karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 18:27:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Marevan-hoito
ViestiLähetetty: 2005-10-11 13:11:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-10-11 12:56:36
Viestit: 1
Vielä "lääkärinpalstasta". Olisin kuitenkin kysynyt, onko Marevan-hoidolla (verenohennusta) ja tällä ruokavaliolla mitään ristiriitaa. Tämä vähähiilihydraattinen ruokavalio tuntuu kyllä ainoalta oikealta.

Kaskelot


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-11 13:13:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-06 17:35:15
Viestit: 2055
Paikkakunta: pohjanmaa
Samaa kysymystä olen itse myöskin miettinyt...äidilläni on marevan hoito ja siihen liittyen hän ei voi syödä mitään vihreää kasvista...olisi kiva kuulla asiantuntijaa?Tämä on syy miksi hän ei uskalla alkaa karpiksi..


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-11 14:21:05 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Paikkakunta: Helsinki
Norppis kirjoitti:
Samaa kysymystä olen itse myöskin miettinyt...äidilläni on marevan hoito ja siihen liittyen hän ei voi syödä mitään vihreää kasvista...olisi kiva kuulla asiantuntijaa?Tämä on syy miksi hän ei uskalla alkaa karpiksi..


Sydänvikainen vaarini sai rehukiellon myös ilmeisesti samasta syystä ja hänen tiukan atkinsin siunasi 5 eri lääkäriä.

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-11 15:14:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-13 19:31:00
Viestit: 241
Paikkakunta: Satakunta
Marevanhoidon aikana ruokavalion osalta vaikuttava tekijä on K-vitamiini.
K-vitamiini on Marevanin vastavaikuttaja ja jos ruokavalio muuttuu siten, että K-vitamiinin saanti ravinnosta vähenee, niin Marevanin teho kasvaa ja verenvuotoriski lisääntyy. Vastaavasti jos K-vitamiinin saanti lisääntyy, niin Marevanin teho heikkenee ja Marevan-annosta on nostettava. Tämän vuoksi runsaasti K-vitamiinia sisältävien ruoka-aineiden nauttimista pitää rajoittaa. Tai lähinnä kai pitäisi pitää se ravinnosta saatavan K-vitamiinin määrä suht vakiona.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Marevan ja karppaus
ViestiLähetetty: 2005-10-15 07:20:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-10 21:29:36
Viestit: 326
Paikkakunta: Lakeurelta (Preeria :)
Ruokavalio vaikuttaa Marevanin kanssa selkeästi. K-vitamini on yksi ja myöskin esim marjat ja citrus-hedelmät vaikuttaa.
Ehdottomasti on asiasta kerrottva hoitavalle lääkärille ja tihennettävä INR-tutkimuksia niin että voidaan määrittää Marevanille oikeat päiväannokset varsinkin ketoosin aikana..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Marevan-hoito
ViestiLähetetty: 2005-10-15 08:15:58 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Kaskelot kirjoitti:
Vielä "lääkärinpalstasta". Olisin kuitenkin kysynyt, onko Marevan-hoidolla (verenohennusta) ja tällä ruokavaliolla mitään ristiriitaa. Tämä vähähiilihydraattinen ruokavalio tuntuu kyllä ainoalta oikealta.

Kaskelot


Rehujen kanssa Marevan ohjeen mukaan. Muutenhan se on ihan karppiyhteensopiva minun käsittääkseni.

Maallikkomielipiteenäni: Kuten täällä näyttää vastatunkin kyse on lähinnä K-vitamiinista ja sehän taas kytkeytyy juuri etupäässä tuohon vihannespuoleen, minun tietojen mukaan. Ja mikäpäs pakko sitä nyt on ihan kamalan vahvaan ravitsemusketoosiinkaan vetästä vaikka en uskokaan että se isommin asiaan vaikuttaisi. Kun ruokavalio on vakiintunut kannattaa tietenkin tarkistaa Marevanin tarkempi annostus.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-15 08:27:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-10-15 09:50:17
Viestit: 446
Paikkakunta: Retuperä
Minut on meinattu laittaa verenohennuslääkkeille, hemoglobiini huitelee helpostikin 170 tuntumassa. Varsinkin kesällä. Mutta rupesin syömään karpisti ja lisäksi vielä kalaöljykapseleita. Hemoglobiini oli enää 156. En muista että milloin noin matala ollut viimeksi. Varmaan ala-asteella! Tuo arvo on otettu 12h paaston jälkeen, eli vettäkään en ollut juonut verta ohentamaan. Olen todella iloinen, mutta yksi tuloshan tuo vasta oli.

_________________
fat is the new thin


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-15 08:29:21 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Hapen vajaus myös nostaa. ;) Ai miten tämä liittyy karppaukseen ja mahdoliseen laihtumiseen. ;) (Kyllä se joillakin voi liittyä. Vaan katsotaanpas kuka arvaa ajatuskulkuni. Enkä nyt tarkoita että juuri sinun kohdalla.)

(Mut marevaniin tämä ei taida liittyä, sillä rotanmyrkyllä vaikutetaan veren hyytymistekijöihin ja Hb on er juttuloita)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)