karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:45:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-12 09:22:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-05-29 12:39:36
Viestit: 508
BMI 18,5:llä painaisin 52,2kg... sen verran olen painanut yläasteella. Mulla vaan on semmonen ruumiinrakenne, etten silloinkaan näyttänyt liian laihalta, vaan ihan normaalilta. No yhtään lihastahan tuohon painoon ei mahtunutkaan... laiha läski siis.

En tietenkään tuollaisia lukemia tavoittele. 60 kilon lähettyvillä olis sellainen "omin" paino, paino jossa viimeksi tunsin oloni kotoisaksi ja itsevarmaksi. Mutta tietenkään en välitä vaikka enemmän painaisin, jos vain senttejä lähtisi... Täällä normaalipainon ylärajoilla olen ihan pötkö, ja se syö naista :S

_________________
Sokerialkkiksen päiväkirja
No poo experiment


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-12 10:00:38 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 22:50:49
Viestit: 10793
Paikkakunta: mettän keskellä
tanna kirjoitti:
Vaan äiti on lasta varten ja imettämällä lähtee rasvat, ihan taatusti.

No ei tää ainakaan muhun oo päteny. Synnytyksen jälkeen ei kiloja jääny ku ihan muutama, mutta 7kk imetettyäni kiloja oliki n. 10 lisää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-25 11:47:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-05-25 11:01:52
Viestit: 97
Tervehdys! Uutena foorumilaisena kirjoittelen :)

Jotenkin tuntuu, ettei tuo lukema päde kaikentyyppisiin vartaloihin.. sain aika hassuja lukemia, kun omani sinne syöttelin. (174cm + ~107 kg jööti). Tarkoitan siis sitä, kun 30 vuotta sitten nuorempana huippu-urheilijana ja erittäin tylyllä ruokavaliolla eläneenäkin olisin ollut "ylipainoinen".. painoin 73 kg. Itselleni ei ainakaan tällä kestävyyden ja voiman tasolla ole toivokaan päästä alle 25, sillä silloin katoaa muutakin kuin läskiä ja mitä järkeä sellaisessa olisi?

Miten siis tuota BMI arvoa voi kompensoida lihasten/iän ja kestävyyden suhteen, ettei tavoite jää vain pienuuden tavoitteluksi?
Itse koen järkeväksi tavoitteeksi säilyttää voima, jopa lisätä sitä, vaikka päätavoite on saada enemmän kestävyyttä keventyneen vartalon takia. En missään tapauksessa tahtoisi olla laiha, jos sen edellytys on heikkous.

Tuo voi kuullostaa provokatiiviselta, mutta en sitä siksi tarkoita, vaan kaipaisin keskustelua asiasta, tuon näkökulman huomioiden.

t. J
(mies)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-25 12:01:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
BMI:n sijaan tarkemmat terveyden ja hyvinvoinnin mittarit ovat vyötärönympärysmitta ja rasvaprosentti.

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-25 14:41:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-12-09 16:32:30
Viestit: 642
Bigboss kirjoitti:
Miten siis tuota BMI arvoa voi kompensoida lihasten/iän ja kestävyyden suhteen, ettei tavoite jää vain pienuuden tavoitteluksi?
Hmm, käsittääkseni ei niin mitenkään. BMI on (hieman kärjistäen) tehty vain ja ainoastaan liikuntaa harrastamattomille normaalimittaisille ihmisille.

Bigboss kirjoitti:
Itse koen järkeväksi tavoitteeksi säilyttää voima, jopa lisätä sitä, vaikka päätavoite on saada enemmän kestävyyttä keventyneen vartalon takia. En missään tapauksessa tahtoisi olla laiha, jos sen edellytys on heikkous.
Hienoa, juuri oikea asenne! Laihuutta ei sitä paitsi edes voi mitata BMI:n perusteella; karppilammikossa on ihmisiä, jotka alkoivat karpata normaalipainoisina ja joiden paino onkin noussut useita kiloja. Siitä huolimatta näyttävät laihtuneen, kun kilot ovatkin jotakin ihan muuta kuin läskiä.

Eli lähinnä tuohon pitää kommentoida vain sitä, että laihuuden ja vahvuuden yhdistäminen onnistuu kyllä, mutta sen sijaan pienen painoindeksin yhdistäminen vahvuuteen on paljon vaikeampaa, ellei tosiaan mahdotonta. :wink: Painon sijasta kannattaa siis seurata mittoja, kuten anniem ehti jo todeta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-27 11:12:32 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-25 14:13:56
Viestit: 31
Paikkakunta: Turku
En kyllä oikein viitsi uskoa että tuo BMI pätee kaikkiin samalla tavalla - laskurin mukaan minulla olisi BMI 19.2, mutta kun vertaa minua kaveriin jolla on BMI noin 22, näytän paksummalta kuin hän :P

_________________
Blogini (englanniksi):
http://paintwithwords-blog.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-27 16:08:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Voi olla, että kaverillasi on enemmän lihasmassaa ja näyttää siksi hoikemmalta (vrt. http://shareitfitness.files.wordpress.com/2010/03/fat-v-muscle3.jpg kuvassa 5lbs lihasta ja toinen samanmoinen rrrasvaa). Eikun vaan salille sitten ja raudat kolisemaan!

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-27 16:11:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-06-09 11:26:24
Viestit: 356
anniem kirjoitti:
Voi olla, että kaverillasi on enemmän lihasmassaa ja näyttää siksi hoikemmalta (vrt. http://shareitfitness.files.wordpress.com/2010/03/fat-v-muscle3.jpg kuvassa 5lbs lihasta ja toinen samanmoinen rrrasvaa). Eikun vaan salille sitten ja raudat kolisemaan!


Oi, toi oli kiva kuva. Kiitos! En nyt ehkä ihan tietokoneen taustakuvaksi sentään pistäis, mutta silti semmonen "tsemppauskuva" :D

_________________
Viime vuoden puolella 5-6kg pois; alkuvuodesta 2011 noin 7kg/16lbs pois. Ticker nollattu 14.5.2011 koska jumi kesti niin kauan että tickerin PIN ehti unohtua... Nyt taas jatketaan!

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-27 16:20:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Tota määkin aina kattelen, kun huomaan painon nousseen... :lol:

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-27 16:38:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-06-09 11:26:24
Viestit: 356
Joo, luo ihan uutta uskoa, että ehkä tuo keskivartalo tuosta vielä kapenee! Niinku siis vielä enemmän. Pienentyny se on, mutta vielä tossa tota löllöä on vaikka muille jakaa. Mulle ihan sama vaikka paino ei tippuis enää kiloakaan jos vaan maha ja rasvaprosentti pienenis. En oo ees pyllykammonen. Kyllä sitä nyt jotain pitää olla mitä vatkata kävellessä ja tanssilattialla! :lol: Eli joo, oon samaa mieltä: vyötärönympärys ja rasvaprosentti on niitä millä on mitään suurta merkitystä eri mittauksista. (Ei sillä, ymmärrän kyllä tuon BMI viestinnän alipainosta)

_________________
Viime vuoden puolella 5-6kg pois; alkuvuodesta 2011 noin 7kg/16lbs pois. Ticker nollattu 14.5.2011 koska jumi kesti niin kauan että tickerin PIN ehti unohtua... Nyt taas jatketaan!

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-25 18:46:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-25 18:07:38
Viestit: 2735
Paikkakunta: Tampere
Jos palstalla normaalipainon alaraja olisi 20 (kuten monessa paikassa), olisin jättänyt rekisteröitymättä! On AIVAN eri asia, onko BMI 20 vai 18,5. Nyt kun se mulla on n. 20, löysää riittää ja maha pömpöttää ihan törkeesti. :roll:

_________________
Jokainen ateria on tilaisuus syödä niin että laihtuu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-04 14:03:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-01-24 12:59:35
Viestit: 177
Paikkakunta: Suomi-neidon lanteilla
Voi jee, mun alin tavoite on 70 kiloa, varressa on pituutta 168 cm. BMI taitaa olla juuri normaalipainon puolella, mutta sehän ei mua kiinnosta, vaan se miltä näyttää ja tuntuu. Ja vielä tärkeämpää, miltä isännän mielestä näyttää ja tuntuu...kunhan normirajoissa pysytään.

_________________
Tammikuu 2011 = 95kg -> Elokuu 2011 = 78kg!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-06 08:05:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-25 18:07:38
Viestit: 2735
Paikkakunta: Tampere
:smt031

Eihän painolla tosiaan ole mitään väliä - mutta on se kätevä ja tarkka väline seurata olomuotoaan, tosin epäilen, että kehoanalyysivaakamme on rikki :lol: No, kai se painon näyttää ok, kun mekaanminen näyttää suht saman.

Mulla on sellainen epänaisellinen pötkömäinen (ja turvotusherkkä maha) kroppa, jossa KAIKKI ylimääräinen kertyy mahaan, että nytkin 54-55 kiloisena näytän siltä, kuin olisin paksuna. Myös muita rakenteellisia vikoja löytyy, mutta ne pystyy hämäämään/tasapainottamaan olemalla tosi hoikka+ peittämään vaatteilla. Ja toki lihastreeni auttais,kun ehtis/jaksais. Esim. toiselta puolelta sisään painunut rintalasta, erikokoiset(B ja A) lievästi tubulaariset rinnat ja pohkeeni ovat paksut ja lyhyet. Ei juuri kehumista siis, vaikka onnistuisinkin laihtumaan. Mutta ainakaan ei sit löllötja pömppö häiritsis (-> yksi ongelma vähemmän), siihen vain tähtään.

_________________
Jokainen ateria on tilaisuus syödä niin että laihtuu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-20 11:28:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-28 08:17:40
Viestit: 54
Hohhoi... siitä 18.5:stä on aikaa 14 vuotta ja n. 13 kiloa. Kelpaisi kyllä, mutta olen ihan liian laiska - ja järkevä - vetääkseni itseni niin kuivaksi. Kauhulla katson, kun 50+ kaveri on laihduttanut itsensä ihan luurangoksi, ylitreenaa hulluna eikä syö juuri mitään. "Joo, mä oon tosi hyvännäköinen nyt!" Kiva että itsellesi kelpaa, me muut voidaan olla ehkä vähän toista mieltä... Että joo, ihan hyvä, että on raja tässäkin hommassa.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-03 12:41:32 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
Kukkopilli kirjoitti:
Jos palstalla normaalipainon alaraja olisi 20 (kuten monessa paikassa), olisin jättänyt rekisteröitymättä! On AIVAN eri asia, onko BMI 20 vai 18,5. Nyt kun se mulla on n. 20, löysää riittää ja maha pömpöttää ihan törkeesti. :roll:


On myös aivan eri asia onko BMI 20 lihasta vai läskiä ;) Harvoilla huippu-urheilijoilla varmaan BMI on missään alipainon rajoilla (siis tottakai riippuu lajista), vaikka rasvaprosentti onkin ihan minimaalisen pieni. "Läski" voi olla vaikka olis sinänsä laihakin jos kaikki siitä painosta on rasvaa, mut vaikka BMI:n mukaan olis ylipainonen, niin silti voi olla ihan supertimmissä kunnossa :)

En siis sinänsä mitenkään kritisoi normaalin alarajalla olevan BMI:n tavoittelemista koska itekin laihdutan edelleen normaalipainossa, mutta ehkä sitä ei kannata täysin itseisarvona pitää. Tietysti jos ei harrasta liikuntaa yhtään, on aika mahoton saavuttaa mitään supertimmiä kroppaa, mutta kun tosiaan vähän punttia nostaa, ni ihmeellisesti voi röllykät katoilla vaikkei paino yhtään laskiskaan. Et siis joo, jos ei liiku niin sillon oikeestaan ainoo tapa laihtua on nimenomaan painon pudottaminen, liikkujalla voi kroppa muuttua hurjasti ilman että vaaka heiluu mihkään.

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-10 15:26:56 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-12-08 18:01:05
Viestit: 8
Wau!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-10 20:51:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-02 12:15:19
Viestit: 663
Paikkakunta: Korpikuusen kannon alla
BMI 18,5 tarkoittaisi mulle 40kg elopainoa. Ei onneksi ole tavoitteena.

_________________
- Trendi on kirosana -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-10 21:17:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 13:08:21
Viestit: 4633
OT, mutta se mikä toiselle on paljon ja toiselle vähän.. eli ihmisten erilaisuus huvittaa minua aina :)

Kuva

Allekirjoittanut kokonaan


Kuva

Pituuden ja massan indeksi 18,5 = puolet meikäläisestä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-19 22:37:12 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-02-05 12:19:57
Viestit: 22
Pakko oli ottaa osaa kun vähän järkytti tuo otsake... Eikös kaikki ole sitä mieltä, että se terveys on myös melkoisen tärkeä asia riippumatta siitä, miten ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa elämme? Tosin myönnän itsekin olleeni pelkkä pää kepin nokassa parikymppisenä ja +,mutta ikinä en pyrkinyt laihduttamaan vaan olin mitä olin luonnostani. BMI ei kerro koko totuutta koskaan, mutta mun mielestä pyrkiminen sairaalloiseen laihuuteen kertoo jotain myös siitä, miten kunnioitamme kanssaihmisiä, joiden YLIpaino alkaa muodostua terveysriskiksi :(

Työn puolesta joudun seuramaan erään turhake-muka-julkkiksen blogia ja oon aivan kauhuissani noiden teinien minäkuvasta!
Pelkkää treeniä, treeniä, treeniä, ruokavaliota, ulkonäköä, rusketusta ja rakennekynsiä. Tsempataan kavereita ottamaan kaikki ruokailu niin täydelliseen kontrolliin, ettei edes jouluna kotona syödä MITÄÄN muuta, kuin eväitä! Ja blogit pullollaan kuvia ITSESTÄ erinäisissä kiehnäysasennoissa alusvaatteisillaan.... #-o Ei siitä NIIN kauan ole kun itse olin teini, etten muistaisi, että vaikka toki ulkonäkö oli suuri asia, ainakin minun ystäväpiirissäni tajuttiin että elämässä lopulta ratkaisee se, mitä on korvien välissä. Olen saanut vaikutelman, että ulkonäköpaineet ovat 15 vuodessa koventuneet JÄRKYTTÄVÄSTI! (Juu ja julkkiksesta on tullut ammatti :lol: )

Mistä IHMEESTÄ löytyisi lisää Kate Winslettejä ja muita normaalin vartalon puolestapuhujia? Luurangonlaihuus on pelottava ihanne. Katsoin juuri dokumentin ranskalaismallista, joka kuoli anoreksiaan. Me kammoksumme entisajan korsetteja ja kiinalaisnaisten jalkojen sitomista, mutta oman aikakautemme kauneusihanne ajaa nuoria ja erityisesti naisia ennenaikaiseen hautaan :shock:

_________________
Live, laugh, love!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-21 19:54:00 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-06-28 18:39:33
Viestit: 4
Paikkakunta: Kajaani
Jeah, pituutta kaikki 167 cm ja jos painaisin tuon 52 kg niin voi hyvää päivää!

Muutama vuosi sitten, vaikeasta sairaudesta selvittyäni, painoin nestevajeisena 70 kg... Olin kun tuulen nussima vinkuheinä :smt005 !!

Kyllä parhaita mittareita on vaatteet, olotila, omat silmät ja peili.

Katotaan paljonko tämän muorin paino on kun Humpuukilla hotiksi päättyy :D ,kaapissa on parit motivaatiohousut...

:smt023 meille kaikille!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)