karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 02:15:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-23 17:37:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Tänään maanantaina keitin siinä samassa kanaliemessä juureskuutiopussin ja katkarapuja. Jääkaapissa on vielä 3 kanankoipea sekä 2
pussia juureskuutioita. Rahaa on 3 euroa näiden lisäksi eli loppuviikoksi täytyisi keksiä jotain fiksua.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-24 11:55:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Söin eilen vielä 2 kanankoipea, keitin kypsiksi. Nyt jännitän saanko tänään rahaa vai en. Jos yksi kauppa onnistuu niin tulee rahaa ja
sehän meinaa sitä että pääsen ostamaan ruokaa. Haaveilen jo tekeväni jonkun suolaisen pannukakun munista, kermasta, juustosta,
tonnikalasta ja mitähän muuta sinne laittaisi. Jalapenoja kenties ja kesäkurpitsaa? Tai sitten teen pizzan tuohon karppipohjaan mitä vielä
löytyy kaapista.

Edelleen mietityttää se karppileipä koska tänäänkin oli naama ihmeen turvoksissa vaikka en syönyt mitään epäkarppia, mukamas.
Katsoin leivän valmistusaineet jotka ovat: mantelijauho, vehnägluteeni, pellavansiemen, auringonkukan siemen, suola, kuivahiiva.
Kovasti väittävät että 100g leipää olisi 1,9g hiilihydraattia eli kai se uskottava on. Menee kyllä tilaukseen uusi satsi koska on niin hyvää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-26 13:24:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Eilen keskiviikkona söin kalapihvejä joissa hiilareita ei lähes ollenkaan. Mutta sitten söin nälkääni pussillisen Marianneja.
Karkkeja en ole ostanut mutta löysin pussin purkaessa vanhaa laukkua. En vaan pysty hillitsemään itseäni kotona jos on tajuton nälkä
eikä mitään syötävää. Rahaa ei ollut mennä kauppaan, tänään onneksi sitä tuli tilille.

Tänään torstaina tein karppipizzaa kun oli sellainen pizzapohja-aines vielä kaapissa. Laitoin pohjan päälle n. 5 HH gramman edestä
tomaattikastiketta ja 1,5tl pestoa kun ajattelin että ei tule sitten niin kuivan makuista. Täytteiksi laitoin tonnikalaa, n. 100g ananasta
murskana eli HH melkein 15g, juustoa, pari jalapenoviipaletta. Lopputulos silti taas kuivakko. Se on se pohja mikä sen tekee, manteli vai
mikä siinä sitten tekee pohjasta niin kuivan. Söin pari palaa ja 3/4 osa pizzaa meni pakastimeen.
Tänään en varmaan syö hirveästi muuta kuin jotain juustoa tmv. Viikonloppuna tulossa vieraita ja terassille tulee mentyä joten pysyn
tiukkana ruoista ja juon light siidereitä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-26 22:49:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Ostin illalla kaupasta makkaraa kuin heikkopäinen koska lempimakkaraani ei myydä enää missään ja ihan sattumalta sitä oli hyllyssä.
7 pakettia osu ja uppos ostoskoriin! Eli tuli sittenkin syötyä vielä tänään, makkaraa nimittäin. Mutta eipä ollut hiilareita onneksi kuin 4g
per 100g herkkua. Tottahan sitä tuli vedeltyä 600g naamariin mutta silti päivän hiilarit jäi ihan hyvälle tasolle.
Viikonlopun vieraat peruivat tulonsa joten katsotaan tuleeko sittenkin tylsä viikonloppu :cry:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-29 13:30:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Tässä parin päivän aikana olen syönyt noita makkaroita. Kaikki ne itseasiassa. Tänään teki mieli jotain muuta ruokaa jo ja
mielestäni onnistuin siinä hyvin. Laitoin kattilaan voita n. 70g ja heitin 200g tuorepinaattia perään. Keitin ne pinaatit kasaan siinä voissa
ja otin kattilan pois hellalta. Kun pinaattivoi oli vähän jäähtynyt, laitoin sekaan 5dl kermaa, 2 kananmunaa, suolaa 1,5tl, chilijauhetta
ja vajaa 3dl mantelijauhetta. Kaadoin voideltuun piirakkavuokaan ja laitoin uuniin 200 astetta puoleksi tunniksi. Tämän jälkeen otin
pois ja laitoin täytteet joita oli tonnikalaa 2 purkkia, kaprista pari teelusikkaa, 2 valkosipulikynttä, juustoraastetta 400g, sekä vielä
vähän chilijauhetta, tilliä kourallinen ja 1 paketti Violan tuorejuustoa makuna jokin yrttijuttu. Mikäli minusta ei enää kuulu, olen varmaan
kuollut ja päässyt taivaaseen :lol: Ihan outoa kun en ole ikinä tykännyt kokata ja nyt tämä on kivaa! Olo on niin hyvä!
Ai niin täytteen kanssa piirakka oli uunissa sitten joku 20 minuuttia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-29 13:38:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Ohhoh, tekis kyllä mieli maistaa tuollaista piirakkaa!

Samaa olen muuten itsekin huomannut, yhtäkkiä on kivaa tehdä ruokaa! Aiemmin yritin välttää viimeiseen asti ja nyt taas otan mielelläni kokkausvuoron meidän taloudessa. Ihmeellistä. Jopa outoa. :D

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-29 14:20:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Jännä juttu tosiaan Miffu :D Oli hyvää tuo piirakka, toimii parhaiten sellaisena vähän haaleana/kylmänä kun on tasoittunut kunnolla.
Tosin ensi kerralla laitan osan juustoraasteesta jotain maukkaampaa juustoa kuin edam, esimerkiksi emmentalia puolet tai jos ei tykkää
siitä kuten minä en hirveämmin välitä, voisi raastaa manchegoa sekaan. Toimisi takuulla. Ajattelin joku päivä tehdä pannukakkua tuosta
pohjasta eli pinaatista, voista, kermasta, kananmunasta, mantelijauheesta ja suola + chili, se pohja oli nimittäin niin ihanaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-29 16:16:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Kun ei ole vaakaa niin mittasin vartaloani, saatte tekin jonkinmoisen käsityksen millainen läskiläjä täällä onkaan. Taidan suorittaa
mittauksen kuukauden välein.

Senttimetrit 29.5.2011

rinnanympärys 135

vyötärö 127

lantio 149

reiden ympärys 80

käsivarsi 47


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-29 16:19:51 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Hei vaan, lukaisin sun päikyn läpi ja liityn "ex-kateeliseksi" kannustusryhmään :)
Se voi kuule olla hyväkin asia ettei sulla ole sitä vaakaa missä juosta kaikenaikaa..
Täällä nimittäin vaaka-addikti, valitettavasti..
huoh..

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-29 18:59:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Nami, manchegoa... =P~ Voisin muuten myös kokeilla pannariversiota ensi viikolla, kaikki ainekset taitaa olla valmiina. Kiitti vinkistä. :D

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-30 10:07:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Kiitos Teija! Olen harkinnut puntarin ostamista mutta tuumasin että alan mittailemaan noita senttejä, tärkeää mulle olisi löytää jotain
kivoja vaatteita ja niitä varten sentit saa lähteä. Tiedä sitten kun kuukauden päästä mittaan ja varmaan yhtään senttiä ole lähtenyt
mistään :cry: niin saattaa tulla hankittua se vaaka.

Miffu, Pakko tehdä myös tuota pinaattipannaria vielä tällä viikolla, oli niin maukasta ja ilman sen ihmeellisempiä mausteitakaan. Oikeilla
mausteilla siitä saisi varmasti vieläkin herkullisempaa, minä olen surkea maustaja. Aina tuo suola ja chilijauhe.

Tänään maanantaina oli kauhea nälkä kun heräsin, outo juttu. Luulin että olin jo syönyt kaikki makkarat mutta jääkaapissa olikin
vielä yksi paketti joka koki kohtalonsa heti aamutuimaan. Laitoin päälle pari cheddar-viipaletta ja tabascoa. Nyt saa makkarat ja
cheddarit vähäksi aikaa jäädä koska yhdessä makkarapaketissa on 16g hiilaria. Laskin ensin että 12 mutta 16 onkin todellinen summa.
Eilen yritin tehdä lättyjä ohjeella 2 kananmunaa + 1 purkki creme fraichea + vähän kermaa + puolisen desiä mantelijauhetta. Pannulla
lätty ei pysynyt kasassa ollenkaan joten laitoin taikinan jääkaappiin. Tänään olen ehtinyt jo lisätä siihen voita kimpaleen sulatettuna
jonka jälkeen laitoin uuniin pellillä ja nyt on tuollainen pannukakku odottamassa iltapäivää. Kermaakin on joten taidan vatkata siihen
päälle. Teen tänään myös "salsaa" joka saa vetäytyä huomiseen, siihen tulee tomaattia, basilikaa, oliiviöljyä, 1 valkosipulinkynsi,
hieman balsamiviinietikkaa. On tosi ihanaa ja sopii melkein ruokaan kuin ruokaan, tein sitä viime viikolla ensimmäisen kerran.

Tarkoitus olisi yrittää saada lisättyä nyt niitä kasviksiakin ruokavalioon tai muuta terveellistä :o


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-30 15:29:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Vielä sama maanantai. Hurraa sain aikaiseksi tehtyä yhden kilometrin kävelylenkin. Miten liikunta voi olla niin kamalaa :(
Nyt alkoi vielä nuo helteet ja varjossa 18 astetta niin kyllä ihra tirisee. Eihän sitä kehtaa mihinkään mennä kun hävettää naama
punaisena puuskuttaa kun hiki valuu naamalla.
Söin "lenkin" jälkeen sitä pannukakkua. Olisi muutoin ollut ihan hyvää mutta se olisi ensinäkin pitänyt tehdä pienemmälle pellille eikä
isolle uunipellille koska nyt pannari jäi niin ohueksi että sitä joutui kaapimaan irti leivinpaperista. Söin sitä ehkä 1/3 osa ja lappasin 10
haarukallista kermaa päälle, kerman seassa oli pala banaania. Nyt tuota kermaa on vielä jäljellä aika paljon joten mitähän kehittäisi siitä.
Jääkaapissa ei ole mitään lihaakaan jonka voisi keittää siinä kermassa. Taidan laittaa vettä sinne kermakattilaan ja noita salsa aineita,
jos tekisi sosekeiton. Wish me luck :D

HUOM sellainen juttu pinaattipannaristakin että jos tekee sen normaalikokoiselle uunipellille niin tekee kaksinkertaisen taikinan.

Keitto tehty ja huomenna haen siihen lisää fetaa kaveriksi, tulee syötyä sitä vielä huomennakin. Laitoin siihen banaanikermaan
vettä, voita, 3 tomaattia, pinaattia 100g, basilikaa lähes koko ruukku, valkoviinietikkaa, balsamiviinietikkaa, suolaa, 3 valkosipulinkynttä,
chilijauhetta ja purkin fetaa. Keitto ilman fetaa ei vaan toimi :) Mutta olihan hyvää!

Lisään vielä tälle päivälle syömisiin sitä pinaattipiirakkaa jota söin yhden lautasellisen. Aika paljon ruokaa uppoaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-31 21:23:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Tänään tiistaina olisi ollut ihan hyvät hiilarimäärät mikäli en olisi syönyt 800 grammaa makkaraa. Näin ollen päivän kokonaissaldo
meni vähän yli 40g HH. Makkaroiden lisäksi söin purkin tonnikalaa, 2dl täysmaitoa (niin turhat hiilarit tästä, 10g) kahveissa, muutama
ruokalusikallinen raejuustoa, yksi kananrinta joka oli kuivaa ja mautonta. Ostetaan itsehillintä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-01 22:18:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Tänään keskiviikkona autoin siskoa muutossa ja oli aika kiireinen päivä. Söin aamulla sitä kasviskeittoani jonka tein pari päivää
sitten. Iltapäivällä söin Rossossa raastepöydästä salaattia ja kauhallisen niiden salaattikastiketta, sekä vuohenjuustokimpaleen ja 1
teelusikallisen paholaisenhilloa eli sokeria. Nyt on uunissa kalkkunajauhelista lihapullia joihin laitoin sokerittomia suolakurkkuja, creme
bonjour cuisine purkin, 2 kananmunaa, juustoraastetta, sitä jauhelihaa ja mausteita. Nälkä!

EDIT, Söin ja oli tosi hyvää nami nami. Kyllä tämä karppaus maistuu hyvältä :D Tänään peilin edessä kun olin alasti niin huomasin että
mahani on alkanut roikkua, se iho nimittäin. Minulla oli pienimuotoiset juhlat siinä peilin edessä koska se tyhjä iho on enemmän kuin
tervetullutta sen sijaan että läskimakkara on piukeena :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-02 13:09:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Tänään torstaina katselin taas mahaani peilistä ja kyllä se iho eri tavalla roikkuu jo nyt vaikka pitkä matka on edessäkin. Jokainen
päivä on edelleen taistelua herkkuja vastaan. Joka päivä mietin että koska oikein saan jonkun ihanan rasvamunkin tai pizzan.
Luen ruokablogeja kuola valuen ja mietin miltä tuokin mahtaa maistua. Mutta tuntuu myös että olen lujempana kuin koskaan ennen.
Tämän päivän ruoka tulee olemaan raejuustoa, jääkaapista ei nimittäin löydy muuta kuin sitä kahden purkin verran, sitten on vähän
oltermannia. En muistanut että tänään on pyhäpäivä, ei työtön sellaisia tunnista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-02 14:06:29 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 22:50:49
Viestit: 10793
Paikkakunta: mettän keskellä
Ei tunnista työssäkäyvätkään välttämättä :lol: . Mies on tänään töissä, niin saavat pitää huomenna vapaan. Eilen, just vähän ennen ku mies lähti töihin, muistin ettei meillä oo munia, ei kermaa, ei rehuja, eikä kauppa ole tänään auki. Ei siinä enää kauppaan ehtiny. Onneksi mun äiti suostu käymään kaupassa ja tuomaan ostokset meille.
Kyllähän aikuiset pärjää päivän vähän vähemmälläki, mutta lapsille on pakko olla ruokaa :D .


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-02 19:55:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Lörppö, Äitiin voi luottaa :D Minä olen kyllä niitä aikuisia jotka ei pärjää ilman ruokaa yhtään :roll: Vaikka vararavintoa riittää.
Siksipä löysinkin itseni tänään vanhempieni luota syömästä. Onneksi tein sentään edes suurinpiirtein karppia ruokaa, mahaan upposi:
400g kalkkunajauhelihaa, sokeritonta ketsuppia puoli desiä, 200g Violan Intian curry tjms. levitettä, juustoa, 2 valkosipulinkynttä.
Teimme siis jauhelihapihvejä tai no minä tein ja söinkin kaiken itse :oops:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-02 22:13:02 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 22:50:49
Viestit: 10793
Paikkakunta: mettän keskellä
Hieno juttu, että on mahdollisuus käydä vanhempien luona syömässä :D .


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-02 23:57:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Ei siellä kehtaa usein käydä mutta tämä yksikin kerta jo auttoi rahatilanteeseen. Nyt on niin tiukilla rahat. Viikonloppu tulee ja kaverin
polttarit lauantaina, ilta päättyy baareihin. Harmittaa kun on niin vähän rahaa mutta ei auta kuin kantaa omia juomia käsilaukussa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-05 16:44:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 09:23:12
Viestit: 74
Viikonlopusta selvitty seuraavanlaisella raportilla: Näin kaverini jonka olen nähnyt viimeksi muutama kuukausi takaperin ja heti
minun luokse saavuttuaan hän huudahti että oletpa sinä laihtunut! Arvatkaas kuka oli seitsemännessä taivaassa :D Hän ei siis tiedä että
olen yrittänyt laihduttaa joten ei voi pelkän kohteliaisuudenkaan piikkiin pistää. Perjantaina söin hiilihydraatteja maksimissaan 30 verran,
todennäköisesti ei sitäkään määrää. Lauantaina söin päivällä kevyesti, ehkä 20 gramman edestä ruokaisan salaatin ja raejuuston
muodossa mutta tietoisesti illalla vähän otettiin sipsiä ja dippiä sekä alkoholia myös. Tänään krapulassa kotona ja kaapit tietysti tyhjät
joka virhe. Eli huomenna taas jatkuu laihdutus ja hyvillä mielen mennään eteenpäin. Aion nyt kiristää hiilarimäärää ja olla myös juomatta
juhannukseen asti. Maltan tuskin odottaa että tämä 2 viikkoa menee ja olen taas vähäsen hoikempi :D Vaikka matka on tosi pitkä.

Tänään mahaan meni/menee suklaakakkua (makeutusaineella, jauhoton) sekä tortilloja (hiilaripommi).


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)