.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-07-31 16:25:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-09-30 11:07:03
Viestit: 122
Rennosti täälläkin on vedetty 1.7 alkaen. Ei hajuakaan, montako hiilaria on tullut päivässä keskimäärin vedettyä. Tuoreita marjoja on tullut nautittua joka päivä ja reippaasti kasviksia päälle. 3,7 kg myöhemmin näyttää siltä, ettei ole syytäkään pingottaa, ainakaan ennen kuin jumittaa.

_________________
Heinäkuussa 2011 -5 kiloa, elokuussa rennosti -1kg, BMI 30 -> 29
Tavoite: -15 kg, BMI 25.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-07-31 16:54:22 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Jaahah täähän on mun paikka..

Sen ekan kaks vkkoa ketoilin, sen jälkeenkin laskin tovin hiilareita ja nyt vedetään mututuntumalla..
Jos noita hiilareita alkaa liikaa laskeskelemaan niin aika puulle noi syömiset maistuu..
Reilun vuoden karppauksen kautta on taas tullut älytön fiilis tohon ruoan laittoon, nyt kun se ruoka taas maistuu sille mille pitääkin.. ;)

Varmaan tosta oluesta tulee eniten hiilareita, mutta sou vat. elämästä pitää myös nauttia ja ruasta kanssa.

Mikä on parempaa kuin rasvainen possunliha grillattuna, salaatti / grillatut rehut ja pari kylmää olutta ja vähän punkkua.. =P~

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-08-11 08:27:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-04 06:04:13
Viestit: 14
lauttkat kirjoitti:
Kiva kuulla rentoilusta...minä vasta aloitin karppailun muutama kuukausi sittn, mutta jo alusta asti ahdisti tuo punnitseminen ja laskeminen. Joten karppailen omalla tyylillä, eli syön mahdollisimman vähän hh:ta ja mahd.paljon proteiinia. Paino ei ehkä tipu kuten tiukemalla mutta pikkuhiljaa kumminkin! Jotenkin noita kirjoja lukiessani + asiaan perehtyessäni tuli sellainen olo, että vihdoin minun on lupa vain elää ja ruoka ei ole elämän päätehtävä. Aiemmin painonvartijoiden yms aikaan ruoka täytti kauheasti elämää, kirjanpitojen, punnitsemisten yms vuoksi. Nyt ostan kaupasta mahdollisimman käsittelemättömiä perusruoka tarpeita ja ruoka on hyvää ja ei ole nälkä ja siitä huolimatta se paino putoaa. Halleluja \:D/ :P



No tämä alkaa kuullostaa hyvältä! =D> . Mulla sama juttu, aina kun olet aloittanut "uuden terveellisen" elämän, niin jotain pitää laskea ja miettiä ja pohtia, niin täälläkin jos ollaan tiukkoina. Alkoi heti ahdistamaan.Taidanpa siis heti suosiosta alkaa hyvä-karpiksi, ja jättää selkeät huonot hh:t pois ja nauttia muista. Tuolla jossain osiossa alkoi ihan ahdistaa kun jotkut vain laskevat makrojaan. Ei ole mun juttuni. Tää vois olla. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-08-15 23:13:12 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-08-14 21:29:57
Viestit: 17
Paikkakunta: Kainuu
Olen ihan uusi kasvo täällä sekä yleensäkin karppauksen parissa, mutta heti alkuun voin ilmoittautua tänne. :mrgreen: Vaikka olen tosissani tiettyjen ruokavaliomuutosteni suhteen, en ala kyllä punnitsemaan (kuin itseni) tai laskeskelemaan kaloreita. Kaupassa edelleen tutkin tuoteselosteet ja vilkaisen hiilarimäärän, mutten ala niitä kirjoittelemaan ylös.

_________________
Selviytymistä IBS:n kanssa ja unelmana rantakuntoon pääsy <3
Ruokapäiväkirjani


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2011-08-22 17:09:17 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-20 07:47:21
Viestit: 8
Paikkakunta: Jyväskylä
:smt039 Tämä kuullostaa minullekkin sopivalta. Tässä vuosi vierähtänyt aloitellessa karppausta ja nyt yritän oikeasti, lähelle hyväkarppausta ainakin päästä. Mutta en omista minäkään keittiövaakaa ja lounaat tulee syötyä "ulkona" eli en halua siitä osasta ottaa stressiä. Hyvä kuulla, ettei tarvitse laskeskella liikoja. Tulee kyllä ns. valmispaketeista katsottua hiilarimäärät ja mielessä monia aineksia, joita vältellä. Tästä hyvä jatkaa!

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqXuTni/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 811 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)