karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 14:42:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 538 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-28 10:58:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Upouusi jäsen täällä kirjoittelee, tosin olen jo useamman viikon lukenut tätä foorumia.

Jos vaikka aluksi hieman taustatietoa. Eli Miffu ompi lähes kolmekymppinen, 168 cm pitkä naisihminen, talouteen kuuluu myös aviomies. Olen suuri hyvän ruuan ystävä ja olen siksi ikäni pysytellyt kaukana dieeteistä ja kaikenlaisesta kevythömpästä (maistuvat pahalle). Jo ennen karppiaikoja jääkaapista löytyi jopa voita.

Painosta ei ole moneen vuoteen ollut mitään hajua, joten jouluna oli pieni shokki kun testasin isän joululahjana saamaa teknoihmevaakaa ja kiloja oli sitten lähes 78! Ei mikään ihme kun edellisen vuoden aikana oli tullut vedettyä lähes päivittäin jotain pullaa, kakkua tai muuta sokerihiilaripommia, leipääkin 5-6 palaa päivässä. En silti ole koskaan mieltänyt itseäni läskiksi tai edes ylipainoseksi, kai ne ylimääräiset viitisentoista kiloa on sitten levittäytyneet niin tasaisesti koko kroppaan etten ole pahemmin huomannut. ;) Viimeinen niitti oli kun halusin shoppailla vaatteita uuden vuoden kunniaksi ja huomasin että olisi pitänyt ostaa kokoa 46. Kiloista en pahemmin välitä, mutta mitoista ja vaatekoosta kyllä. Vaatteet jäi kauppaan ja päätin että nyt alkaa elämänmuutos ennen kun tämä painoasia lähtee käsistä.

Vanhempani ovat jo vuosia olleet South Beachillä ja ovat hyvää ruokaa syömällä tiputtaneet painoa reilusti, veriarvot parantuneet ja isä sen avulla jättänyt pois mm. kolesterolilääkkeet, joten se oli luontainen paikka aloittaa. Tammikuusta lähtien jätettiin miehen kanssa pois pasta, riisi, peruna jne. Oli oikeastaan helpotus jättää ne pois, niitä kun olen syönyt oikeastaan vain koska on se "kuuluu asiaan". Leivästä tykkään enemmän, joten rentokarppina annan itselleni luvan syödä sitä silloin tällöin, ja sokeria laitan kahviin (tosin aina vain vähemmän, nykyään puoli teelusikallinen isoon kuppiin kahvia). Myös hedelmän tai kaksi syön edelleen lähes päivittäin. Leivon jotain hyvää kerran tai pari kuussa speltillä ja muscovadolla, tosin nyt aion kokeilla karppireseptejä täältä. Ruokakulmassa tsekkasin muutaman päivän ruuat ja hiilarit näyttää pysyvän siinä 50-85 g paikkeilla.

Olo on mainio ja takaisin entiseen ei ole paluuta. Energiaa löytyy, vatsa toimii moitteetta eka kertaa vuosiin ja aamuherätykset eivät enää ole sitä täyttä tuskaa mitä ennen. Ja mitä parasta, tällä viikolla huomasin että vanhat koon 42 farkut sujahti jalkaan vallan mainiosti. :mrgreen: Vielä pitäisi päästä takaisin kokoon 38, niin olisi hyvä.

Ohhoh, tulipa pitkä intro. No, pikaisesti vielä että kun löysin tämän foorumin ja aloin opiskella näitä asioita enemmän, huomasin että rasvaa käytin liian vähän vaikka en olekaan seurannut SBD:n vähärasvaisuutta. Kun tällä hetkellä vielä haen sopivaa tasapainoa makrojen suhteen, ajattelin pitää täällä ruokapäikkyä että pysyy paremmin jyvällä mitä on milloinkin syönyt. Saa mielellään kommentoida meidän syömisiä ja antaa vinkkejä jos jotain tulee mieleen. :)

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-28 11:03:27 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 22:50:49
Viestit: 10793
Paikkakunta: mettän keskellä
Tervetuloa sekaan :D
Pisti silmään heti sun esittelystä, että mäki oon lähes 3-kymppinen ja 168cm pitkä (tai no itseasiassa viimeisimmän mittauksen mukaan muutamia vuosia sitten 167,5cm, mutta aina mä sanon 168cm :mrgreen: ).

Tsemppiä teille, yritän ehtiä seurailla :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-28 12:00:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Kiitos Lörppö! :D

Jos vaikka aloittaisin eilisen ruokailuista:

Pe 27.5.2011
Aamupala:
- iso kuppi kahvia, 1/2 tl sokeria ja kevytmaitoa (korvataan täysmaidolla kunhan tämä purkki kevytmaitoa loppuu)
- rentokarpin "aamiaismuffinsi" (muunneltu SBD:n resepti, eli kananmunia, pakastekasviksia, juustoraastetta ja hieman osterikastiketta, uunissa 6 kpl:n muffinsivuoassa paistettuna)

Jäi hieman vajaaksi, kun ei edellisen päivän ison illallisen takia ollut nälkä. Mies söi lisäksi eilisestä jäänyttä mansikkarahkaa (mansikoita, rahkaa ja kuohukermaa).

Lounas:
- iso jämäsalaatti jossa jääsalaattia, hieman rukolaa, tomaattia, paprikaa, avokadoa, piimäjuustoa, maksamakkaraa ja reilusti majoneesia

Aika erikoinen sekoitus, kun piti käyttää pois kaikenlaisia jämiä. Piimäjuustoa oli pakko kokeilla kun sitä en ole ennen nähnyt, mutta ei tunnu maistuvan miltään? Eipä tarvi ostaa toiste.

Illallinen:
- chilinen porkkanakeitto (porkkanaa, sipulia, vettä, kanafondia, kookosmaitoa, hieman sweet chili-kastiketta) tuoreen basilikan ja kreikkalaisen jugun kanssa
- jälkkäriksi tuoreita mansikoita ja manteleita kreikkalaiseen juguun dipattuna

Ai että oli hyvää! =P~ Ja piti keitoksi yllättävän hyvin nälän poissa, varmaan rasvaisen kookosmaidon ja jugun ansiota.

Lisäksi vettä parisen litraa päivän aikana ja lasillinen itse tehtyä simaa keittokokkailun aikana. Aika huono päivä kaloreiden ja proden kannalta huomaan näin jälkeenpäin, yleensä molempia tulee reilusti enemmän. Kappas, ruokapäikky auttoi heti ongelmien bongaamisessa. ;)

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-28 19:58:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Ja tänään syötyä...

La 28.5.2011
Aamupala:
Iso kuppi kahvia sokerilla ja kevytmaidolla, rentokarpin aamiasmuffinsi ja paistettua pekonia.
Lounas:
Salaatti (jääsalaattia, tomaattia, omenaa, retiisiä) ja "kastikkeena" tonnikala-majoneesi-auringonkukansiemen-mössö, juomana lasillinen AB-piimää.
Välipala:
Näkkäri jonka päällä reilusti camembertiä.
Illallinen:
Karppeja juustopekonihampurilaisia oopsien päällä, sipulirenkaita chilimajoneesilla ( :oops: ), itsetehtyä simaa ( :oops: ).

Ihan kivaa kun ehtii/jaksaa viikonloppuna kokkailla yhdessä. :) Työnjako tyyliin mä tein oopsit, mies hoiti päälliset sun muut. Noista oopseista tuli aika hassun näköisiä lättänöitä, eikö niitten pitäisi nousta? No, kyllä ne toimi hamppareissa näinkin.

Mies tykkää muuten siitäkin että olen tän ruokamuutoksen myötä ruvennut tekemään ruokaa, se kun joutui aiemmin hoitamaan sen puolen. Jännä miten ruuanlaitto rupesi kiinnostamaan nyt kun sitä tietoakin on tullut enemmän.

Lopuksi vielä päivän numeroita: hh 71, prode 90, rasva 144, kcal 1934.

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-29 09:07:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Ei sitten sopinut eilinen illallinen vatsalle, inha puoliähky olo illalla ja aamulla maha kuralla. Lienee sipulirenkaiden syytä, vaikka otin vähemmän kuin entiseen verrattuna. Voi harmitus, niistä kun tykkään hirveesti. :(

Su 29.5.2011
Aamupala:
Iiiso maitokahvi (täysmaidolla vihdoinkin) jossa pikkasen sokeria, pekonia, juustoinen minimunakas tomaatilla, puolikas banaani turkkilaisen kera.

Olisi tehnyt mieli munavoita aamulla, mutta jääkaapista löytyi vain yksi kananmuna, ärh. Piti sitten keksiä jotain kivaa jotta siitä yhdestä riittäisi kahdelle, joten lisäsin juustoraastetta, tilkka maitoa, aurajuustoa, puolikkaan tomaattia ja paistoin voissa. Oli ihan jees.

Lisäilen tänne loppupäivän ruokailut sitten myöhemmin...

Muoksis:
Lounas:
Oopsi voilla, juustolla, kinkulla, jääsalaatilla ja retiisillä. Pari kinkkurullaa jossa toisessa täytteenä camembertiä + vähän pinjansiemeniä (hieman luxusta elämään :D) ja toisessa normijuustoa + maksamakkaraa. Maitokahvi ilman sokeria! \:D/ (Meni yllättävän hyvin nyt, mutta aamulla oli pakko lisätä vähän sokeria... mistäköhän johtuu.)
Välipala:
Punainen viili sokerilla ja kanelilla. Meni automaattisesti se sokeri siihen, kun sitä on aina laittanut viilin päälle. #-o Kokeilin samalla tehdä itse viiliä täysmaidosta ja viililusikallisesta, katsotaan huomenna miltä näyttää...
Illallinen:
Tomaattinen jauhelihakastike, kesäkurpitsa"spagetti" maustettu oliiviöljyllä, cajun-mausteella ja persiljalla. Jälkkäriksi mutakakkua kermavaahdolla.

1677 kcal - H 57,5 g - R 128,4 g - P 71,4 g

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-29 09:28:23 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 22:50:49
Viestit: 10793
Paikkakunta: mettän keskellä
Heipsan :D
Kuohukermasta sais kahvin kans paremmin rasvaa, ja se antais vähän makeuttaki, niin ei välttis tarvis tuota sokeria sinne :D (ihan vaan wink wink).

Ootko muuten varma, ettei se aamuinen vatsaongelma johtunu tuosta simasta? Mulla on muuten karpatessa vatsa löysällä melkein joka aamu :? . En tiedä, miksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-29 09:42:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Moikkelis vaan :D

Tuota simaa oon juonut tässä viikon aikana muutaman lasillisen ja nyt on eka kerta kun on masu protestoinut, joten ekaks tuli mieleen nuo sipulirenkaat kun olivat ainoa uusi juttu eilen. Mutta juu, kannattaa varmaan tarkkailla tuota simanjuontiakin. Kaupan simasta kun on maha kyllä mennyt sekaisin, vaikka tää itse tehty on toiminu paremmin.

On jäänyt jotenkin semmoinen ällö mielikuva kermakahvista, mutta nyt kun ajattelen tarkemmin se on tainnut olla sitä keltaisen purkin kahvikermaa jota siihen on laitettu. Maistuuko aito tavara paremmalle? Pitänee kokeilla. :)

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-29 10:41:30 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 22:50:49
Viestit: 10793
Paikkakunta: mettän keskellä
Minä tykkään kermakahvista :D . Ehkä se muutaman kokeilukerran vaati, että suu tottui (pahalta ei maistunu missään vaiheessa), mutta nyt maitokahvi maistuu ihan hirveälle :lol: .


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-29 20:47:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Tein sitten mutakakkua. Voi tsiisös mikä kakku. =P~ Normaalisti voidaan miehen kanssa vetää heti puoli kakkua naamaan jos oon jotain leiponut, mutta tästä saatiin syötyä vain kuudesosa kermavaahdon kanssa, oli niin tujua tavaraa. Oli ehkä hieman liian kauan uunissa, mutta ah niin hyvää silti!

Hieman muokkasin reseptiä 24 cm vuokaan sopivaksi: 300 g suklaata (kahden suklaan sekoitus, 52% ja 70%), 250 g voita, 6 munaa, 1 dl hasselpähkinäjauhetta ja vajaa puoli tl leivinjauhetta. Piti tehdä mantelijauheella, mutta nappasin väärän pussin kaapista ja huomasin vasta liian myöhään. No, toimi näinkin. :D Laskin että kun jakaa 12 osaan niin yhdessä palassa olisi hieman päälle 11 g hiilareita, ei kovin paha mun kaltaiselle rentokarpille.

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-30 08:50:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Huomenta! Löysin paperilappusen johon olin kirjotellut mittoja huhtikuussa 2010. Otin sitten mittanauhan esiin ja rupesin vertailemaan.

Huhtikuu 2010 -> Toukokuu 2011
vyötärö 93 cm -> 90 cm (-3 cm)
lantio 110 -> 105 (-5 cm)
reisi 66 -> 64 (-2 cm)
käsivarsi 36 -> 34 (-2 cm)

Kivaa nähdä tuloksia ihan numeroinakin! :D Ja tiedän faktana että olin huhtikuun mittoja isompi joulun 2010 jälkeen, koska vanhat vaatteet oli ruvennut kiristämään ja olisi pitänyt ostaa isomman koon vaatteita, eli kutistuminen on ollut jopa tätä tehokkaampaa. Harmi kun en tajunnut tammikuussa mitata starttimitat.

Mutta sitten...
rinnanympärys 98 -> 102 (+4 cm)

Siis voiko tuo pitää paikkansa?? :shock: Muut paikat kutistuu mutta tissit kasvaa? Täähän on ihan joku ihmedieetti.

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-30 12:56:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Viilistä tuli hyvinkin syötävää, tätä ruvetaan tekemään useamminkin. :)

Kirjaanpa syömiset ylös ennen kun unohtuu, loput lisäilen sitten myöhemmin...

Ma 30.5.2011
Aamupala:
Täysmaitokahvia, itsetehtyä viiliä kanelilla, paistettu muna, pari juusto-kinkkurullaa. Ripaus sokeria sekä kahviin että viilin päälle, pikkuhiljaa vähennän määrää...
Lounas:
Iso salaatti (jääsalaattia, rukolaa, retiisiä, tomaattia) piimäjuustolla, kastikkeena oliiviöljyä. Noin 1,5 dl sekoitus mustaherukkaa, kuohukermaa ja turkkilaista.
Välipala:
Vihreää teetä, mutakakun pala, manteleita, turkkilaista ja aivan liian paljon mansikoita.
Illallinen:
Samaa kuin eilen, eli eilistä jauhelihakastiketta samanlaisen kesäkurpitsa"spagetin" kanssa. Hieman aurajuustoa ja pinjansiemenä vielä päälle. Lasillinen piimää.

No just. Meni sit herkutteluksi tää päivä. Piti pestä pari koneellista pyykkiä ja pyykin jaottelusta rupes pöly aivastuttaan ja nenä vuotamaan ja tuntui ettei pyykin ripustaminen IKINÄ lopu ja voi plääh. Jotenkin oli aamulla tarttunut mukaan mansikoita torilta ja ajattelin että muutaman vois ottaa "palkinnoksi" kun tuosta selvisin. No niitähän meni sit ainakin 200 g. Ja mutakakkua myös. Ja manteleita. Ja vielä turkkilaista päälle. Eikä ollut edes nälkä. #-o

Laskin makrot tälle päivälle ja eiliselle, kun ideana oli tarkkailla sitä rasvan käyttöä:

kcal 1760 - H 71,7 g - R 129,6 - P 71,6 g

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-31 09:26:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Huoh, tuli huonosti nukuttua kun heräsin muutaman kerran yöllä, ja eilen illalla tuli jo yhdeksän paikkeilla väsy. Aamulla ei meinannut millään herätä. Samantyylistä ongelmaa oli la-su yönä, ja päikyn avulla huomasin että lauantaina oli mennyt myös noin 70 g hiilareita. Oliskohan niin että yli 70 g vie yöunet? Pitää tarkkailla. Ennen karppiaikoja mä nukuin tosi huonosti, heräsin monta kertaa yössä ja aamut oli tuskaisia.

Ti 31.5.2011
Aamupala:
Hirveä määrä täysmaitokahvia (tais mennä lähemmäs puoli litraa :shock:) jossa hieman sokeria, munavoita ruisleivän päällä (Pälkäneen maalaisruislimppua, viipaleessa hh vain 7,3 g), loput eilisen mustaherukka-kuohukerma-jugusekoituksesta.
Lounas:
Pari juusto-kinkku-maksamakkararullaa sekä sekoitus turkkilaista, kookosmaitoa ja mansikoita.
Illallinen:
Broilerinfile pekoniin käärittynä ja valkoviinissä haudutettuna, porkkana-kesäkurpitsaröstejä aurajuustolla maustettuna ja turkkilaista "kastikkeena", lisukkeena simppeli salaatti jossa rucolaa, itsekasvatettua sitruunabasilikaa, tomaattia ja oliiviöljyä. Juomana valkoviiniä. Jälkkäriksi mutakakkua yhden mansikan ja turkkilaisen kera.

Piti tehdä lounaaksi smoothie mansikoista ja avokadosta, mutta kaikki kolme avokadoa oli ihan mätiä sisältä! Otti kyllä päähän. :evil: Meni lounassuunnitelmat uusiksi, onneksi tuo turkkilais-kookos-mansikkamömmö oli ihan hyvää.

Mies yllätti ja toi pullon valkkaria mukanaan ylitöiden jälkeen, juhliakseen yhtä tänään töissä valmiiksi saatua projektia. Mahtavaa. :mrgreen: Olin just laittamassa broiskut uunin, joten ehti vielä laittaa hieman viiniä niiden päälle. Tuli muuten hyvää. =P~ Illallisen jälkeen mies jopa sanoi että viime aikoina mun ruuat on ollut parempia kuin hänen, ja jos miehen ruokaa on maistanut niin tietää ettei tuo ole ihan turha kehu. Oli kyllä kiva kuulla, kun aiemmin mun pöperöt ovat olleet... noh, mielenkiintoisia, jos diplomaattisesti sanotaan. :D

2035 kcal - H 62,3 g - R 127,2 g - P 88,7 g - A 38,5 g

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-01 13:25:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Huonosti nukuin taas. Muutenkin jotenkin matala energiataso tänään, oli varmaan liikaa hiilareita aamupalassa. Noh, aurinko paistaa ja linnut laulaa, eiköhän tämä tästä.

Ke 1.6.2011
Aamupala:
Munavoi sinappisillillä ruisleivän päällä, punaista viiliä, täysmaitokahvia. Ripaus sokeria sekä kahviin että viilin päälle.
Lounas:
Yksi porkkana-kesäkurpitsarösti, pienehkö salaatti (jääsalaattia, rucolaa, piimäjuustoa, auringonkukansiemeniä, oliiviöljyä), pari kinkkurullaa juustolla ja maksamakkaralla, muutama manteli ja juomaksi AB-piimää.
"Välipala":
Salmiakkijäätelö.
Illallinen:
Eiliset porkkana-kesäkurpparöstit kreikkalaisella erkillä ja puolet pekoni-valkkari-broilerifilestä, puolikas paprika tomaatti-herkkusieni-juusto-persilja-täytteellä. Jälkkäriksi sekoitus kookosmaitoa, erkkiä ja manteleita.

Aijai, vasta kesäkuun eka päivä ja nyt jo huomaa että aina aikaisemmin mun kesään kuulunut jätski tulee olemaan se pahin houkutus. Melkein toivon että tuosta salmarijätskistä tulisi huono olo jotta toimisi karkotteena...

(Myöhempi lisäys: Ei tullut varsinaisesti huono olo jätskistä, mutta nälkä ja väsy puoli tuntia sen syömisen jälkeen.)

kcal 1644 - H 68,9 g - R 110,4 g - P 93,5 g

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-02 11:54:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Tää nukkui vihdoinkin hyvin ja pitkään, lienee univelat maksettu. :D Onneksi sai tänään nukkua niin pitkään kuin haluaa. Kuitenkin kömmin jo kymmenen maissa sängystä kahvia keittämään, kun pre-karppiaikoja olisi helposti mennyt iltapäivän puolelle ilman herätyskelloa.

To 2.6.2011
Aamupala:
Iso kahvi täysmaidon ja kuohukerman sekoituksella sekä ripauksella sokeria. Munakas jossa tomaattia, herkkusieniä, juustoa ja persiljaa. Lasillinen AB-piimää.
"Lounas" (klo 16):
Itsetehty viili, puolikas täytetty paprika (sama kuin eilen illalla), puolet viimeisestä porkkana-kesäkurpparöstistä majoneesilla, tusinan verran manteleita.
Illallinen:
Sei-kasvis-kookosmaito"keitto", juomana Anchor Porter (hyvää!), jälkkäriksi pala mutakakkua ja mansikka-kerma-erkkisekoitusta.

Oli helppoa tehdä munakas aamulla, kun eilen tein tuplasatsin täytettä illallisen paprikoihin. Loput täytteestä jääkaappin vaan ja aamulla suoraan pannuun voin ja muna-kermaseoksen kera. Sopivan kivutonta aamun kokkailua.

kcal 1886 - H 53,7 g - R 137,9 g - P 73,9 g - A 13,5 g

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-02 19:15:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-02 16:12:20
Viestit: 283
Paikkakunta: Turku
Vastavierailulla Miffulandiassa :smt039
Hienosti olet vuodessa pienentynyt =D> Mun täytyy kyllä alkaa syynäileen et mitä taikajyviä sä popsit että tissit kuitenkin kasvaa :shock: Mä haluan niitä kanssa :lol:
Mitä sun itsetehty viili pitää sisällään? ( sorry jos jossain jo reseptin mainitsit...mulla tuppaa välillä menemään puolet infosta ohi :mrgreen: )

_________________
Blogi: http://omaaaikaa.blogspot.com
Ruokapäikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=54189


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-02 20:30:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Moikka RedPepper! Ihmettelin kyllä silmät suurina että voiko mittanauha olla oikeassa. Hyvä että meni näin eikä toisinpäin. :D

Viiliä oon tehnyt vasta pari kertaa, mutta on ollut tosi helppo tehdä ja hyvää. :) Laitan ruokalusikallisen kaupan punaista viiliä sopivan kokoiseen kulhoon, päälle täysmaitoa noin pari desiä, hieman sekoittelen. Jos esim. aamulla teen, annan olla päivän huoneenlämmössä peitettynä ja yön yli jääkaapissa. Aamulla on valmista.

Tänään mies sulatti/paistoi pakasteseitiä pannulla voissa, sitten päälle paprikaa, herkkusieniä, parsakaalia ja sipulia paloina, ja lopuksi päälle sekoitus kookosmaitoa, maapähkinävoita ja osterikastiketta. Lopputulos oli semmoinen kalakeittomainen ja tosi namia. =P~

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-03 12:06:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Saan sopivasti viikonlopuksi luettavaa, kun näköjään tilaamani kirjat (Eenfeldtin kirja, pari Protein Power-kirjaa) ovat tänään haettavissa. Ei muuta kun opiskelemaan. :study:

Pe 3.6.2011
Aamiainen:
Puolisen litraa täysmaitokahvia jossa hieman sokeria. Kananmuna, pekonia ja herkkusieni viipaleina, koko satsi voissa paistettuna. Muutama manteli ja puoli lasia AB-piimää.
Lounas:
Salaatti jossa jääsalaattia, rucolaa, tomaatti, avokado ja auringonkukansiemeniä, kastikkeena oliiviöljyä ja sitruunamehua. Pari kinkku-camembertrullaa.
Iltapäivällä:
Täysmaitokahvi jossa hieman sokeria.
Illallinen:
Lasagnetyylinen uuniruoka, jossa pasta korvattu munakoisolla, juustokastikkeen sijaan juustosiivuja ja tomaattikastikkeessa mm. possun kylkiviipaleita ja herkkusieniä. Höyrytettyä parsakaalia voilla. Lasillinen punaviiniä. Jälkkäriksi viimeinen pala mutakakkua ja mansikka-kerma-erkkisekoitusta.

1875 kcal - H 44,6 g - R 151,3 g - P 65 g - A 10,7 g

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-03 20:29:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
No niin, viikon verran olen laskenut makroja ja kaloreita ja se saa riittää. Rasvan lisäys näyttää onnistuneen ihan ok, kun kerta joka päivä on tullut yli 100 g, joten tää palaa takaisin rennompaan tyyliin ilman vaakaa. :)

Opittuja asioita:
- Noin 50 grammaan hiilareita mahtuu vallan hyvin esim. karpihko jälkkäri ja lasi viiniä. Elämän pieniä iloja.
- Jäi semmoinen mielikuva että olo oli paras kun hiilarit pysyivät siinä 50-60 g paikkeilla. Voisi jossain vaiheessa kokeilla vähempääkin määrää.
- Kannattaa tosiaan kasata joka ateria niin että hiilareita on vähiten ja rasvaa eniten. Muuten iskee väsy ja/tai nälkä. Esim. joko viili tai viipale ruisleipää aamiaisella on ok, mutta viili + ruisleipä = huono idea.
- Mansikat ja mustaherukat sisältävät yllättävän paljon hiilareita. Harmi.
- Sama juttu viilin ja piimän kanssa.

Onko näissä menneen viikon luvuissa tai muussa jotain huomautettavaa? Tässä vaiheessa on vielä helppo korjata asioita ennen kun kangistuu kaavoihin. ;)

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-04 21:27:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Laiska päivä, mutta hyvä näin. Puolitoista kirjaa luettu, saman verran jäljellä. :study:
Päivän ilouutinen: tää ei enää tarvi sokeria kahviin! :smt041 Huomasin eilen että jo se pieni ripaus teki kahvista jotenkin epämiellyttävän imelää. Tänään kokeilin pelkällä maidolla ja kappas, sehän oli hyvää! :D

La 4.6.2011
Aamiainen:
Iso täysmaitokahvi, paistettu kananmuna ja pekonia, loput mansikka-kerma-erkkisekoituksesta.
Lounas (klo 16):
Pinaattipannaria pekonilla ja juustolla, salaatti (jääsalaattia, thai-basilikaa, avokadoa, tomaattia, auringonkukansiemeniä ja kastikkeena oliiviöljy-sitruunamehusekoitus), täysmaitokahvi, pari mantelia.
Illallinen:
Bää au vin, uunijuureksia (porkkana, palsternakka), pieni salaatti (jääsalaattia, thai-basilikaa, mozzarellaa, pinjansiemeniä, oliiviöljyä), pari lasillista punaviiniä. =P~

Pinaattipannarin idea tuli täältä, hieman sovellettuna siihen mitä kaapista löytyi. Mm. neste oli puolet piimää ja puolet täysmaitoa, ja laitettiin pekonia sekä juustoraastetta sekaan myös. Nami!

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-04 22:09:19 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 22:50:49
Viestit: 10793
Paikkakunta: mettän keskellä
Miffu kirjoitti:
Päivän ilouutinen: tää ei enää tarvi sokeria kahviin! :smt041

Hienoa =D> =D> =D>
Mulla on muuten joku hatara muistikuva, että täällä on jossainpäin foorumia ollu aiemminki puhetta, että tissit kasvaa :-k .
Mä kyllä soisin omieni pienentyvän pikkasen :? .


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 538 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)