karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:43:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-01 21:28:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-11-03 23:04:47
Viestit: 653
Edit: Siis aivan niin, hatha on rauhallista joogaa, mutta joogasta vähän tietävä ihminen kummasti olettaa kaiken olevan sellaista jossa väännetään niska limassa itteään solmuun väkipakolla hien roiskuessa. :roll:

Hathasta vielä, että taitaa riippua ohjaajasta mitä asanoita teettää ja mitkä on seuraukset? :wink:
Mä oon käyny 2 eri ihmisen tunnilla ja ero on kun yöllä ja päivällä.... Toisen tunnilla keskityttiin todella hyvin tiettyyn lihasryhmään ja siellä sai lämmön kyllä päälle. Toisen tunneista ei saanu sillai irti mitään, mutta hänen loppurentoutuksensa oli potenssiin sata, mahtava.

Mutta esin kuvailemaasi lihaskipua jälkikäteen? newer höörd oor fiilit, vaikka joogaa on tullu tahkottua öö...3 vuotta taijotain. :?

*Lähtee opetteleen johonki puskaan ittensä ilmaisua kirjoittaen...*

_________________
VHH-sydeemit Syyskuussa2010, Karppausta Lokakuussa 2010--> Huhtikuu 2011--> "Hyvä karppi" linjalla testausmielessä

*Vieläkö se perse eellä yrittää katajaan? No tottahan toki!*


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-01 21:34:43 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Mä taidan olla vähän perfektionisti. Oikein viivyttelen kaikki pahat paikat. Pahasti ei ole tullut, koska ohjaaja on hyperhyvä hakemaan vastaliikkeet, ja itekin olen sitä oppinut.

Pohjana myös mitä olin ehtinyt Taijissä oppia. Mieletön muskelimies, Kiinan armeijasta, kilpaillut kansallisessa sarjassa (mikä ei Kiinassa IHAN pieni...), sai peruslämmittelyn käsivarsiheiluttelussa itsensä aivan hiestä märäksi teepaidassa. Samaa tekevät vanhat mummelit villapuseroissaan paleli, oli siis talvi.

Kun ottaa oikeasti koko kropan mukaan. Ei sormen liikettä ilman koko kroppaa.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-02 20:22:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-02-16 21:11:20
Viestit: 218
Tänään jäi jooga välistä, hemmetin tenttiviikko... :twisted: Onneksi asiaa on mahdollisuus paikata perjantaina.
Meillä tehdään joka neljäs kerta palauttavia, restoratiivisia harjoituksia. Sitten kolme kertaa iyengaria ja niin edelleen.. Tai no voimajoogan nimellä tuo kulkee, mutta ohjaaja paljasti jo ekalla tunnilla että sisältö on sitten iyengaria. Hänellä on vaan koulutus vielä kesken joten "virallisesti" ei saisi tunteja vielä pitää.

Surya namaskara b käsi- ja jalkatyöskentelyineen. ♥ Olisikos muuten hyvää asanaa tällaiselle ristiselkäkipuiselle opiskelijalle? Tuntuu taas ytimissä asti tämä koulunkäynti..

_________________
uuma(ma)n metsästystä
Oot nuori ja rauhaton sydän.
Kun maltat mielesi pääset maailmaan kyllä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-05 10:27:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-02-23 08:04:25
Viestit: 1
Käyn salilla, jossa tarjolla on vain hathajoogaa, joka ei ihan ollut mun makuun salilla. Kotona kyllä tulee tehtyä hathaa jonkin verran. Enemmän tykästyin bodybalanceen (joka siis on joogan, pilateksen ja taijin yhdistelmä; sitä joku edellä mietiskeli). Aloitin viime keväänä ja ero siihen on jo ihan huima. Mulla on useampikin video, joiden mukaan oon kotona joogannut (lähinnä hathaa ja astangaa) ja tehnyt pilates-harjoituksia, mutta videoissa on yleensä annettu vaan yksi tai korkeintaan kaksi vaihtoehtoa liikkeistä. Tunnilla taas ohjaaja sanoo, miten voi tehostaa liikkeitä lisää. Ihan huippufiilis, kun saa tehtyä jostain liikkeestä vaikeimman version. :D Ja loppurentoutus on tosi hyvä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-05 10:43:26 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Ristiselkäkipuun: Heivaa se työtuoli mäkeen. Pelkkä selkänojaton jakkara, tai jos olet rahoissasi niin satulatuoli.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-05 12:25:37 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar
Avatar

Liittynyt: 2010-05-30 11:54:35
Viestit: 1085
Jep, satulatuoli on parhautta!!!

Ja mun joogaopettaja on parhautta :smt049 ; muuten en varmasti ois näin hirveesti asiaan hurahtanutkaan. Joka asennon osaa selittää hyvin ja aina löytyy vaihtoehtoja ja kuuntelee oppilaitaan. EI ole mikään maailman halvin kylläkään mutta ei maailman kalleinkaan kun ajattelen millaista terveyttä ja sielunrauhaa sillä rahalla saan.

_________________
mutinaa...ei mull mitää asiaa oo :mrgreen:
Rakasta itseäsi tänään :smt049
-------------------------------------------------------------------------------------
91kg --> 74kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-07 19:51:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-01 12:18:28
Viestit: 243
Oottako käyny voimajoogassa? Olisi taas ihan uusi alan valtaus, mutta jotenkin alkoi kiinnostamaan.

µ

_________________
PMK Tiedä missä liikutaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-09 11:41:10 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-06-02 23:15:05
Viestit: 11
Mä oon käynyt viikon tutustumassa hotjoogaan, olin heti ekan tunnin jälkeen koukussa. Erilaisia tunteja nyt kokeillut hyvillä fiiliksillä.

Ranteet oli aika kovilla aurinkotervehdyksen treenauksessa, ei ehdi aluksi joka ohjetta noudattaa eikä kroppa taivu vielä niin sutjakkaasti etteikö ranteet rasittuisi. Nimittäin takareidet ja lonkat ei anna juurikaan periksi. Massaa on liikaa näille ranteille ja kun asentoa veivattiin ja harjoiteltiin niin paino oli puolikso käsillä koko ajan.

Tästä en aio luopua jatkossakaan, sen verran kroppa kaipaa venymistä , keskivartalosta löytyy monia senttejä lisää pituutta.
Tasapainoharjoitukset on kans ihan parhaita, keskittyminen veivaantuu siinä samalla.
Astangakirja on ollut hyllyssä pölyyntymässä monta vuotta. Kauniita kuvia, mutta pitää saada kroppa ensin irti jäykistymisestä ja liikkumattomuudesta. Tuollainen kerran viikossa 2 tunnin jumppa ei tee mitään eikä riitä mihinkään.Toivottavasti olen muuttanut rytmin aktiivisemmaksi. Lisää liikuntaa lopuksi iäksi.

Hotjooga -pusi pusi. :smt055

_________________
Kuva
Nyt se lähtee eikä vaan meinaa...
Kampanjasivuni


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-09 19:03:47 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Hotissa kyllä notkistuu tosi paljon nopeemmin kun muissa mitä mä olen kokeillut!

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-09 23:21:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-06-02 23:15:05
Viestit: 11
traanitapiiri kirjoitti:
Hotissa kyllä notkistuu tosi paljon nopeemmin kun muissa mitä mä olen kokeillut!



Kiitos hyvästä motivoinnista, just notkeutta mä kaipaankin ensin kaikista eniten.
Esikoinen antoi mulle joululahjaksi yhden kahvakuulan. Vasta sain kirjastosta lainattua kahvakuulailu opaskirjan. Ei muuta kun sitäkin lajia tutkailemaan. Oikein odotan kesää että pääsee pihalle voimistelemaan :D

_________________
Kuva
Nyt se lähtee eikä vaan meinaa...
Kampanjasivuni


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-10 04:27:17 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Mulla on alkanut oikea olkavarsi/hartia prakaamaan kun yritän tehdä alaspäin katsovaa koiraa. Prkl. Tuntuu että kyynärpää vääntyy väkisin lukkoon kun en pysty kannattamaan painoani. Oikea hartia on kyllä ollut kovilla viime aikoina muutenkin, mutta kääk. Mietin että missä edes menevät ne normaalin asennon rajat noitten kyynärpäitten kanssa. Mistään ei ole oikein löytynyt oikein selkeitä kuvia että minne päin niitten kyynärpäitten sisusten pitää osoittaa tuossa asennossa muutenkaan, enkä nyt pääse salille kysymään opettajalta (joka on muutenkin vähän rasittava tyyppi). Minne päin teillä näyttävät kyynärtaipeet kun olette tuossa asennossa? Toisiaan päin vai enemmän kattoa päin? KVG ei auta koska suurin osa kuvista on otettu sivusta...

Edit: yritin ottaa kuvan. Kumpi teidän mielestänne on se terveellisempi tapa? Yläkuva tuntuu luontevammalta (tuohon asentoon kyynärpäät jäävät normaalisti kun menen koiraan) ja alakuva enemmän siltä että kyynärpäät olisivat lukossa, mutta alakuvan versio antanee paremmin tukea ja jakaa painon paremmin käsivarren ja hartian lihaksille?

Kuva

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-10 07:25:26 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar
Avatar

Liittynyt: 2010-05-30 11:54:35
Viestit: 1085
Snowgouse; se kumpi terveelisempi tapa riippu ihan sun käsivarren ulkokierrosta. Eli teet just niinkuin sun keholle tuntuu parhaalta. Ihmisillä erilaiset luustot ja nivelet ja se täytyy ottaa huomioon näissäkin liikkeissä.

_________________
mutinaa...ei mull mitää asiaa oo :mrgreen:
Rakasta itseäsi tänään :smt049
-------------------------------------------------------------------------------------
91kg --> 74kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-12 07:03:59 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Bloody Mary kirjoitti:
Snowgouse; se kumpi terveelisempi tapa riippu ihan sun käsivarren ulkokierrosta. Eli teet just niinkuin sun keholle tuntuu parhaalta. Ihmisillä erilaiset luustot ja nivelet ja se täytyy ottaa huomioon näissäkin liikkeissä.


Mietin mitä joogaopettaja tuohon sanoisi, koska siinä on varmaan oma standardinsa että mikä tuossakin on se oikea asento. Kun se itselle mukavin asento ei pitällä tähtäimellä olekaan välttämättä paras ja voi tehdä loppupelissä hallaa... :? pitäisi kai raahautua taas joogasalille kunhan budjetti antaa periksi, vaikka epäilen että antaako se meidän opettaja nyt sitä parhainta ohjausta...

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-16 12:54:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-10-23 20:32:12
Viestit: 219
snowgrouse kirjoitti:
Bloody Mary kirjoitti:
Snowgouse; se kumpi terveelisempi tapa riippu ihan sun käsivarren ulkokierrosta. Eli teet just niinkuin sun keholle tuntuu parhaalta. Ihmisillä erilaiset luustot ja nivelet ja se täytyy ottaa huomioon näissäkin liikkeissä.


Mietin mitä joogaopettaja tuohon sanoisi, koska siinä on varmaan oma standardinsa että mikä tuossakin on se oikea asento. Kun se itselle mukavin asento ei pitällä tähtäimellä olekaan välttämättä paras ja voi tehdä loppupelissä hallaa... :? pitäisi kai raahautua taas joogasalille kunhan budjetti antaa periksi, vaikka epäilen että antaako se meidän opettaja nyt sitä parhainta ohjausta...


Kyllä hyvä joogaopettaja osaisi neuvoa juuri sen sinun kropallesi turvallisen version. Samoinhan raskaana oleville on omat versiot monista astangan aasanoista, eli jos on raskaana ja käy astangatunneilla, kannattaa varmistaa että ohjaajalla on tarvittava tietämys aiheesta. Ja astangaohjaajalle tulee myös aina ilmoittaa, jos on jokin vaiva joka vaikuttaa tiettyjen asentojen sopivuuteen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-16 13:53:24 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Toi Lahden opettaja on vain aika nyreä. Muuten kävisin useamminkin mutta se pistää ihmisiä revittelemään aika armottomasti (sanoin sille mm. mun vanhasta selkäviasta). Vähän nyrpisti nenäänsä kun mun piti joitain asanoita helpottaa ton selän ja läskimahan takia ja koska mulla toi vinyasa katkeaa vieläkin välillä jos on huonokuntoisempi päivä, eli teen vaikka arskanmorjestus B:ssä ylimääräisen sisäänhengityksen alaspäin katsovassa koirassa ennen kuin menen soturiasentoon. Tosin tuota tapahtuu harvemmin ja harvemmin nykyään kun kunto kohoaa. Mutta whatever, mä teen oman kehon tahtiin enkä väännä turhan rankasti koska menin jo syksyllä ihan ylikuntoon (vedin aikanaan astangat 6 kertaa viikossa mutta enää ei näköjään onnistu), joten nyt olen ottanut opikseni ja vedän iisimmin. Katsotaan saako tuolla Lahden salilla mennä Mysoreen jos on vasta alkeistasolla; epäilen vähän kyllä. Mutta siinä sitten kaiketi saisi järkevämpää ohjastusta.

Katselin tuossa lisää noita videoita ja tuo ensimmäinen kyynärpäitten asento vaikuttaa järkevämmältä ja myös siltä mitä useat ohjaajat käyttävät. Luontevammalta se muutenkin tuntuu, joten jatketaan sillä. Hartia on paranemaan päin eikä kyynärpää enää luisu samalla tavalla, mikä on ihan kiva homma. :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-18 12:47:37 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-11-30 14:56:25
Viestit: 42
snowgrouse kirjoitti:
Minne päin teillä näyttävät kyynärtaipeet kun olette tuossa asennossa?


Olen jotenkin hirveän huono selittämään vain sanallisesti näitä asioita mutta koitetaan jos osaisin auttaa... Tosiaanhan olemme kaikki anatomialtamme hieman erilaisia, mutta ainakin itselleni on aina ja kaikkialla opetettu seuraavaa käsien asennosta alaspäin katsovassa koirassa.

Eli siis alaspäin katsovassa koirassa kyynärpäiden sisäosan tulisi osoittaa eteenpäin, ei keskelle. Kämmenen sisäreunaa (peukalon alapuolella) tulisi painaa lattiaa vasten, ettei kämmen ala irtoamaan lattiasta. Tämä aiheuttaa käsivarren alaosaan sisäkierron. Samalla käsivarren yläosaa kierretään ulkokiertoon jotta saadaan lapaluut alas ja yläselkä leveäksi. Tämä sitten taas johtaa siihen, että se kyynärpään sisäosa siirtyy eteenpäin.

En tiedä saatko tuosta selityksestäni mitään tolkkua. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-20 09:47:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-10-05 15:11:27
Viestit: 509
snowgrouse kirjoitti:
Toi Lahden opettaja on vain aika nyreä. Muuten kävisin useamminkin mutta se pistää ihmisiä revittelemään aika armottomasti (sanoin sille mm. mun vanhasta selkäviasta). Vähän nyrpisti nenäänsä kun mun piti joitain asanoita helpottaa ton selän ja läskimahan takia ja koska mulla toi vinyasa katkeaa vieläkin välillä jos on huonokuntoisempi päivä, eli teen vaikka arskanmorjestus B:ssä ylimääräisen sisäänhengityksen alaspäin katsovassa koirassa ennen kuin menen soturiasentoon.

No johan on opettaja. Kävisin sinuna jonkun muun tunneilla, mikäli mahdollista. Ainakin meillä JKL:ssä on korostettu sitä, että kullakin on omat välityksensä ja tärkeämpää on hengittää rauhassa, ei tehdä asanaa väkisin vääntämällä tahdissa. Mäkin olen tehnyt mysorea jo puoli vuotta ja silti teen suriyanamaskara B:ssä noita "väliasanoita" eli hengittelen ylimääräisiä, jos tuntuu että loppuu voimat. Tekemisen tulisi olla mun mielestä sujuvaa, nautinnollista, suhteellisen kevyttä, ei raskasta.

Tuon alaspäin katsovan koiran asento on myös täällä ohjeistettu kuten pahis kuvasi. Eli olkavarsia ulkokiertoon, kyynävartta sisäkiertoon niin, että taive osoittaa lopulta eteenpäin. Vaikka vaikeaahan se on ainakin mulle, kun olkapäät eivät järin hyvin jousta.

_________________
It's so easy not to be aware of the fact that, you know, life is good. - R.Waters


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-20 11:47:55 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar
Avatar

Liittynyt: 2010-05-30 11:54:35
Viestit: 1085
Jep, kyllä pitäisi opettajan tajuta ja huomioida, että oppilaat kehittyvät omaa tahtiansa. Kaikki ei ole samasta puusta väännetty ja kehitystä tapahtuu kokoajan. Yllättäen jokin liike vain loksahtaa kohdillee, hengitykset asettuu uomiinsa ja kroppa taipuukin asentoon johon ei ennen päässytkään. Mutta pakottamalla se ei tapahdu vaan hiljaa hivuttaen.

Jooga ei ole mikään suorituslaji tai kilpailu ja siitä tulee nauttia eikä stressata kyynärpään tai polven asentoa :smt049

_________________
mutinaa...ei mull mitää asiaa oo :mrgreen:
Rakasta itseäsi tänään :smt049
-------------------------------------------------------------------------------------
91kg --> 74kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-20 13:12:44 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Pahis, no noin minäkin olen käsittänyt. Hirveän hyvin selitit, kiitos. :smt049 Ja olen samaa mieltä ettei joogassa ole todellakaan mistään suorittamisesta kiinni ja siinä mennään omassa tahdissa. Mutta siitä olen eri mieltä siitä etteikö asennoista pidä stressata koska niillä voi saada aika pahat revähdykset aikaan jos tekee väärin, etenkin kun on runsaasti ylipainoinen. Helpotetut asanat ovat eri asia kuin se että tekee asanan jatkuvasti vahingossa niin että olkapäät nyrjähtää :mrgreen: Nyt mulla tosiaan on olkapäät ja kyynärpäät menneet ihan oikein päin; taisi tosiaan tulla liikaa tuota kiertoa vain siksi koska oli hartia jonkin aikaa kipeänä.

Ja hyvä kuulla että jollain muullakin on tiukkaa arskanmorjestus B:n kanssa. Se on aika heviä kamaa. Mutta kyllä se upeasti aukaisee tuota selkää. :smt049

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Jooga on mahtavaa
ViestiLähetetty: 2011-03-20 14:15:43 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar
Avatar

Liittynyt: 2010-05-30 11:54:35
Viestit: 1085
:lol: ...no se että ei stressaa asanoista ei tarkoita sitä että on pakko tehdä ne huolimattomasti tai revähdyttää itseään. Ne voi tehdä huolellisesti ja varovasti ja silti ilman stressiä.

Mulla on röllykkä edessä eräissä asanoissa, ei voi taipua kun on niin pal tuota massaa välissä...mutta taivun sitten vaan niin pitkälle kun taivun. Esim . jalkoja en saa pään taakse koska ei voi hengittää ku läskit painaa keuhkot kasaan :shock:

_________________
mutinaa...ei mull mitää asiaa oo :mrgreen:
Rakasta itseäsi tänään :smt049
-------------------------------------------------------------------------------------
91kg --> 74kg


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)