karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 08:50:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 309 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-11 12:22:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-17 21:39:45
Viestit: 784
Mamachi kirjoitti:
Mä sanoisin, että tässä asiassa ei vaan voi olla oikeassa.. Yksi toimii yhdelle, toinen toiselle. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Miksi tästä pitäis väitellä?

Niinpä! Ja sitäpaitsi kahvakuulalla saa tosi hyviä tuloksia, itselleni ei vaan passaa just tähän elämäntilanteeseen koska en ehdi säännöllisesti salille eikä se kerta kuussa muuta kuin harmita. Ja kun taloudellisesti on vielä tiukkaa niin olen päättänyt että en pistä yhtään rahaa kuntoiluun kun kotoa löytyy noita laitteita ja netistä erilaisia ohjelmia. Tämä yhdistelmä sopii minulle joten jatkan samaa rataa.

_________________
Let your mind go and your body will follow..
Kuva

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-11 13:47:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-28 15:01:48
Viestit: 638
Lainaa:
Minulla callaneticsilla vyötärö kapeni, mutta reidet alkoivat vähän paksuuntua ja pakaralihakset kasvoivat koviksi ja nousivat ylemmäs pallomaisiksi vaatien isompaa housukokoa.


Vyötärön kaventuminen: Liikkeiden avulla oppii jännittämään koko ajan syviä lihaksia, jolloin vyötärö tuntuu pienemmältä.
Reisillä sama juttu, jännittämällä pieniä tukilihaksia muoto muuttuu "terhakkaammaksi".

Se, onko tämä sitten lihaksen kasvua, on toinen kysymys. Minusta ei todellakaan ole.

Lainaa:
Ja juu, en syöny edes 120g prodea päivässä mikä uzeehin mukaan pitäisi johtaa lihasten surkastumiseen (toisessa ketjussa väännettiin tästä) ja takuulla lihakset kasvoivat "pelkällä" callalla.


Olkinukke.

Lainaa:
Minä ajattelen niin että jos minulle, nelikymppiselle, kaikenlaisia liikuntamuotoja kokeilleelle, kaksi raskautta ja synnytystä (joista toinen vielä nyt vanhoilla päivillä) läpikäyneelle naiselle tulee 14 -vuotias nuori mies sanomaan että ei, et ole voinut kaventua tuosta ja tuosta kohdasta tällä treenillä koska tämä ei vaikuta mihinkään.


Olkinukke.

Lainaa:
niin minä voin jättää sen täysin omaan arvoonsa -jopa lukematta On olemassa hyödyllisiä linkkejä ja vielä enemmän teoriatietoa, mutta jos ja KUN keskustelu kuin keskustelu alkaa junnata jonkin asian vääntämisessä yhä uudestaan ja uudestaan niin itse käännyn lopulta kokemuksen kannalle.[


Outo logiikka. "Vääntäminen uudestaan ja uudestaan" ei ole tässä keskustelussa ollut se pointti. Olen kertonut pointteja, suoranaisia faktoja, ettekä ole kumonneet niitä. Sen sijaan olette tuoneet minulle "vastaiskuina" omia kokemuksianne, jotka väittelyssä voi suoraan sivuuttaa ihan muuttujien määrälläkin.

Callaneticsissa käytetään omaa painona vastuksena. Lihaksen kasvuun tarvitsee progressiivista kehitystä sarjapainoissa. Omalla keholla tähän ainoa vaihtoehto on vaikeamman vivun löytäminen kropastaan (vrt leuanveto -> leveäotteinen leuanveto, jossa latissimus dorsilla on vaikeampi vipu ja teres minor joutuu tekemään enemmän työtä --> liike on raskaampi painon pysyessä samana), ja sitä callanetics ei tee. Koska progressiota ei tapahdu, lihaksella ei ole mitään ärsykettä, joka kasvattaisi sitä - jolloin lihas ei kasva. Sarjatoistot taas ovat sitä luokkaa, että ne menevät kestävyyden puolelle --> voima ei parane. Isometrinen voimakaan ei parane, sillä liikkeissä käytetyt tekniikat antavat käyttöön aivan liian helpon vivun.

Lainaa:
Oikeasti mielenkiintoisia tuloksia täällä. Ja hei, muistakaa nyt etten minä ole saanut aikaiseksi callailla, joten olen vaan helkkarin kateellinen teille kaikille. Ja koska minusta kahvakuulailu on oikeasti paljon kivampaakin ja nautin siitä aidosti, toisin kuin callasta, niin , minulle mieluisampaa olisi, että uzeeh olisi oikeassa (edes tässä asiassa )


Mistä suluissa oleva osuus? Tietääkseni en ole foorumiaikanani hävinnyt väittelyä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-11 14:27:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-05-16 09:50:20
Viestit: 156
Uzeeh kirjoitti:
Tietääkseni en ole foorumiaikanani hävinnyt väittelyä.

Ihan sama, onko tämä faktaa, fiktiota vai puhdasta hybristä, mutta näin makeasti en ole nauranut aikoihin. :lol:
Että meitä osaakin olla moneen lähtöön tässä maailmassa! [poistuu silmiään pyyhkien ja yhä hihitellen]

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-11 15:59:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-28 15:01:48
Viestit: 638
Ihan kaikin mokomin viestejäni katsomaan. Hauskaa jos naurattaa, oli sitten asenne miten vähättelevä tahansa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-11 16:10:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
ketoneilikka kirjoitti:
Niinpä! Ja sitäpaitsi kahvakuulalla saa tosi hyviä tuloksia, itselleni ei vaan passaa just tähän elämäntilanteeseen koska en ehdi säännöllisesti salille eikä se kerta kuussa muuta kuin harmita.


Mä teen kahvisharjoitteita kotona. En mä mihinkään salille motivoidu :P

Ihan sivuhuomautuksena tuosta "en ole koskaan hävinnyt väittelyä". Näissä nettiväittelyissä josksu sattuu sellaista, että viisaampi väistyy kun huomaa että menee turhaksi jankkaukseksi kun toinen ei vaikka kuinka perustelisi, linkittäisi ja kutsuisi paikalla ukko ylijumalan todistajaksi, muuta mielipidettään.

Silloin voi olla viisaampaa jättää se viimeinen sana sille jankaajalle ja mennä elämään sitä muutakin elämää. Useimmilla meistä sellainen kuitenkin on.

Se että poistuu omasta mielestään väittelystä voittajana, ei millään muotoa todista sitä, että olisi ollut oikeassa. Toki voi näinkin olla. Ei sekään ole poissuljettu mahdollisuus.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-11 16:21:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-17 21:39:45
Viestit: 784
Tonnikalakeiju kirjoitti:
Ihan sivuhuomautuksena tuosta "en ole koskaan hävinnyt väittelyä". Näissä nettiväittelyissä josksu sattuu sellaista, että viisaampi väistyy kun huomaa että menee turhaksi jankkaukseksi kun toinen ei vaikka kuinka perustelisi, linkittäisi ja kutsuisi paikalla ukko ylijumalan todistajaksi, muuta mielipidettään.

Silloin voi olla viisaampaa jättää se viimeinen sana sille jankaajalle ja mennä elämään sitä muutakin elämää. Useimmilla meistä sellainen kuitenkin on.

Se että poistuu omasta mielestään väittelystä voittajana, ei millään muotoa todista sitä, että olisi ollut oikeassa. Toki voi näinkin olla. Ei sekään ole poissuljettu mahdollisuus.

Juuri näin :smt020

_________________
Let your mind go and your body will follow..
Kuva

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-11 16:35:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-28 15:01:48
Viestit: 638
Se jankkaaja yleensä lähtee pois kun loppuu väitteet, kun ei ole mitään järkevää sanottavaa. Sitten sanotaan kavereille, miten voitti joitain väittelyssä. Voi verrata kreationistien tyyliin skepsiksessä tai tiede-foorumilla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-11 17:15:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Hei, anteeksi.. Onko meidän pakko vääntää otsikosta "Callanetics-kokemuksia, huhuja, tuloksia" väittely siitä, toimiiko se vai ei tai onko se järkevää tai ei? Onko tästä asiasta väittelemisessä mitään järkeä?

Jos haluaa väitellä ihan väittelyn innosta niin pliis, tehkää se jossain muualla...

Joissain tapauksissa väittelyissä ei vain voi olla voittajaa.. Jokaisella on oma totuutensa.

Sitä paitsi sillä, kasvaako lihas callaneticsilla ei minun mielestäni ole mitään väliä. Pääasia että se muokkaa oloa ja ulkonäköä! Kyllä minun kuntoani se ainakin tuntuu myös kohottavan. Ja minun mielestäni esim Callan on aika selkeästi myös vahva, vaikka onkin hoikka eikä omaa isoja lihaksia. Eikö sitä paitsi usein käy niin, että lihakset pikemminkin tiivistyy? Ei varmaan monikaan meistä naisista harrasta callaneticsia sen takia, että haluaisi kasvattaa lihaksia...?!

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-11 17:29:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
Mamachi kirjoitti:

Jos haluaa väitellä ihan väittelyn innosta niin pliis, tehkää se jossain muualla...
!


No mä en ainakaan halua. Mun puolesta se ken haluaa, saa voittaa tämä(kin) väittelyn :smt050.

Mutta kyllä sinänsä tämä otsikko" huhuja ja tuloksia" sallii myös väitellä aiheesta toimiiko calla vai ei. Ihan on aiheeseen liittyvää. Enkä jää väittelemään tästäkään :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-11 17:31:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-17 21:39:45
Viestit: 784
Tonnikalakeiju kirjoitti:
Mamachi kirjoitti:

Jos haluaa väitellä ihan väittelyn innosta niin pliis, tehkää se jossain muualla...
!


No mä en ainakaan halua. Mun puolesta se ken haluaa, saa voittaa tämä(kin) väittelyn :smt050


Samaa mieltä! :lol:

_________________
Let your mind go and your body will follow..
Kuva

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-11 18:09:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
sen muuten unohdin kertoa aiemmassa viestissä että callailu-aikoina kävin urheiluhierojalla, joka itse oli entinen huippu-urheilija. Olin callaillut puolisen vuotta 2 kertaa viikossa, kun ekan kerran hierottavaksi menin, muuta liikuntaa ei tuolloin päiväohjelmaan juuri kuulunut. Tämä kysyi ekan session aikana harrastanko jotain kilpailutason urheilua kun on niin mahtavat lihakset? Kainosti kerroin vähän jumppailevani, ja kovasti ihmetteli että harvoin on "tavallisilla" huvikseen ja vähän liikkuvilla niin hyvää lihaskuntoa. Kyseli samasta asiasta vielä monta kertaa (niin mitäs ihmettä sinä harrastitkaan??) mutta lopulta totesi että onhan se lihaskunto monen tekijän summa, ruokavaliokin vaikuttaa. Näinhän se on. Ja yks toimii yhdellä ja toinen toisella, mutta minulla ainakin karppaus + calla oli loistava kombo. Pitäis taas ottaa itseä niskasta kiinni ja alkaa tehdä koko ohjelmaa läpi... tuo jaloissa pyörivä napero vähän rajoittaa mutta kai sitä aikaa jostain sais nipistettyä muutaman tunnin viikossa. Tämä meni taas tuohon osastoon kokemuksia ja tuloksia, mutta niitähän tässä piti alunperinkin jakaa.

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-11 18:44:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-28 15:01:48
Viestit: 638
Lainaa:
Ja minun mielestäni esim Callan on aika selkeästi myös vahva, vaikka onkin hoikka eikä omaa isoja lihaksia. Eikö sitä paitsi usein käy niin, että lihakset pikemminkin tiivistyy? Ei varmaan monikaan meistä naisista harrasta callaneticsia sen takia, että haluaisi kasvattaa lihaksia...?!


Lihas nyt vaan ei tiivisty mitenkään maagisesti. Lihas joko kasvaa tai pienenee. Rasvaprosentti määrää "kiinteyden" mitä naistenlehdissä sanotaan. Jos haluaa näyttää "kiinteältä", niin tarvitaan vähän lihasta alle ja sitten rasvat alas. Turha luulla, että mitään kiinteytystreeniä on olemassakaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-11 19:46:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-01 21:35:33
Viestit: 351
To-may-to / to-ma-to -tasolla taidetaan olla.. Nå jåå. Väännetään nyt sitten oikein mikrobiologiaa siitä, voiko lihas tiivistyä kasvamatta tai kasvaa tiivistymättä: Näkyvä efekti on joka tapauksessa yleensä se, että naisilla ne lihakset eivät humahda isoiksi ja selkä V-malliseksi, ellei ole käytetty jotain mömmöjä ja muutenkin hyvin aktiivisesti pyritty siihen. YLEENSÄ siis. Miehillä taas lihastreeni näkyy YLEENSÄ nopeammin. Ja tämä taas johtuu siitä, että normaalipainoisessa, terveessä naisessa on, tulee olemaan ja kuuluu olla enemmän rasvaa kuin normaalipainoisessa, terveessä miehessä. Jos tää callani vaikka nyt jotenkin vaikuttaa siihen, miltä kroppa näyttää, niin siihen on varmaan syynsä. Aika sama mitkä, kunhan olo on hyvä eikä muutos perustu elimistön rääkkäämiseen.

Cut the crap, folks! Tänne tultiin jakamaan kokemuksia, huhuja ja tuloksia, ei jankuttamaan. Ihan samalla tavalla koko karppausfoorumi kai on olemassa niitä varten, jotka ovat itse itsessään havainneet tämän systeemin esim. virallisterveellistä toimivammaksi. Voihan täällä pauhata joka jumalan otsikon alle että moon oikias, soot vääräs, mutta ei kaikkien kannata vaivautua. Terveysviranomaiset hoitavat sen puolen.

TAKAISIN AIHEESEEN: kiinnostuin tämän ketjun perusteella ja aloitan kokeilun ensi viikolla. Perehdyn ensin vähän, enkä lisäksi halua viikonlopulle ekan callanin jälkeistä lihasjumia, kun on liikuntahaasteita edessä. Palataan myöhemmin, luen mielenkiinnolla tuntemuksianne!

_________________
33 v. jojokarppi palaamassa ruotuun. Hyveenä terveet makutottumukset ja liikunnan ilo, paheena laiskuus ja punaviini.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-12 00:27:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Aiheuttiko tämä väittely siis ainakin yhden lisäosallistujan? JESS!! Kiitos Uzeeh.... :lol: :lol: :lol:

Onhan tuommoset väittelyt ihan viihdyttäviä.. Jos ei se mene liian jääräpäiseksi.. Ja kiva lukea noita faktajuttujakin..

Mut hei mikä ihme on toi olkinukke-juttu? Voodoota??

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-12 00:34:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Uzeeh kirjoitti:
Lainaa:
Ja minun mielestäni esim Callan on aika selkeästi myös vahva, vaikka onkin hoikka eikä omaa isoja lihaksia. Eikö sitä paitsi usein käy niin, että lihakset pikemminkin tiivistyy? Ei varmaan monikaan meistä naisista harrasta callaneticsia sen takia, että haluaisi kasvattaa lihaksia...?!


Lihas nyt vaan ei tiivisty mitenkään maagisesti. Lihas joko kasvaa tai pienenee. Rasvaprosentti määrää "kiinteyden" mitä naistenlehdissä sanotaan. Jos haluaa näyttää "kiinteältä", niin tarvitaan vähän lihasta alle ja sitten rasvat alas. Turha luulla, että mitään kiinteytystreeniä on olemassakaan.


Ihmeesti muuten ameriikassa on uusimpana trendinä vissiin tää et polta rasvaa ja kasvata lihasta samanaikaisesti.. Liittyen kalori- ja hiilarisyklitykseen ja hyvin ajoitettuun liikuntaan jne... Siis tyyliin http://www.jonbenson.com/is_it_possible ... e_time.php

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-12 06:12:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-28 15:01:48
Viestit: 638
Lainaa:
Mut hei mikä ihme on toi olkinukke-juttu? Voodoota??


Olkinukkevirhe, strawman fallacy, tarkoittaa sitä, että esitän mielipiteen x. Hyökkäät oman x:n olkinkkeversion kimppuun, joka ei ole lähelläkään oikeaa mielipidettäni, mutta esität sen minun mielipiteenäni. Esimerkkikeskustelu:

U: Proteiinia kannattaa syödä yli sata grammaa, estää lihaskataboliaa paremmin kuin vähäproteiininen.
X: Ja väität vielä, että kaikki lihakset lähtee ilman noita proteiinimääriä! Ei minulla vaan jne jne jne.


Lainaa:
hmeesti muuten ameriikassa on uusimpana trendinä vissiin tää et polta rasvaa ja kasvata lihasta samanaikaisesti.. Liittyen kalori- ja hiilarisyklitykseen ja hyvin ajoitettuun liikuntaan jne... Siis tyyliin http://www.jonbenson.com/is_it_possible ... e_time.php


Mielestäni tuo "energia tulee kehon rasvoista" -juttu on semmoinen, jota ei ole oikein ystytty todistamaan. Näitä henkilöitä on, jotka pystyvät samanaikaisesti laihtumaan ja lisäämään lihasmassaa. Yleensä siihen sisältyy myös valtavat proteiinimäärät, BCAA, glutamiini, kreatiini, l-arginiini jne. jotta tuloksiin päästään. Tästä esimerkkinä esim. Martin Berkhan leangainsista. Koko aihe on kuitenkin erittäin kiistelty treenaajien parissa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-12 10:36:00 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-07 21:46:10
Viestit: 3285
Paikkakunta: Helsinki
Tämä menee kyllä jo totaalisen off-topikkiin - mutta ihminen, jolla lähtötilanteena on runsaasti rasvaa ja lihaksia normaalin istumätyöläisen verran (=vähän) on kyllä joko paskalla dieetillä tai surkealla liikuntaohjelmalla, jos ei onnistu kasvattamaan lihasmassaa samalla kun rasvakudos pienenee. Tai tietysti molemmat voivat olla paskat :mrgreen: . Itse pudotin painoa välillä elokuu-tammikuu 7 kiloa - ja samaan aikaan lihasmassa kasvoi vähintään kilon, ehkä jopa puolitoista. Lähtotilanne ei lihasten osalta ollut ihan surkea - mutta kylläkin kovin fätti (yli 30%). Yhtälö muuttuu vaikeammaksi kun jo lähtötasolla lihasmassaa on paljon ja/tai rasvaprosentti on alhainen - tässä tilanteessa yhden muuttujan manipulointi kerrallaan on varmasti helpompaa.

Enkä muuten ollut edes yksittäistapaus, ihan samanlaisia muutoksia koki moni muukin Lean Eating -ohjelmassa (joka siis yhdistää enemmän tai vähemmän VHH:n ruokavalion, vähäisten hiilarien ajoituksen treenin jälkeiselle aterialle ja runsaan, metabolisesti kuormittavan treenin - lisäravinteet eivät ohjelmaan kuulu, toki halutessaan saa valkulta niihin vinkkejä).

Edellisen LE roundin muutoksia voi käydä tsekkaamassa täällä:
Naiset: http://www.precisionnutrition.com/20k-female-winners
Miehet: http://www.precisionnutrition.com/20k-male-winners

Ja erikseen PN:llä on toinen ohjelma, joka tähtää lihasmassan kasvatukseen, silti moni onnistui pudottamaan myös rasva%:
http://www.precisionnutrition.com/s2b-winners-2010

Ainakaan LE:tä ei oltu mitenkään jaettu rasvanpoltto- ja lihaskehitysvaiheisiin. Ohjelma meni kyllä neljän viikon jaksoissa, mutta kaikissa tavoitteena oli 1) aikaisempaa fiksumpien syömistapojen oppiminen (ei kalorien laskua) 2) progressiivinen, lihaskuntopainotteinen treeni. Aerobista oli mukana tosi vähän - ja sekin pääasiassa intervallia.

Ja tämä ei varmasti ole ainoa ohjelma, joka toimii kehon koostumuksen muuttamisessa. Itse noudatan parhaillaan juurikin Leangains -tyyppistä systeemiä, ekan neljän viikon seurantakuvat ovat tulossa puolentoista viikon jälkeen. Kannattaa tutustua myös McDonaldin Body Recomposition -aiheisiin - Lylen systeemit vaan vaativat melkoista tarkkuutta. Toisaalta senpä vuoksi ne saattaisivat toimia myös edistyneemmällä.

Minusta aloittavia ohjaavat menevät tyystin metsään siinä, että sanovat, että jompaan kumpaan pitää keskittyä: rasvan vähentämiseen tai lihaksen kasvattamiseen. Toki näin voi tehdä, mutta jos haluaa nähdä kaikkein dramaattisimmat muutokset omassa kehossa, kannattaa keskittyä fiksuun syömiseen (ravitsevaa ruokaa vain hyvin maltillisilla miinuksilla) ja progressiiviseen, omalle kuntotasolle vaativaan treeniin, joka kuormittaa myös metabolisesti.

Monelle toki riittää pelkkä laihtuminen - suosittelisin siihenkin maltillista vastusharjoittelua lihasmassan maksimaaliseksi säilyttämiseksi. Tulee helpottamaan saavutetun painon ylläpitoa - ja parantamaan yleistä vointia.

Ja takaisin aiheeseen, tai sen sivuun... ...Callaneticsia en tyrmäisi täysin, vaikken sitä itsekään minään tehokkaana kehonmuokkausmenetelmänä pidä. Mutta se on kuitenkin aloittelijalle ehdottoman turvallinen, helppo tehdä kotona ja valmistaa kehoa rasittavampaan liikuntaan. Monella ei ole esim. juuri syviin vatsalihaksiin ja tyypillisesti esim. pakaroihin edes kunnollista hermotustuntumaa - calla kohdistuu molempiin ja tämäntyyppinen "hapotustreeni" aktivoi kyllä lihaksen hermotusta. Pidä siinä sitten keskivartalo tiukkana liikunnassa, jos se ei edes hermota kunnolla - tai onko maastavedolle muita vaihtoehtoja kuin selällä veto, jos pakaralihaksen hermotus ei toimi... Osa callan nopeista vaikutuksista voi olla nimenomaan tuosta hermotuksen paranemisesta johtuvia juttuja, lihas on jatkuvasti paremmassa kontrollissa. Olen joutunut itsekin työstämään huonosti hermottavaa pakaralihasta, callalla sitä en tehnyt, mutta paljon pientä "tuntumaliikettä" - varmasti melko tutun oloista callaajalle.

Callaajan ei kannata epäröidä siirtyä vaativampaan treeniin kun elämäntilanne ja kunto sen sallii - jos tavoitteena on tehokas kehon muokkaus!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-12 12:19:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-17 21:39:45
Viestit: 784
Wi kirjoitti:
...Callaneticsia en tyrmäisi täysin, vaikken sitä itsekään minään tehokkaana kehonmuokkausmenetelmänä pidä. Mutta se on kuitenkin aloittelijalle ehdottoman turvallinen, helppo tehdä kotona ja valmistaa kehoa rasittavampaan liikuntaan. Monella ei ole esim. juuri syviin vatsalihaksiin ja tyypillisesti esim. pakaroihin edes kunnollista hermotustuntumaa - calla kohdistuu molempiin ja tämäntyyppinen "hapotustreeni" aktivoi kyllä lihaksen hermotusta. Pidä siinä sitten keskivartalo tiukkana liikunnassa, jos se ei edes hermota kunnolla - tai onko maastavedolle muita vaihtoehtoja kuin selällä veto, jos pakaralihaksen hermotus ei toimi... Osa callan nopeista vaikutuksista voi olla nimenomaan tuosta hermotuksen paranemisesta johtuvia juttuja, lihas on jatkuvasti paremmassa kontrollissa. Olen joutunut itsekin työstämään huonosti hermottavaa pakaralihasta, callalla sitä en tehnyt, mutta paljon pientä "tuntumaliikettä" - varmasti melko tutun oloista callaajalle.

Callaajan ei kannata epäröidä siirtyä vaativampaan treeniin kun elämäntilanne ja kunto sen sallii - jos tavoitteena on tehokas kehon muokkaus!

Tässäpä juuri se mitä ajattelin mutta en jaksanut alkaa vääntää rautalangasta. Vaikka kroppa olisi ollut todella hyvässä lihaskunnossa jossain vaiheessa niin vaikea raskaus selkä-, jalka- ja iskiaskipuineen pari vuotta edeltäneen 12 tuntia päivässä koneella -rytmin jälkeen on jo yksinään sellainen rääkki että ottaa aikansa ennen kuin pystyy tekemään edes mitään kevyttä, saati sitten maksimivoimaa. Kun raskausajan päälle lisätään vielä koliikkilapsen ympärivuorokautista kantelua melkein vuosi, korkeintaan kolmen tunnin pätkiä nukkuen niin liikkumista aloitellaan hyvin, hyvin varovasti. Kuvaavaa on että mittautin huvin vuoksi pituuteni siinä vaiheessa kun lapsi oli neljän kuukauden ikäinen (noin 14 kk sitten) kun sattui hyvä tilaisuus ja tulos oli 169 cm. Olin järkyttynyt koska olen ollut lukioajoista 172-senttinen, mutta pistin sen mittalaitteen viaksi. Nyt kun tuli tilaisuus käydä vuotta myöhemmin samassa mittarissa niin pituus olikin palannut ennalleen. Olin siis painunut kasaan, enkä venyttämälläkään saanut runkoa suoraksi. Ja oli minulla vatsalihaksetkin joskus -hyvät olikin, mutta katosivat mystisesti tuossa projektin aikana. Pelkästään se että olen jaksanut sitoutua harrastamaan edes jotain liikuntaa kotona on jo ihan mieletön edistysaskel, enkä todellakaan kaipaa mitään teiniä inttämään jatkuvalla syötöllä netistä kaivettuja teorioita. Minulla on teini täällä omastakin takaa, voin aina kysyä häneltä jos haluan kuulla jotain mitä en halua.

_________________
Let your mind go and your body will follow..
Kuva

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-12 13:46:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-05-16 09:50:20
Viestit: 156
Kiitos, Wi, tosi mielenkiintoisesta postauksesta, jossa oli paljon järkeä. Tuo Precision Nutritionin systeemi kuulostaa siltä, että voisin hyvinkin innostua siitä, ehkä jopa Lean Eating -ohjelmastakin, mutta koska juuri nyt ei ole oikea aika ihan noin massiiviseen juttuun, keskityn toistaiseksi tekemään juuri kuten sanot, valmistamaan kehoa callalla isompiin koitoksiin. Kiitos inspiroivista kuvista! :D

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-12 15:39:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
ketoneilikka kirjoitti:
Minulla on teini täällä omastakin takaa, voin aina kysyä häneltä jos haluan kuulla jotain mitä en halua.


:smt040


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 309 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)