karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 00:24:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-21 23:52:15 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-24 18:06:21
Viestit: 2487
Paikkakunta: USA
Makin on taas palannut suht saannollisen joogan pariin. Meidan salilla kaikki tehdaan reilusti lammitetyssa tilassa, mika on aivan ihanaa. Eniten tykkaan Yin joogasta, eli se on se restorative. Sitten meilla on Core Power 1 - tasosta tasoon 3. Hyvin riittaa tuo 1. taso viela. Tanaan menen toisen kerran Hot Yogaan, talla kertaa pitaa ottaa vahan rauhallisemmin, eka kerralla alkoi pyorryttaa, mutta paasin taas mukaan kun jatkettiin lattialiikkeilla. Ihana olo siita tulee. Olispa vaan tota restorativea useammin. Niin ihana opettajakin :D

_________________
__________________________________
Karppaan tänään. Siina kaikki.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-22 17:25:36 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-01-07 07:55:32
Viestit: 34
M Myy kirjoitti:
Oottako käyny voimajoogassa? Olisi taas ihan uusi alan valtaus, mutta jotenkin alkoi kiinnostamaan.

µ


Moi, voimajooga on sama kuin astanga jooga. Ostin tuossa taannoin kyseisen joogaDVDn; on hyvä. Astanga on intensiivisempää ja 'liikkuvampaa' kuin hatha, jossa keskitytään pitämään asana puolesta minuutista muutamaan minuuttiin, jopa puoleen tuntiin per asana, riippuen joogaajasta. Olen harrastanut aiemmin myös hatha- joogaa, ja jatkossa aion 'kierrättää' pilatesta, callaneticsia, hathaa ja astangaa...ellei sitten tuo astanga vie voittoa noista neljästä :-s :D jää nähtäväksi!

_________________
“Let thy food be thy medicine and thy medicine be thy food.”
Hippocrates (460 – 370 BC)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-22 18:53:55 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
^Jos nyt tarkkoja ollaan niin astanga ei ole ihan sama kuin voimajooga. Voimajooga on yleinen nimitys erilaisille länsimaisille joogatyypeille jotka ovat vähän rankempia kuin hatha. Monet niistä kyllä perustuvat astangaan ja monet opettajista ovat K. Patthabi Joisin oppilapsia joten nimitykset voivat mennä limittäin, mutta noissa eri suuntauksissa voi olla reippaastikin eroja. Ei muuta :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-22 20:49:14 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-01-07 07:55:32
Viestit: 34
Oot oikeassa, snowgrouse. Voimajooga kuitenkin perustuu ashtangaan. Tässä joogassa mitä teen, ashtanga- ja voimajooga on siis samassa paketissa.

" Most power yoga is closely modeled on the Ashtanga style of practice. The term "power yoga" came into common usage in the mid 1990s, when several yoga teachers were looking for a way to make Ashtanga yoga more accessible to western students. Unlike Ashtanga, power yoga does not follow a set series of poses. Therefore, any power yoga class can vary widely from the next. What they have in common is an emphasis on strength and flexibility. The advent of power yoga heralded yoga's current popularity, as people began to see yoga as a way to work out." http://yoga.about.com/od/poweryoga/a/power.htm

Joogaamisen iloa kaikille joogeille ja jogineille :)

_________________
“Let thy food be thy medicine and thy medicine be thy food.”
Hippocrates (460 – 370 BC)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-04-12 09:19:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-10-07 19:23:23
Viestit: 170
Mä oon käynyt astantangassa, kävin säännöllisesti viikottain joku 3 vuotta sitten.
Oli kyllä fyysisesti mulle aika raskasta, mutta silti todella mukavaa ja ihanaa.
Siinä vaan tuli tää mun luonteeseen kuuluva suorittaminen helposti kans peliin,
että pakko tehdä alkeisjatkot jne...

Nyt en oo sitten käynyt pariin vuoteen ihan senkin takia kun se on aika tyyristä.

Kyllähän sitä itekin vois joogailla mutta ei se ole mulle ihan sama asia, monesti tulee vaan tehtyä lihaskuntoa ja venyteltyä päälle. Monia astangan venytyksiä kyllä teen päivittäin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-04-12 13:51:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Bloody Mary kirjoitti:
Esim . jalkoja en saa pään taakse koska ei voi hengittää ku läskit painaa keuhkot kasaan :shock:

Tää on todella ärsyttävää. Samoin mikä lie sen asennon nimi on jossa maataan reisien päällä, kädet eteenpän ojennettuna. Ugh hirvee liike, niin pakko levittää reidet, että saa olkiin venytystä. Sitä jalat niskan taka selällään maaten en tuon mahan takia halua edes joogassa tehdä, kun se tuntuu sika kauheelta.
Sulais tuo rapa maha jo pois, että vois toteuttaa itseään.

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-04-12 16:49:42 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-24 18:06:21
Viestit: 2487
Paikkakunta: USA
ninni74 kirjoitti:
Bloody Mary kirjoitti:
Esim . jalkoja en saa pään taakse koska ei voi hengittää ku läskit painaa keuhkot kasaan :shock:

Tää on todella ärsyttävää. Samoin mikä lie sen asennon nimi on jossa maataan reisien päällä, kädet eteenpän ojennettuna. Ugh hirvee liike, niin pakko levittää reidet, että saa olkiin venytystä. Sitä jalat niskan taka selällään maaten en tuon mahan takia halua edes joogassa tehdä, kun se tuntuu sika kauheelta.
Sulais tuo rapa maha jo pois, että vois toteuttaa itseään.


Laitan niita blokkeja (?) 2-3 kpl otsan alle, varsinkin jos ollaan venytysjoogassa ja asennossa ollaan 3-5 min. Maha on tosiaan vastassa monessa liikkeessa.

_________________
__________________________________
Karppaan tänään. Siina kaikki.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-04-12 18:42:29 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-30 13:33:06
Viestit: 1235
Paikkakunta: Espoo
Onko kukaan kokeillut hormonijoogaa? http://joogataan.com/index.php?option=c ... 10&lang=fi

Kävin esittelyluennolla ja siinä hiukkasen kokeiltiin liikkeitäkin, tuntui aika nopeatempoiselta verrattuna astangaan, josta on kokemusta. Hathaa ajattelin ainakin kokeilla, jos se mun ylikierroksilla käyvälle mielenlaadulle vaikka toimisi vastapainona.

_________________
Omnia mea mecum porto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-04-12 21:01:49 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Hitsit kun mullon se Hormoonijoogakirjakin enkä oo vieläkään saanut aikaiseksi tsekata niitä liikkeitä... Hyvä kun muistutit!

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-05-19 17:07:49 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Täällä on muuten tosi hyvä saksalainen astangasaitti:

http://www.ashtangayoga.info/

Siellä on peräti sanasta sanaa käännetty alku-ja loppumantratkin, mitä harvoin kirjoissakaan näkee.

Asiasta viidenteen, olisi muuten kiva saada jostain varmuutta siitä että isotissinen nainen onnistuisi joskus tekemään chaturanga dandasanan ilman että daisarit lässähtävät lattiaan vaikka kuinka olisi sporttirintsikat päällä. :oops: Onko heitä olemassa? En ole ikinä onnistunut tekemään sitä normaalipainoisenakaan kun silloinkin rinnanympärykseni on about metrin ja vaikka ne tisut on sidottu paikoilleen. Tuntuu siltä että painovoima tulee aina vastaan. Onko kellään antaa toivoa? :D

P.S. Lahden astangakoululla tuosta suositellaan aloittelijoille siis vain helpotettua versiota (kädet täysin suorana ja kroppa korkeammalla, näin) jota olen yleensä itse tehnyt. Mikä on heikommille käsivarsille/hartioille pelastus...

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-05-21 19:30:00 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
^aika paljon taitaa olla kiinni kropan välityksistä. Jos ei kädessä mitta riitä niin ei.

Näkyy muuten olevan tuostakin posesta yhtä monta variaatiota kun on tekijöitä. Olen ymmärtänyt, että kyynärpään kulman kuuluis olla tasan se 90° ja ranne suoraan kyynärpään alapuolella siis. Omasta asennosta ei ole hajuakaan, en ole koskaan nähnyt sitä mistään kulmasta itse.

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-05-21 19:33:01 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
^Aina kun mietin että "äh, ei mun raajat pysty tähän; oon liian pätkä" niin sitten muistan minkäkokoisia intialaiset ovat... joten luulisi ettei ole pituudesta kiinni. Mutta toisaalta ei noilla joogan kehittäneillä tainnut olla itsensä Lakshmin muotoja :lol:

Ehkä vielä joskus :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-05-23 10:48:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-03-06 13:12:03
Viestit: 14
Löysin joogan vajaa vuosi sitten, ja lopullisesti alkuvuodesta, kun salille tuli hotjoogasali. Olen käynyt pari kertaa viikossa hotyin-joogassa ja joskus tavallisessa hot joogassa. Se tekee keholle todella hyvää! Treenaan muuten tosi kovaa ja rankempia lajeja, kuten bodycombatia, spinningiä ja ratsastusta, ja niiden sekä tiukan työtahdin vastapainona jooga tekee hyvää. Hotsalissa venyy myös ihan toisella tavoin kuin viileässä. Monet kerrat olen nukahtanut nukkuvassa joutsenessa tai kuolleen asanassa.

Lomareissulla selvisin pitkän lennon aiheuttamasta lihasjäykkyydestä ja vartalon puutumisesta muutaman asanan avulla. Silloin lopullisesti ymmärsin, miten helppo laji jooga on; voit tehdä sitä kaikkialla.

_________________
En ole sokerista, vaikka makea olenkin!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-02 13:12:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
Milläs tunneilla Riekko käy?

Itse mietin kanssa pitkästä aikaa joogan pariin palaamista. Itseä ei vaan viikonloppukurssi nappaa, kuitenkin pari vuotta tuli astangaa harrastettua. Mietin, kun nettisivuilla oli:"Viikkotunneille osallistuminen edellyttää alkeiskurssin käymistä". Että onkohan tuo ihan ehdoton, vai lähinnä ettei kukaan täysin noviisi yhtäkkiä ilmesty jollekin tunnille.. Ehkä pitäisi ihan vetäjiltä asiaa kysässä, mutta enivesi..

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-02 13:48:23 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Riekko ei ole käynyt kuin viikonloppukurssit ja muutaman kerran salilla. Säännölliseen tunneilla käymiseen ei ole mahiksia ja kotona tekemisestä tykkään muutenkin kun saa tehdä omaan tahtiin ja siihen aikaan mikä itselle sopii. Lahden tunnitkin ovat joka päivä eri aikaan mikä tekee niillä käymisestä vielä hankalampaa.

Ainakin Lahdessa tuo näyttää tosiaan olevan niin että alkeiskurssin käymättömien ei kantsisi sinne tulla. Joka koulu kun opettaa vähän eri tavalla sen alkeissarjankin. Mutta voihan tuota kai kysyä.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-02 15:31:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
OK :) kiitoksia.

Kaipa sitä voisi sitten kysellä, viikonloppu kurssi kun ei nappaa yhtään aikataulujen ja rahan takia. Laitetaan asia mietintämyssyyn :)

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-03 01:43:41 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Tämän ketjun luettuani olen varma että hatha on mun juttu.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-03 01:44:36 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Äiti on harrastanut joogaa vuosikymmenet. Hänen seinällä on juliste: "Know joga, know peace - no joga, no peace".

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-03 05:48:19 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar
Avatar

Liittynyt: 2010-05-30 11:54:35
Viestit: 1085
rantaiso kirjoitti:
Äiti on harrastanut joogaa vuosikymmenet. Hänen seinällä on juliste: "Know joga, know peace - no joga, no peace".
:smt023

_________________
mutinaa...ei mull mitää asiaa oo :mrgreen:
Rakasta itseäsi tänään :smt049
-------------------------------------------------------------------------------------
91kg --> 74kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-06-03 08:29:35 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Tämäkin karppi harrastaa hathajoogaa. Peruskurssin jälkeen olen joogannut ihan vain oman kodin rauhassa. :)

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)