karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 14:10:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 309 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 15 16 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-05 21:58:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Ööh, mitäs nää kaks viimestä viestiä Uzeehilta on?

Täälähän on saatu oikein sota aikaan :D

Pikkusen pitää olla kyllä tässä eri mieltä... Nämä jaloille ja pakaroille ja lantiolle tarkoitetut liikkeet, mun mielestä ei voi oikeastaan sanoa että niissä tehtäisiin sata toistoa, vaan pikemminkin joustoa. Onhan tasan täysin eri asia jos salilla jollain laitteella/painojen kans tekee toistoja joissa on iso liikerata. Lihasta vuoroin jännitetään ja rentoutetaan. Näissä callan liikkeissä esim pakaralihasta jännitetään jatkuvasti muutaman minuutin ajan, ja ne minimaaliset joustot (liikerata 5-10 cm) paremminkin auttaa pitämään sitä lihasta jännitettynä sen koko ajan. Yritäpä mennä tuohon asentoon ja pitää jalkaa ylhäällä ja lihasta jännitettynä sama aika ja jalkaa yhdessä kohdin pitäen, ei taatusti onnistu. Joten käytännössä ei voida puhua samalla tavalla "toistoista" kuin esimerkiksi kuntosalilla tehtävissä jutuissa. Sitten taas seisaallaan tehtävissä pliet/kyykkyä muistuttavissa liikkeissä, mikä lie ois oikea suomenkielinen termi, käytetään hyväksi kehon painoa ja toistoja tehdään 3-10, nekin hitaasti ja ihan varmasti jaloissa tuntuu.

Mä olen kans kokeillut monenlaista liikuntaa ja jossain vaiheessa kävin kuukausia salilla 2h päivässä, tein jotain 10 sarjoja maksimipainoilla. Kyllähän mä ihan hyvässä kunnossa olin, mutta aikaa tuohon meni rutosti, ja todennäköisesti stressasin lihaksiani liikaa. Silloin oli onneksi sali ihan kodin vieressä, ja vauva-aikaan toki teki hyvä saada vähän omaa aikaa poissa kotoa.

Ainakin kotiäideille voin kokemuksesta suositella callaneticsia, ja vaikka kelle. Ei tarvi mitään välineitä, voi tehdä missä vaan ja joku tuntikin on lyhyt aika urheiluun. Nykyisessä kodissakin on sali suht lähellä, mutta koko hommaan menee aikaa pari tuntia, jos tunniksi meen salille. Kukaan ei toki pakota tekemään callaneticsia tasan tuntia, riippuu omasta tasosta ja tavoitteistakin. Voi tehdä vähemmän tai pidemmän aikaa, ja niin usein kun tuntee tarpeelliseksi. Itse teen keskimäärin tunnin päivittäin. Eipä muut treenit oo yhtä nopeesti ainakaan jaloissa näkyny, mä ainakin tykkään kovasti hoikistuvista jaloistani, joissa alkaa lihakset erottua paremmin ;)

Callanetics on myös mukavan meditatiivista, ja musta on ihanaa huomata kuinka me callaneticsin puolesta puhujat ollaan aika selvästi haluttomia alkaa edes väittelemään aiheesta... :D Me on todettu, että se toimii ja siitä tulee hyvä olo, turha tulla kellään väittään et sun tuntemukset ei voi olla totta.... :lol: :mrgreen:

Pahoittelen epäselvää selitystäni ja huonoa kielioppia, toivottavasti kuitenkin ymmärsitte ;)

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-05 22:02:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Jahas, yks viesti vissiin jo poistui välistä... Mitoista vielä: reiden ympärys on sama kuin alussa, mutta jalan muoto on huomattavasti eri. Iho on kiinteämpi ja koko jalka solakamman näköinen. Alaosan mitat vois olla erit ja pohkeen, mutta en ole niitä valitettavasti mitannut. Vatsasta on lähtenyt navan kohdalta ja alavatsasta 2-3 cm pois, ja nää on muuten sitkeimmät mulla ollu tähän asti, muualta on kyllä lähteny senttejä mut noista ei millään. Käytännössä siis alkaa vatsa litistyä ;) [-o< Tulkaa sanomaan mulle jos teillä ei toimi, mä en välitä :lol:

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-05 22:08:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-03-16 23:13:04
Viestit: 105
Tein tänään ensimmäisen 10-10-session. Huhuh.
Vaikeita noi pakaralihasliikkeet. Mul rupes lantio (?!) kramppaa ku sitä ekaa liiket yritin ruveta vääntää. Täytyy kokeilla monta eri asentoo et pysty pitää sen jalan ylhääl ilman et vihlo. Toivottavasti tein sen kuitenkin oikein... Vatsalihaksii en kaikkii pystyny vetää, ai ai et teki pipiää. :D
Rupes mietityttää toi "scoop".. ku se sano et sisäreisilihakset nostaa yläkropan, mut mä tunsin polton ton reisien edes, en sisäsivuil.. en sit tiiä kuuluuko sen poltella tos etuosas.. Valaiskaa jos voitte :D

_________________
Flowers do not chase after bees


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-05 22:43:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Voi olla et on etureisi vaan vähän jumissa, mullakin helposti kramppailee. Mulle onkin jotenki tuo etureiden venytyskin siksi kai hankalaa, mut yritän tehdä sen hyvin. Jos pitää huolen et nostaa ton ööh, mikähän tää pelvis on suomeksi, lantio? ylös ja takamus tiukkana niin kyllä se kohdistuu varmaan aika hyvin sisäreisiin. En tosin usko et pelkästään sisäreisillä liike onnistuu, tai sit tääkin vaan vaatii opettelua.. :D

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-06 09:45:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-04-20 13:13:09
Viestit: 11
Lainaa:
Mitoista vielä: reiden ympärys on sama kuin alussa, mutta jalan muoto on huomattavasti eri. Iho on kiinteämpi ja koko jalka solakamman näköinen.


Mamachi, kiitos tosta aikaisemmasta viestistäsi! Mä olen pähkäillyt onko tosiaan mahdollista tiivistyä ilman että tulos näkyy senteissä, mutta sullakin oli samaa ilmiötä tapahtunut! :D

En kyllä tajua miten tuo on mahdollista... Siis että läski lähtee ja kroppa muokkaantuu selvästi, muttei näy muutosta senteissä (eikä kiloissa) Musta ei järkeenkäyvää, mutta ainakin mun kohdalla tapahtuu, kävi järkeen tai ei. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-06 10:45:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-17 21:39:45
Viestit: 784
Kickingbunny kirjoitti:
Lainaa:
En kyllä tajua miten tuo on mahdollista... Siis että läski lähtee ja kroppa muokkaantuu selvästi, muttei näy muutosta senteissä (eikä kiloissa) Musta ei järkeenkäyvää, mutta ainakin mun kohdalla tapahtuu, kävi järkeen tai ei. :)

Lihas kasvaa siihen läskin tilalle, sama ilmiö kuin silloin kun kovasti treenaamalla laihtuu mutta paino ei laske vaan voi jopa nousta. Minulla on myös tuo sama että reiden muoto on ihan erilainen kuin alussa, näkyy jo ennen-jälkeen kuvissakin selvästi.

Meinasin että otan parin viikon pätkän kokeeksi vähän reippaammin, tuolla jenkkifoorumilla yksi noista edistyneemmistä tekee kuutena päivänä viikossa, kolmena päivänä 10-10 tai evolution (joka on näitä uudistettuja ohjelmia), kolmena cardiocallaa. En ole vielä ehtinyt katsella mistä tuon cardion saan mutta eiköhän siihen ainakin sen verran osviittaa jostain löydy että osaan edes soveltaa.

_________________
Let your mind go and your body will follow..
Kuva

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-06 11:24:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
"Generally, when people first start Callanetics, they will use whatever muscle strength (usually in their larger surface muscles) to peform the exercises . As you become more familiar with Callanetics, and start to relax more while you are training or stretching, you will start feel the deeper ones working which is how we become leaner, toned etc. "

"Check your form and technique - are you relaxing in to position; staying stretched and lengthened out of the pelvis? Do you feel the muscles working as you pulse. Also, how do you feel after a workout? Hopefully you feel pulled in, leaner, more supple?

Be patient with yourself other things may be happening deeper before the dramatic visible results start to show. While you are on the sculpting path avoid leaving it longer than three days between your workouts. "

Musta on kiva lukea tuolta usan forumilta noita juttuja, koska siel on noita pitkän linjan callanetics-ohjaajia kommentoimassa ja auttamassa muita.. Kannattaa kyllä vilkasta. Tämä Sandra kertoo harrastaneensa callaa jo 24 vuotta, josta 10 vuotta ohjaajana.

Lantion pyöritykset voi tehdä myös seisaaltaan, jos polvet ei tykkää polvillaan olemisesta:

For the standing Pelvic Rotations - apologies I was going to post a pic if you couldn't locate it on facebook - sorry Here's the set up:

1. Stand at barre or other support with feet hip width apart and feet facing forward.

2. Bend knees and sit back as though in a chair keeping knees aligned over ankles and in line over middle of feet.

3. Take your hip to the right and start to curl to the front over to the left, across the back to right and repeat up to ten each side.

So same pelvic movement as kneeling. Keep knees and thighs as stable as possible and curl up from the base of the behind keeping your spine stretched upwards and shoulders relaxed down.

The lower your pelvis the more intense so work at your best position. This is great for the thighs, pelvis, low back, buttocks and abs.

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-06 11:39:39 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-04-20 13:13:09
Viestit: 11
ketoneilikka kirjoitti:
Kickingbunny kirjoitti:
Lainaa:
En kyllä tajua miten tuo on mahdollista... Siis että läski lähtee ja kroppa muokkaantuu selvästi, muttei näy muutosta senteissä (eikä kiloissa) Musta ei järkeenkäyvää, mutta ainakin mun kohdalla tapahtuu, kävi järkeen tai ei. :)

Lihas kasvaa siihen läskin tilalle, sama ilmiö kuin silloin kun kovasti treenaamalla laihtuu mutta paino ei laske vaan voi jopa nousta. Minulla on myös tuo sama että reiden muoto on ihan erilainen kuin alussa, näkyy jo ennen-jälkeen kuvissakin selvästi.


Meikäläisen liikunnoilla tuskin lihastakaan kasvatetaan, sillä en ole käynyt salilla vuoteen. Tai jos kasvatetaan, olen erityisen onnekas geenifriikki (treenaan pääosin plyometriaa) :) Siinä mielessä olin Uzeehin kanssa samaa mieltä ettei callailulla lihasta kasvateta; lihas kasvaa kovalla voimaharjoittelulla ja keskipituisilla/lyhyillä sarjoilla. Mutta kun callailusta on NIIN paljon positiivisia kokemuksia monilla foorumeilla, laitan vanhana/tulevana voimaharjoitteluihmisenä epäluulot taka-alalle ja kokeilen itse :) Tänään illalla taas Supercalla!

Mut tuohon 'tiivistymismysteeriin' olisi kiva saada lisää tietoa jos jollakulla olisi esim. linkkejä laittaa. Miten ihminen tiivistyy ilman että a. paino laskee b. sentit lähtee c. harrastaa punttista. Siinäpä pähkinä purtavaksi. :wink:

Edit. http://answers.yahoo.com/question/index ... 451AAozCZF Asian vierestä mutta kuitenkin. Kai se on uskottava, onhan esim. ammattiuimareillakin lihasta vaikka millä mitalla. Eli rasitus ja 'hapotus' on avainsana.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-07 18:09:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-05-16 09:50:20
Viestit: 156
Kickingbunny kirjoitti:
olin Uzeehin kanssa samaa mieltä ettei callailulla lihasta kasvateta; lihas kasvaa kovalla voimaharjoittelulla ja keskipituisilla/lyhyillä sarjoilla. Mutta kun callailusta on NIIN paljon positiivisia kokemuksia monilla foorumeilla, laitan vanhana/tulevana voimaharjoitteluihmisenä epäluulot taka-alalle ja kokeilen itse :)

Hyvä periaate. :D Olen itsekin miettinyt, miksi callanetics selvästikin toimii - ilmeisesti josain määrin myös lihasten kasvattajana, vaikka pääpaino käsittääkseni onkin niiden venyttämisessä. En väitä tietäväni vastausta, mutta jotain tekemistä sillä on isometrisen harjoittelun kanssa, kuten täällä kerrotaan:
Lainaa:
But how does it work? Isometric movement is the key to callanetics. Just as an example, grasp your palms together and push against them. Keep pushing for a full minute and you will see that, although nothing is moving, your arm muscles are working hard! - - students perform these small, regular pulses that work with the body to tone and lift, as compared to working against our bodies as we do when we strain to lift heavy weights. When we lift weights we contract and shorten our muscles. When we do isometric exercises like callanetics, we elongate our muscles.

Aivan, juuri tuotahan callanetics pohjimmiltaan on. Vähän reippaampi esimerkki isometrisestä harjoittelusta on voimistelijoiden ristiriipunta - ja sitä tekevillä kavereillahan totisesti löytyy muskeleita. :lol: Isometrisestä harjoittelusta löytyy netissä paljon artikkeleita, ja niiden mukaan isometrinen harjoittelu nimenomaan kasvattaa lihaksia. Tuossa yksi helppolukuinen suomenkielinen lihastutkijan kommentti, mutta paljon lisää löytyy guuglaamalla:
Lainaa:
Lihastutkija Juha Hulmi Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian laitokselta vastaa, että isometrinen harjoittelu toimii kyllä täydennyksenä, mutta kaikkea lihastreeniä se ei korvaa. "Staattinen harjoittelu kasvattaa lihasmassaa, ja jos harjoituksia tehdään useilla eri nivelkulmilla, sen tulokset siirtyvät melko hyvin myös tavanomaiseen, kuntosalilla tapahtuvaan lihasharjoitteluun."

Puhtaasti isometrisestähän callanetics kuitenkin poikkeaa siinä, että siinä tehdään staattisen lihastyön lisäksi niitä pienen pieniä sykäyksiä. Tai kuten täällä sanotaan:
Lainaa:
It is best described as a combination of isotonic and mild isometric work that uses a very small range of motion of about one inch "pressing" type movements and very controlled "pulsing" type contractions of muscles. These characteristics make the exercises neither purely isotonic nor isometric.

Ja kyllä tähän sen plyometriikankin saa näköjään liitettyä, ainakin tämän mukaan:
Lainaa:
Isometric and plyometric exercises make up the core of Callanetics®. Isometric exercises involve squeezing the muscle. Muscles are not lengthened during isometrics. Making a fist and holding it for a few seconds is an example of isometric exercise. Lengthening a muscle and then shortening it very quickly is plyometric exercise. Bending down, standing up, and reaching the arms up into the air; then coming back down and lowering the arms quickly is a good illustration of plyometrics.


Tätä voisi jatkaa, mutta elämä kutsuu taas tekemään muutakin, joten nämä nyt ensi alkuun keskustelun pohjaksi. :D

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-08 16:51:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-28 15:01:48
Viestit: 638
Isometrinen treeni kun vain toimii joko suuremmalla painolla tai vaikealla vivulla (esim. ristiriipunta, etuvaaka, takavaaka, viktoriaaninen risti, maltalainen, nojavaaka, kulmanoja) jolloin lihasten tekemä työ vastaa suurempaa painokuormaa. Callaneticsin helpoin mahdollinen vipu ja näin ollen pienin mahdollinen paino ei lihasta kehitä, varsinkin kun progressiivisuus puuttuu (vrt. nojavaa'assa frog stand --> tuck planche --> adv tuck --> haaranojavaaka --> puolinojavaaka --> nojavaaka).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-09 08:42:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-17 21:39:45
Viestit: 784
Kickingbunny kirjoitti:
Mut tuohon 'tiivistymismysteeriin' olisi kiva saada lisää tietoa jos jollakulla olisi esim. linkkejä laittaa. Miten ihminen tiivistyy ilman että a. paino laskee b. sentit lähtee c. harrastaa punttista. Siinäpä pähkinä purtavaksi. :wink:

Edit. http://answers.yahoo.com/question/index ... 451AAozCZF Asian vierestä mutta kuitenkin. Kai se on uskottava, onhan esim. ammattiuimareillakin lihasta vaikka millä mitalla. Eli rasitus ja 'hapotus' on avainsana.

Kyllä senteissä pitäisi jossain vaiheessa tapahtua muutosta, etenkin jos on yhtään ylimääräistä. Paino taas on asia erikseen. Tälläkin foorumilla on ihmisiä jotka ovat pelkällä karppauksella tiivistäneet itseään näkyvästi ja senttikaupalla samaan aikaan kun heillä on paino noussut kymmenen kiloa. Callassa muuten ei ole tarkoituskaan kasvattaa lihaksesta isoa ja näkyvää ("bulky"), se tulee moneen kertaan esille kirjoissa ja videoilla. Varmaan jäänne 80-luvun bodarikammosta, esimerkiksi näkyvä hauis naisellahan oli silloin rumuuden perikuva. Itse asiassa muistan vielä 90-luvulta kun Tina Turner -elokuva tuli teattereihin että ystävät olivat järkyttyneitä Angela Bassetin lihaksista siihen asti kun kuulivat Angela oli joutunut treenaamaan vastatakseen paremmin originaalia. Itselläni oli tuohon aikaan tavoitteet ihan erilaiset joten lähinnä ihaillen katselin.

Mamachi kirjoitti:
Lantion pyöritykset voi tehdä myös seisaaltaan, jos polvet ei tykkää polvillaan olemisesta:

For the standing Pelvic Rotations - apologies I was going to post a pic if you couldn't locate it on facebook - sorry Here's the set up:

1. Stand at barre or other support with feet hip width apart and feet facing forward.

2. Bend knees and sit back as though in a chair keeping knees aligned over ankles and in line over middle of feet.

3. Take your hip to the right and start to curl to the front over to the left, across the back to right and repeat up to ten each side.

So same pelvic movement as kneeling. Keep knees and thighs as stable as possible and curl up from the base of the behind keeping your spine stretched upwards and shoulders relaxed down.

The lower your pelvis the more intense so work at your best position. This is great for the thighs, pelvis, low back, buttocks and abs.

Kiitos Mamachi taas kerran! Nämä pyörityksethän on hyvin paljon samanlaisia kuin itämaisessa tanssissa jolla saa kyllä kivasti vyötärönkin näkyviin. Taisi Callan sanoakin jossain että just itämaisten tanssijoiden alavartalo on ollut inspiraationa tälle liikkeelle.

_________________
Let your mind go and your body will follow..
Kuva

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-10 11:37:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
....taas ajaudun inttämään uzeehin kanssa :roll: - mutta callan pinckney sanoo kirjoissaan että tällä lajilla paino tuppaa nousemaan samalla kun vartalo kiinteytyy, hänellä itsellään nousi n.5kg mutta mahtui sen jälkeen pienempään vaatekokoon. Minä tulkitsen sen lihaskasvuksi?
Minulla callaneticsilla vyötärö kapeni, mutta reidet alkoivat vähän paksuuntua ja pakaralihakset kasvoivat koviksi ja nousivat ylemmäs pallomaisiksi vaatien isompaa housukokoa. Ja juu, en syöny edes 120g prodea päivässä mikä uzeehin mukaan pitäisi johtaa lihasten surkastumiseen (toisessa ketjussa väännettiin tästä) ja takuulla lihakset kasvoivat "pelkällä" callalla.

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-10 12:48:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-17 21:39:45
Viestit: 784
Minä ajattelen niin että jos minulle, nelikymppiselle, kaikenlaisia liikuntamuotoja kokeilleelle, kaksi raskautta ja synnytystä (joista toinen vielä nyt vanhoilla päivillä) läpikäyneelle naiselle tulee 14 -vuotias nuori mies sanomaan että ei, et ole voinut kaventua tuosta ja tuosta kohdasta tällä treenillä koska tämä ei vaikuta mihinkään, niin minä voin jättää sen täysin omaan arvoonsa -jopa lukematta :) On olemassa hyödyllisiä linkkejä ja vielä enemmän teoriatietoa, mutta jos ja KUN keskustelu kuin keskustelu alkaa junnata jonkin asian vääntämisessä yhä uudestaan ja uudestaan niin itse käännyn lopulta kokemuksen kannalle.

_________________
Let your mind go and your body will follow..
Kuva

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-10 16:42:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
No joo, kokemus vs. teoria? Kumpaa uskois, hmmm... Mitään yleispätevää ei voi varmasti väittää mistään kuntoilumuodosta (tämä toimii juuri näin kaikkien kohdalla), mutta kyllä mä mieluummin luen niitä kokemuksia kuin teoreettisia väitteitä siitä, toimiiko joku juttu vai ei...

Kiitos kokemuksien jakajille siis ;)

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-10 17:12:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
IMHO samalla kun karppaa. laihduttaa ja callaa, on aika vaikea mennä sanomaan varmudella, mistä väistä seikoista se reisien muodonmuutos johtuu. Ja tulisiko sama tulos vaikkapa kahvakuulailemalla (missä saa puolessa tunnissa tehokkaan treenin, ja ihan omassa kodissaan) tai tekemällä niitä callan toistoja vähemmän.
:D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-10 17:52:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
no juu, tuo on kyllä totta, osa voipi mennä karppauksenkin piikkiin, tai karppaus & callanetics -yhdistelmän yhtiesvaikutuksen piikkiin, varsinki reisilihakset ja laihtunut vyötärö. Mutta se pallomainen peffa, sen laitan kyllä callaneticsin piikkiin, eikä takuulla ollu läskiä. Se pikkuhiljaa littaantu kun laiskistuin harrastamasta :)

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-10 20:28:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-17 21:39:45
Viestit: 784
Tonnikalakeiju kirjoitti:
IMHO samalla kun karppaa. laihduttaa ja callaa, on aika vaikea mennä sanomaan varmudella, mistä väistä seikoista se reisien muodonmuutos johtuu. Ja tulisiko sama tulos vaikkapa kahvakuulailemalla (missä saa puolessa tunnissa tehokkaan treenin, ja ihan omassa kodissaan) tai tekemällä niitä callan toistoja vähemmän.
:D

Totta, eihän sitä voi koskaan tietää varmasti mistä mikäkin muutos on tullut. Itse olin karpannut kolme kuukautta ennen kuin aloitin callailun ja lopetin silloin kaiken muun liikunnan (vatsa- ja selkäjumpat + kuntopyöräily) ihan siksi että saisin niin lähelle todelliset tulokset kuin vaan mahdollista. Olen nyt onnistunut vakuuttamaan itseni callailun vaikutuksista vartalooni joten aloitin tänään taas kuntopyöräilyn, ja lähiviikkoina siirryn crosstraineriin, kesällä on edessä eräät kisat joissa pitää olla aerobisesti todella hyvässä kunnossa eikä siihen callailu riitä. Ja ennen kuin joku ehtii alkaa taas inttää niin ei, en voi juosta, polvivamma :D

_________________
Let your mind go and your body will follow..
Kuva

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-10 22:17:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Voi tsiisus, mikä pakko kenenkään on juosta :roll: Sori, mä en vain käsitetä miksi sitä hehkutetaan :D Mulla on viha-rakkaus-suhde juoksuun. Joskus se tuntuu ihanalta, joskus ei vaan millään jaksa. Kyllä mä toki ymmärrän et jotku sitä rakastaa, mut mun mielestä kaikkien ei oo pakko, ei se oo mikään tie taivaaseen ;)

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-10 22:24:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
ketoneilikka kirjoitti:
. Ja ennen kuin joku ehtii alkaa taas inttää niin ei, en voi juosta, polvivamma :D


Mä en ainakaan ala inttämään, mulla on asennevamma juoksua kohtaan.

Oikeasti mielenkiintoisia tuloksia täällä. Ja hei, muistakaa nyt etten minä ole saanut aikaiseksi callailla, joten olen vaan helkkarin kateellinen teille kaikille. Ja koska minusta kahvakuulailu on oikeasti paljon kivampaakin ja nautin siitä aidosti, toisin kuin callasta, niin , minulle mieluisampaa olisi, että uzeeh olisi oikeassa (edes tässä asiassa :lol: )


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-10 23:21:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Mä sanoisin, että tässä asiassa ei vaan voi olla oikeassa.. Yksi toimii yhdelle, toinen toiselle. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Miksi tästä pitäis väitellä?

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 309 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 15 16 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)